VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: Igoritza Oktobar 16, 2013, 03:32:46 pre podne
-
Pozdrav svima!
Imam trenutno Stilo (djavolu sam dusu prodo kad sam ga uzeo), planiram ga zameniti sa Golf 5, ali je sledeca situacija:
Moj prvi auto u zivotu Passat B3 karavan, stojao iza kuce 2 godine ispod cirade, povremeno paljen, hteo otac da ga da na otpade. Ja sam bio u inostranstvu tu i tamo, i zaboravio skroz na njega i odlucio da ga vratim u vozno stanje i vise od toga. U pitanju je B3, 1800 kubika benzinac, 92 godiste.
Auto je 20k pre "garaziranja" imao generalnu tako da je motor ispravan, pali kao grom, masinski je okej osim homokinetickog i plairam ga terati na veliki servis kad zamenim homokineticki. e sad idu pitanja, molio bih da odgovorite koje god znate da mi kazete:
1. Da li je pametno da na auto stavim 15'' felne ukoliko zadrzim sirinu gume (po mojoj nekoj logici ce to da smanji potrosnju jer u tom slucaju se smanjuje samo RPM dok trakcija i sve ostalo ostaje isto) i ukoliko to jeste izvodljivo, sa kojih auta 4x100 od 15" mogu da pasuju na pasata .. ? pitam jer zavisi od onog kruga, a ne samo od rasporeda bolt-ova tj srafova.
2. homokineticki: nema nigde kvalitetan, bar koliko sam trazio jer mi svi nude neki turski od 3200 dinara. Uzeti polovan nemacki iz original auta, ili novi turski koji ce garant da traje sezonu ipo .. ?
3. optimalna vrednost akumulatora za 1.8 benzin ?
4. Nisam nikad menjao ulje u njemu ja, pa me zanima ako neko zna oznaku filtera i cinjenicu da u njega ide mineralno ulje ili mogu da sipam sintetiku .. ? Sinteticko ulje kao koncept je mladjeg godista od auta :)
5. Gde mi je najpametnije naci: brave sa centralnom leva desna, i zupcanici podizaca ? bubanj potok ili otpadi .. ?
6. Sta je sve od 2godisnjeg stajanja moglo da istruli da mu treba hitna zamena .. ? recimo da je paljen jednom mesecno, mozda i cesce.
Hvala svima u napred za pomoc! :)
-
1.
mozes slobodno da stavis felne 15, neces imati problema i sa sirinom 195/60/15
felne ti pasu od Renoa 4x100, raspon rupa kod renoa je 60mm a kod pasata je 57, i tu mogu da se stave adapteri na 57 cm, tako sam ja kod mene uradio i nemam nikakvih problema vec 4 god
2.
najbolje je da uzmes polovan
3.
akumulator imas i za 7000 din sa 2 god garancije
4.
oznaku ne znam, jer je moj 2.0 pa ne znam da li su isti, ulje slobodno mozes da sipas polusintetiku, ja sipam Castrol Magnatec 10W40
5.
najbolje ti je da trazis po vw otpadima
6.
ako je bi pokriven nema potrebe da zardja jer je podcinkovana limarija, jedni pogledaj pragove i zadnja gepek vrata beer
-
Hvala deki.
Imam neke felne od Astre G koja je 4x100 ali je centralna rupa zapravo manja pa se mora brusiti do 57 sto ne znam dal je pametno .. kapiram da bi to strugar znao da uradi precizno ?
Znas li postoje li uopste 15 felne, sa 4x100 koje fabricki odgovaraju za B3 passat ? da imaju 57mm centralnu rupu ?
Homokineticki sam uzeo polovan, fercera odlicno! :D
-
naravno da postoje. pogledaj ovde na forumu o oglasima ''felne gume'' ja msm da ima par komada r15 sa centralnom 57
-
Hvala deki.
Imam neke felne od Astre G koja je 4x100 ali je centralna rupa zapravo manja pa se mora brusiti do 57 sto ne znam dal je pametno .. kapiram da bi to strugar znao da uradi precizno ?
