VW Klub
VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: Igoritza Decembar 30, 2013, 01:55:01 posle podne
-
Pozdrav svima :)
Pre neko vreme sam postavio temu za restauriranje B3jke passata, takozvanog Lubija (Lubenicar, nisam ni znao da mu je to nadimak lollol ) i uspeo sam da sredim sve osim karoserije, a to cu folijom.
Naime, sta se desava:
Fiat stilo sam slupao upao u jarak. Ne pitajte kako, jedva sam se zapravo ziv izvukao. Delimicno moja krivica, pregazio sam zamrzlu lesinu u nekoj nedodjiji .. :) auto izgubi kontrolu dok si reko keks. Ne znam dal neko razume iz iskustva, ides 50 na sat, pregazis nesto, i uplasis se vise nego ikad jer volan kao da ne drzis, a sve je bilo sekundu ipo.
Elem, povratio sam B3 u vozno stanje i uradio:
dihtunge motora
termostat, termoprekidac
davac
antifriz
nov ventilator
sve to na cinjenicu da je generalna radjena pre 15.000km. i sta se desava:
Automobil pri brzinama od 70 na sat u proseku trosi MANJE od JTD-a na stilu. Manje ga vozim gradski jer samu predgradju ali i kombinovano 1.8 benzinac vagenov (66Kw ) ne trosi vise od stila sto sam ja mislio da je nemoguce. Molio bih za objasnjenje, kako, zasto, benzinac star 20 godina nece preko 6 litara bezolovnog benzina .. ?
Na sve to uzmem Golf 3 1996 sa istim motorom (ona malo update-ovana verzija kako vec ide sa onim oznakama sa kosim crtama) koji ima plinski uredjaj Lovato. Uzeh auto od prijatelja za kojeg znam da ga nije przio ali mu od 2011 ne radi pumpa za benzin te auto ide iskljucivo na plin. Potrosnja plina je ispod 10 litara na 100km. U dinarima izracunuato ja sad vozim jeftinije nego da imam Jarisa VVTI ili neki MPI noviji.
Jel sam ja propustio nesto, ili je ovo realno da ovaj vagenov stari motor toliko malo goriva trosi .. ? ili mi se "potrefilo" kako kazu ljudi od auta do auta .. ?
izvinjavam se svima, samo bih voleo da cujem objasnjenje jer sam ja sve vreme bio pod utiskom da Mk3/B3 nisu ni na koji nacin fuel-save automobili.
-
dobro je da ima neko da se zali kako mu malo trosi auto biggrin vidi ti tu nesto rasteluj nije to u redu majstor1 biggrin
-
stisni to malo da vidis kako ce da gura preko 10 litara biggrin salim se, taj motor kad je zdrav lepo ustelovan stvarno malo trosi... izginuse ovde ljudi o pricama koji auto koliko trosi, svi kukaju, mislim da si prvi na forumu koji se ''zali'' na malu potrosnju biggrin
-
Ovaj moj po gradu troši 12 kako god okreneš, na otvorenom putu 10L tng-a. Motor je isti 1.8 66kw
-
ne logicno mi da trosi 10l na otvorenom, ajde po gradu to i tamo sve zavisi... brat ima Jettu sa tim motorom isto tng, i kaze da je prosek 9, 10l tng-a... mada sve je to relativna stvar, ko kako vozi, kvalitet goriva itd...
-
ja imam isti takav motor na mk3 i na otvorenom za CG sa klimom prosek 8,6 l, a posto zivim u predgradju sada je potrosnja do 12 l/100 tng. Na benzin vozim samo kada mi nestane plina takoda ne znam njegovu potrosnju
-
Evo vratio se sa Zlatibora u Beograd, sa nove godine. dakle:
Beograd - Zlatibor
Zlatibor - Beograd
krenuo sa pokazivacem na plinu 1/2 (pola boce) i sipao u auto 4000 dinara plina u tri navrata, vratio se u beograd i u autu se nalazi malo preko 1 (puna boca) pa ono pod kompresijom (crveno)
dakle on je potrosio do Zlatibora i nazad 3000 dinara plina u najgorem slucaju. 480 kilometara predjenih na meracu. Isao sam ibarskom koja je skoro cela do Cacka cik-cak a od Cacka do Uzice-Zlatibor jos gore, i realno je ici 80 na sat skoro ceo put, prosek na pokazivacu brzine je 76km/h za predjenu trasu u oba smera.
Prosto mi je neverovatno da Passat B3 trosi 6 litri benzina a ovaj Golf3 zapravo mnogo manje od 10 litara plina pri nekim normalnim brzinama. Nisam u fazonu deda-vozac umem i da zgazim po gasu ali od udesa sa Stilom ne vidim neku potrebu da idem brze.
-
Sta je poenta ove teme , sipaj plin i vozi
-
Dobro je kad auto "malo" trosi goriva-plina, ali nevalja da se preteruje. Kod premale kolicine goriva, dolazi do povecanog mehanickog habanja motora i do povecane radne temperature ( termicko preopterecenje ) motora.
Plin, ( isto vazi za benzin ) trebalo bi na svakih 10000 - 15000km predjenih, prekontrolisati u servisima ( koji imaju opremu za merenje izduvnih gasova ), procenan ( CO% ) neizgorenog goriva.
Sa pravilnim podesavanjem ( sa analizatorom izduvnih gasova ) plina, dobice te pravu snagu i duzi vek rada motra.
-
Shveksomane - poenta je da ja nisam imao veru u VW za tako starije motore i mislio da "produvaju" za 20+ godina do beskorisnosti a u stvari je obrnuto. Odusevljen sam.
Nikola - hvala, to mi jeste palo napamet i provericu. Kapiram da je moja potrosnja u poredjenju sa Stilom (kad gledas u novcanik) drugacija jer je JTD mocan pa te "vuce" da ga zgazis dok sam sad i posle udesa u fazonu da mi je bitno samo da stignem pa vozim sporije. samim time i uzasno mala potrosnja plus kvalitet VW motora
-
Nemoj brinuti za godine i predjenu kilometrazu, na tvom autu. Ako se koliko toliko vodi racuna, da se na vreme zameni kvalitetno ulje, da se motor ne pregreva, da se kontrolise sagorevanje goriva, jednom godisnje i razumno vozi, ti motori puno prelaze kilometara. Imao sam musterije sa 400 000km predjenih, a da motor nije diran. Na odusci, sasvim korektno duva.
Slobodno mi se javi na pp., ako ti treba neki savet.