VW Klub

VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: dobri nikola Januar 30, 2014, 09:37:22 posle podne

Naslov: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Januar 30, 2014, 09:37:22 posle podne

                            Postovani clanovi foruma, otvorio bih sa Vasim dopustenjem novu temu ( MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje ), koja je vezana za sisteme ubrizgavanja na novijim autima. To su: SPI - sistemi ( ubrizgavanje goriva u jednoj taki u usisnoj grani ) i
                       MPI - sistemi ( ubrizgavanje goriva u vise tacaka u usisnoj grani ).

                            Prvo bi se dotakli teoretskog dela sistema ( cisto da se upoznate sa delovima sistema i kako funkcionisu ), kako bi ste ga razumeli. A potom na - prakticni deo -, ako mozemo tako reci.
                           To ne znaci, da clanovi u medju vremenu nemogu da pitaju za svoje probleme koji ih muce. Molio bih clanove, kod iznosenja njihovih problema, OBAVEZNO, da napisu o kom se autu radi i da navedu oznaku motora. To ce nam biti i te kako vazno, kod davanja odredjenih podataka za kontrolu tih delova sistema.
                           Voleo bih da se sto veci broj clanova ukljuci u ovoj temi, Vas dobri nikola.

                                                                                                                            majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 02, 2014, 12:13:38 posle podne

              Raduje me dragi moji clanovi, sto do sada ima 61 pregled teme, a da jos nismo krenuli sa njenom razradom. Krenucemo sa osnovnim teoretskim osvrtom na MPI i SPI sisteme ubrizgavanja goriva - benzina.

              Podela sistema ubrizgavanja, prema mestu ubrizavanja benzina, mogli bi ih podeliti u tri grupe i to:

                                                                         - direktno ubrizgavanje goriva
                                                                         - ubrizgavanje u usisni kanal u oblasti usisnog ventila ( MPI ) i
                                                                         - ubrizgavanje u zajednicki usisni kolektor ( spi ).

              Kod sistema direktnog ubrizgavanja, benzin se ubrizgava direktno u cilindar oto - motora, slicno kao kod dizel - motora. Osnovna prednost direktnog ubrizgavanja je u tome da se ono vremenski moze podesiti, posle zatvaranja izduvnog ventila. Nedostatak ovog ubrizgavanja je slaba homogenizacija smese ( zbog nedovoljnog vremena i ubrizgavanja u relativno sporiju struju vazduha ).

              Ubrizgavanje goriva u usisni kanal u oblasti usisnog ventila, su danas veoma rasprostranjeni. Usisni kanal svakog cilindra snabdeven je posebnim brizgacem, cime se postize veoma dobra raspodela smese po cilindrima. Prednosti ovog sistema su: dobro mesanje, isparavanje i homogenizaciju smese. Jedini nedostatak ovih sistema ( MULTI POINT INJECTION - MPI ), je njihova komplikovanost i visoka cena.

              Ubrizgavanje u zajednicki usisni kolektor, ili centralno ubrizgavanje benzina ( SPI ), pod pritiskom u struju vazduha. Vrsi se pomocu jednog brizgaca, postavljenog dovoljno daleko od cilindra, u svakom slucaju pre grananja usisnog kolektora. A najvise, ispred prigusnog leptira, za regulaciju snage motora. Prednost ovih sistema je smanjena cena ( jer se koristi samo jedan brizgac ),  homogenost smese na nizim opterecenjima i obrtajima motora je bolja od MPI sistema.

                                                                                                               majstor1
                                                                                                                         
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 03, 2014, 06:18:37 posle podne



                        Sad bi sisteme ubrizavanja goriva mogli da podelimo prema nacinu ubrizgavanja goriva i to:

                                                                              - kontinualno ubrizgavanje benzina i
                                                                              - periodicno ubrizgavanje benzina.

