VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Kosta Jun 01, 2006, 03:47:36 posle podne
-
Peti cilindar sluzi da smanji silu kocenja zadnjih tockova ukoliko je auto prazan, a da poveca ako neko sedi pozadi ili imate nesto u prtljazniku, ali u praksi to neradi uvek kako treba. Njegovim iskljucivanjem dobija se uvek ista sila kocenja zadnjih i prednjih tockova, a posto su napred diskovi a pozadi uglavnom dobosi, odnos kocenja prednjih i zadnjih tockova postaje idealan.
Kod mene sam to uradio jednostavno tako sto sam kupio dva original creva za zadnji tocak i premostio cevi koje ulaze i izlaze iz cilindra, jedno za levi a drugo za desni tocak.
Dobio sam mnogo bolju kocnicu, isao na tehnicki pregled na merenje sila kocenja i masine su pokazale da je sve tip top, i jednostavnije je prilikom ispustanja vazduha iz sistema.
Napominjem da ovo nevazi za vozila gde su i pozadi diskovi!!!
-
Kralju svaka cast!
-
Ja sam danas isao kod majstora da mi zameni zadnje silen blokove i dok je to radio iscureo je glicerin boodala
Kada je zavrsio sa s.blokovima rekao sam mu da mi zameni peti cilinar jer je pustao a vec sam bio kupio polovan na otpadu da to zamenim i sta se desava. Zamenio je on sve to i nikako da napravi kocnice. Pedala samo propada, i majstor kaze da peti cilindar nevalja hajde da vratimo stari. Vratio on stari i ponovo isto, nema kocnice. Sta ce da mi kaze posle otiso onaj vakum na kome se nalazi glavni kocioni, zamenio on to i ponovo isto. Doso drugi makstor njegov kolega i rekao da je glavni kocioni u kvaru jer nije pustao glicerin na zadnjim tockovima, zamenili glavni kocioni i nekako napravili kocnice ali mi pedala znatno meksa no sto je bila i plus glicerin kaplje na petom kocionom cilindru.
Moze malo detaljnije kako da napravim te racve i izbacim peti kocioni cilindar dok mi glicerin ne iscuri?
Jos da dodam da je potrosio tri kutije glicerina doik je namestio lollol
-
Koje bre glicerin? Da nije i vazelina bilo tamo u garazi lollol
-
Sto ima raspoloznih ljudi za zajebavanje na forumu lollol
Tecnost za kocione sisteme, jel moze tako?
-
Tecnost za kocione sisteme?! Mislis na glicerin? bleh bleh
-
ja sam zbog toga udario auto......bas ovaj.....ali nista strasno,samo branik...zakocio naglo ,i auto se uvio u jednu od strana.....kao da sam povukao rucnu.....e sad niko nije napomenuo da to ima i mana......i jos nesto mozda ima veze i to sto su mi cevi od zadnjih klesta blize servu na cilindru a prednja dalje od serva,pa onda on prvo nabije pritisak u zadnje pa u prednje....ne znam ,samo to je neko moje misljenje...imam diskove pozadi i nemam peti....sta tu ne valja...evo i dan danas tako vozim i tako mi se desava....sta ciniti?
-
Petko, istovremeno i ravnomerno se nabija pritisak za zadnje i prednje tockove. Unutar gl kocionog ima dva klipa u jednom cilindru. Prvi klip gura DOT ulje u prva dva izlaza i gura drugi klip koji potiskuje ulje u druga dva izlaza. Nadam se da me shvatas, a i na posudi za ulje ima dva nazovimo levka koji ulaze u gl kocioni, po jedan ispred svakog klipa. Ako gresim neka me neko ispravi ali ja sam ovako shvatio princip rada gl kocionog. Rasturio sam moj stari glavni kocioni kada sam ga zamenio... volim da rastavljam stvari lollol
-
da ali odakle dolazi pritisak druze.....iz serva...a servu su blize u mom slucaju cevi od zadnjih,a tek posle prednje...i onda on najpre nabije u zadnje pa u prednje......da ima dve cevke koje nabijaju pritisak IZ serva to bi vec bila druga prica....ali kroz jednu cevku izlazi pritisak ,tako da prvo naidje na prve dve koje su blize,pa tek onda na one zadnje.... ;) ali zasto mi se onda uvija zadnji kraj?
