VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: milos96 Februar 22, 2014, 07:44:31 posle podne

Naslov: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 22, 2014, 07:44:31 posle podne
izvinite ako sam pogresio mesto za temu
kao sto pise u naslovu imam golfa 2 1.6 turbo dizel 
neki da kazemo majstori su mi radili motor  ii posle te generalne auto zvekece dosta posle sam ja na svoju ruku menjao glavu jer nije bila dobra............ i tada sam ustanovio da mi klipovi izlaze iz bloka za 1.5mm (koliko se secam mozda koji mm manje) stavio sam deblji dihtung stavio glavu ii okrenuo radilicu rucno i klip nije stizao ventile sve sam sklopio i auto radi ali se cuje dosta i ii nije lep zvuk 
eee sad ja koliko znam auto ide malo bolje sa smanjenim kompresionim prostorom i zbog toga ima grdan zvuk i smanjen mu je vek trajanja
ee sad mene zanimaju sve posledice ovakvog motora iii pre svega me zanima da li to utice na potrosnju???
stavicu ja blok koji valja koji nije obracivan odozgo ali nmg to da uradim odma iz finansiskih razloga  pa me zanimaju vasi savetii dal da sskupljam pare sto pre ili moze i ovako da se vozi neko vreme  driving 
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: PaulGT Februar 22, 2014, 10:35:19 posle podne
podesi ti kut predpaljenja kako treba i nista se ne sekiraj.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 22, 2014, 10:37:01 posle podne
dobro je podesen ugao pred paljenja ...... to je bilo prvo nasta smo posumljali ali nije to
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 22, 2014, 10:39:15 posle podne
nisi ti to uzupcio kako treba
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: PaulGT Februar 22, 2014, 10:39:45 posle podne
jel smanjuje klepetanje kad mices pumpu?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 22, 2014, 10:40:02 posle podne
Kažeš "1,5mm ili koji milimetar manje"?
Nije svejedno... trebao si izmeriti.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 22, 2014, 10:41:31 posle podne
toliko klipovi izlaze i na nebrusenom bloku
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: PaulGT Februar 22, 2014, 10:42:04 posle podne
cile ja sam ostavljao i po 3mm na 1.6td intercoleru i radio ko sat
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 22, 2014, 10:46:35 posle podne
Znam da su neki motori osetljivi ako smanjiš kompresioni prostor za 0,2mm, ne znam kako je kod ovog.
Neće da se greje kad ima tako veliku kompresiju?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 23, 2014, 01:27:10 pre podne
nisam se lepo izjasnio za ovo koliko izlaze....... izlaze oko 1.3/1.4/1.5mm aa po propisima bih trebalo od 0.6 do 0.8mm
uzubcen je dobro
pomerao sa pumpu tj paljenje ali ne pomaze to 
aa sto se tice grejanja ....... pre neki dan sam ga vozio po centru grada (stani kreni stani kreni) ii malo mu je temp presla sredinu (ali mi nije radio ventilator na hladnjaku.....inace termostat je nov) ali to cu da vidim tek kad dodje leto 
nasao sam ja u cemu je problem i naveo sam gore
mene zanimaju posledice ?? ii da li utice naa potrosnju ??
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 23, 2014, 01:20:58 posle podne
Ne utiče na potrošnju ako je samo problem u stepenu kompresije.
Da li dimi?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 23, 2014, 02:03:03 posle podne
ee ne znam dal tako treba il ne...... na proslom motoru sam imao remontovanu pumpu ii dimio je pri velikim obrtajima ( bio je obican dizel sada je turbo tako da je stavljena druga pumpa)
aa sada pun gas (4500 obrtaja) iii nema trunke dima pozadi
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: RaDiO LJuBaV Februar 23, 2014, 05:01:04 posle podne
Jel klepo prije generalne ?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 23, 2014, 07:18:01 posle podne
ne znam
pre generalne je bio obican dizel koji je bio u ekstra stanju sto se tice kompresije i tako toga ali je bio sjeban navoj u bloku tamo gde se zavrce glava ii ocekivalo se da ce kad tad popustiti i zbog toga sam menjao sve a usput sam stavio turbinu i pumpu od turba i stavljen je drugi blok druga glava(kao nova) inace gglava sa stelujucim ventilima ali su nastelovani ventintili     
blok je previse obradjen ii zato ima grdan zvuk
aa mene zanimaju posledice i potrosnja jer mi je do skoro malo vise trosio(ali je i isao kao lud) sada trosi da kazemo normalno jer sam mu malo zavrnuo gorivo na pumpi ali i losije  ide
da li moze vise da trosi kada ga uvek vozis hladnog?? jer sam ja celu zimu po oonnom minusu vozio bez termostata ii nije mogao da se zagreje a termostat sam stavio onda kada sam i pumpu zavrsnuo pa sad dal ima neke veze termostat sa potrosnjom ?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: RaDiO LJuBaV Februar 24, 2014, 12:17:27 pre podne
Nema veze, samo je vece habanje motora voznjom tako bez radne temperature. A sto se tice klepanja, zamjeni bos pumpu.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 24, 2014, 01:13:30 pre podne
znaci vi mislite da nema veze sto je smanjen kompresioni prostor ???
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 24, 2014, 01:10:32 posle podne
Pitanje je da li je smanjen ili ne kad nisi izmerio.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 24, 2014, 09:49:26 posle podne
pa rekao sma ti dozvoljeno je od 0.6 do do 0.8 a kod mene je oko 1.4mm
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 24, 2014, 09:53:24 posle podne
dobro je kad se neko sa 17godina razumije u stepene na dizelu.
cim si izmjerio 1,4 i koliko ti je debeo dihtung glave? koliko ti je brusena glava u odnosu na serijsku?
cime si i kako stelovao paljenje na pumpi?
da ti klipovi izlaze 1,4 mm udarali bi u glavu i taj auto nikad u zivotu nebi upalio.
ajde pali!
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 24, 2014, 10:01:44 posle podne
Ajde sad da budemo malo ozbiljni.
Da li uopšte postoji fabričko nadvišenje klipova ili ne?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: milos96 Februar 24, 2014, 10:15:26 posle podne
stavio sam najdeblji dihtung ali stvarno se nerazumem u te oznake dihtunga ili kako to vec ide
sto se tice glave mislim da je glava samo jednom obradjivana kada je skinuta sa tog stranca na kom je bila tada su i ventili nastelovani i tako sam je kupio i glava je u ekstra stanju
sto se pumpe tice majstori su mi rekli da je do pumpe zato ima grdan zvuk ali cim sam otisao kod bosiste on mi je covek rekao nema to veze sa pumpom i probao je malo da pomera pumpu tj da porea paljenje ali nije bilo efekta   
aa jel postoji mogucnost da klipovi ne udaraju ili da se samo pipaju sa ventilima a da motor moze tako da radi(nije preporucljivo ali radi ) ? ??
meni klipovi izlaze toliko nemam razlog zasto bih lagao
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 26, 2014, 03:49:15 posle podne
Ajde sad da budemo malo ozbiljni.
Da li uopšte postoji fabričko nadvišenje klipova ili ne?

