VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: RUS Januar 13, 2014, 11:46:48 pre podne
-
Kao sto vidite iz samog naslova se postavlja pitanje. Koliki je rok upotrebe guma na vozilima? Gde postoji podatak o tome? Svi znamo da guma sa vremenom postaje posnija, tvrdja i slicno, i da posle odredjenog broja godina te gume postaju da kazem nesigurne na vozilima, bas iz bezbednosnih razloga. Molio bih one koji rade u ovoj sferi ili imaju neke pouzdane informacije da napisu nesto o ovome. Nisam nasao ovaj podatak nigde.
-
Ja sam cuo da je neki optimalni rok 5 godina...
-
A sta u slucaju da guma nije montirana na felnu i vozena a cuvana u magacinu ?
-
Bobane odlična tema i pitanje na koje sam odgovor oduvek voleo da znam.
Mada mislim da sve zavisi od same gume. Ne verujem da je isti rok upotrebe za Tigar Pirot gumu i gumu tipa Michelin, Good Year...
-
Ja mislim da je oko 5 godina.
-
da se prodaju je rok 5 godina, ukupno se racuna 10 od proizvodje da je limit.
-
Kada se guma kupuje u prodavnici, ona je nova do 5 godina starosti, i moze se prodavati.
-
Ok a koliko je bezbedno na primer voziti takvu gumu koja stoji u radnji od sredine 2008 godine???? Nema punih 5 godina fali par meseci.....
-
Uzimaj to ako je dobra cena i budi bez brige. To se jos uvek vodi kao nova guma.
-
Ako je pravilno skladištena, nema nikakvih problema, smatra se novom gumom. Inače, ima puno informacija o ovome na netu, samo treba guglati. Mogao sam prošle godine da kupim nove nemontirane gume DOT recimo 1203, za neku smešnu cenu, ali nisam. Razlog je taj što što proizvođači savetuju da se nemontirane gume preko 5 godina starosti ne montiraju na auto, a ako je taj rok 7 ili recimo 10 godina da bi to bilo riskantno. Čak šta više, smatraju da je bezbednija guma koja je 7 godina bila u upotrebi (ako recimo još nije potrošena) nego ona koja stoji 7 godina, čak i u pravilno skladištenim uslovima.
-
Ovo je skoro 6 godina staro tako da ipak odustajem
-
mnogo je subjektivnih misljenja... ne bih ja sad neku pamet da prodajem :8 , ali po meni rok upotrebe neke gume je sve dotle dok ona koliko toliko ne odstupa mnogo od onih karakteristika dok je bila nova ili relativno nova... naravno sve to zavisi od toga kako je skladistena, cuvana svih tih godina, da li je stojala namontirana na felni ili ne, izlozena extremnim vremenskim uslovima ili ne, ravnomerno trosena, "udarana".. na kraju krajeva zavisi i od proizvodjaca... ne mozes da ocekujes da sava i michelin (pricam o isto-namenskim gumama istih dimenzija) posle 5god indenticne eksploatacije podjednako istraju... mnogo je faktora.. e sad sto u nekim zemljama ima para pa ma kakve bile oni ih posle 5 god bacaju i sto se takva kampanja vodi, e to je druga prica... naravno najbezbednija i najisplativija po proizvodjace pneumatika..
-
sto se mene tice nova je iskljucivo od tekuce godine, ako je od prosle moze da prodje ako daju popust. sve ostalo bi zaobisao
-
svabe kazu 6 god. maximum bez obzira da li je ili nije montirana.
zato bezite od tih guma
zlo nebiva svakad.
-
Pa ove sto ja pitam ce da imaju 6g za 3 meseca jbg.... I ko zna gde i kako su cuvane bile.
-
Ja to ne bih uzimao. I kada sam ćopavac tražio, naletim na jedan na kojem je guma 2000. godište...hvala, tražim dalje. Iako se on retko montira, neću da rizikujem, jer mi je to lutrija isto kao da se vozim bez rezervnog točka. Prodavac, naravno, kaže da je to u redu :). Do 5-6 godina upotrebe i zrela je za zamenu, ali da stoji 6 godina, pa da se onda koristi...ja bih preskočio.
-
Sta znaci pravilno skladistiti gumu?
-
Odlicna tema ... koliko sam vidjao max 5god. ako je stajala Ok ..ako je preko toga Bobane iskreno Ne bih kupovao , bolje mozda i polovna stara 2god ... moje misljenje ... :25
-
@ Pele
Mora da bude propisana temperatura, vlaznost vazduha, ne sme gume da stoje uspravno.
Ili se kace na zid ako su sa felnama i svaka stoji za sebe.
Ili stoje na stranu jedna na drugu.
U slucaju da ispuste da ne leze jedna na drugu nego ih felna drzi.
Mislim da je neko na forumu pisao da ima firma u BG- koja se bavi cuvanjem guma.
Odneses im gume, oni ih operu, ociste i komplet srede i cuvaju do sledece sezone.
-
Koja je propisana temperatura?
Jel bolje kada je vazduh ispusten a guma na felni ili ne?
