VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: gost1vw Februar 13, 2014, 01:54:37 pre podne

Naslov: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 13, 2014, 01:54:37 pre podne
Pitanje u vezi generalke.
Kao sto pomenuh u postu za predstavljanje vozim Polo iz 2001god. 1.4,16v,55kw.Uvezen je iz Italije sa predjenih 89.000km(tako bar pise u carinskoj deklaraciji,a dal je budzena kilometraza to je vec pitanje..)Vidi se da je dobro ocuvan,prva farba,lepo ide,motor"prede ko macka",ja sam mu odradio veliki servis,jer ne znam kako ga je odrzavao prethodni vlasnik.Oduvek sam imao poverenja u nemacke automobile,a danas sretoh nekog taksistu i bas me je bio istripovao za ovaj model koji imam.Kaze da je to model koji ima neki aluminijumski blok motora,da se ne moze raditi generalna na njemu,da je to cuo od nekih mehanicara,i da je najisplativije kad dodje vreme za generalku da se kupi polovan motor u dobrom stanju i zameni itd..Malo sam trazio po net-u gde slicno kazu-da cak nema ni kosuljicu-hilzne na bloku motora koja bi se mogla obraditi i tzv.honovati,ne moze se radilica odvojiti od bloka, napr.novi lezajevi nemaju ZUB tako da samim tim postoji mogucnost da se okrenu u klipnjaci...ako sam dobro razumeo..a opet kupovina polumotora novog(kad kazem polumotora mislim na onu donju polovinu motora kao sklopa, odnosno blok, radilicu, klipove i klipnjace) u ovlascenom serisu je preko 2500evra,sto se ne isplati..Bilo bi mi od pomoci da cujem neko strucnije misljenje u vezi prednosti i mana motora sa celicnim blokom-tj.starije generacije motora(kod kojih znam da se moze busiti i blok obradjivati radilica,glava itd) i ovih sa aluminijumskim i savet sta mi je ciniti kad zaista dodje vreme za generalku,da se pripremim finansijski.Nije mi jasno zasto su mnogi proizvodjaci(ne samo vw) kod prelaska na EURO3 standard napravili tako velike greske u konstrukciji a i u odabiru materijala-mislim na ovaj aluminijum ili Alusil(sivi liv) sto je valjda jos gore,sem sto je laksi od celika i motor manje bucniji...mozda nesto i oko performansi,ne razumem se bas...ali sta kad dodje vreme za full generalnu..Sve mi je to nekako konfekcijski u odnosu na stari nacin izrade.Voleo bih da gresim i da me neko razuveri,svaki savet je dobrodosao.Hvala unapred
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 16, 2014, 01:44:31 posle podne
Nobody?
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: zorancile Februar 16, 2014, 01:48:19 posle podne
I mene interesuje. Nisam čuo da postoji motor za jednokratnu upotrebu u velikoserijskim vozilima.
Javiće se neko ko zna.
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: Ivan Februar 16, 2014, 01:49:45 posle podne
Neko od majstora je svojevremeno pisao o takvom motoru koji se ugradjivao u Pola.
Samo sto mislim da nije 1.4 nego 1.0.
Naslov: Одг: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: 2busy Februar 16, 2014, 01:58:43 posle podne
1.2 htp motor=rezervni deo.

2 Busy from Sony Miro

Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: Desmo Februar 16, 2014, 03:06:44 posle podne
Koja je oznaka motora kod tebe?

1.4 16v  AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY - Cylinder block & crankcase > cast aluminium alloy
1.4 8v    ABD, AEX                                                 -  Cylinder block & crankcase > grey cast iron

Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 16, 2014, 03:55:41 posle podne
Evo pronadjoh sa citaca saobracajne,pise broj motora: AUA..iza toga jos 6 brojeva.
Onaj taxista koji mi je na to ukazao kaze da je namerno kupio Polo iz 2001. 1.4 sa 8 ventila bas iz tog razloga sto ima iron block,kao sto je Desmo naveo u postu.
E sad,kakva se uposte onda vrsta generalne zaista moze uraditi (da li samo karike i lezajevi-ako uopste mogu lezajevi,a i to bi bila mislim polugeneralna sto i nije neko resenje kad do toga dodje),da li se sa klipovima ista moze raditi ili jednostavno bi morala zamena motora,kupovina polovnog..a da li to uvek ispadne dobro,ili je budzenje sa drugim motorom nesto sto se katkad i ne pokaze kao dobro resenje? Pitam sve ovo da bih video kolliko od kojih opcija mi je na raspolaganju i koliko bi kostala,jer bih voleo da ga zadrzim i dalje vozim,sada sam jako zadovoljan njime i odlicno me sluzi,ali se premisljam (samo)kao krajnje resenje dok je auto ovako sredjen i utegnut(veliki servis odradjen i dr) i dosta lepo izgleda,da ga cak i prodam :( sto se kaze "na vreme"
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: PaulGT Februar 16, 2014, 09:39:59 posle podne
motor kao u golfa 4 i dosta bolje nosi pola. ja sam otvarao taj motor i mjenjao lezaje na radilici. evo ide vec trecu godinu bez problema. imas i 1.6 16v iz mk4 koji ima gizeni blok i koji hladno ubacis u taj auto.