Postoji, meri se komparaterom i prema tome se određuje dali ide dihtung sa 1. 2 ili 3 rupe, ne napamet.


Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 26, 2014, 06:12:28 posle podne
Znam kako se meri, imam komparater sa stalkom i brušenu pločicu... samo što nikad nisam radio ovako mali motor...
Pitam zbog ovih komentara, 1,5mm , 3mm... ne znam da li se šale ili su ozbiljni... čas udara, čas radi lepo... :)
Koliko treba da bude razlika izmedju debljine zaptivača i nadvišenja klipa?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: PaulGT Februar 26, 2014, 09:50:10 posle podne
debljina dihtunga, koliko klipovi izlaze, hod ventila. nije uopste atomska fizika nego prosta matematika
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 26, 2014, 11:47:51 posle podne
Tačno tako.
Izgleda da su ove mere službena tajna.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 26, 2014, 11:51:24 posle podne
Kakve mere majke vam?
Nema tu merenja nego se sepen kompresije izracunava kubiciranjem cilindra I kompresionog prostora sa nekom tecnoscu pa se onda izracuna stepen kompresije.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 27, 2014, 01:23:10 pre podne
Da li si ti to nekad radio??? Kako i čime to možeš da uradiš u dizel motoru sa indirektnim ubrizgavanjem?
Postoje mere kompresionog prostora za svaki motor, samo je pitanje da li ih majstori znaju ili sastave pa kako ispadne... čini mi se da je to čest slučaj...
Motori kojima su klipovi ravni sa blokom (u GMT) imaju odredjenu debljinu zaptivača i odredjenu dubinu pečurki ventila u odnosu na površinu glave.
Motori koji imaju nadvišenje klipova u odnosu na blok imaju meru tog nadvišenja, a takodje imaju odredjeni zaptivač i dubinu ventila.
Sve ove mere imaju neke tolerancije, od-do, dakle granične vrednosti.
Ja sam samo pitao kako se to radi kod 1,6td. Kako da znaš da li da ugradiš standardni zaptivač ili deblji?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 01:45:19 pre podne
@madmax 81 postoje tačno propisane mere.

