VW Klub
VW - Forum => Felne i pneumatici, goriva i tečnosti => Temu započeo: krule Januar 06, 2014, 04:54:28 posle podne
-
Imam boru 4motion, prednja vuča je stalna a zadnju dodaje kada prednji proklizaju. Postoji li mogućnost da se prevezivanjem kablova/senzora/ili čega već izvede neki prekidač i da ja na njega palim zadnju vuču manuelno? Nemam esp niti asr (bar mi ne sijaju na tabli)
Imam i subarua justy 4wd 1988 god. na kom zadnju vuču palim na prekidač i garantujem da bih sa njim izašao 4x bolje i dalje nego sa borom jer kad prednji zočkovi proklizaju ti si maltene stao i onda sa ugledjenog mesta kreću prednji uz pomoć zadnjih. A i subaru je mnogo stabilniji kad idem nizbrdo sa prednjom i zadnjom vučom istovremeno.
Sve ovo pričam za vreme snega na putu jer živim na brdovitom mestu :-)
-
Nema.
-
Krule, kod VW vozila je prenos na zadnje tockove preko visko mufte tako da to sto ti hoces nema. U kom si delu Ivanjice?
-
Fine odgovore daje jedan moderator blink
Bobane vw bora nema visko nego haldex.
Haldex se moze kontrolisati aftermarket kontrolerom, ali je mnooogo skup.
Kucaj haldex controller i gledaj, ako mozes da ga priustis samo napred.
-
ako ti je sve ispravno sa haldexom i ne osjetis kad prednji proklizu a vec krenu i zadnji,drug mi ima golfa 4 4motion,dok kod drugog volvo xc70 dobro klize prednjim dok krenu zadnji vuci a isto je haldex na zadnjoj vuci
-
Kao što rekoh-nema ;)
-
Krule, kod VW vozila je prenos na zadnje tockove preko visko mufte tako da to sto ti hoces nema. U kom si delu Ivanjice?
Na putu za Guču odmah pri izlasku iz grada.
@tema: pa dobro bre švabo zar nije moglo malo jednostavnije i jeftinije da se napravi? bleh
-
Jesi siguran da se dodaje zadnja samo kad proklizava?
Ja dok sam vozio 4x4 superbu, i prednji i zadnji pogon samo dok idem do 80km/h, i onda prelazi samo na prednju
-
probavali su majstori spajati zice sami sobom po nekim shemama sa interneta pa ja sad imam tri polomljena zadnja diferencijala. a to ko ti je rekao da zadnji hvataju kad prednji proklizu mnogo te slagao.
-
Haldex controler kupis i mozes kontrolisati,cak i modove imas tj race i sl :)
ps mnogo skupa stvar :)
Visko lamelice je imao Syncro pogon,tj starija generacija 4x4 pogona kod VW-a,imale su ih cak i prve serije b5 pasata,kojeg sam imao sa tim pogonom dok kasnije tj ja msm od 1999 do 2000te imaju 4motion kakvog sad imam
4 Motion je permanentni pogon na sva 4 tocka,samo haldex diff odredjuje gdje ce koliko snage otici,tako da kao sto kazu slagao te neko mnogo o ukljucivanju i iskljucivanju jer oni uvijek vuku,samo sa dosta manje snage nego kada prednji proklizu :)
U b5 i b5.5 pasatu je isto 4motion samo sa torsen diff-om koji ne zahtijeva odrzavanje dok haldex zahtijeva(na 60 000 ili 90 000km se mijenja ulje i filter ulja iz diffa)
;)
-
Dzabe Sarajlicu pises, nece ljudi da citaju :37
-
@dzonibgd, sustina je slicna i ono sto sam hteo reci je da ono sto Krule hoce u njegovom slucaju je nemoguce. Da moja greska od 1999 godine je sistem haldex kod bore, ali ima vozila koja su i kasnije koristili sistem visko kao T-4 na primer, gde postoji mogucnost rucnog ukljucenja zadnje vuce i blokade zadnjeg diferencijala, kao kod Touarega isto itd. itd. Zato sam u brzini i napisao visko mufta.....
