VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Mico-mico Avgust 13, 2013, 03:05:59 posle podne
-
Vozim golfa 2 dizela,radio sam remont bossh pumpe,ali majstor koji mi je to radio nema neki aparat cime se steluje bossh pumpa,ona u glavnom ne curi vise,auto ne dimi,ali imam problem pri ubrzanju,jer auto kad dam gas sporo ga prihvata,cuje se da vristi kad mu nabijem jaci gas,ali dosta slabije zabrzava,naprimer kad bih nekoga preticao treba mi dosta dugo da ga preteknem,jer nece ono kako ja dajem gas da ako zabrzava vec sporije to radi.E sad zna li ko u cemu je problem...
Jedan majstor me je pitao da li ti je KOMPARATEROM podesio kut paljenja,moze li mi neko objasniti kakav efekat se postize sa ovim..??
-
Sve bosch pumpe se najfinije podesavaju komparaterom.
E sad samo podesavanje je stvar onoga o cemu se ne slazu mnogi,a to je da li podesavati na fabricki zadate vrednosti, tj nulirati pumpu, ili ici u predpaljenje zavisno od karakteristika motora, istrosenosti dijelova i sl.
to u mnogome zavisi od pritiska koji sama pumpa obezbjedjuje, jer sto je manji, duze ce vremena trebati da se odredjena kolicina goriva rasprsi u pretkomori i izmesa sa vazduhom pa samim tim treba vise ici na predpaljenje.
Sama pumpa se podesava rotiranjem oko svoje ose u jednu li drugu stranu, zavisno od same izvedbe i polozaja zavisi i pravac okretanja pumpe da bi se dobio zelejni efekat.
Polozajem u predpaljenju se dobija zivlji motor, sa malo boljim odzivom na gas, ali se i povecava nivo buke motora i sto se vise ide u predpaljenje buka postaje sve veca, ali je samo paljenje lakse, naravno ukoliko se ne pretjera.
Iance kod vecine dizel motora sa tzv sauhom, tj polugom za hladan start, stvar je u tome da se potezanjem rucice ugao paljenja pomera za oko 2,5 stepeni u predpaljenje, i zato motor drci kad se upali, i ta rucica se po pravilu vraca u osnovni polozaj posle 1-2 min rada motora..
Kasnjenjem paljenja dobijamo motor koji se jako lijepo cuje, mekano radi, i prosto sapuce, ali je trom, vise cadi, i slabije vuce...
Valjda sam uspeo malo da ti objasnim ! mahac
-
raspitaj se gde ti je sraf za kolicinu nafte, negde sa desne strane bi trebao da bude, vrv ti je zavrnuo kolicinu dizela majstor
-
ja i sa nastelovanom pumpom odnosno nuliranom , retko gde preticem :D
-
Ma nije sama stvar u preticanju,nego u opste do zaletanja na nekih 80h
Vinamp je to fino objasnio i sad mi malo jasnije o cemu se radi,ja na primer u brdo neko ne velikog uspona,ne mogu preko trece brzine,motor vristi tako da bi coek pomislio ovaj moze i petom ali nece da ga je..s
dok na primem otac ima isti golf nije losa masina ista kubikaza i kw,to je zmaj,ako zna ko gdje je uspon od manastira Morace do crkvina iz pravca Podgorice,sa ocevim golfom idem 4 a nedje i 5om brzinom a sa mojim se natezem 3om
-
Nije tema, ali taj motor sa svoju (uporedjujuci sa automobilima koji se sada uglavnom voze, malu snagu (54 KS). Moj otac i dalje vozi svog Audija 80 cc, sa tim motorom. On sasvim dobro ide. Za svoju snagu. Ne moze on da pretekne kao passat b6 2.0 TDI, ali nije ni mrtvak kako neki ovde opisujete.
-
E ovako: moras prvo da razjasnis dve stvari. Prvo: Koliko su vam isti motori, toliko ustvari i nisu. Ako im je ista kubikaza i ako su im isti kilovati, najverovatnije im nisu iste karike i stubline, odnosno mislim na unutrasnjost motora. Mala razlika u kompresiji kod dizela, moze mnogo da znaci. Kapiras sta hocu da kazem. Drugo: ako si siguran da ti je motor ok, onda nadji krstenog bosistu da ti nasteluje ugao paljenja i kolicinu goriva koje ce biti ubrizgano u cilindre. mahac
-
Ko zna da li su im i menjači isti.
-
Sve ima svoje,ali oba su starija ali u dobrom su stanju jos :) koliko otprilike kosta taj poduhvat da znam :)
-
stelovanje bos pumpe ti nije skupo ja sam to skoro radio mogu da proverim kasnije koliko kosta ne mogu sad napamet da se setim.
-
Stelovanje bos pumpe je 1000 rsd, znaci dole kod vas je najverovatnije 10tak evrica... mahac
-
E pa hvala,kad to zavrsim javicu rezultate,cim nadjem vremena malo :)
-
Pozdrav, da li neko može da mi kaže da li su mi sumnje opravdane? Naime, na mom golfu 3 1.9 TD, radjena je generalka pre nekih 10 dana, auto pali na čvrgu, ali pri jutarnjem paljenju, trza i štekće, ne reaguje mi automatski saug, i dimi belo na auspuh, kao odžak, sve dok ne proguta tu knedlu i onda radi normalno, ali sa povećanim ler gasom, što znači da se saug maltene budi posle tih nekih 2 minuta. Ja sumnjam da bi trebalo promeniti ugao paljenja koji je verovatno bio pomeren da bi auto palio bolje dok je bio loš motor, hvala unapred...