Ko ne zna ne treba da zbunjuje ljude, merenje stepena kompresije nema veze sa određivanjem debljine dihtunga.

Ovo su podaci za DIZEL motore Mk2:

1985-86 Golf i Jetta (Mechanički podizači)

0.67-0.80mm -1 rupa
0.81-0.90mm -2 rupe
0.91-1.02mm -3 rupe

1985-89 Golf i Jetta (Hidro podizači)

0.66-0.86mm -1 rupa
0.87-0.90mm -2 rupe
0.91-1.02mm -3 rupe


Ukoliko izlazi više potrebno je obraditi klip, smanjiti mu visinu - dovesti u propisane tolerancije.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 03:51:17 posle podne
A to nije vezano sa stepenom kompresije jel da povecavanjem ili smanjivanjem komore za sagorevanje?
Debljine dihtunga postoje iz tih razloga da bi se dobio fabricki stepen kompresije na turbo motoru,a tanjenje cela klipa niko ozbiljan ne bi preporucivao na turbo motoru.
Prvo mora sracunati stepen koji ima pa onda uzimati deblji ili tanji dihtung da bi dobio fabricke vrednosti kompresionog odnosa.
Stepen kompresije ne moze da se meri nego se izracunava kubiciranjem cilindra I nije isto sto I pritisak u cilindru I ne izrazava se u jedinicama mere za pritisak nego je to odnos npr 10:1


Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 05:39:38 posle podne
pozz, glava i blok se obradjuju ali se klip ne dira ni u kom slucaju. sve sto se obradjuje radi se u odredjenu specijalu,  i prema njoj ide debljina dihtunga, nema nagadjanja odprilike ni naknadnog premeravanja, zato i postoje dihtunzi sa rupama koje definisu debljinu kako je vec kosta gore naveo
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 06:36:37 posle podne
Znaci I glava se obradjuje na specijalu,e da sam juce umro to ne bih znao.
Jel I ona ide isto onako kao blok I radilica +0,25 prva specijala I tako dalje?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 07:07:51 posle podne
Ljudi nemojte pisati svašta, kada nešto ne znate pređite na drugu temu ili čitajte da naučite.

Glava tog motora je odozdo ravna, nema komore @madmax, klipovi izlaze iznad površine bloka i faktički kompresiju prave u debljini dihtunga.

Uglavnom se samo izmeri i odredi odgovarajuću dihtung, ali nekad se desi usled odstupanja proizvođača klipnjače i klipa da bude malo van tolerancije.

To što tada treba skinuti čelo klipa za par desetih da bi ušao u toleranciju nije svamirska tehnologija kao ni sam klip nije svatinja da ne sme da se dira @mikula


Ono šta sam napisao u prethodnom postu su fabrički podaci, nisam ih ja izmislio.

Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 07:23:19 posle podne
Znam da je ravna glava ali ipak taj motor ima komoru za sagorevanje zar ne?
Ne moze se dihtung trpati napamet ako ne znas koji je kompresioni odnos motora,koji I od samog dihtunga zavisi.
Naci I debljina sabijenog dihtunga se racuna u kompresioni odnos,a on kad se na motoru zajebe tj poveca gore klipovi.
Ja vrlo dobro znam o cemu govorim.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 07:42:32 posle podne
Opet pišeš napamet odnosno nagađaš. Pogledaj sliku pa reci gde je komora.

(http://i181.photobucket.com/albums/x199/kb_va/glavaodozdo_zps6ed4295a.jpg)

Dihtung se ne trpa napamet nego po VW servisnom uputstvu iz koga sam naveo podatke.

Kompresija se meri i proverava uređajima koji su za to namenjeni, nikakav kompresioni odnos se tada ne računa, prosto odvrneš dizne, ili svećice kod benzinca, i izmeriš kompresiju.

