VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: ObrenovaC(vAMPIr) Maj 20, 2013, 09:47:45 pre podne
-
Pozzz ljudi svima!!!!!
Problem termostata sam resio al me sad ovo muci,evo sta je problem:
Znaci na mom Golfu 4 ima 2 ventilatora i kolko sam video svaki je za sebe ,nisu povezani,e sad je problem sto ja vec 3 godine kolko ga imam nikad nisam cuo da je upalio onaj Veci ventilator,vec samo onaj mali,znaci kad upalim klimu koja je inace "Climatronic" uvek radi samo mali ventilator i klima lepo radi,hladi.
Znaci i kad treba da otvori po temperaturi uvek upali samo taj mali,nikad veliki.
Mnogi mi kazu tako treba neki kazu netreba ,vise neznam sta da mislim,cak i majstor kaze tako treba al meni to sumnjivo.
Jer na svim drugim Golfovima bila to Climatronic ili AC/klima video sam da uvek pali oba ventilatora.
Ako neko ima neki savet pa da vidim da resim taj problem ili tako mmora da bude xaaxx!!!!!!!!!
Inace oznaka motora je 1.9 tdi 66kw ALH motor je u pitanju.
HVALA!!!!!
-
Je l' ti stavra neki problem dok voziš?Je l' diže temperaturu?
-
Nestvara nikakav problem,sve radi kako treba.
Cak i kad je dobro zagrejan i onda ga ostavim u leru njemu treba 30 min da upali "mali" ventilator.
A temperatura nemrda od 90 C'.
E sad dal tako mora neznam,al kazem za ove 3god kolko imam golfa nikad nije upalio "veliki"ventilator,dok na drugim golfovima rade oba kad se upali klima a kod mene samo ovaj jedan i to manji.
-
znas ti onaj vic mujo ti hrani svinje i nista ne diraj? lollol
tako i ti
dok ne stvara probleme i sve radi ne cackaj mecku...
-
Tolike godine vozim istu četvorku, ne sećam se da sam video veliki da se vrti... Tj jednom sam čuo, tj ptvo video da dize, oblak prasine ispod auta al je taj dan bio bas pakleni...
Ako ti Drzi temperaturu zakucanu na 90, sve ti je normalno.
-
Ok hvala momci na savetima.Znaci nepipam nista i tacka. xaaxaxaxax!!!!!!!
-
Mogo bi provjerit to cisto radi sebe, da nije neko pomjeso zice pa spojio kontra, il da nije nikako spojio, skini dzek sa termoprekidaca na hladnjaku i spoji zicu na zicu, msm da bi trebalo da ima vise zica, probaj vise kombinacija i vidi koji ti ventilator vrti.
-
Ja sam bas malo pre proverio meni pali oba ventilatora i kad je klima ugasena i kad je upaljena,mada kad je klima upaljena ovaj ventilator za klimu kao da jace radi, u pitanju je golf 4 1.4 16v, isti slucaj je i sa borom 2.0. mahac
-
pričamo o dizelu. Nije isto.
-
Ok shomi ako znas aj objasni koja je razlika za benzinca a koja dizela i jer mora tako da radi kod mene?
HVALA!!!!!
-
Dizel sporije dostize radnu temperaturu. U prevodu, sagorevanjem dizela oslobadja se manje toplotne energije nego kod benzina ili auto gasa... Radnu temperaturu odrzava sa 'manje' hladjenja.
Zadovoljan?
-
Ok Shone hvala ti na objasnjenju.
Ali aj ti meni sad reci kako na komsijinom golfu koji je tdi 74kw ili ti 101ks,kad upali klimu rade oba ventilatora a kod mene koji je golf tdi 66kw ili ti 90ks kad upalis klimu radi samo jedan ventilator,pa cak i po radnoj temperaturi njemu upali mali pa ako treba i veliki ventilator,a meni uvek samo mali po temperaturi,ali znaci nikad mi nije presla 90 stepeni,znaci i sa tim malim ventilatorom uspe da ohladi ako me razumes.Mozda smaram ali jbg bas me zanima to,jer majstori kazu to je to i nepipaj nista dok radi,sad dal ih mrzi da se zezaju sa tim ili je tako,jbm li ga.
-
Evo kako da testiras.
1. Pivo (10ak komada)
2. Drug ili drugari, da ti prave drustvo.
3. Ne vise od 2 litra dizela ce da potrosi na testu, tako da je pogodan i za Pirocance.
4. Parkiras auto negde, recimo pored reke ili jezera, a moze i ispred kuce, bilo cije.
5. Upalis auto i ugasis klimu.
6. Izadjes napolje, otvoris haubu i pocnes piti pivo.
7. Kad se upali ventilator (cuje se i posle osmog piva) onda upalis i klimu
8. Ostalo ce ti se sve samo kasti . . .
;)
mahac
-
Xaxaxaxa!!!!!!!! Pivo kupljeno samo jos da isprobamo test,kad zavrsim javljam sta se desava.
Znaci posle 8 piva xaaaxax!!!!!!!