-
trebalo bi da je bolje da su napumpane gume kad su na felnama.
inace ja gume drzim skinute sa felni naslagane jedna na drugu... dve pa pored jos dve...
-
Ja to ne bih uzimao. I kada sam ćopavac tražio, naletim na jedan na kojem je guma 2000. godište...hvala, tražim dalje. Iako se on retko montira, neću da rizikujem, jer mi je to lutrija isto kao da se vozim bez rezervnog točka. Prodavac, naravno, kaže da je to u redu :) . Do 5-6 godina upotrebe i zrela je za zamenu, ali da stoji 6 godina, pa da se onda koristi...ja bih preskočio.
Brate mislim da nisi u pravu. Ko god ima Golf 2, 3 ima gumu staru 15-25 godina.
Ta guma nije nikad vožena.
Jel sad to znači da svi trebamo da promenimo gumu na svom rezervnom točku zato što je starija od. 5-6 godina?
-
Ne znam za temperaturu,a sto se tice ispustanja vazduha-ne jer će da se defornise guma.
Mislim da je taj proizvođački rok od 5 godina,zato što se sa godinama mijenja i hemijski sastav gume.
Ne znam tačno kako se to dešava,al pitaću buraza,on je radio u fabrici guma.
Učukano s telefona
-
Radomir89
komsija mi je vulkanizer , on kaze da je najbolje da imas 2. seta guma ...sa felnama i sto manje demontaze i montaze , sem kad se potrose ili iskrive itd ... zato sto kad se montira ili demontira guma na obrucima gubi svojstvo ... bolje je montirati jednom i voziti dok traje , e sad opet zavisi i ko koliko prelazi , po kakvom putu je vozi , udarne rupe itd...
Najbolje je ko ima mogucnost kupiti novu gumu , a cuvanje napunpane i jedna uz drugu ... :25
-
ma meni je trenutno tako jer sam skinuo gume, prodao felne, uzeo druge i na sredjivanju su, a i cekam 2 nove gume pa mi tako trenutno stoji, nisam lud da ih svaku zimu leto montiram i demontiram :)
-
da dobro visa sila :25 ...
-
vecina prodavaca drzi gume u izlogu pod uticajem sunca , vecina njih i iznese napolje kako bi prikazali kako prodaju gume ,a to vise nije nova guma posle odredjenog perioda izlaganju ... guma se skladisti na tamnom i suvom mestu , tada sigurno moze da se proda kao nova cak i ako je stara pet godina ,a nije se koristila ... u sam sastav gume se dodaju kaucuk (prirodni materijal) , ubrzivaci , sumpor itd... u reakciji sa toplotom guma vulkanizira i dobija na tvrdoci , zilavosti itd... sad ko mi kaze da posle pet godina stajanja na suncu , kisi itd , moze da se zove nova guma nek se javi (a 99% toliko starih guma je iz te price ...)
ps.neko je napisao gore usporedbu domace i strane gume , od jedne drugarice cale radi u pirotu , tacnije tehnolog je po zanimanju i jedan od sefova proizvodnje tamo , testirali su miselinku winter i nasu domacu tigrovu , obe su pustili na 300km/h i pogodite koja je pre pukla ;) ,tako da i te price macku o rep , dam se kladiti da su nase domace gume za 10% mozda losije od uvoznih ,a cena je mnogo manja itd...
-
Ja to ne bih uzimao. I kada sam ćopavac tražio, naletim na jedan na kojem je guma 2000. godište...hvala, tražim dalje. Iako se on retko montira, neću da rizikujem, jer mi je to lutrija isto kao da se vozim bez rezervnog točka. Prodavac, naravno, kaže da je to u redu :) . Do 5-6 godina upotrebe i zrela je za zamenu, ali da stoji 6 godina, pa da se onda koristi...ja bih preskočio.
Brate mislim da nisi u pravu. Ko god ima Golf 2, 3 ima gumu staru 15-25 godina.
Ta guma nije nikad vožena.
Jel sad to znači da svi trebamo da promenimo gumu na svom rezervnom točku zato što je starija od. 5-6 godina?
Ok, tvoje mišljenje :). Napisao je još neko gore, vremenom se menja hemijski sastav, vozio ti nju ili ne. Tih 5-6 godina se odnosilo prvenstveno za gume koje se aktivno koriste, na rezervnom možda malo više, ali 13 godina stara guma kod mene neće na auto.
-
sto se mene tice nova je iskljucivo od tekuce godine, ako je od prosle moze da prodje ako daju popust. sve ostalo bi zaobisao
:46
Delimo isto misljenje.
-
Rok trajanja gume je od 5 do 6 godina ili 30000 do 40000 km...Posle toga mozes da je bacis...