                       Kod kontinualnog ubrizgavanja benzina, treba naglasiti da se benzin neprekidno ubrizgava  u usisni vod motora, mesa sa vazduhom i isparava. A, prilikom usisavanja ulazi u cilindre. Dobra strana ovog sistema je niza cena, nedostatak ovog sistema je slabija preciznost regulacije i slabije rasprsavanje goriva.

                       Periodicno ubrizgavanje ima brizgace sa el., ventilima, koji se periodicno otvaraju pod dejstvom elektricnih impulsa iz ECM ( elektronskog kotrolnog modula ). Ovi sistemi se opet mogu podeliti u dve grupe:

                                                                              - sistemi kod kojih se ne vrsi promena trenutka ubrizgavanja u zavisnosti od rezima rada motora i
                                                                               - sistemi sa precizno kontrolisanim pocetkom ubrizgavanja, ili takozvani sistemi sa sekvencijalnim ubrizgavanjem goriva. U ovom slucaju se smesa ne homogenizuje pre usisavanja, vec se ostvaruje njeno raslojavanje.

Periodicno ubrizgavanje se danas siroko primenjuje kod MPI i SPI sistema. Clanovi slobodno se javite sa Vasim problemima da ih zajdnickim snagama resimo, na obostranu radost.
                                                                                                                                                    majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 05, 2014, 10:11:54 posle podne

                          Drago mi je kad vidim da je za kratko vreme, ova tema 128 puta posecena. Bilo bi mi jos vise draze kad bi se nasi clanovi slobodno ukljucili sa svojim pitanjima i savetima, ali da nastavimo sa malo teorije o MPI i SPI sistemima ubrizgavanja goriva.

                          Podela sistema ubrizgavanja, prema nacinu regulacije ubrizgane kolicine goriva-benzina. Razlikujemo dva osnovna nacina regulacije ubrizgane kolicine goriva:

                                                        - mehanicka regulacija i
                                                        - elektronska regulacija.

                          Mehanicko-hidraulicna regulacija ubrizgavanja goriva se ostvaruje prigusivanjem i koristi kod kontinualnog ubrizgavanja. Predstavnik takve regulacije je Bosch K - Jetronic, poznat kod nas kao sistem sa ka glavom. Na vw vozilima, imao sam priliku da popravljam takve sisteme. Prednost ovog sistema se ogleda u jednostavnosti i nizoj ceni, ali nedostatak-mana ovog sistema je njegova slabija preciznost regulacije i slabije rasprsavanje goriva.

                          Elektronska regulacija ubrizgane kolicine goriva, ECM ( elektronski kontrolni modul ili procesni racunar ), sakuplja elektricne signale pojedinih senzora-davaca. Koji daju informacije o stanju uticajnih faktora ( obrtaji, temperatura, podpritisak u usisnoj grani .... ), obradjuje ih i formira izlazne signale. Prema nacinu rada, mozemo podeliti na :

                                                         - analogne i
                                                         - digitalne.
                                                         
                           Kod analognih sistema procesor  prima niz podataka i na bazi jednostavnih relacija izracunava ukupno vreme ubrizgavanja goriva. Predstavnik analognog sistema je: Bosch D, Bosch L, Bosch LH Jetronic.

                           Digitalni sistemi koriste vecu memoriju u kojoj su unapred smesteni podaci ( mape ), o potrebnoj kolicini goriva na vecem broju razlicitih rezima rada motora. Predstavnik ovog sistema: Bosch - Motronic
                                                                                                                                                                                              majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 08, 2014, 12:59:44 posle podne

vw golf 3,motor 1.8 ,66kw,97 godiste,benz-plin. na oba goriva mi je ler na 1150rpm- na radnoj temperaturi. -cini mi se po zvuku ugrejanog motora da bi
ler trebao biti manji od 1000rpm. nisam u skorije vreme vozio auto sa karburatorom pa neznam mogu li sam pokusati da ga nekako smanjim i postoji li mogucnost da pojebem nesto bilo oko plina ili benzina,tj- da ne userem nesto? nidzo,mozes li mi reci gde se nalazi ler dizna na karburatoru,ovako na daljinski?