-
Često rikne otpornik sporije brzine velikog ventilatora, izvuci džek i direktno spoji, žicama na akumulator
treba da ima dve brzine ako ima samo jedno onda je riknuo otpornik u ventilatoru.
-
kod mene uvek pali oba ventilatora,isti motor je u pitanju
-
Da se nadovezem na temu sa mojim problemom. Veliki ventilator je poceo da bruji kada upalim klimu. Eksperimentom (upalim klimu, cekam da pocne da bruji, ugasim klimu i gledam ponasanje ventilatora dok se zaustavlja) ustanovio sam da landara po obrtnoj osi, tj. raskantao se jel'te.
Da li da menjam ventilator ili da ga budzim, tj. kako da ustanovim da li su u pitanju propali lezajevi ili mogu nekako sam da ga pritegnem i kako? Posto sam poprilicno glup za motor, pa da ne zeznem nesto bonk. Hvala unapred.
I meni rade oba ventilatora btw. U pitanju je mk4 1.9 TDI 85kW.
-
i meni malo igra jedan od ventilatora,ali sad ne znam tacno koji
-
Evo proveravao sam sad u leru kako radi,i sledece je ovo:
Znaci upali se klima vrti samo mali ventilator,veliki nista.
Po radnoj temperaturi tj 90 stepeni kad predje opet pali samo mali,veliki nista.
Znaci ostavio sam ga da nekolko puta upali misleci da termostat vise nece moci da odradi svoj posao vec ce uvek biti zagrejan i onda mozda upaliti veliki,ali ne uvek je palio samo mali ventilator.
a kolko vidim neko gore rece isti motor kao moj i pale oba ventilatora,sto znaci moracu da vidim da direkt spojim na akumulator i da vidim sta se desava.
-
Proprati zice (ukoliko se ista vidi od obloga) mozda je negde nesto u prekidu. Naravno za probu direkt na + i - . . .
-
bice da te zeza termoprekidac.
-
jel termoprekidac isto sto i termodavac ili ti onaj senzor termodavaca?????
jer to sam menjao jos pre godinu dana,i kad je on bio u kvaru desavalo se to da je dizao obrtaje od 900 do 1200 i palio lampicu od grejaca,a sad to neradi,sto bi znacilo da je termodavac OK!!!!
Al za dan dva ga teram na test probu tj. direkt na akumulator i cao da vidimo sta ce tad biti.
-
nije isti termo davac i termoprekidac.termoprekidac sluzi da pokrene ventilator kad je to potrebno ikojom brzinom treba da okrece.a termo davac je nesto drugo da ne naklapam sad ovde bez potrebe jer te to ne zeza u ovom tvom slucaju.
-
Ok,hvala Dejane sto si mi to razjasnio.
-
Evo danas sam probao direkt na akumulator ventilator i nista se nedesava,sto znaci crko je on.
E sad me interesuje dal neko zna de to moze da se nabavi i kolko bi kostao taj veliki ventilator?
-
svaka cast na tome sto si zapazio da ti ventilator ne radi, imas od mene + za to, 90% vozaca samo sipa i vozi i ne obraca paznju na detalje. Ako budes kupovao ventilator kupi samo made in germany, nemoj da uzimas nikakva kineska sranja, on je od 60-90e , ne moras direktno da ides u ovlasceni servis, najvjerovatnije ima i po obicnim prodavnicama auto dijelova mahac
-
obrenovac jesili to dobro ispitao sa ventilaqtorom tamo imas na njemu 3 ulaza,jedan je masa a ostala dva struja ,pa kad spojis masu i jednu od struja tad ti okrece jednom brzinom,zatim spojis masu i tu drugu struju onda ti okrece drugom brzinim.proveri ti to dobro.u vecini slucajeva crkava termoprekidac.
-
Brate Dejane isprobao sam sve mogucnosti,znaci otkacio sam dzek i na njemu ima 3 zice,+,- i masa.
E sad sam prvo spojio '+' i '-' i probao i nista,onda sam probao masu i '+' i nista onda sam masu i '-' i opet nista,znaci sve sam probao.
E sad ako ima jos nesto,reci pa da probam a videcu i taj termoprekidac.Dali znas de se on nalazi na golfu 4,jer kod ventilatora negde ili na samom ventilatoru?
E da i ovo sam zaboravio,dok sam sve to ispitivao sa drugarom znaci sve tri zice kako dotaknem su varnicile po malo,sto znaci da ima struje u njima al elem kad ventilator nemrda.
-
Na jednoj od te tri zice ti je ziva struja a ove druge su za ventilator.
Jel si povezivao direktno na ventilator ili preko dzeka od termoprekidaca?
-
Kako mislis direkt na ventilator,pa spojio sam na onaj dzek prvi sto ide od ventilatora,znaci ide vemtilator i iz njega izlaze 3 zice koje idu dole na dzek i tu sam probao.
-
Ljudi,resen problem oko velikog ventilatora.
Crko je motoric od samog ventilatora,kupio novi i zamenio i sad sve radi.
Orginal made in germany ventilator je 8000din,taj sam i uzeo,tj.drug mi uzeo i namestio.
A ima i neki kineski koji kostaju po 3000-4000din,al svi kazu da je to krs.