-
Pa nije bas tako, tvrdim da je pritisak isti u prednjim i zadnjim izlazima iz glavnog kocionog. Tecnost je nestisljiva koliko se secam iz hidraulike i pneumatike.
Zadnji kraj ti se uvija zato sto ti nije ista sila kocenja na levom i desnom tocku, a ne zato sto nije ista sila na prednjim i na zadnjim tockovima. Ja isto tako nemam peti cilindar ali pozadi imam paknove i dobose, kada nabodem kocnicu za nijansu pre mi blokiraju zadnji tockovi. Na pravcu kada zaletim auto i drzim volan pravo, legnem na kocnicu, nema zanosenja ali sam kocnice sredio tip top. Ti lako mozes na tehnickom da vidis silu kocenja na tockovima.
-
Da citiram sebe:
"Napominjem da ovo nevazi za vozila gde su i pozadi diskovi!!!"
Znaci izbacivanjepetog nije preporucljivo gde su i pozadi disk kocnice. ;)
-
mozda je to problem kod mene.......nemam peti a imam diskove pozadi ... bonk
-
Iz ovoga sto si napisao imas veliki problem. Ni
-
Iz ovoga sto si napisao imas veliki problem. Ni
-
Predpostavio sam da je tako, vidis tu se gre
-
pa kako? :huh:
-
Hvala na korisnim informacijama. Ja imam dobose pozadi, tako da cu najverovatnije da izbacim peti cilindar. Imam jos jedno pitanje, dali mogu da stavim gumena creva umesto petog kocionog cilindra, jedino sam takva mogao da nadjem u radnjama kod mene. Imaju one navojke i duzine su oko 10 cm a ima i duza dok cevcice od bakra nisamnigde nasao. Sta mislite o tome?
-
Naravno da mozes da koristis gumena creva umesto petog kocionog, upravo se ona i koriste pri izbacivanju, i to bas ta dva komada duzine 10-ak cm sa zenskim prikljucima na obe strane.
-
Ljudi zasto izbacivati peti kocioni??????? Nije on skup,kupi nov ,namontiraj i neces imati glavoblju.Zaobidjite kupovinu kocionih cilimdera po odpadima!!!
-
Zasao i kupio jos gori nego sto je na mojoj jeti, bas zato hocu da ga izbacim. Hvala na odgovorima.
-
kupio si polovan,ja ti kazem da kupis nov i resis problem.
-
Ljudi zasto izbacivati peti kocioni??????? Nije on skup,kupi nov ,namontiraj i neces imati glavoblju.Zaobidjite kupovinu kocionih cilimdera po odpadima!!!
u pravu si sto posto!!!! nedolazi u obzir nikakvo izbacivanje 5 k. cilindra iz sistema a pogotovo kupovina istog na otpadu. ako taj majstor nezna da ti resi problem idi kod drugog.
-
Ja sam kod mene izbacio peti kocioni tako sto sam kupio ona dva gumena creva nemam nikakvih problema prilikom kocenja,hteo sam da kupim nov ali gde gde god sam trazio nigde nije bilo da se kupi.
-
mogu se izbaciti sva bocna stakla i staviti plexiglas, mogu se izbaciti svi seleni i staviti uniboli, mogu se izbaciti solje amortizera i staviti alu ploce sa lezajevima,.......... ajde se vi fino dogovorite pa posaljite jedno zajednicko veeeliko pametno pismo u volksburg i napisite tim inzenjerima da su konji i da masu stvari netreba da stavljaju na auta, samo bez potrebe fabriku izlazu vanrednim troskovima.
-
Pa sta da radim kad nemogu da nadjem da kupim nov?
-
kupi od golfa trojke, 1700din kosta i mnogo bolji i kvalitetniji je od pasatovog
-
A jel moze da se namontira taj od golfa trojke na mk2?
-
A jel moze da se namontira taj od golfa trojke na passata II bez prepravki mesta gde treba da se postavi?
-
moze i na dvojku i na pasata 2, 3 i 4
-
sest godina vozim bez petog kocionog i nikada nisam imao nikakvih problema,sila na zadnjim je skoro identicna,a sto se
glavnog kocionog tice, trebalo bi da su zadnji odvojeni od prednjih jer u slucaju pucanja cevi uvek jedni mogu da koce.
e sad koji prvi dobijaju pritisak nesecam se,trebalo bi prednji, da nabodu nos jer je tezina napred veca nego pozadi
-
glupi nemci,zasto su stavljali taj kocioni....a i filter za vazduh treba izbaciti,...to je za voznju u pustinji....