            Postovani clanovi, ova tema je osmisljena sa ciljem da koliko je god moguce pomogne nasim clanovima u resavanju problema loseg rada motora, zbog sistema ubrizgavanja goriva - benzina i plina. Molio bih Vas da obavezno u svom pisanju, naznacite o kom se autu radi i tipu motora ( slovna oznaka ). Na taj nacin ce mo brze resiti nastali problem i dacu Vam tacne ( za taj tip motora ) podatke sta da proverite, u toku rada.


             Dragi misa-goga gti, neznam koji je tip motora na tvom autu, postoje dva modela i to ADZ i ANP. Oba tipa motora imaju SPI sistem ubrizgavanja goriva ( Bosch ). Kod tvog auta je centralno ubrizgavanje goriva, sa jednom el., diznom. Klasicnog podesavanja obrtaja na leru ovde nije moguce ( postoji jedan zavrtanj za podesavanje ugla leptira, koji se u principu ne dira ), u odnosu na karburator. Obrtaji na leru kod zagrejanog motora, krecu se od 700 - 1000 O/min., kod tebe jesu nesto povecani obrtaji.

             Kad je motor na radnoj temperaturi i na leru, drukaj brzo pedalu kocnice. Ako se dizu obrtaji, imas malo bogatiju smesu goriva, a preko vakum aparata kocnice ili preko poroznih-napuklih cerva, vuce ti fals vazduh. Pa ti izmedju ostalog, zato dize obrtaje na leru.

             Trebalo bi proveriti sa unimerom kakve ti izlazne otpore daje na senzoru polozaja leptira gasa i na prekidacu leptira gasa. Ako tu nisu vrednosti koje bi trebale da budu za prazan hod motora, sam racunar daje takvu komandu regulatoru obrtaja motora, da dobijas te obrtaje. Postoji mogucnost da ti senzor temperature rashladne tecnosti, ne daje pravilne vrednosti ( otpor ), kad je motor zagrejan. Napisi nam koji je tip motora, pa da u mom bosch programu ESI Tronic vidim parametre i da ti napisem.

             Molio bih clanove da mi objasne kako se sa mobilnog ili fotoaparata unose slike u samoj poruci, tako bih clanovima jos vise objasnio ( sama slika vise govori od 1000 reci ), hvala.
   
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 08, 2014, 03:53:31 posle podne

              Drugar ja imam problem sa ubrizgavanjem na mojim kolima od kako sam ugradio TNG 2005. godine. Radi se o golfu 2 iz 1.8 1991. godine.
Ima direktno ubrizgavanje sa jednom diznom, oznaka motora je RP 1800ccm 66kw. Radi se o tome da jako loše radi na benzin posebno kad je
 hladan, kad se zagreje može da radi nekako ali ne prima pun gas. Na benzinu dimi crno na auspuhu i trokira ima nizak ler gas guši se ponekad i puca kad prebacim na plin. Na plin nikad nije pravio problem, jednom sam promenio ceo taj "karburator" za ubrizgavanje i radio je dok nisam posle par
dana ponovo prebacio na plin.

                        Clanovi, nema te potrebe da mi pisete pp poruke, slobodno se obratite za savet direktno na temi, gde je to i namenjeno na forumu za sisteme ubrizgavanja goriva- benzina i plina.

                         Desmo, kod tvog auta je bosch-ov SPI sistem ubrizgavanja goriva. Nema nikakve veze sa karburatorom, kod ovog sistema ubrizavanja goriva, gorivo se preko procesnog racunara ( ECM ) kontrolise i iz odredjenih dobivenih rezultata proracunava. Kao proracunato, pod odredjenim pritiskom se ubrizgava u usisnu granu, ali o radu ovog sistema osvrnuce mo se drugi put detaljnije.

