VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Svejzi Maj 28, 2013, 12:39:57 posle podne
-
Ljudi zamolio bih vas za savet i pomoc.
Juce kada sam dosao sa posla sam primetio dosta cudno ponasanje kada je moj golf u pitanju.
Posto je sinoc oko 22h bilo malo hladnije vreme upalio sam klimu kada sam krenuo s posla kuci i sve je bilo ok, medjutim kada sam stigao i parkirao kola, ugasim klimu i vidim da broj obrataja naglo padne na 600-700...
Kontam, istripovao sam nesto pa pokusam da ponovo ukljucim klimu i broj obrtaja se odmah vrati na 900...
Tako sam uraido nekoliko puta i uvek se isto desava...
Napominjem da sam ovo radio u leru i samo u leru imam taj problem...
Dakle upalim klimu obrtaji zakucani na 900, ugasim klimu i broj obrtaja padne na 600-700...
Sta bi to moglo da znaci i sta izaziva pad obrtaja?
-
sve je ok. tako je i kod mene. verovatno se povecaju obrtaji motora jer se optereti klimom.da bi lakse izgurao rad klime na leru
-
Nisam bas siguran da je to normalno ;)
Zar obrtaji ne treba da budu na 900 u leru bez obzira na klimu?
I jos nesto, kada iskljucim klimu i broj obrtaja opadne osetim blago podrhtavanje vozila...
to podrhtavanje me je i zabrinulo :12
-
kod mene su obrtaji na 700-750 na leru.kad ukljucim klimu onda su 900 i vise.(nekad i 1000)kad iskljucim jos par sekundi je 900 i onda padnu. motor je 1.4 16v.nikakvog podrhtavanja nema. kako ti auto radi kad nije ukljucena klima
-
Auto radi sasvim normalno, lepo vuce, lepo ubrzava, potrosnja normalna, tih je, nista ne zuji, sve je super samo to podrhtavanje na leru me izludjuje...
S vremena na vreme mi se na BC ispise EMISSIONS WORKSHOP ali to potraje par sekundi i izbrise se i vise se ne pali u voznji...
Moguc neki problem sa izduvnim gasovima bar sam tako cuo...
Moracu ovih dana da odem na dijagnostiku da vidim sta se desava, posto ja licno sumnjam na lambda sondu ili katalizator koji hoce da pravi problem posle 150000 kilometara...
-
ne znam da li govoris za dizela ili benzinca, za TDI motore znam da je farbricki ler gas kad je motor ugrijan 800 obrtaja i normalno je kad upalis klimu da malo povecaju obrtaji jer motor je onda pod vecim opterecenjem jer vrti onda kompresor. To sto si ti opisao je sasvim normalno i nemas razloga za brigu. mahac
-
kod mene je broj obrtaja isti (800) i sa klimom i bez klime i mislim da će dijagnostika pokazati problem
-
to je vec druga stvar.znaci imas jos nekih problema zato ti i podrhtava. proveri lambda sondu.nadam se da ti nije ona sa 5 kablova. ona je skupa
-
Hvala svima na komentarima...
U pitanju je benzinac 1.6 16v tako da ne verujem da ima nekih velikih slicnosti sa TDI motorima big_boss
Razumem da je normalno da klima malo podigne broj obrtaja, ali ja sam mislio da obrtaji treba da stoje na 900 pa da ih klima podigne na 1000-1100 a ne da sa klimom stoje na 900 boodala
A defitnivno je dijagnostika u planu i to vec u toku nedelje...
Ukoliko bude problem u katalizatoru kao sto sumnjam, njega cu jednostavno ukloniti i to je to...
E sad sto se lambda sonde tice, ne znam kako to ide, da li i ona moze samo da se iskljuci, da se obrise greska i da se vozi ili ona mora nova da se stavlja?
Sad pricam unapred, mozda nije problem u sondi ali voleo bih da znam sta me ceka...
Dakle da li automobil moze da radi normalno bez katalizatora i sonde?
-
bez katalizatora moze i ja sam moj izvadio ali bez sondi mislim da ce ti povecati potrosnju.ali da ne bi pricali napamet otidji na dijagnostiku vidi u cemu je problem
-
Čekaj, stani, polako.
Prvo imao sam G4 1,6,16V i govoriću iz iskustva.
Kod benzinaca ler uvek skoči kada se upali klima, kod dizela ler ostane isti. Bar kod onih koje sam ja vozio, a vozio sam dosta.
Kod 1,6 16V ler je 700 obrtaja i to je normalno, kada upališ klimu skoči na 900 i to je normalno. Što se toga tiče sve je u redu.
To što podrhtava može da bidne svašta al ne mora ništa. Možda samo treba očistiti "leptir gasa" ili kako se već to zove.
