VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: krule Decembar 25, 2013, 08:34:53 posle podne
-
Pozdrav ljudi, treba mi malo saveta/pomoći biggrin
Pre mesečak dana sam kupio Boru 2003. god. sa CLIMAtronic. Ovo mi je prvi auto sa klimom pa nisam siguran da li je reč o problemu ili to tako funkcioniše.
Kada tek upalim auto i odmah potom upalim klimu da mi razledi šoferku (gornje levo dugme) treba joj minimum 7-10 min da počne mlakušno da greje cold. (10 i + min ako auto radi na leru, oko 7min ako je u pokretu, malo i pre ako krenem po nekom usponu pa pre digne temperaturu). Za sve to vreme piči hladan vazduh i bukvalno nema nikakve razlike u toploti i brzini strujanja vazduha kada palim pa gasim ECON. Ne čujem nikakvo dodatno paljenje motorčića osim onog fena koji bije ka šoferci non stop. Kada se zagreje motor klima greje ko luda (kada podesim na HI), kao da sam stavio ne prošlogodišnja nego predprošlogodišnja drva :)
S druge strane, još nisam imao priliku da osetim kako hladi. Probao sam juče na 8'C spoljne temperature da menjam temperaturu na klimi prvo na LO pa na HI i razlike su bile osetne, i to baš osetne. Gruva baš hladan vazduh na LO i baš vreo vazduh na HI. Tako da verovatno ona radi ok samo kada je motor zagrejan.
Na dijagnostici klime (Recirculate + ECON) pokazuje mi 444 00 što znači da nema grešaka. Radio sam i test iznova i o5 na kraju mi pokaže poruku 444 00.
Još mi se dešava kada idem nizbrdo spada temperatura motora ako ubacim u veliki stepen prenosa i pritežem samo kočnicu pred krivine. A kada ubacim u brzinu kojom idem i uzbrdo(min pritiskanje kočnica) temp. motora skoro i ne spadne, možda za 5'C. Više pada temperatura kada je napolju hladnije. Jednom mi je na -7 temp. motora spala čak na 60'C. I u svakom ovom slučaju je radilo blago grejanje u ECON modu. Na usponu i po ravnici ne pomera sa 90'C :25
E sad pitanja biggrin
-Da li je normalno da klimi ovoliko treba da počne da greje al zato kad se zahukta radi ko švajcarac (kako joj namestim temperaturu i jačinu duvanja fena tako i radi)?
-Da li dijagnostika klime možda ne vidi nešto pa ne pokazuje kvar ili je ovo što mi javlja sasvim dovoljno da ne mora da stera u servis?
-Da li je moguće da se spusti temperatura motora zbog klime ili je možda kvar u termostatu ili možda nešto slično?
Izvinjavam se na ovolikom textu ali kad već pišem daj da opišem lepo i pitam od jednom da ne postavljam podpitanja, a i iskreno ako ima kvar ima da ga sređujem odmah, ako već stoji tu ima da radi kako treba ili ide u potok batine
-
otisao ti je termostat, prvo njega zamijeni. Temperatura kad dodje na 90 stepeni ne smije da se pomjera
-
Ne mora da znači. Klima služi da HLADI,a grijanje dobijaš od motora ;)
Tako da to nije kvar,moraš da čekaš da se ugrije motor.
Drugo-možda je stavljen termostat koji ranije otvara,pa ti zato pada kazaljka kad ideš nizbrdo.
Takav je slučaj kod mene na pasatu.
-
Meni je tako padala temp. zamenio termostat i sad ne pomera sa 90,tako da ako ti smeta mozes sam da promenis,a i nije neka stavka,ne mogu tacno da se setim koliko je para...
A grajanje ti radi tek kad se zagraje motor,tako da nemoj da se opterecujes,vozi i uzivaj...
-
Klimatronik nema mogućnost da greje, kao kućne klime?
-
Nope. Bar ne u mk5.
Uzima toplotu od motora kao i svaki drugi auto.
-
Koristan je sistem koji ima Lancia Thema, ima električni grejač koji greje čim se upali motor, a kad se malo zagreje motor on automatski prebaci na vodeno grejanje.
-
Ljudi,klima i grijanje su dva potpuno odvojena sistema,samo se kontrolišu pomoću jednog panela.
I kod kućne klime je to tako,samo što kućna klima ima grijače ;)
-
Grešiš. Kućna klima greje tako što se uključi obrnuto, tako da hladi spoljni deo a greje unutrašnji. Ograničenje je dok se ne smrzne spoljna jedinica... ali to je već neka druga tema...