-
ma glupi brate, dobro si... eto covek vozi 6 godina bez njega...
-
glupi nemci,zasto su stavljali taj kocioni....a i filter za vazduh treba izbaciti,...to je za voznju u pustinji....
lollol lollol lollol tapsac
-
Kada se nesto projektuje radi se na tome da proizvod bude idealan, ali nista nije idealno kao sto svi znamo. I covek moze bez nekih delova tela da zivi normalno i da nema nikakvih problema. Usvakoj knjizi, svakom autu i svakom uredjaju ima po nesto bez koga moze da se funkcionise. Ne kazem da su nemci glupi sto su projektovali auto na taj nacin i stavili peti kocioni cilindar ali ako ljudi vec iz iskustva znaju i tvrde da se bez tog cilindra moze onda je tako i poslusajmo ih. Ukusi i misljenja su razlicita. Ovaj forum postoji da podelimo svoja misljenja i iskustva i da resimo probleme sa automobilima a ne da se prepucavamo i ako nesto neznamo da tvrdimo da bez tog cilindra nemoze.
Ja iskreno razmisljam i cim budem imao kintu eliminisacu peti cilindar jer zbog njega nemam kocnice na zadnjim tockovima. driving
-
izbaci peti, ok, kad te okrene nekad na ledu i kad razbijes auto kostace te mnogo vise od 1700din.....
-
Citajuci ovu temu naterali ste me da i ja vratim peti cilindar kod mene na autu. Kad sam digao auto na dizalicu video sam da cevi od kocnica ne idu zajedno na jednu stranu do mesta gde bi trebalo da bude kocioni cilindar nego su odmah na pocetku razdvojene. Meni je logicno da idu zajedno do mesta gde je cilindar i od cilindra da se racvaju ka dobosima. Da li to treba da bude tako pa se ja samo tripujem ili je neko ko je skidao cilindar razvlacio novu cev za jedan tocak? I ako je tako koliki je posao da se to odradi kako treba?
-
Kod mene su do petog cilindra dve cevi zajedno a tek od petog kocionog cilindra se racva ka levom i desnom tocku. I ja sam na razmisljanju za celu ovu tematiku, iskreno neznam sta mi je ciniti.
-
ispred zadnjeg levog, na mostu imas nosac petog drze ga 2 sarafa 8mm (kljuc 13). do njega duz podsajtne iz glavnog kocionog, jedno uz drugo dolaze 2 creva (metalna ili bakarna) koja idu na peti i posebna 2 creva koja vode iz petog na levi i desni tocak na kocione cilindre
-
Ja ga vracam sigurno. Samo da vidim sta je tu radjeno pre.
-
10 godina pusim travu i nije mi nista,pijem i vozim,nisam se slupao pijan,kenjaju ljudi pa izmisljaju toplu vodu.
-
Stoji bas tu gde si rekao. Ispred zadnjeg levog tocka. E sad. Na tom mestu dolazi jedna cevka koja se gumenim crevom duzine par cm spaja sa cevkom od zadnjeg levog tocka. A za zadnji desni tocak cevka se racva ranije i ide desnom podsjtnom i na mostu se spaja isto sa gumenim crevom koje se dalje nastavlja sa cevkom od zadnjeg desnog tocka.
-
ja sam travu batalio zato sto sam poceo gubiti pamcenje, alkohol vazda u zivotu i ako ima nesto za pod nos ...... neodbijam beer
-
Stoji bas tu gde si rekao. Ispred zadnjeg levog tocka. E sad. Na tom mestu dolazi jedna cevka koja se gumenim crevom duzine par cm spaja sa cevkom od zadnjeg levog tocka. A za zadnji desni tocak cevka se racva ranije i ide desnom podsjtnom i na mostu se spaja isto sa gumenim crevom koje se dalje nastavlja sa cevkom od zadnjeg desnog tocka.
volio bi da mi to uslikas i pokazes pa cu ti sve objasniti, prosto je jebiga
-
trebalo bi da su zadnji odvojeni od prednjih jer u slucaju pucanja cevi uvek jedni mogu da koce.