Znas li postoje li uopste 15 felne, sa 4x100 koje fabricki odgovaraju za B3 passat ? da imaju 57mm centralnu rupu ?
Homokineticki sam uzeo polovan, fercera odlicno! :D
naravno da postoje, imas od g60 15' 4x100 57mm
uvek gledaj da nadjes sire od 57 da bi bilo lakse da se stave adapteri i ne moras da mislis posle :)
-
Deki pomazi
Ajde mi molim te navedi nekoliko modela koji su 15 inca, 4x100 i sa rupom vecom od 57 .. ?
pretraga oglasa sa "4x100 15" ne daje nikad dobre rezultate i niko izgleda nigde ne prodaje takve felne. Postoje li obicne celicne felne koje su:
6J
15 inca
4x100
glavna rupa veca od 57mm
?
koji modeli auta imaju takve felne ? oce li mi se posreciti da trazim celicne ?
zaista ne patim od alu felni, za pocetak bih sredio da prvo ide, a imam feonmenalne radkapne za 15ice koje bi rado stavio tako da mi mozda celicna varijanta dodje i bolja, samo jos da provalim koji auti nose takav tocak .. ?
-
Bilo koje VW alu felne sa rasponom 4x100 mozes da stavis na auto.
Samo moras da pazis na ET broj kako ti ne bi kacile gume.
-
evo. stavi ovo i ne diraj nista
http://www.polovniautomobili.com/oglas3514358/felne_od_golfa_2_g60_4x100_15-ice/ (http://www.polovniautomobili.com/oglas3514358/felne_od_golfa_2_g60_4x100_15-ice/)
ili ovo:
http://www.polovniautomobili.com/oglas3773897/alu_felne_15_4x100_6jx15_bbs_vw/ (http://www.polovniautomobili.com/oglas3773897/alu_felne_15_4x100_6jx15_bbs_vw/)
-
ma ima tih felni dosta. npr ove BBS sto ti radomir predlaze, meni su oke. ili ATS cup su mi isto oke. samo vidi ET. pogledaj malo oglase i naleteces na nesto
-
Mozes i ove da stavis. Isle su fabricki na njega. Taman ne moras da brines o dimenzijama.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/VW_Passat_B3_GL_16V.JPG/640px-VW_Passat_B3_GL_16V.JPG)
-
Moram samo da napomenem sta ocu da postignem:
Hocu da povecam visinu kompletnog tocka, bez toga da marim za brzinometar i ideja mi je da 185/65/14 zamenim sa 185/65/15 kako bi na istoj sirini gume smanjio obrtaje i smanjio potrosnju auta posto ne planiram da stavljam plin.
Hocu li isti efekat postici stavljanjem 185/70/14 .. ? sta je vece:
185/70/14
ili
185/65/15 ?
Dakle, ne marim za brzinomer i kilometrazu, hocu da smanjim generalno obrtaje stavljanjem veceg profila kompletnog tocka. Znam sve sta to nosi sa sobom: losije skretanje (u slucaju 70 visine na 14tici) ali po nekoj mojoj racunici koliko znam fizike, smanjice se RPM ako ostane ista sirina (185) i auto ce manje da trosi :)
ajd' ispravite me ako gresim. Ja kolko znam fizike, povecavanje samo precnika tocka na vozilu, smanjuje broj obrtaja = manja potrosnja. Ako gresim voleo bi zaista da cujem objasnjenje.
-
Fabricke dimenzije guma su uvek najbolje resenje. Celicare 15x6j su isle na B3 G60.
(http://i40.tinypic.com/2ywsie0.jpg)
-
ajd' ispravite me ako gresim. Ja kolko znam fizike, povecavanje samo precnika tocka na vozilu, smanjuje broj obrtaja = manja potrosnja. Ako gresim voleo bi zaista da cujem objasnjenje.
Ukratko: grešiš. Da je tako svi bi imali točkove od 20 inča i trošili bi ispod 3l/100km. Dakle, nije samo do točkova.