Da li ti se pali MIL žuta lampica kada ti piše tu poruku?
Ja sam imao problem sa lambda sondom na tom motoru. Rešenje je zamena. Ali moraš biti potpuno siguran da je ona u pitanju, može biti sto drugih stvari. Jeste to je ona sa 5 žica i jeste ona je skupa. Ja sam je pre 4 god kupio u Segedinu za oko 120-130e jer je kod nas bila preko 200.
Ako izbaciš kat imaćeš problem, ako izbaciš lambdu prvu, imaćeš problem jer postoji i druga iza katalizatora. Sve ovo može da se izbaci ali onda moraš da reprogramiraš ECU.
-
Hvala jos jednom na odgovorima!
Svetli mi zuta lampica, ona cesma, to je valjda za izduvne gasove i rad motora?
Sto se klapne tice, ona je ociscena u servisu i uradjena je adaptacija...
Veliki i mali servis su radjeni pre 3 meseca...
Meni kao laiku je prvo pao na pamet katalizator a onda i lambda sonda...
Provericu na dijagnostici svakako...
Negde sam citao da je moguce ukloniti i katalizator i obe lambda sonde i da ce automobil raditi normalno uz mogucu vecu potrosnju i emisiju zagadjenih gasova... Za potrosnju mi nije problem jer inace imam plin i golf ne trosi preko 10 litara pa i ako ode na 12 nije to nista drasticno... Bitno mi je da ne prouzrokuje neke vece probleme... Zato sam i pitao ovo za uklanjanje lmb sonde i kata jer je meni nelogicno da tek tako mogu da se uklone i da automobil radi normalno...
-
To sa obrtajima je sasvim normalno. Zbog ekologije su snizili obrtaje na leru i 650 je ok. I sa upaljenom klimom ti je sve ok.
Da ti ne pali lampicu možda odmah posle startovanja motora?
Nemoj vaditi lamda sonde, katalizator - ako tako počneš nikad više auto nećeš imati.
-
Neka ti neko očita koju grešku prijavljuje, obavezno zapiši, to je prvi korak u utvrđivanju problema.
-
To sam i planirao. Temu sam otvorio samo da bih se informisao :47
A lampica se upali cim dam kontakt i ne prestaje da svetli... Mislim na "zutu cesmu"...
S vremena na vreme ispise EMISSIONS WORKSHOP i to je sve...
Danas je trebalo da odem na dijagnostiku ali sam imao neke obaveze pa cu verovatno otici sutra...
-
sto se tice katalizatora ja sam izvadio kod mene i nikakvih smetnji nema niti prijavljuje gresku na dijagnostici(ja lampicu zutu nemam ali sam isao na dijagnostiku i nema greske).potrosnja ista ako ne i manja na plinu(za benzin nemam pojma).vuce isto ni bolje ni losije.katalizator mi je izgoreo i poceo je da tandrce po onom topu. nisam mogao da slusam taj zvuk i izvadio sam ga. jedino sto ima malo vise brujanja od 2000 do 3500 obrtaja(posle je isto), nije nepodnosljivo ali je drugacije.to bi trebalo da se resi ubacivanjem lonca posto je kod mene samo cev trenutno ubacena.
ono jeste bolje ako imas novca da kupis drugi katalizator ali najjeftiniji koji sam ja nasao i koji odgovara za moj auto je 180 E
a sto se tice sondi ne bih ti preporucio da ih diras(naravno ni katalizator ako je sve u redu).ako su otisle sonde menjaj ih. to bi inace i trebalo da se menja maltene na svakom velikom servisu.
sto se tice ove druge sonde za plin ti nece uticati preterano na potrosnju. ima ljudi koji rade plin AC Stag 200 na golfa 4 koji nema uopste izlaz za dve sonde nego samo za prvu pa im plin ne prelazi 10 L potrosnje
kad odes na dijagnostiku onda ces verovatno znati na cemu si pa tako dalje i postupaj
-
zakazana dijagnostika za ujutru u 9:00 pa cemo videti...
Hvala svima na komentarima mahac
-
Da se nadovezem i ja...
To sa klimom, da poveca malo obrtaje kada se upali je normalno..
Ako ti podrhtava na leru, moze da bude i EGR.. Najlakse ces proveriti tako sto ces skinuti dzek sa njega i videti da li mirno radi..
A ako ti je ECU marke Magneti Marelli pozdravi se sa softverskim gasenjem EGR, lambda sondi isl... NIJE NEMOGUCE, ali nece niko da se bakće sa tim jer je taj ECU tezak za rad :(
A da izvadis katalizator na tom motoru, a da ne prijavi gresku, tesko. . . Ima sondu iza katalizatora, tako da..
Imam isti motor u golfu