                         Iz tvoje poruke, vidi se da ti sistem naliva nekontrolisano gorivo, znak tome je crni dim iz auspuha i izgubljeni obrtaji hladnog starta. Kad drukas pedalu kocnice, obrtaji motora ce rasti, svecice su crne od garezi. Trebalo bi prvo oprati el., diznu i obavezno je testirati kako brizga gorivo. Zatim proveriti dok je na ispitnom stolu, da li ne propusta gorivo kad nije aktivna ( desavalo mi se da je ceo sistem ispravan, a dizna propusta gorivo kad netreba ).  Proveriti pritisak goriva ( 0,8 - 1,2bar-a ), proveri ti ispravnost creva ( da li nije napuklo ), od usisne grane do MAP senzora. Sa unimerom proveriti da li se menja  izlazni signal iz MAP senzora ( najbolja kontrola sa osciloskopom ), proveri ti kakav je otpor na senzoru rashladne tecnosti. I na kraju proveriti rad senzora polozaja klapne gasa.

                        Steta je kad si vec menjao sistem SPI, sto nisi uzeo za iste pare karburator PIERBURG 2E, pa da te bog vidi. Mana SPI i MPI sistema, ako tako mozemo reci je ta, sto sistem ne prepoznaje starost auta. Javi nam sta si uradio, poz....
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: Desmo Februar 08, 2014, 09:39:33 posle podne
Ma ok znam da nema veze sa karburatorom nego tako napisah  :)

Pritisak sam merio, dobar je. Jedino što mogu da vidim ovako na prvi pogled je da je neko od "majstora" skinuo džek sa lambda sonde i jedan sa ajnšprica i to tako već godinama stoji.
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 08, 2014, 09:56:13 posle podne

                  Moguce, da je lamda sonda neispravna, pa jos vise pravi problema. Ili su majstori zaboravili da je prikljuce ( manja verovatnoca ). Neznam na koji si djek mislio kad si napisao:" jedan sa ajnšprica '', proveri ostalo sto sam napisao u predhodnom postu, pa javi.

                                                                                                                                                                                                      majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: zorancile Februar 08, 2014, 10:40:50 posle podne
Dobri Nikola, koji je najpouzdaniji (tj najbolji) motor od Golfa 3 što se tiče ubrizgavanja?
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 09, 2014, 12:23:09 posle podne

                      Dragi zorancile, nemoj se sekirati za sistem ubrizgavanja goriva, kad kupujes auto, najvaznije ti je da je limarija u sto boljem stanju. Posle gledas u kakvom je stanju motor ( bitno je da sto manje duva kompresiju na odusci-iberlaufu ).
                      Neka ti to budu glavne smernice kad kupujes auto, a za ubrizavanje ce mo lako, poz...
                                                                                                                                                                                                            majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: zorancile Februar 09, 2014, 12:59:41 posle podne
Znam... nego pitam šta je pouzdanije i jeftinije za održavanje, pretpostavljam monopoint?
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 09, 2014, 01:19:45 posle podne

                      Najlakse i najjeftinije odrzavanje kod starijih auta je karburatorski sistem ubrizgavanja goriva, pa posle ide  monopoint. Kod karburatorskih sistema je jako lako dodavati vazduh ( kad imas veliku lepezu dizni za tu vrstu karburatora ), ili oduzeti gorivo. Sve u svemu mi smo gospodari sistema ubrizgavanja goriva ( kako ja imam obicaj da kazem ).
                     Motor mora da sagoreva gorivo, onako kako mi zelimo, sa otalim sistemima to nije slucaj, poz....              majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: SaleGolf3 Februar 09, 2014, 02:06:24 posle podne
I nisi mu bas bio od pomoci... biggrin mahac
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 09, 2014, 05:35:23 posle podne

               SaleGolf3, ja sam zorancile-u na njegovo pitanje: ''Znam... nego pitam šta je pouzdanije i jeftinije za održavanje, pretpostavljam monopoint?'', posteno odgovorio. Ne znam u kakvom ce stanju biti auto, koliko se vodilo racuna o tom sistemu za gorivo, koji se nalazi u autu. Treba te dragi moji clanovi da zapamtite, svaki sistem ubrizgavanja goriva ima dobre i lose strane.