Nece da moze. Nema nikakvog odvajanja. Ako pukne cevka ili se desi kvar kojim bi se izazvalo gubljenje kocione tecnosti kocnice se gube na svim tockovima bez obzira na kojoj osovini je doslo do pucanja cevka i sl.
Od slikanja nema nista za jedno 10-ak dana. Istekla mi registracija a ne mogu da registrujem auto dok ne atestiram plin. To je zakazano za 03.02. tako da do tad auto stoji na parkingu.
-
trebalo bi da su zadnji odvojeni od prednjih jer u slucaju pucanja cevi uvek jedni mogu da koce.
Nece da moze. Nema nikakvog odvajanja. Ako pukne cevka ili se desi kvar kojim bi se izazvalo gubljenje kocione tecnosti kocnice se gube na svim tockovima bez obzira na kojoj osovini je doslo do pucanja cevka i sl.
nisi u pravu drug, svaka boca za uk kociono ulje( ona sto stoji na glavnom kocionom) ima pregradu ili 2 komore, na jednoj su 1 prednji i jedan zadnji tocak, na drugoj drugi prednji i drugi zadnji tocak, tako da u slucaju pucanja nekog od creva uvek imas 2 tocka koji koce 1 prednji i jedan zadnji. doduse kocnica je tad skoro na patosu ali je ima do prvog servisa
-
Mojoj komsinici puklo zadnje desno gumeno crevo na FIAT TIPU i nije imala ni jednu kocnicu. To je sto posto provereno jer sam ja oterao auto kod majstora.
-
brate TIPO je FIAT a FIAT-a nemoj racunati u automobile, automobili se prave u nemackoj. beer
-
ja samo rekoh svoje iskustvo,nisam rekao da nemci neznaju svoj posao vec da moze dobro da radi i bez petog kocionog.
sta cu, verujem svojoj makini vise nego nekom svom rodjenom biggrin.navikao sam da koce zadnji za nijansu kasnije od prednjih.vise volim da koci koliko mu ja stisnem kocnicu nego koliko mi on dozvoli.e i iz principa necem da stavim peti kocioni bleh
-
Bez petog kocionog zadnji tockovi koce isto kad i prednji a ne kao sto ti kazes,da koce ka
-
Ivane proveri da li je uopste ista tu i radjeno,jer kako smo ranije na ovom forumu diskutovali neki modeli su imali fabricki,a neki ne.To mozes proveriti i u ETKI,i videces da passat sa dobosima precnika 180mm nije imao peti kocioni, a sa dobosima precnika 200 mm ga je imao.
(http://i723.photobucket.com/albums/ww231/comi014/cajger/087000.png)
Slicno je i sa golfovima,polovina ih nema fabricki i to su uglavnom stariji i slabiji modeli.Kod modela sa diskovima na zadnjoj osovini je obavezan.
Kada vec postoji fabricka varijanta golfa sa i bez regulatora,dok je ostatak kocionog sistema isti(precnik cilindara,velicina dobosa...) ne vidim zasto toliko dramite kada neko ko ima dobose izbaci taj famuozni regulator.
Ponavljam kod diskova,ili vecih dobosa(synchro) je druga prica i izbacivanje ne odlazi u obzir.
A sto se tice trenutka kocenja,u oba slucaja je istovremeno kocenje na obe osovine,s'tim da je sa regulatorom manja sila potiskivanja cilindra zbog redukovanog pritiska ulja u regulatoru,i sve to samo kada je auto prazan.Kada se optereti dovoljno nazad situacija je identicna kao i kada regulator ne postoji.
Vreme odziva i kociona sila dobosa i diska je razlicita,pa samim time izgleda kao da dolazi do kasnjenja.
-
trebalo bi da su zadnji odvojeni od prednjih jer u slucaju pucanja cevi uvek jedni mogu da koce.
Nece da moze. Nema nikakvog odvajanja. Ako pukne cevka ili se desi kvar kojim bi se izazvalo gubljenje kocione tecnosti kocnice se gube na svim tockovima bez obzira na kojoj osovini je doslo do pucanja cevka i sl.
Od slikanja nema nista za jedno 10-ak dana. Istekla mi registracija a ne mogu da registrujem auto dok ne atestiram plin. To je zakazano za 03.02. tako da do tad auto stoji na parkingu.