ne sluti na generalnu, vozi i uzivaj
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: madmax 81 Februar 16, 2014, 10:21:42 posle podne
Nema ti taj taksista pojma.Hilznuju se i aluminijuski blokovi uveliko i skoro pa na isti nacin kao kod blokova od sivog liva.
Pitaj tog taksistu kako je moguce da se u  cetvorotaktnom motoru celicne karike krecu po aluminijum ,i sta mislis koliko bi to radilo?
Ja mislim da da ne bi presao vise od 100km
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: Djole DMC Februar 16, 2014, 10:32:00 posle podne
Ako se taksisti ne razumeju u to ko se onda razume?
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: mboy87 Februar 16, 2014, 10:35:08 posle podne
Ljudi moram da vam ovo kažem...verovali ili ne...ja imam komšiju koji vozi Golf 4 sa tim famoznim 1.4 16v motorom kog bije loš glas...jel vi verujete da on nije menjao ulje od 2009 godine ?  lollol

Auto ide bez problema...kako,to niko živ ne zna.  lollol

Ja isto vozim Golf 4 sa tim motorom i u opšte ne razmišljam o tim stvarima poput generalne,obradi alu bloka i slično.

U mehanici može (skoro) sve,tako da i kad dođe vreme za generalnu,mislim da neće biti problema da se uradi,jedino će se postaviti pitanje isplati li se raditi to.  biggrin

gost1vw pevaj pesmu i vozi Pola...što se kaže ZA SVE PARE.  lollol  :26
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 17, 2014, 12:35:59 pre podne
Ljudi,hvala svima na odgovorima! Znaci da su ipak moguce i neke vece servisne intervencije na njemu,al kontam posto je to alu legura da se mora preciznije raditi i da se ne prihvataju bas svi majstori tog posla.Navodno da ovaj motor zaiste nema kosuljicu.Nanosenje tvrdog sloja na aluminijum postoji odavno,samo to ovde nije korisceno vec su aluminijumski cilindri obradjeni nekim tvrdim hromiranjem.Verovatno i da momenti stezanja motora moraju biti odredjeni jer je Alu krtiji od celika i to je za alu blok kljucno,nadam se da postoje i neke specifikacije za to.Kako god...kad to toga dodje(a verujem da nece skoro),da me nece izaci vise od 1000e bilo generalna,bilo zamena za neki polovan a dobar motor sa ugradnjom.Ako moze i neka preporuka za dobre servisere ovakvih motora u n.Sadu-mislim za generalku
Hvala svima jos jednom,dali ste mi argumente da odustanem od prodaje! jer bas zavoleh auto.. :)
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: mboy87 Februar 17, 2014, 07:54:22 pre podne
Uz normalnu vožnju,bez divljanja taj motor verujem da može dosta dosta da pređe.Tako da nemoj da se opterećuješ i razmišljaš o problemu bez problema.  biggrin  :26

Redovno (možda čak i malo pre) radi servis i nema brige.  biggrin
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 17, 2014, 08:24:35 pre podne
mali servis na 10000km
a veliki servis na 50000km?(neko kaze da moze i na 70000km) majstor1
Da li bi to bilo pozeljno,ili treba na manje km?
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: gost1vw Februar 17, 2014, 08:48:41 pre podne
Ljudi moram da vam ovo kažem...verovali ili ne...ja imam komšiju koji vozi Golf 4 sa tim famoznim 1.4 16v motorom kog bije loš glas...jel vi verujete da on nije menjao ulje od 2009 godine ?  lollol




kazi komsi da se ne zeza za zamenom ulja,iako mu je nivo ulja dobar i posle toliko godina voznje,moze mu se desiti da se sito za uljnu pumpu zapusi i na njemu dobije smesu kao med,pa tako radilica ostane bez pritiska ulja i okrene mu se lezaj u klipnjaci..onda ce se cesati po glavi i verovatno morati menjati motor
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: mboy87 Februar 17, 2014, 09:20:55 pre podne
 lollol Ma džabe...to je penzioner on 70 godina,pre bih mogao da objasnim detetu od 5 nego njemu od 70.  lollol

Sem toga,on skoro i da ne vozi taj auto.Daj Bože da godišnje pređe 500 km.  biggrin
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: Djole DMC Februar 17, 2014, 11:59:10 pre podne
Daj Bože da godišnje pređe 500 km

On onda ima jos 6-7 hiljada do sledece zamene... Potseti ga u maju 2026 da zameni ulje   lollol
Naslov: Odg: Pitanje u vezi generalke
Poruka od: mboy87 Februar 17, 2014, 12:03:47 posle podne
 lollol Pre ovog sad Golfa imao je nekog Kadeta iz 70 i neke...bio je prešao malo više od 70.000  lollol

Ne verujem da će doživeti sledeću zamenu ulja.  lollol