Završio sam mašinsku školu, radio motore na autima i kamionima, sve što pišem je iz iskustva.

A to da ti vrlo dobro znaš o čemu govoriš nikako ne vidim iz tvog pisanja.   biggrin
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 07:47:23 posle podne
Druze odnos kompresije I pritisak u cilindru nije isto gore sam naveo na sta se misli.
Ljudi ne mesajte stepen kompresije sa pritiskom u cilindru.
I taj motor ima komoru za sagorevanje itekako inace ne bi mogao da radi bez obzira sto je glava ravna.
I ja sam zavrsio motorna vozila ali borbena sto je isto sranje samo ima vise klipova.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 07:55:37 posle podne
Komora je u klipu ne u glavi

(http://i181.photobucket.com/albums/x199/kb_va/klip_zps0c19cb19.jpg)

Stepen kompresije su proračninali konstruktori motora, isti koji su dali tolerancije koje sam napisao.

Nije posao mehaničara da preračunava stepen kompresije nego da radi kako je propisano za taj motor.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 08:01:13 posle podne
Kako ce onda da zna,tj na osnovu cega koju debljinu dihtunga da stavi da bi dobio fabricki stepen kompresije?
Ako stavi deblji onda ce je povecati,a ako stavi tanji onda ce je smanjiti ni jedno ni drugo nije dobro.
A u komoru za sagorevanje  ulazi I zapremina upesovanog dihtunga takodje.
Zato sto mehanicki sklapaju te motore zato I rade kao da melju srafove I dugo rade.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 27, 2014, 08:16:37 posle podne
Mali off topik, ali ima veze sa temom: kod Deutz motora (vazdušno hladjenje, posebno je svaki cilindar) se  svaki kompresioni prostor meri pomoću cinol žice koja se postavi na klip (u odredjenom položaju), montira se glava i okrene radilica jedan krug... klip upresuje žicu, pa joj se meri debljina...tolerancija je samo 0,2mm . Ako je manji prostor motor lupa, a ako je veći teže pali i nema oštrinu a ni dovoljnu snagu... dokazano nebrojano puta u praksi...
Verovatno postoji i kod Golfa neka mera?


   
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 08:17:28 posle podne
@madmax 81

Na osnovu podataka iz servisnog uputstva koje sam naveo.

Ako smatraš da greše ti napiši u Volkswagen inženjerima da nisu u pravu, da ne znaju šta rade i predloži im tvoje sisteme rada.

Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 08:22:43 posle podne
Kad covek pomenu dajcinu I objasnio je kako se na njemu proverava stepen kompresije I potvrdio ako je ili manji ili veci sta se desava.
Ja pokusavam da kazem da I na tom td motoru mora biti 23:1 pa sad ako budes stavio deblji ili tanji dihtung sigurno nece biti toliki,zato I treba da se izracuna da bi se znalo koji dihtung tacno da se stavi da bi radio kako treba a ne po sistemu ofrlje kako kod nas radi vecina majstora
Kosta druze ja sam te pitao samo kako da znas koji od te debljine da stavis pod glavu
Naveli su ti inzinjeri koliki tacno stepen da ima taj motor samo sto se to kod nas poistovecuje sa pritiskom u cilindru a nije ista stvar.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 27, 2014, 08:31:44 posle podne
Kosto, gde može da se vidi to celo servisno uputstvo pa da probamo da rastumačimo? Dakle, ovaj deo oko klipova i zaptivača glave?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 08:42:14 posle podne
ne bih se slozio s tobom madmax, covek koji obradi glavu kaze na koju je specijalu obradio i na osnovu njegovog podatka uzimas dihtung i dobijas isti st. komp. kao sto je propisano, nemoze on da skine vise od trece specijale jer nema takvog dihtunga u prodaji, po tebi i tvom racunanju bi trebalo imati izbor dihtunga od  pet desetih pa do tri milimetra pa da biras koji hoces u radnji e pa nemoze tako ima tri dimenzije i to je to, onaj ko obradjuje bilo sta (glavu blok) mora znati koliko sme bas zbog takvih stvari da ne pretera jer nemas da kupis dihtung koji ti hoces vec imas u ponudi standard i specijale, jedino ako ti odes u radnju i kazes dajte mi dihtung od 2.08 mm debljine, covek cete pogledati belo i rece jel ti znas sta trazis, lepo ti kosta napisao da fabrika daje dimenzije za sve, a to poredjenje sa dajcom nema veze u ovoj prici, a sa kostom se ne bi slozio za klipove i obradu cela klipa jer se kod klipova ne sme dirati celo  tj uopsteno ceo klip se nesme obradjivati ne postoje nigde ni fabricke norme tolerancije obrade klipa jer se to ne radi
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: Kosta Februar 27, 2014, 08:44:29 posle podne
Glava ravna, blok ravan, visina klipa i dihtung određuju stepen kompresije,  da 1:23 je za taj motor.