-
Pazite ja sam nasao gume koje nisu nikada montirane na felne i stajale u prodavnici u magacinu. 18 nedelja 2008g proizvedene. Znaci polovinom maja negde punih 6 godina ce im biti. Sam prodavac mi je posavetovao da ipak ne uzimam jer ipak hemijska svojstva gume su se izmenila dosta i visi nije toliko elasticna guma. A pitanje kako je i gde je skladistena do tog vremena kad je dostavljena njima na prodaju. Tako da jedno je guma na felni naduvana i koja se ne dira a drugo kad guma nije na felni i nije naduvana. Uzmite primer prodaje polovnih guma ovi sto rade na veliko. Svi gume drze jednu na drugoj (imam mali milion slika iz oglasa) a po pravilu gume stoje bez felni jedna pored druge i pomeraju se svakog meseca po malo u krug. To sam negde citao. Tako da ipak je moje misljenje bolje kupiti gumu staru godinu dana i namontirati na felnu i ne dirati ili polovnu sa dobrom saron koja je bila na felni i ispravna nego novu i ne montiranu koja je lezala ko zna gde i kako 5-6 godina.
-
Guma možda gubi 2-3% svojih karakteristika godišnje zbog stajanja, ako je skladirana na hladnom mestu bez sunca slobodno može da se tera... Proizvođači pišu da treba da se menjaju posle 5 godina, kako bi oni mogli da prodaju nove :)
-
Lepo si napisao "ako je skladirana na hladnom mestu bez sunca"/ E sad ko ce ga znati kako je u stvarnosti bila skladirana i gde???? U tome i jeste poenta.
-
Vidi se kako je guma eksploatisana, tj ako je ispucala (sigurno nije sklanjana sa sunca), meka na dodir na savijanje, kako je istrošena ...
-
E jbg gume su u Subotici a ja u Sibiru 6000 km od Srbije. Da ih pogledam nikako ne mogu do Aprila bar..... biggrin
-
Guma možda gubi 2-3% svojih karakteristika godišnje zbog stajanja, ako je skladirana na hladnom mestu bez sunca slobodno može da se tera... Proizvođači pišu da treba da se menjaju posle 5 godina, kako bi oni mogli da prodaju nove :)
Da, kao i ulja za motor, to su oni stavili da se mijenja svake godine da bi oni uzeli lovu. :14
A što bi neko stavljao glavu u torbu uzimajući gumu staru 5 godina, kad može vrlo jeftino uzeti neku iz niže klase koja je stara do jedne godine.
Ko nema za gume koje ispunjavaju bar neki minimum, neka ne vozi auto. Ugrožava druge, a i sebe.
Ne znam, guma stara 5 godina vrijedi možda 20% cijene. Ako nije korištena i ako je skladištena po propisu.
-
To si u pravu, a ovi naši skinu 1000 din iako je guma dot 08, a zrela je za reciklažu, po meni je guma jedina interakcija između auta i puta tako da tu nema zezanja, kupi 2014. god, taman posle 3 god ćeš skupiti lovu za novi set i eto biggrin
-
Vidi se kako je guma eksploatisana, tj ako je ispucala (sigurno nije sklanjana sa sunca), meka na dodir na savijanje, kako je istrošena ...
Može na oko da bude savršena, a da za pola godine ispuca ili postane plastična jer je izgubila hemijska svojstva PNEUMATIKA. Ko se nije klizao na plastičnoj gumi džabe bilo šta da mu objašnjavam.
-
Ja na motoru imam gume pet godina stare i ne klizaju da ne pricam za auto, ako miselin, dunlop ili pireli iuca za 5 godina i postane plasticna ja cu da je pojedem zajedno sa felnom
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
Ti misliš da guma na autu ne može pući?
Možeš ti i u autu držati ulje staro 3 godine, on vjerovatno neće zaribati, ili kupiti neko koje je godinama stajalo u nekoj kanti, ali nije to to.
Možeš popiti i lijek kojem je istekao rok trajanja, vjerovatno ti neće ništa biti... ako ćemo tom logikom.
Mislim, realno, ne vidim zašto rizikovati.
-
Ne mozes da poredis gume i ulje, ti gume mozes da sjebes i za pola godine ako vozis ko manijak a ako ne vozis cesto moze da traju i 5 i garantovano im nista nece faliti ako imaju saru i ako ti ne trebaju za reli voznju ili voznju na stazi, a moze i nova guma da pukne i da napravi balon isto kao i stara, uostalom ko ima gume stare 5 godina sa sarom 5+ mm ja cu rado da ih primi na poklon ako vam ne trebaju
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
Идеално је да гуме буду ускладиштене на хладном, сувом месту, изван директне сунчеве светлости. Температура на месту складиштења би требало да буде између 32º Ф ( 0ºЦ ) и 85º Ф ( 30ºЦ ). Посебну пажњу треба обратит на чување гума од флуресцентног светла, електричних мотора, опреме за заваривање, генератора и сличне опреме. Ова опрема ствара озон који делује разарајуће на гуму. Треба водити рачуна да гуме не долазе у контакт са уљем, бензином, хидрауличном течношћу или сличним материјама или да лежи на поду прекривена овим загађивачима. Влажност треба да се одржава на ниском нивоу, а гуме се морају држати даље од извора топлоте. Све гуме по пријему треба да буду прекривене и по могућству да стоје вертикално на полицама одређеним за њихово складиштење да би се избегло деформисање и касније тешкоће при монтажи. ;)
Ово су идеални услови које тешко да неко код нас може и хоће да испуни. Гуме се излажу и чувају ВЕРТИКАЛНО, никако да леже једна на другој.