Po teoriji potrošnja zavisi od koeficijenata trenja (guma i puta) i kotrljanja (motor, menjač, ležaji) i od otpora vazduha (aerodinamika). Takodje mnogo zavisi od sile i ubrzanja (snage motora i startnosti vozila) i koeficijenta iskorišćenja goriva.
U praksi potrošnja najviše zavisi od ispravnog motora, dobrog goriva i nežnog vozača.
-
Mislim da me nisi razumeo.
Efekat veceg precnika tocka bi po zakonima fizike, imao smisla da je u pitanju tocak od 40 inca, jer bi povecavanje tocka za 1 inc povecavalo masu tocka i gume procentualno bitnoj za problem, i razlika izmedju jednog inca po ludolfovom broju bi donosila primetnu razliku u masi. povecavanje sa 14 na 15 inca na istoj sirini gume ne bi donelo nikakvu razliku u trakciji, trenju, i svemu ostalom osim u vozji u krivinama i u smanjivanju obrtaja motora.
Generalno sam jako svestan sta najbolje utice na potrosnju i napisao si mi, bez ljutnje, post nebitan za moje pitanje. Velicina tocka je jedna od komponenti problematike za koju sam pitao, koristeci se mojom razumnom fizikom, a ostale komponente ukupne potrosnje automobila nisu predmet guma, i za to nisam pitao.
Ono u sta se ne razumem i sto zelim da mi neko odgovori je uticaj veceg precnika tocka na konstrukciju auta i da li tocak povecan toliko steti nekom drugom sistemu.
(http://www.dodaj.rs/f/19/By/4IkbFP28/untitled.png)
po ovoj kalkulaciji ispada da je 185/70/14 isto sto i 185/65/15
Izvinjavam se na tonu moje poruke, samo bih da budem jasan, jer ovde ima veoma puno strucnih ljudi od kojih sam vec procitao sve i svasta pa se nadam tacnom odgovoru na ono sto me muci.
-
Mislim da bezveze lupas glavu koji tocak da stavis da bi smanjio potrosnju za 100 grama. Zar je toliko bitno.
Veruj mi fabrika je to najbolje proracunala i postupi prema tome.
-
+1 npr ti ako stavis veci spoljni precnik nego sto je namenjeno, auto ce biti tromiji i sporije ce ubrzavati vise ce se muciti da postigne neku brzinu i samim tim ce trositi vise dok ubrzavas. tako da sto se tice potrosnje, ja mislim da neces nista dobiti. to sto planiras jedino bi imalo efekta na otvorenom i pri vecim brzinama, posto bi smanjio obrtaje motora.
-
Pa ja sam na to i racunao - zivim u okolini beograda gde do stizanja bilo gde krecem pravim putem 15 km do banovog brda. Jedno vreme dok sam i Jarisa 1.0VVTI vozio sam osecao udarac po dzepu kad je benzin u pitanju a taj auto trosi manje od skutera.
U svakom slucaju, odlucio sam da zadrzim postojece Alu felne i da stavim 185/70/14
Pitao bih sad ako neko ima iskustva sa DIY radovima da mi pomogne:
1. presvlacenje platna na nebu, lepak i novo platno ili eventualno nesto samolepljivo .. ? Nijedan otpad nema nebo izgleda da to ode prvo. Kapiram da je za takav podvig najbolji lepak za tapete ?
2. ako je neko uspesno lepio folije sam, bio bih zahvalan da me uputite na link ili tutorijal
3. jel moze da se kupi set ulozaka brave sa kljucem, dakle - u ignition mi je jedan kljuc, na bravama mi je drugi kljuc, voleo bi da bude isto. Ovu bravu za paljenje dok sam stavio tri dana mi je trebalo da skapiram kako da skinem volan :)
4. Na poklopcu gepeka pise - 15W40. da nije to previse gusto za 1800 kubika .. ?
-
Bolje stavi 185-60-14 nego to sto si naumio.