1985-86 Golf i Jetta (Mehanički podizači)

Ako kilip izlazi 0.67-0.80mm iznad bloka stavlja se dihtung -1 rupa
Ako kilip izlazi 0.81-0.90mm iznad bloka stavlja se dihtung -2 rupe
Ako kilip izlazi 0.91-1.02mm iznad bloka stavlja se dihtung -3 rupe

1985-89 Golf i Jetta (Hidro podizači)

Ako kilip izlazi 0.66-0.86mm iznad bloka stavlja se dihtung -1 rupa
Ako kilip izlazi 0.87-0.90mm iznad bloka stavlja se dihtung -2 rupe
Ako kilip izlazi 0.91-1.02mm iznad bloka stavlja se dihtung -3 rupe


Ako to nije jasno isključujem se iz rasprave.

zorancile pretraži po forumu bila je stema sa linkovima odakle može da se skine.

Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 08:45:32 posle podne
 lollol lollol lollol lollol glava na specijalu vrlo zanimljivo.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 27, 2014, 08:46:23 posle podne
Kosto, to sam tražio. Zahvaljujem.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 27, 2014, 08:47:54 posle podne
majstor mikula imas ti jos 10 godina skole i 20 godina prakse da obavis da bi znao sta je kompresioni odnos.
upisi ti kosti plus i javi mu se na pp ako drzi neka predavanja vikendom da ti zakaze termin
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 08:56:35 posle podne
pozz gedora, nisam ja majstor ponavljam po koji put vec tebi, dao sam moje misljenje, a kazi nam ti svoje u vezi obrade klipa, jer se samo tu nisam slozio sa kostom za ostalo je covek u pravu, a casova nama svima ovde fali samo ne bih nikog odavde da nam predaje, jesi li ti nekad obradjivao celo klipa za koju desetu
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 27, 2014, 09:01:44 posle podne
majstor mikula ako nisi majstor i ako nisi strucan ne pametuj onim koji znaju nego cuti.
celo klipa i njegova obrada je stara operacija vise od 20 godina. tebi ne pise koliko imas godina, steta.
ako je glava vise puta brusena i izlazi iz tolerancije sa najdebljim dihtungom brusi se celo klipa da bi ostao idealni stepen.
idealni stepen je nesto sto se uci u skoli.
pozz


edit:
majstor zoran cile, majstore i urednice poljo foruma
kad si vec pomenuo deutz magirus motore, neznam koliko su ti poznati i koliko si ih uradio.
bicu slobodan da ti postavim par pitanja ali nemoj odgovore traziti na guglu nego mi odma iz glave odgovori ako nije problem
1.
jel ikad iko i zasto brusio magirusov blok?
2. koliko taj motor ima glava?
3.kako se i cime hladi?
4. koliko si uradio tih motora i kakav im je razvod?
5. kako izgleda dihtung glave motora 150ks?
i pod 6. najvaznije pitanje ko je i kad na tom motoru stepen mjerio zicom?
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 09:22:28 posle podne
hvala za info, 30 god imam nije nikakva tajna, prihatam ja i pecke i sugestije kad je neko u pravu, eto mene si nesto naucio a sta bi sa madmax om i on je imao teoriju i tvrdnju, ili samo meni smeju da se lupaju packe 
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 27, 2014, 09:25:08 posle podne
ne ulazim ja ni u cije teorije niti me interesuju.
vidi na drugoj strani ono sto je kosta napisao i to ti je to
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 09:25:35 posle podne
Ja sve sto sam rekao nije teorija niti mi je neko lupio packu.
Ako nisam u pravu da na onaj nacin na koji sam ja rekao ne moze da se izracuna stepen onda evo glave.
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 09:33:48 posle podne
pa naravno da ne ulazis kad nije neki pocetnik u pitanju ja za kostu nisam nista rekao lose covek je rekao svoje i ja to postujem, sto sad ne odgovoris madmaxu jel u pravu ili ne kad si ti sveznajuci, prozivas mene i cileta a cutis kod madmaxa, eto reci nam jel on covek u pravu, eto na nase teorije si odma odgovorio, sta fali kazi i to pa da budemo bogatiji za jos jedno iskustvo
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 27, 2014, 09:38:51 posle podne
sta cutim i kome?
 mislis da se ja ovde nekom uvlacim u supak? sa 40 god zivota i 24 godine staza? ko je max? nikad ga u zivotu nisam vidio vjeruj mi. meni konkretno za racunanje stepena niti treba voda niti bilo sta drugo.
samo komparater ako znas sta je to.
neznam sad dal si bogatiji ili siromasniji za neko iskustvo vjeruj mi.
a jos neznam ni dal si zadovoljan odgovorom, ako nisi slobodno mi pojednostavi i uprosti ovo pitanje i odgovoricu ti opet
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: gedora Februar 27, 2014, 10:03:26 posle podne
kad si ti sveznajuci, prozivas mene i cileta ............... da budemo bogatiji za jos jedno iskustvo