100% ti je sve u redu samo stavi regilator i furaj. A za ovo gre
-
Kod mene je kao na gornjoj polovini slike.
-
Nije mo ba
-
To je i mene zbunilo. Jer ako je imao onda bi trebalo da obe cevke idu na istu stranu i da se od mesta gde je bio cilindar racvaju na obe strane ka tockovima. A jel bi mogao da se stavi i koliko bi to bilo cimanje?
-
Sada kada sam malo bolje pogledao sliku donja polovina ti pokazuje kako su vodovi izvedeni kada postoji regulator. Od glavnog cilindra vod 2 ide u regulator a izlazi vod 9 i on ide na desni to?ak, za levi su vodovi 4 i 10. Ako je ovo
-
Sema jeste od pasata dvojke.
Za Ivana KS:
Moze da se stavi ali uz nabavku cilindra moras da promenis i komplet cevi,obe od glavnog kocionog do regulatora i jos druge dve od regulatora do zadnjih creva.Isto tako naknadnom ugradnjom ces dodatno smanjiti kocionu silu neopterecenog auta,i moze da se desi da bude previse niska zbog toga sto su kod tebe verovatno ove manje varijante dobosa.Znaci u prepravku onda ulaze i veci dobosi i sve sto ide uz njih a to dodatno poskupljuje ovaj zahvat.
Iskreno ne vidim zasto bi trosio vreme i novac na sve to,jer kad je dvadeset i kusur godina isao ovako,nek bude tako do kraja.
-
E vidis. Ja nisam znao da su kod mene dobosi od 180mm i da cilindar nisam imao. Mislio sam da je imao i da ga vratim. A da ga ja namestam stvarno jeste cimanje. U svakom slucaju ostaje ovako kako jeste. Hvala na pomoci. beer
@ Comi
Koja ti je verzija Etke? Koje godiste si uzeo za model u programu? Ja trazio za '85. i nema ove slike.
-
Ne ako fabri?ki nisi imao stvarno nema razloga da ga ubacuje
-
Slika je iz online kataloga vagcat.com,sto je ustvari redovno azurirana online ETKA.Godiste sam gledao bas '85-o.
Pozz driving
-
Ja sam danaz zvao druga u Nisu i reko mu da svrati do neke prodavnice auto delova da pita za peti kocioni cilindar za golf/jetu 2 ili 3 i nije mogao da nadje nigde, kazu mu da to novo nemoze da se nadje. Gde ste onda vi videli da od golfa 3 kosta 1700 di? Jel moze neko da pogleda i da mi javi, ili neki sajt za online kupovinu?!
Hvala unapred
-
Danas sam nasao i kupio peti kocioni cilindar, 1980 din. Za vikend montiram pa javljam rezultate. Na zadnjem desnom tocku nemam onaj sraf na kome se ispusta vazduh prilikom stelovanja kocnica pa me interesuje dali postoji nacin da se ispusti vazduh bez tog srafa?
Jos jedno pitanje da ne otvaram novu temu, jutros kada sam palio auto primetio sam da mi na prvoj svecici pored razvodnika izlazi neka da je nazovem belinjava pena, iscupao sam kabli ocistio to i vratio kabli i sve je bilo ok. Jel ima neko ideju sta je to?
-
prvo na yadnjem desnom yameni kocioni cilindar, pa posle toga peti..
-
Danas sam bio kod majstora da mi zameni zadnji desni kocioni i peti kocioni cilindar, i gle cuda tj malera:
zamenio on zadnji desni kocioni i skinuo peti da menja kad ne pase, nepase ni na onu oprugu sto se stavlja niti rupe na kojima se srafi za karoseriju. poslao on mene da kupim u Gnjilanu ima prodavnica opremljena extra sa delovima i dem da kupim kad covek kaze ima da mi deo da pogledam on isti kao moj na autu ali cena 30 eura boodala. Ja sam u Vranju kupio za 1980 din a ovamo 30 eura. Tako da nisam kupio jer mi malko doje skupo. Ako mi vrati ovaj pare sto sam kupio u Vranju kupicu ako ne pricekace malo. Slikacu kasnije deo da vam pokazem kakav je raspored rupa i da mi kazete za koji je autoi, ovaj sto mi prodao reko je da je 100% za golf/jeta mk2, a ono sex .
