VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Arabian Mart 26, 2009, 01:59:16 posle podne

Naslov: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Arabian Mart 26, 2009, 01:59:16 posle podne
Pozdrav,

Imam problem sa kolima. U voznji mi se desava da izgubi snagu i pocne da trese auto, pa tako ide neko vreme.  :( 
Pa onda opet dobije normalnu snagu i ide bez problema. Nisam ustanovio nikakvo pravilo kad se to desava. Majstor mi je rekao da  je problem u komutatoru (koji kosta 31k din u autokomercu). Interesuje me sta je u stvari taj komutator i koja je njegova svrha? I da li je moguce naci negde polovan, da li se isplati stavljati uopste polovan. Ili mozda moze da se popravi ovaj stari?

Hvala na svim odgovorima!
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: VW-TECH Mart 27, 2009, 12:06:52 posle podne
da li je kacena dijagnostika i sta prijavljuje? koja je slovna oznaka motora?
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: pimbe Mart 27, 2009, 09:13:13 posle podne
Komutator je kontakt (po pravilu elektricni) izmedju rotora i statora, bakarni lamelasti deo rotora, a na koji nalezu cetkice i prenose struju ...
Tako da je moguce da imas problema sa alternatorom, jer komutator na autu imas na anlaseru i alternatoru, od vitalnijih delova, takodje i na ostalim motorima, brisaci, ventilatori itd.

A vrlo je verovatno da je majstor mislio na rectifier, tj. onaj mali regler sa cetkicama, jer cisto sumnjam da imas problema sa komutatorom... Verovatno napon varira i to zebava...
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Rogi Mart 27, 2009, 10:12:59 posle podne
pimbe  malo si pomesao... to sto ti opisujes je bakarni kolektor,a ne komutator... komutator je povezan sa davanjem varnice na svecice
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: pimbe Mart 28, 2009, 12:01:48 pre podne
JA pogresio? ili TI? razvodna ruka u razvodiku paljenja ima "SLICNU" funkciju...
Ako mi neverujes probaj da koristis gugl... (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Commutator_-_Brush_Contact_Angle.png/400px-Commutator_-_Brush_Contact_Angle.png)
Ja sto sam opisivao je komutator , a ne kolektor... (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Kommutator_animiert.gif) evo pi sam vidi . . .

http://en.wikipedia.org/wiki/Commutator_(electric)

Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Arabian Mart 28, 2009, 11:15:03 pre podne
da li je kacena dijagnostika i sta prijavljuje? koja je slovna oznaka motora?

Dijagnostika je kacena, ali nisam video sta prijavljuje. Oznaka motora je AGZ.
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Rogi Mart 30, 2009, 01:12:08 pre podne
pimbe   druze mani se ti tih izraza sto procits,komutator ima vise znacenja po pravilima el.tehnike...ovde govorimo o necemu drugom

ovo ti je komutator sa bobinom za neke tipove VW-a... 

(http://img17.imageshack.us/img17/336/98114.gif) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=98114.gif)
By rogis (http://profile.imageshack.us/user/rogis)


a ovo ti je samo komutator za starije VW,tipa golf 2

(http://img17.imageshack.us/img17/8224/bm300.gif) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=bm300.gif)
By rogis (http://profile.imageshack.us/user/rogis)


Onda... alternator ne moze da utice na nepravilan rad motora i da prekida varnicu,da trza...moze samo da ostavi akumulator bez struje,sto se lako uoci kad ti se upali crvena lampica na tabli u obliku akumulatora.




Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: pimbe Mart 30, 2009, 06:48:41 pre podne
A sta je sa situacijom kad prepunjava alternator?
Kad puni previse struje? Recimo 18 ili 20 V pri odredjenim obrtajima?
Moguce da vi to tamo zovete komutator, a komutator - kolektor, svejedno...
Cak i srpska wikipedija kaze ovako :
http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80_(%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0) (http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80_(%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0))
Citat
Komutator se obi?no sastoji od para me?usobno izolovanih bakarnih kontakata polucilindri?nog oblika, pri?vr
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: mujo_g1 Mart 30, 2009, 10:37:38 pre podne
pimbe jel ti shvatas da se radi o komutatoru koji je Rogi opisao??? ja cak i sliku prepoznajem  ;)
a za raspravu o tome sta je komutator otvori novu sobu u OFF TOPIC ;)
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Ivan Mart 30, 2009, 03:41:37 posle podne
Moj komutator je isti kao ovaj Rogijev sa druge slike.
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Shone Mart 30, 2009, 07:17:52 posle podne
to te i *ebe, imao sam slican problem na passatu b4 2.0 benzinac 116 konjica bas sa tim sto je rogi pokazao, ne bitno kako se zowe, a sluzi onome sto je rogi rekao...
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Rogi Mart 30, 2009, 09:03:17 posle podne
pimbe  opet govorim,mani se toga sto procitas,ako ne znas sustinu i princip rada.... ovde govorimo o komutatoru-modulu varnice.... a to sto ti navodis je neka dinamo masina...  znaci komutator nema nikakvih cetkica,kolektora i potrosnih delova...vec je sicta elektronika.

Sto se tice prepunjavanja alternatora,mogu da pregore glavne sijalice u faru i da isusi akumulator ako se duze vozi -za to samo znam.

Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Arabian Mart 31, 2009, 11:29:15 pre podne
I moze li taj komutator da se popravlja ili moram da kupujem nov? Isplati li se kupovati polovan i gde mogu da ga nadjem?
Naslov: Odg: Problem sa komutatorom (Golf 4 v5, 2300,110kw, 2000g)
Poruka od: Rogi Mart 31, 2009, 10:12:36 posle podne
Ne moze da se popravi... Mada treba prvo utvrditi kvar kako treba....jer on kad rikne uglavnom se auto ne moze upaliti vise,cak se ugasi u voznji...znaci prekine varnicu i gotovo.

Predlazem ti da se javis VW Techu,da odes kod njega da pregleda auto.