                   Kad auto udje u neke godine, kad mu je povecana potrosnja ulja i kad ima objektivno pad kompresije. Novija generacija ubrizgavanja goriva ne prepoznaje tu pohabanost motora, kod vecine tih sistema nema nikakvog podesavanja, sto objektivno stvara problem. Zato sam i naglasio, da za neku dugorocnu voznju, kod takvih auta, karburator se pokazao kao pravo resenje. To ne znaci da postojeci sistem treba odmah menjati, vec na protiv, sagledati ga i onda dati pravi zakljucak.
                                                                                                majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 09, 2014, 07:14:27 posle podne


                 Zajednicki delovi sistema ubrizgavanja goriva - benzina kod MPI i SPI sistema bili bi:

                                                                                          - senzori ili davaci,
                                                                                          - aktuatori ( izvrsni delovi sistema ),
                                                                                          - procesni racunar ili elektronski kontrolni modul ( ECM ) i
                                                                                          - elektro istalacija ( koja povezuje sve prisutne delove-elemente sistema ).

               Senzori ili davaci - su ( ako slobodno mogu da kazem ) prvi delovi sistema ubrizgavanja goriva. Njihov osnovni  i glavni zadatak je da daju procesnom racunaru ili ECM, informacije o: temperaturi motora; broju obrtaja; opterecenju motora..... Sve ove informacije ECM prima ( preko el., instalacije ), u vidu promenjljivih napona.

               Sad bih nabrojao neke senzore - davace u sistemu ubrizgavanja gorivom-benzinom, cisto da Vas podsetim:

                                                                                           - senzori opterecenja : senzor protoka vazduha ( AFS ili MAF ); senzor apsolutnog pritiska ( MAP ) i senzor polozaja leptira ( TPS ),
                                                                                       
                                                                                           - senzori temperature : senzor temperature usisanog vazduha ( ATS ) i senzor temperature rashladne tecnosti ( CTS ) i neki sistemi imaju senzore temperature goriva,

                                                                                            - senzor za prepoznavanje cilindra ( CID ),

                                                                                            - senzor pozicije prigusnog leptira ( TPS ) i

                                                                                            - senzor paljenja; senzor obrtaja; senzor detonacije;......                   majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Februar 21, 2014, 09:07:50 posle podne

                  Treba naglasiti dragi moji forumasi, da svi senori sistema ubrizgavanja goriva, dobijaju napon struje sa procesnog racunara. Taj napon je od 4,8 - 5,2V, nemojte slucajno povezivati senzore sa naponom akumulatora. Ili proveravati da li ima napona sa auto glimericom, jer ce te na taj nacin ostetiti procesni racunar ( ECM ).
                                                                                                                                                                                                   majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Mart 06, 2014, 08:37:43 pre podne
                            Svaka cast na lepoj posecenosti ove teme ( oko cetristotrideset pregleda ), nego da nastavimo mi sa teoretskim delom ove teme.
                                                                                                   

                                 Senzori sistema ubrizgavanja goriva mogu biti:

                              - dvozicni i
                              - trozicni.

                          Dvozicni senzori, jedan prikljucak senzora ide na masu preko procesnog racunara - ECM. Dok drugi prikljucak sa koga se skida signal, povezan je direktno sa ECM-om i to naponom od 5V.

                           Trozicni senzor, postoji prikljucak za masu , prikljucak za napajanje ( 5V ) i poseban prikljucak sa koga se skida signal. I, kao takav ( obradjen ) salje procesnom racunaru ECM-u.
               
                           Ispitivanje senzora, mozete slobodno izvrsiti preko unimera, osciloskopa i led probmom glimericom. Nemojte nikako povezivati obicnu glimericu od 12V, jer ce te na taj nacin ostetiti odredjene elemente u procesnom racunaru ( glimerica od 12V i 3-5W, ima jaku snagu povlacenja struje, sto je pogubno za odredjenu grupu ulazno-izlaznih elemenata ).