-
Mozda je od Passata B3
-
Neznam od cega je ali u cetvrtak idem do Vranja pa cu svratiti do radnje da zamenim ako mogu ili da uzmem ulje za te pare.
-
stavi taj sto si uzeo nemora uopste biti istog oblika bitno je da ga imas
-
Ma ne pase, nemoze da se prikazi za auto, raspon rupa za srafove se ne kaci. Posle zamene zadnjeg desnog kocionog, koce i zadnji pomalo curka peti ali izdrzace dok ne zamenim.
-
Moze li neko da mi kaze tacan raspored creva na cilindru(kako za koji tocak),cini mi se da je neko ukrstio cevi kod mene ili to tako treba fabricki?Golf 1 u pitanju?
-
Ovo mi je prilicno hitno pa ako moze neko ko zna da odgovori?
-
Ja sam kod mene na trojci uradio isto to, tj. iskljucio sam peti cilindar, jer je tada bio procureo, majstor mi rekao da mi ne treba, bilo funkcionalno kad je bilo novo... :rolleyes: Tako da savrseno radi i bez tog petog... Cya...
-
Zna li neko odgovor na moje pitanje,creva su na cilindru bila ukrstena,prednji levi-zadnji desni i prednji desni-zadnji levi da li tako treba?
-
Sam nadjoh odgovor,to je tako napravljeno kako bi u slucaju otkazivanja jednog creva imao silu kocenja na obe strane.Majstor ih je raskrstio:-) i kaze da auto sada mnogo bolje pa sam u nedoumici da li da ih ostavim tako?!
-
И како је сада повезано?
-
Sad je u paru ne dijagonalno i auto bolje koci,majstor misli da je bolje da ga ostavim tako.
-
Evo procitah 4 strane i nigdje se ne pominje famozni specijalni alat za mjerenje pritiska ulja i famozni specijalni alat za mjerenje nategnutosti opruge regulatora pritikska.
U prirucniku pise "idi kod dilera, jer samo on moze da ga usteli, zato sto samo on ima taj alat".
Meni ne curi, ali se pripremam za remont kocnica (glavni cilindar mjenjam), pa rekoh da vidim sta sa tim 5-im.
U prirucniku pise da se prilikom ozracivanja, poluga 5-og cilindra mora gurnuti skroz prema zadnjoj osovini. Onda se treba, jel, odvesti do dilera da se nasteluje.
Da li i vi to tako radite ili ima neki "uradi sam" princip stelovanja?
-
odes kod majstora i on ti to odradi ...kako i sa cim ne znam, niti me zanima biggrin .... ne bi se igrao sa kocnicama u "uradi sam" varijanti
-
odes kod majstora i on ti to odradi ...kako i sa cim ne znam, niti me zanima biggrin .... ne bi se igrao sa kocnicama u "uradi sam" varijanti
Mene zanima, pa zato pitam. ;)
-
A koji je problem kod mene, pitao nekoliko majstora i kazu da zadnji tockovi ne mogu da blokiraju..... Bio na tehnickom i kaze ovako : prednji koce super, zadnji prolaze tehnicki ali ne blokiraju. Rucna blokira. Sta da radim?
-
Koliko znam zadnji ne smeju da blokiraju, zato i služi peti cilindar.
-
Onda je ovaj na tehnickom degen bonk
-
I ja sam imao taj problem, nisam mogao da dobijem zadnje kocnice. Curio mi je korektor i sjebbala se ona polugica sto regulise pritisak. Hteo sam da stavim drugi ali srafovi koji ga drze su strulili i nisam moga da ga odvijem pa sam morao da prespojim cevi da idu direktno na cilindre.
Vozim tako vec 4-5 meseci i nema nikakvih problema a drugar na tehnickom kaze da sad koci extra.
-
(http://desmond.imageshack.us/Himg23/scaled.php?server=23&filename=petikocionicilindar.jpg&res=medium)
(Izvinete za los Srpski pisem iz Makedonije Pozdrav)
Da bi izbacil od upotrebe ovaj peti cilindar dali bi moglo ovaj oznaceni otvor zavariti i izbaciti svi klipove iznutra i tako po slobodan pat bi ideo glicerin do svi tockova? - Golf MK1
(http://desmond.imageshack.us/Himg263/scaled.php?server=263&filename=m693978145zg.jpg&res=medium)