Idi kod nekog kljucara da ti prepakuje brave. Nema potreba da kupujes sve novo.
Mozda je nekad islo u nega neko redje ulje ali posle svih godina i eksploatacije nista mu nece faliti da mu sipas 15w40.
-
druze, sipaj slobodno 10W40 nece mu nista faliti niti trositi ulje ako je motor u redu.
otvori kasetu kod suvozacevog sedista i unutra imas zalepljenu nalepnicu gde ti pise koje velicine gume i felni ti pase na njega i na koliko bara se duvaju gume, ako neko nije odlepio nalepnicu beer
-
Igore, pokušao sam da ti kažem da sa povećanjem prečnika točka nećeš uštedeti gorivo. Motor ne troši gorivo samo po satu rada nego po opterećenju. Veći prečnik točka će ti dati manje obrtaje motora pri istoj brzini kretanja, ali će motoru biti srazmerno teže, tj potrebna je veća snaga.
-
Moja racunica je da bi bilo ustede jer rekoh da zivim u predgradju i svaki izlazak kolima je put pravo 13 km do civilizacije :) zato bi ovo imalo smisla.
Za sad cu da iskuliram povecanje tocka jer sam nasao 4 gume 185/65/14 potpuno nove koje je kupio prijatelj za zimu, i onda naprasno otisao da zivi u Nemacku zbog posla i rekao da uzmem gume. bas me oce te slucajne pogodnosti :)
Pasat je zvanicno u voznom stanju. Homokineticki zamenjen, novi releji, gume sutra montiram ove (brine me malo ubijenih felni al nadam se da nisu ubijene do disbalansa), brave rade za sad sa dva kljuca, zamenjeno ulje i filter. sad ide stajling al pre toga brdo otpada da se poseti. :82
-
Nadji ovakvu felnu za te zimske gume i nemas sta da brines.
(http://www.rsiauto.fr/images/VOLKSWAGEN/Golf-2-GTI/Golf-2-GTI-1.jpg)
-
Ajde da pitam vec kad ste otvorili polemiku oko felni..Da li ce se potrosnja povecati ako stavim 15" na golf 2 1.6 td?I da li bi mi kacila guma?U pitanju su felne ATS CUP R15.
-
Na redu je Akumulator pa bih zamolio za pomoc - idem da kupim nov akumulator pa me zanima ako moze neko da mi odgovori jos danas pre kupovine:
U prodavnici insistiraju da akumulator bude minimum 62Ah, 550A sto je meni van pameti, oce da me udare po dzepu sve mi se cini.
Onomad dok je ovaj pasat radio, iz bratovog Jarisa sam privremeno prebacio 45Ah, 480A koji je sluzio nekoliko meseci i to po zimi, i palio kao bomba.
Ovaj auto nema NISTA prilikom starta osim svetla kontrolne table i pumpe za gorivo pa mi nije jasno sto me loze ovi iz prodavnice akumulatora. E sad znam da je 45Ah malo generalno, pa me zanima:
Ako u auto stavim 56Ah, 480A, jel to dovoljno .. ? benzinac je, nema grejace, nema dodatnu opremu ... ? sve sto treba je da kresne 4 svecice ... ? :) Pritom imam ponudu da dam dva lesh akumulatora i da mi se za nov Varta smanji cena za 1500 dinara, i onda bi me izasao 4300 dinara .. ?
-
Mislim da je po fabrici za tvoj motor taj od 62Ah, ali u principu nece nista faliti ako stavis taj od 56Ah...
-
Hoće li neka slika da padne od tog munje sa novim felnama i homokinetičkim zglobom? blink
-
imam sliku before, stavljam zajedno sa after :D
e sad bih zamolio za specifican problem oko struje:
Passat upali iz prve. onda, ako ga odma ugasim oce da upali ponovo. E al ako ga provozam i ugasim - nece da pali.
