VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: IgorMAD Jul 31, 2013, 08:35:56 posle podne
-
Imam problem. Pre pet dana anlaser je prestao da radi, nije mogao da vergla, samo cakne. Odvezem ga kod auto elektricara on ga skine, otvori i popravi ga, primetio sam odmah da mnogo slabije i teze vergla. Rekao majstoru, a on kaze da treba da legne malo (rek'o, 'ajde neka legne). Isti taj dan uvece desila mi se prva detonacija na gas od kad je auto kod mene (vise od 8 godina).
Samo da napomenem da je do tada Passat radio kao sat bez ikakvih problema (stvarno mnogo kilometara prelazim sa njim i svaki dan se vozi).
Sutra, pocelo neko trzanje u voznji, nastavilo se tesko verglanje... Juce kupim svecice, pomislio sam da je to jer im je vec vreme za zamenu.
Opet poceo da secka i ja odem kod tog istog auto elektricara i on kaze da mi kaisevi nisu dobro zategnuti i mi zategnemo. Posle toga, radio dobro (da li slucajno ili sta se desilo nemam pojma).
Sve do danas, kad ono opet secka u voznji. Uzmem zamenim mu kablove jutros, kupio nove (vec je vreme za zamenu pa sam pomislio da je do toga). Auto fantasticno radio, vuce odlicno, gasio ga, palio, verglanje kao malo bolje bilo i rad motora fantastican. Posle toga sam otisao nekih 50km od kuce i trebao popodne da se vratim kad ono nema sanse da upali, pocnem da palim a ono detonacija, radi kao na dva klipa sekund, dva i ugasi se. Slucajno bacim pogled na sat dok verglam kad ono kazaljka broja obrtaja skace kao luda, 1000, 2000, 3000 pa padne (da napomenem da mi se to desavalo i u voznjii ovih par dana posle popravke anlasera u trenucima kad nije dobro radio). Pomislim da nije nesto u redu sa strujom, zamenim razvodnu kapu i ruku, njih nosim u kolima za svaki slucaj. Kad ono opet, nema sanse da upali. Komutator-bobinu sam menjao prosle godine a i proveravao sam ga sad i daje napon na izlazu, tako da mislim da je on ok.
Bar jos dva dana nece moci da me odslepuje neko do tog majstora pa ako slucajno neko zna o cemu se radi bio bih mu zahvalan :)
U pitanju je:
Passat B3, 1991. godiste, 2.0, 2E motor, 85kw.
-
ne vidim u profilu odakle si,menjaj ti tog majstora, samo kaži lokaciju da te forumaši upute na nekog iz tvog kraja.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
-
Na relaciji sam okolina Stare Pazove - Zemun :)
Uvek problem sa majstorima, ne znam da li sam ja baksuz pa nalecem na takve ili ne znam sta je.
Kakve sam samo dozivljaje imao ne mogu da vam opisem, ne samo sa ovim kolima.
Ali definitivno mislim da je ovde problem anlaser, vrlo moguce da je negde probio i da pravi spoj (ako je to uopste moguce)...
-
Postavio si temu u pogresnom delu foruma
Imas Gedoru u Zemunu, ima jednog B3 popravlja ga svaki dan :)
-
Jbg, nisam znao gde da je stavim, mislio sam da je ovo ok :)
Cuo sam sve najbolje o gedori, ali k'o za q... kvar mi se desi kad nisam u Zemunu, tako da obicno trazim najblizeg majstora.
Nabavio sam neki punjac, probacu da napunim akumulator, da otklonim i tu mogucnost da je u pitanju los akumulator.
A sta mislite, da li moze da se desi da anlaser pravi neki spoj i da mi se to desava sto se desava? Nekako sve na to sumnjam.
-
I da li mozda mogu nekako da iskljucim anlaser da nema veze sa automobilom, pa da upalim na guranje i da dodjem do majstora?
-
Druze stradao ti je protokomer verovatno od detonacije, a sa prvom detonacijom verovatno ti je isterao ili neko crevce od usisa ili neku klapnu od plina ako ima, detonacije imas predpostavljam zbog siromasne smese plin- vazduh, probaj na benzinu da ga upalis ako je moguce pa se dovuci do majstora...
-
Danas sam napunio akumulator, skinuo anlaser i upalio na guranje auto i vidim da jedva radi u leru, kad dodajem gas on secka i prekida a bojim se da ako dodam jos jaci gas da ce da se desi detonacija.
Otklonio sam ove stvari, tako da si ti Shone verovatno u pravu sto se tice protokomera.
Nemam benzin, tako da cu da se snadjem nekako. Videcu da skinem protokomer pa da vidim sta se desilo.
Hvala pa se javljam ovih dana...
-
Sad sam gledao i protokomer, nista se nije desilo sa njim, sasvim ok izgleda. Nije ga raznela detonacija ili tako nesto.
Bas me izludjuje ovo...