-
ma momku je posao termostat, svaki termostat koji pusti temperaturu motora ispod 90 je los termostat i tu nema price, zato mu i toliko dugo treba da pocne da grije. Meni posle 2 min pocne topao vazduh
-
Da se ubacim u ovu temu, da li postoje i neke fabricke klime koje mogu da greju, tj. da imaju neki grejac ili nesto slicno? Ili iskljucivo uzimaju topao vazduh od zagrejanog motora? Pitam, jer kod druga pocne da odledjuje posle minuta (Passat 5.5), pa smo se raspravljali, jer je moje misljenje da klima samo hladi...
Hvala, i izvinjavam se na upadu...
-
Nisam siguran ali mislim da passat b5.5 ima grejac koji radi dok se ne postigne temperatura i posle prebacuje na motorno grejanje...
-
Imam jos 900 km do malog servisa pa cu tad svakako pogledati termostat. A za klimu sam pitao jer jedan drugar se hvali kako mu na fiat stilu brzo odledi šoferku a kod jednog na golfu 3 sam video da posle 2-3 min pocinje da greje. Pa sam zbog toga pomislio da verovatno moraju imati grejace dok se motor ne zagreje.
Mogu li ikako da proverim imam li grejace ili su svi klimatronici isti (mislim na one za boru/golf 4/ jetta)?
Kad odem na servis javicu sta sam uradio. majstor1
P.s. coilleo2tj ql su vam smajlici beer
-
I kod mene na golfiću ne greje do 5min, ali posle 3 već mlako duva. Uključi onu unutrašnju cirkulaciju brže će ti ugrejati kabinu. ;)
-
Grešiš. Kućna klima greje tako što se uključi obrnuto, tako da hladi spoljni deo a greje unutrašnji. Ograničenje je dok se ne smrzne spoljna jedinica... ali to je već neka druga tema...
Aha zagrijava se sama od sebe???
Učukano preko telefona
-
Onda moze da bude i to... E sad, jos jedno pitanje, ima li nacina ugraditi taj grejac u Golf 3 GTI, da radi taj posao?
-
Mozda moze ali tesko ko to da zna jedino neko sam da se igra pa da proba... Ali uz puno prepravki... na golfu imas klapne koje ti usmeravaju vazduh na kazance i tako dobijas topao vazduh... Stvarno ne znam gde bi mogao taj grejac da se postavi...
-
Grešiš. Kućna klima greje tako što se uključi obrnuto, tako da hladi spoljni deo a greje unutrašnji. Ograničenje je dok se ne smrzne spoljna jedinica... ali to je već neka druga tema...
Aha zagrijava se sama od sebe???
Učukano preko telefona
Kažem da ne greje pomoću usijane cekas žice nego tako što se okrene smer kretanja freona... pročitaj poslednji pasus:
http://www.klimauredjaji.com/p_rada.do (http://www.klimauredjaji.com/p_rada.do)
-
thumbup
-
Glavni problem za grejanje u kabinu je bio prljav filter polena. I to ne prljav, to je mala rec, imao je glupo gnezdo za miseve na sebi :31 pa nije mogao da cirkulise vazduh. izgleda da predhodnog vlasnika nije bas zanimalo da udise cis vazduh boodala . Moram nekako proveriti da li su gamad jos u autu, pregrisce mi kablove :63
Sad pocinje da greje posle par minuta. celebrate
-
Mozda moze ali tesko ko to da zna jedino neko sam da se igra pa da proba... Ali uz puno prepravki... na golfu imas klapne koje ti usmeravaju vazduh na kazance i tako dobijas topao vazduh... Stvarno ne znam gde bi mogao taj grejac da se postavi...
pa zar na nekim b5.5 nemaju oni grejaci za vodu, koji pomazu da se voda brze ugreje?
-
Imaju ti grejaci za vodu ali ovaj decko je pitao za topao vazduh... tj da odmah greje a ne dok se zagreje sistem...
-
Amin :-)
-
Imaju ti grejaci za vodu ali ovaj decko je pitao za topao vazduh... tj da odmah greje a ne dok se zagreje sistem...
pa ako se voda pre zagreje, onda ce pre i duvati topao vazduh? biggrin
-
Ok brate u pravu si :) Jedno je kad ti imas grejac u koji duva ventilator kabine i odmah imas grejanje znaci cim ukljucis. A drugo je da cekas da taj grejac ugreje vodu zar ne?
-
Ja sam na grejac za vodu i mislio, ne za vazduh, kroz koji ce da cirkulise. Znaci da bude isto kao na B5.5... :)
-
Taj grejac za vodu ima i golf 3 1.9 tdi i passat b4 tdi :)
-
Imam ga u golfu 4 1.9tdi.
-
Ima i golf 4 :)
-
Znaci, samo mi benzinjarci smo osudjeni da cekamo? batine Ali sve srbin nabudzi... lollol