Ja sam pomislio na sve i svasta ali sam u medjuvremenu cuo da mi dole tandrce jedan od releja. Pa mi je neka sledeca logika: Automatski sauh (ukoliko je kontrolisan od releja) nije u stanju da radi ispravno i zato auto nece da pali.
moram da napomenem da on sve vreme tandrce to jes klikce kad je auto i na kontaktu, taj neki relej koji pravi buku a ja ne znam sa test lampom da proverim da li radi relej ispravno.
Moze li mi neko reci dal sam na pravom putu .. ?
Ako nesto znaci, kada je auto zagrejan i kada okrenem kljuc, u tom konstantnom verglanju pritisak prstom na celu osigurac tablu (posto ne znam koji je tacno relej/osigurac) daje pokusaj paljenja, a ponekad i paljenje tako da je definitivno struja problem.
-
Aj ljudi pomagajte ko boga vas molim
evo u slici:
(http://www.dodaj.rs/f/3b/9O/4UXSsz5h/fusesandrelays.jpg)
Kada upalim auto, pali iz prve.
Kada se zagreje makar i 5 minuta, vergla u prazno i onda kao da jeeedva zapali benzin i samo pod gasom moze da upali.
U slucaju da procackam relej 288 (na poziciji 3) deluje kao da ima vece sanse da upali, ali i tad jedva.
dok ovaj viseci relej obelezen brojem 1 na poziciji nepoznato (otkacen sa table pa samo visi sa konektorom) klikce kao lud, sve vreme.
Ovde na semi osiguraca nigde ne pise koji relej je odgovoran za automatski sauh, a relej koji bi trebao da prijavljuje hladan motor uopste nije ni prisutan. Napomenuo bih da je sve do sad radilo normalno sa ovakvim podesavanjima, a ovo da nece da upali kad se ugasi se odjednom javilo.
-
Brate,što se mučiš? blink Idi kod autoelektričara krštenog da ti to sredi.
-
care, isto razmisljamo, samo je problem da ja krenem do elektricara (najblizi 8 km) sto znaci da moram na rizik, i da molim boga da u samoj voznji ne udavi. zato sam hteo da probam da sredim sam. Pokusacu sutra da zamenim ovaj glavni relej jer sad vidim da nijedna pasat verzija nema ovaj moj 288 relej vec imaju 30 ili 32, tako kaze internet :)
-
Brate,što se mučiš? blink Idi kod autoelektričara krštenog da ti to sredi.
I otisao :)
prosto neverovatno kako su nasi majstori operisani od mozga. U tri servisa sam bio racunajuci i jedan veliki skupi cije ime necu da blatim sad, i otprilike sam dobio isti retard-ogovor:
ne znamo sta mu je.
proverene svecice, provereni releji i osiguraci, sve je ispravno.
Onda je jedan car uzeo onu rucku sto se vrti u kontroli svecica i zamenio je misleci da je ona problem ali i dalje auto nece da upali zagrejan.
Onda sam sam provalio da oce da upali zagrejan al tako sto ga verglam pri punom gasu i negde oko 40te vergle uhvati jedva, i samo sto ne ispadne iz gasa.
onda kad sam odustao od nesposobnjakovica otisao sam kuci i komsija koji nije zvanicno mehanicar rece mi:
"zeza te sinko monopoint"
e sobzirom da je "monopoint" naziv za sistem a ne za deo automobila, pretpostavljam da je u pitanju karburator .. ?
(http://www.dodaj.rs/f/1z/fr/4eDEzfF9/8961a428.jpg)
e sad sobzirom da je jedan od ovih amza isproveravao sve zajedno sa svecicama koe je izvadio i ocistio, ostaje zapravo jos samo to.
Ja se poprilicno razumem u osnove rada 4taktnih motora na osnovu skutera i opsteg obrazovanja, te je moje sledece pitanje:
sobzirom da je ovaj auto stojao par godina, da li mogu ocistiti karburator u nadi da ce da se popravi situacija sa paljenjem .. ? Kolko vidim ne bi trebalo da bude komplikovano: par elektricnih isntalacija, dovodne i odvodne dizne, 2 puta po 3 srafa 12tica... ?
hvala u napred :)