                            Dragi moji clanovi slobodno se ukljucite u ovoj temi, pitajte za savet ili da sa zajednickim smagama resimo ako ne sve, ali sigurno vecinu problema. Koji su vezani za los rad auta zbog sistema ubrizgavanja goriva, Vas dobri nikola....
                                                                                                                                                                                                                majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: nemanja7 Mart 06, 2014, 10:21:31 pre podne
dobri nikola imam 1.4 mpi 44 kw caddy ili seat inca isti djavo i potrosnja po gradu ide oko 9 litara jel to normalno za taj motor i dali vredi i valja u gradjivati u taj motor plin
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Mart 06, 2014, 11:20:05 pre podne
                                         nemanja7, u principu nije losa potrosnja po gradu sobzirom na dnevnu i jutarnju temperaturu. Neznam koliko ti je auto presao kilometara, ali toplo preporucujem da se sa analizatorom izduvnih gasova provere izduvni gasovi.

                                         Verujem da auto ima solidnu kilometrazu ( 140 000km  -  160 000km ), pa bi mu dali malo odstupanje ( 10 - 15% ). Tako da na 3000 O/min i pri radnoj temperaturi, nebi trebalo u izduvnim gasovima da ima vise od 0,5% - 0,6% CO.

                                         Neznam da li si nekad kao preventiva otisao u servis u koji imas poverenja, da ti u realnom vremenu propate rad ( motora ) svih senzora i aktuatora.
                                         Trebalo bi skinuti i prekontrolisati rad dizni u svim rezimima rada ( pocevsi od drzanja pritiska -nesmeju da propustaju tj, kaplju-, moraju jednake mlazeve da daju i jednaku kubikazu goriva da propuste ). Obavezno zamenuti zaptivne ( dihtung ) gumice na diznama.
                                         Posle ovakvog pregleda ti si miran narednih 30 000km, dobices pouzdaniji motor, znases u kakvom je stanju i sta od njega mozes da ocekujes, poz....
                                                                                                                                                                                                                                 majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: gedora Mart 06, 2014, 09:26:33 posle podne
svaka cast dobri veoma poucna i korisna tema.
ako nije problem da nam u sklopu ove teme napises nesto vise o principu rada K-JET i KUGELFISCHER ubrizgavanja. 
majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Mart 06, 2014, 10:51:31 posle podne
Vazi druze!!
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Mart 11, 2014, 10:33:16 pre podne
                 Napisao tedy: " u piitanju je golf 3 gti 16v radi na ler kad se stisne kvacilo  da se ubaci u brzinu  automacki se gasi sto mu moze bit ? "

Odgovor:

                 Tedy, po tvom postu, da se zakljuciti da imas problema sa masama. Na bloku ( jako vidno mesto ), ili na sasiji, ima nosac u obliku ceslja. Na tom nosacu su prikaceni kablovi - mase, trebalo bi otkaciti te kablove i skinuti taj nosac. Ocstiti ga sa finom smirglom, osistiti i stopice na kablovima. Ako si u mogucnosti nosac kalaisati sa dobrim letkonom i kalajem. Sve vratiti na svoje mesto i posao je gotov.

                                                                                                                                                                                                                                 majstor1 
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola Mart 26, 2014, 05:04:41 posle podne
svaka cast dobri veoma poucna i korisna tema.
ako nije problem da nam u sklopu ove teme napises nesto vise o principu rada K-JET i KUGELFISCHER ubrizgavanja. 

Odgovor:

                                      Bosch K-Jetronic, predstavlja sistem kontinualnog ubrizgavanja goriva sa mehanicko-hidraulicnom regulacijom. Ovde se ubrizgavanje goriva vrsi pojedinacno za svaki cilindar. Dizne su postavljene na usisnim kanalima ispred usisnog ventila.