-
Klapna na protokomjeru treba da ide lagano,ne smije nigdje da zapinje,pogledaj to,ali meni to liči da nemaš dovoljno struje ili ti je masa slaba. Upali auto i izmjeri koliko ti puni alternator. Trebao bi da puni oko 14V. Ako je detonirao i izbio crijevo usisa,protokomjer je stradao 1000%. Sve ovo ti se desilo zato što nemaš dovoljno struje. Naspi benzin,i radi,na plinu ga nemožeš podesiti nikako...
-
Sto se tice protokomera, proverio sam ga, nigde ne zapinje, 99% siguran da nije on (isti je ovakav bio i pre godinu ipo kad sam cistio taj usisni deo pa se tacno secam tog kretanja, ni onda nije nigde zapinjao i istom tezinom se kretao kada ga rukom pomeram).
Kada je detonirao drugi put nije izbio crevo usisa (kao i prvi put). Video sam da se prilikom te detonacije malo zadimilo kod onog dela iberlaufa sa gornje strane motora, ali mislim da je tu samo izbio vazduh jer nije imao gde.
Nekako sam uspeo da ga upalim sinoc i desava se sledece:
- Dok sam ga palio opet je u toku verglanja kazaljka skakala nekontrolisano
- Na leru radi lepo
- Prvo se mucio dok je radio jedno minut, dva a posle je radio odlicno kako se zagrevao,
- Nije se desila ni jedna detonacija
- Izmerio sam napon dok je bio u leru i imao sam tacno 14V, kad upalim svetla padne na 13.95V
- Kad pocnem da dodajem gas u mestu, auto pocne da trza kao da hoce da se ugasi i obrtaljka opet onako nekontrolisano skace
Jedino sto mi ostaje je komutator-bobina koju sam menjao pre dve godine ili je u razvodniku paljenja neki problem.
-
Sad sam merio otpore na ona dva senzora na racvi (plavi i crni). Crni pokazuje otpor od 700 ohm a plavi pokazuje 14,7 MEGA ohm !!!
Da li je moguce da je on otisao i da mi se zbog toga desava sve ovo?
-
Plavi ti je za hladan start motora,moguče da je do njega,probaj ga promjeniti,pa vidi. Nije nešto skup,ali od njega ne bi skakala kazaljka na obrtaljci. 2E ima čitanje obrtaja preko bobine,pa je lako moguće da je ona otišla. Ako imaš posuditi od koga za probu ispravnu bilo bi dobro,da ne kupuješ bez veze.
-
Promenio sam i plavi davac :) Kao malo bolje se ponasao ali onda odjednom opet pocela da skace obrtaljka.
Srecom pa sam video da na stabilnom gasu mogu da se krecem bez cimanja, a to nije moglo pre zamene plavog davaca.
Tako da cu sutra lepo da se odvezem do nekog majstora do koga me put odvede pa da vidi. Definitivno je problem u struji, samo je bobina ostala nepromenjena :)
U svakom slucaju javljam sta je bilo.
-
Obisao sam desetak majstora, neke sam i zvao telefonom.
Bio kod tri auto elektricara.
Oni me dalje slali kod majstora za gas, kod mehanicara...
Mehanicari uglavnom govore da oni ne mogu nista da urade ukoliko auto ne radi na benzin (sto mogu i da razumem i shvatam, ali sta cu kad uvek ima nesto prece nego da dam 200 eura za benzin za koji sutra necu imati pare i opet ce da zariba), a moj ne radi bas zbog nekih mehanicara koji ocigledno ne znaju svoj posao, ili jos uvek uce (necu nikog da osudjujem jer opet svi oni zive od toga).
Auto elektricari tvrde da je sve u redu sa strujom, a neki nisu ni hteli da gledaju jer je auto star pa se plase da nije vise stvari u pitanju (ajde i to mogu da razumem).
Jedini koji je rekao tacno sta je ali nije popravljao je jedan majstor za gas.
Rekao je da je je sve u redu sa gasom i da je 99% siguran da je u pitanju komutator, a onda je pogledao i paljenje i ako mu to nije posao i video da mozda moze da mi pravi problem i kasno paljenje 5mm.
Dosao sam kuci i izmerio koliko ohm ima na kontaktima komutatora i video da su tu previse veliki brojevi. Otprilike 700k Ohm, kako se auto hladio tako je otpor rastao, posle sat vremena bio je 10M Ohm. Posto sam primetio da je hladan ocajno radio, jasno mi je bilo da je u pitanju veliki otpor koji pravi problem, a kako se greje auto tako radi sve bolje, ali opet sa trzanjem.
Odmah sam otisao i kupio komutator-bobinu, izmerio otpore koji su bili od (1000 Ohm do 4500 Ohm). Namontirao to za dva minuta i sad radi savrseno.
Ovih dana cu da odem i to paljenje da podesim, cisto da poslusam majstora za gas jer ocigledno zna sta prica i hvala mu na tome.
Zvao sam i gedoru koji me je posavetovao da sredim benzin, i to planiram da uradim kod njega cim se sastavim malo (nadam se uskoro), onda cu konacno znati da li me zeza gas ili nesto drugo, ovako je bas problem otkriti problem a da ne izmenjam sve delove na kolima :)