@krule, gde racunas izlazak iz grada? Marina reka, Kusican, Rascici, Bioca biggrin??? Ja sam rodjen i odrastao u Ivanjici zato i pitam?
-
bobane na T4 je isto stalni pogon sa visko spojkom, samo sto neki modeli imaju zakljucavanje tj. sper koji radi preko vakuma i struje
-
Au cisto sumnjam da je kod mene u diff menjano ulje do sad. Moram pogledati u knjižici. Koje ulje tu ide i koji filter?
Mnogu li ikako da proverim koji je diff kod mene torsen/haldex? Otkud znam da ludi italijan nije naručio neku izopačenu verziju :31
Jbt bio sam ubeđen da je samo prednja vuča. Lično sam gledao kako u letnjim gumam prvo počne jedan od prednjih da šlajfa pa potom malo po malo počinje da gura po jedan zadnji. Bar mi se tako vizuelno učinilo
-
haldex ti je na autu i ne moze biti ni jedan drugi pa da su ga porucivali u italiji ili u srbiji.
u dif ti ide okruglo 1l spec ulja koje se i ne nalazi u svakoj radnji kao ni filter.
za filter ti je potreban specijalni alat.
da bi kontrolisao kolicinu snage na prednjim ili zadnjim tockovima potreban ti je haldeks kontroler koji kosta od 550-600eu pa do preko 1000. sve zavisi sta hoces.
moj ti je savjet nahrani kerove i nista ne diraj
:46
-
Ma mislio sam da je to bar malo jednostavnije zato sam i počeo temu. A diff ne bih ja dohvatao nego idem u servis pa oni to da rade.
Možete li mi reći kako se zove to ulje i oznake filtera? za slučaj da serviseri kažu da se to ne menja(jer ih mrzi)pa da ih sačekam spreman :-)
-
ja znam da se zove haldex ulje i da je namijenjeno samo za taj pogon. nisam nikad nista drugo koristio. neznam da li je ko eksperimentisao i sipao neko drugo.
filter ti je isto samo za haldex i velicine je kutije cigara i precnika 3-4cm
-
A koliko koštaju? :-)
Tražio bih po netu ali ne verujem da bih našao prave cene.
-
oko 40eu +- 5eu zavisi gdje kupujes i kako te klepe po usima
-
Googlaj haldex oil,i sl,pa ćeš steći neku sliku,kakvo je ulje ;)
-
Ili odes u ovlasteni i uzmes :)
Iznenadio bi se koliko su neke stvari jeftine u ovlastenom,ili cak iste cijene kao i kopije po auto dijelovima :)
Ja dijelove uzimam u ovlastenom a zamjenu radim sam :)
ps servis haldex-a u ovlastenom kod mene blizu kosta oko 150km sa rukama sto ti je nekih 75 eura,znaci,ulje,filter,ruke,i jos popijes kaficu,pregledas malo nove modele i sl :)
I jos dobijes pecat u servisnu :)
-
Može i to ;)
Sve kako ko voli(ima para) biggrin
-
Druze nisma ni ja milioner da se razumijemo ali kad vec radim onda radije uradim jednom kako to Bog zapovijeda a ne 2x i barem znam da mi je auto u savrsenom stanju :)
-
Ne,nisam to ni rekao. Ja volim sam da završim sve oko auta. U ono što se ne razumijem,kod provjerenog majstora ;)
Kad god sam zvao ovlašćeni da pitam za nešto,dva dana su mi zvonjele uši,posle toga,jer deru sa cijenama ;)
-
Odes licno i popricas,npr meni uvijek dadnu rabata na bilo koji dio jer stalno uzimam,trebas malo i prigovoriti i sl :)
Npr meni su za vadjenje motora i sve radove oko njega,zamjena oba semeringa radilice,seta kvacila,kinetickog i jos par sitnica uz
eli 200 eura za ruke,7 dana radova :)
Doduse ja i nemam dlake na jeziku odmah prigovorim hahaha
Ali u principu da se i snjima nekad dogovoriti :)
-
druze koliko kosta 1 radni sat u tom servisu?