                                     Gorivo se iz rezervoara, posredstvom spoljne pumpe koja ostvaruje pritisak goriva od oko 5 bar-a, doprema do akumulatora goriva ( memranskog je tipa sa oprugom, zadatak mu je da odzi izvesno vreme pritisak goriva u sistemu ). Gorivo pod pritiskom uz pomoc instalacije dolazi do filtera goriva i nastavlja do razvodnika kolicine goriva ( u narodu odomacen naziv  K-aglava ).
                                    Razvodnik kolicine goriva vrsi doziranje i razvodjenje goriva uz pomoc instalacije, pod pritiskom do samih dizni-brizgaca. Kod ovog sistema ubrizgavanja goriva treba naglasiti, da je rad brizgaca cisto hidraulicko. Iglica koja zatvara mlaznicu se pod dejstvim pritiska goriva od 3,5 bar-a otvara.
                                    Kada pritisak goriva opadne ispod pritiska otvaranja iglice ( na primer hoce te da ugasite motor ), iglica se zatvara i sprecava isticanje u usisnu granu. Kod ovih sistema, imamo diznu hladnog starta motora ( sauha ), koja je snabdevena el. ventilom. Napon od 12V dobija se preko vremenskog termo prekidaca.
                                    Za sada toliko, ako je potrebno sire objasnjenje ovog starog sistema, nastavicu.                       majstor1
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: pimbe April 12, 2014, 05:20:35 pre podne
za FSI motore, sistem ubrizgavanja goriva:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_334_d1.pdf (http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_334_d1.pdf)

Za 1.4 i 1.6 FSI sa lancem

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_296_d1.pdf (http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_296_d1.pdf)


Na Engleskom . . .
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola April 18, 2014, 07:01:53 posle podne
                                                 Izvini nemanja7 :46, sto ti nisam na drugi deo pitanja odgovorio. U principu, ako se sa autom u toku godine dosta prelazi, isplati se ugradnja plina clap. Znam za vlasnike auta - musterije, koji su za sest meseci odplatili plinski sistem lost006. U toku kalendarske godine, dolaze tri puta na na zamenu ulja i kontolu kako plinskog tako i benzinskog sistema ubrizgavanja goriva.
                                                                                                                                                                                                                  majstor1                                 
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: milan_b mk1 April 18, 2014, 07:55:02 posle podne
kod brizganja i sistema k-glave , meni nije jasan ovaj termin hidraulicno , u kom to smislu mislis ?
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola April 18, 2014, 09:14:17 posle podne
                                Milane, rad ovih dizni, je isti kao kod starih dizela. Kad se u samoj dizni stvori takav pritisak ( u ovom slucaju 5 bara i vise ), sam pritisak savladjuje oprugu u dizni. Iglica, koja dihtuje da gorivo ( u ovom slucaju benzin ) neistice nekontrolisano, se pomera unazad i oslobadja ( hidraulucki pritisak goriva ) prolaz gorivu. Kad pritisak spadne, opruga gura iglicu napred, zatvara se prolaz gorivu, koje prestaje da izlazi iz dizne. U vidu fine magle.
Naslov: monopoint na jetti II
Poruka od: regenius April 25, 2014, 10:51:47 pre podne
Vozim jettu II, 1.8gl, imam monopoint ubrizgavanje, i benzin-gas.
problem koji mi se javio je sledeci> ler gas radi neravnomerno, cas ide cas koci, i na benzinu i na gasu mi trosi jedno 12l, sto mislim da je mnogo... Nema ni neko ubrzanje, ni neku posebnu brzinu (jedva ga poteram do 110)!!! a slozicete se svi da 90ks treba da cima i da ide., a valjda i manje da trosi.
Nije mi motor produvao, a i suv je.

i tako, trazio ja, kontaktiram nikolu, i covek mi za sat vremena resi problem koji me muci od kad sam ugradio plin   clap clap
majstore!!!!
sta smo sve uradili> prvo me posavetovao da promenim monopoint i da stavim obican karburator, (i da, ne napomenuh da sam presao 290.000).(koji nisam jos nasao ali ga trazim, ako neko zna gde da ga nadjem, neka mi se javi).
proverimo protok vazduha, i gle cuda: majstor koji je ugradjivao plin je skroz zatvorio protok, znaci i prednju i zadnju klapnu  bonk
tako da smo PRVO: oslobodili sve klapne.
dalje proverimo ugao predpaljenja, pa smesu i tako redom.