nisam ja nikakav "sveznajuci" nego sam za razliku od tebe i tebi slicnih isao u skolu i u njoj ocigledno naucio nesto.
gdje si ti proveo 30 godina zivota, sta si radio, koliko naucio zadrzi za sebe
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: mikula Februar 27, 2014, 10:56:08 posle podne
ne bih to s tobom ni delio, da pojednostavim pitanje posto nekima sa skolom treba nacrtati... Max i Kosta su raspravljali nesto i ja sam se ukljucio u raspravu i kod koste se nisam slozio za obradu klipa jer stvarno nisam cuo da ga je neko nekad obradjivao a za ostalo nisam imao primedbu, e Max je imao svoje misljenje koje se kosi sa kostinim i mojim pa sam te pitao da nam pojasnis i njegovu (Maxovu) tvrdnju iz rasprave
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: madmax 81 Februar 27, 2014, 11:08:42 posle podne
evo potvrde da moze I kako sam I ja rekao da se racuna stepen
pogledaj klip pa ce ti biti jasno nadam se

189 Calculating the Compression Ratio (http://www.youtube.com/watch?v=qu0Y66AOGSg#ws)

a evo I klip da I zapremina dihtunga ulazi u stepen pa da zavrsimo sa tim.
59 Calculating Your Compression Ratio (http://www.youtube.com/watch?v=OGuOMItsCXk#)
Naslov: Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
Poruka od: zorancile Februar 28, 2014, 12:01:43 pre podne
edit:
majstor zoran cile, majstore i urednice poljo foruma
kad si vec pomenuo deutz magirus motore, neznam koliko su ti poznati i koliko si ih uradio.
bicu slobodan da ti postavim par pitanja ali nemoj odgovore traziti na guglu nego mi odma iz glave odgovori ako nije problem
1.
jel ikad iko i zasto brusio magirusov blok?
2. koliko taj motor ima glava?
3.kako se i cime hladi?
4. koliko si uradio tih motora i kakav im je razvod?
5. kako izgleda dihtung glave motora 150ks?
i pod 6. najvaznije pitanje ko je i kad na tom motoru stepen mjerio zicom?

Kad si menjao poruku,sad sam tek video?
Nisam hteo previše detaljno da pišem, ipak ovo nije ni tema a ni forum o tome...
Ukratko sam napisao Deutz, misleći na seriju FL912, dakle od F3L912 pa do F6L912, ipak mogu da odgovorim.
1. blok sa gornje strane mislim da nije niko brusio jer ga niko nije ni oštetio. Kad se trnuje blok, pomera se centar radilice, pa klipovi automatski idu višlje nego inače...
2. svaki cilindar ima svoju glavu
3. hladi se prinudnim strujanjem vazduha
4. ne znam tačan broj motora koje sam uradio, nisam previše, malo ih ima... razvod im je sa zupčanicima
5. nema dihtunge nego platne
6. žicom su merili svi koji su pažljivo slušali seminar u Rijeci, a mere i dan danas oni koji su nasledili to znanje

Šta te još interesuje?