da si vozio juga 45 dok se jos proizvodio i vozio, u ovlastenom zastavinom servisu za vadjenje motora zamjenu kvacila i jednog homo zgloba naplatili bi ti vise budi siguran
-
Ovlasteni VW servis Školjic Tesanj :)
Nit' imam razloga da lazem kolega nit' ista,nisam ostavio auto i rekao rijesite vec sam prvo pitao koliko ce biti ruke pausalno pored dijelova,rekli toliko i toliko i ja izbrojao 2056km ili ti ga oko 1040eura za dijelove i ruke :)
Ja msm da imam negdje i racun od svega toga pa sutra skeniram ili uslikam :)
Oko ruku se uvijek pogadjam a oko dijelova uvijek pokusavam dobiti neki rabat,ili se u Srbiji striktno pridrzavaju pravila pa je samo po satu ili su kod Školje flexibilni,npr u Nipexu nikad nisma dobio ni fening rabata a kamoli kafu ili sl i zato ne uzimam nista vise od njih :)
-
ja kupovao filter oko 4900 iz originala a 1l ulja oko 3000... haldex ili ti na hrvatkom kako pise na flasi visokoucinkovito ulje... menja se na 60000 km
-
Sarajlic ovo za Skoljic servis je istina s tim sto si vjerovatno dogovorio termin kad nisu imali bas posla a za rabat isto,ja narucio set lance,vodilice,spanere za passata i izlazilo oko 600 km a platio sam 540,ipak 60 km nije malo,puna boca plina
sto se tice haldex pumpe provjeravo drugu za golf 4 je bila prosle zime 1100 km na servisu
-
nema potrebe da kopiras racune. nego mi je 200eu za vadjenje motora u ovlastenom servisu vise nego jeftino, a druga stvar jos mi je neozbiljnije da se ti kao musterija tj fizicko lice mozes pogadjati s njima oko cijene radova. mozda su ti popustili cijenu za usluge a povecali na dijelovima ko zna. kako god nije ni bitno
-
da ne otvaram novu temu pitao bih sledece... planiram da kupim boru 4motion,e sad cuh razne price kako to crkava itd... ako bi kojim slucajem crko nesto od elemenata sklopa 4motion je l bi ja mogo da raskacim to sve i da vozim normalno auto kao da je sa prednjom vucom,nadam sam se da sam bio jasan :P
-
mozes skinut sve sem zadnji zglobova a moze se i sve popravit relativno jeftino...
-
ok ali ja sam mislio ako slucajno dodje do toga da crkne da ja stavim normalan menjac i da to tako vozim al mi nije jasno sta ce biti sa kompjuterom sa asr-om itd ... kako to da se iskljuci za zadnju vucu
-
je l zna neko nesto u vezi mog pitanja gore postavljenog.HVALA
-
kupis boru sa prednjim pogonom i ne moras mislit moras li sta skidati ili ne, a usto je i jeftinija
-
bi ja al los je teren u selu zimi ne moze da se izadje,dosta mi je vise da izvodim tele iz stale da stavljam na haubu da ne slajfuje ...
-
svake dvije godine 60-70€ u ovlasteni da se zamjeni filter i ulje u haldexu i nema problema nikakvih
-
hvala na odgovoru ;) radio bih ja tako al ko zna sta su mu prethodnici radili i kako ga odrzavali,kupicu ga u svakom slucaju pa ako crkne videcemo sta cemo :P
-
cim ga kupis promjeni ulje i filter. mislim ako vec nije kasno