E sad, u cemu je razlika od ostalih majstora koji mi gledali sistem ubrizgavanja: Nikola ima pistolj za merenje predpaljenja sa displejom za broj obrtaja, a istovremeno meri i sam ugao predpaljenja!!! Znaci, nema nista napamet

Predjosmo na smesu i tu se ja malo iznenadih: covek je merio izduvne gasove i na osnovu toga regulisao smesu na TNG uredjaju, sto ja nisam video ni kod jednog majstora, svi ostali to rade na @uvo@, pa kako ispadne.

kad zavrsismo rece mi on da napravimo jedan krug, i ljudi necete verovati.... kao da sam vozio drugi auto,

ova dva dana ne izlazim iz auta, presao sam nekih 800km, na plin, i jos mi auto ide (a boca mi je 80l - pa vi sami izracunajte)

Moram MNOOOOGO da pohvalim Nikolu, jer je covek STVARNO majstor za te stvari  tapsac
 tapsac


Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: dobri nikola April 26, 2014, 10:12:32 pre podne

                                     Hvala regenius- e  tapsac, mnogi " majstori " pokusavaju da poprave stare i nove sisteme ubrizgavanja goriva, a da ni neznaju kako taj sistem radi. Iz kojih delova je sastavljen i cemu svaki deo u sistemu sluzi.
                                     Ja sam po struci automehanicar  :46, ali sam u zadnjih dvadeset godina ( po nagovoru svojih prijatelja ) poceo da radim samo sisteme ubrizgavanja goriva. Morao sam i alat da prilagodim novim potrebama ( nabavka mernih uredjaja ), zatim sam nabavljao kompetan repromaterijal ( rezervne delove ) i krenuo u ozbiljan rad.

                                     Koji auto vozis milan_b mk1? Da li u se u tvom autu nalazi Bosch K-Jetronic ili neki drugi sistem ubrizgavanja goriva?
Naslov: Odg: MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje
Poruka od: TTS April 26, 2014, 10:37:41 posle podne
Po tvom postu Reginus,ja ne mogu zaključiti ništa drugo nego da si malouman! Skinuti ubrizgavanje i staviti karburator,to za mene može samo budala. Da su karburatori neko dobro riješenje i danas bi se ugrađivali u auta. Da si imalo pametan,zaključio bi to i sam. Monopoint koji si ti imao na autu je 50 puta jednostavnije namjestiti od karburatora,ali za levata koji nema pojma o struji i ubrizgavanjima goriva,je to naučna fantastika. Taj tvoj auto na plin,može raditi i bez karburatora,samo mu treba neki leptir da otvara protok,jer karburator nema veze sa mješanjem plina i zraka,jer plin samo prolazi kroz njega (znači dizne u karbu nemaju veze s plinom nikakve).
E,sad još jedno pitanje: Koliko ti je ovaj nazovi majstor platio da se učlaniš ovdje i hvališ ga?
Ja da sam umjesto tebe,tužio bi ga za to što ti je uradio,a ne hvalio ga ovdje. Sreća pa su ga ljudi provalili,pa to niko ne uzima za ozbiljno,jer lik očigledno nema posla (a kako radi nije ni čudno),pa pokušava ovdje da nafata levate poput tebe,i da im skida ubrizgavanje,a ugrađuje karburatore. Samo on i čuveni MIĆO VARNICA to rade,ostali voze na injection!

Toliko od mene,post če obrisati,kao i svaki koji sam napisao i u kojem sam iznio istinu o ovom dunđer majstoru iz Pančeva,koji nezna ni koje sijalice idu u glavne farove njegovog sopstvenog auta,a kamo li šta drugo.