VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: abc April 06, 2013, 03:47:16 posle podne
-
Posle duzeg vremena evo mene opet sa novim problemom :)
Dakle ovako, problem je sa akumulatorom...napunim akumulator, pali lepo par dana i onda od jednom mrtav skroz, ni da zavergla...
Imam neka tri akumulatora, i sa svima se desava isto...
Nasao sam na netu neko objasnjenje kako proveriti da li nesto vuce struju...iskusniji clanovi verovatno znaju za to...kaze treba skinuti plus klemu i staviti ampermetar izmedju plus kabla i plusa akumulatora pa ako pokaze neku vrednost onda znaci da nesto vuce struju...u objasnjenju kazu da opseg na ampermetru treba staviti na 200 mili ampera...uradim ja sve to i na tom opsegu mi ne pokazuje nista ali kad stavim opseg od 20 ampera instrument mi pokazuje 12,nesto volti...da li to tako treba?
Proverio sam takodje da li mi puni akumulator i to je po meni ok...kad je auto ugasen ampermetar mi pokazuje 12,87V a kad upalim auto i dam malo gasa dobijam oko 14,7V...
Svaki savet ili predlog je dobro dosao...ovo mi se desava vec neko vreme pa stalno u gepeku nosim rezervni akumulator :)
U nedoumici sam da li su mi sva tri akumulatora losa ili mi nesto izvlaci struju iz njih....
-
Drug je u pezou ima takav problem napuni akumulator i nakon 2-3 paljenja mrtav, kod njega je bio problem akumulator e sad da li je to i kod tebe nisam siguran ali moze biti...pozz mahac
-
Znam da moze biti, samo bi da budem siguran pre kupovine novog, da ne bacam pare bezveze :)
Od ova tri koja imam jedan je bio na pezou i radio je dobro, nije crkavao, zato i sumnjam da je nesto drugo problem...
-
Mozda je glupo ali ako imas pojacalo i ako ostane ukljuceno ono moze da ti potrosi svu struju mahac
-
Vidim iz tvog posta da se nisi bas druzio sa elektronikom jer je merna jedinica za jacinu struje Amper (A) :)
Nisi dobro postavio preklopnik na instrumentu, nisi dobro ocitao ili ti je instr. neispravan.
Ako sumnjas da ti neki potrosac cedi akumulator, moj savet je da odes do nekog autoelektricara ili specijalizovane prodavnice akumulatora koji ce ti to izmeriti besplatno.
Tako ces najlakse i najsigurnije dobiti dijagnozu :)
-
Druzio sam se ja dosta sa elektronikom, i kroz skolu i posle toga ali moguce da sam negde pogresio u pisanju...bitno je da onaj ko se razume zna o cemu sam pisao :)
A da sam hteo odgovor tipa "idi kod majstora" ne bi ni otvarao temu ovde.
@speedey
Inace nemam pojacalo u kolima, ni alarm, ni centralnu...jedini potrosac mi je radio tj.dvd...
-
Evo kako testiras da li ti nesto vuce struju sa akk
How to Test for Parasitic Battery Draw (http://www.youtube.com/watch?v=zdIKNnwEjIs#ws) mahac
-
ajde ti napuni jedan akm i nemoj ga stavljati tipa dva dana pa onda probaj da palis i sve ce ti se reci ako ne pali akm kaput
-
Ili skini jednu klemu pa vidi da li će se i onda isprazniti.
Na kadetu sam imao čudan problem, ponekad se uključivao relej od grejača zadnjeg stakla pa mi je praznio akumulator preko noći. Shvatio sam šta je tek kad je došla zima. Sve smrznuto a zadnje staklo nije.
-
Probao sam vec sa skidanjem kleme, a i da akumulator stoji...
Napunim akumulator, stoji vise dana van auta i kad ga stavim pali odma.
Sa skidanjem kleme, kako kad...nekad drzi struju a nekad mi se cini da se ispraznio akumulator, ali ne skroz...
-
pa ako lose pali i kada skines klemu onda je aku gotov. .
-
Onda lepo uzmes unimer okrenes ga na 10A,zatvoris sva vrata pogasis sve znaci kao kad ti je auto na parkingu.Skines minus klemu i jedan kraj od unimera stavis direkt na klemu drugi na aku i pratis unimer sta ocitava ako ocita nesto znaci da imas potrosaca koji vuce kad je auto ugasen.Napon koji auto vuce ne bi trebo da je veci od 50mA znaci kad je unimer na 10A okrenut ne bi trebo nista da ocita.Ako ti ocita tipa 2-3 ampera onda lepo ides i skidas osigurac po osigurac(skines osigurac pa vratis ako nije i ides dalje) i pratis unimer tj kad ce da nestane taj napon na unimeru tako ces naci koji uredjaj vuce struju.
Ispravan akumulator ne bi trebo da je ispod 12.6 V ma da moze da ima voltazu a da mu je Amperaza popustila.
-
izvadi taj kineski dvd i rijesio si problem
-
evo veceras mi se desilo da auto nece da upali...akumulator je bio na autu par dana i palio je, danas kad sam krenuo na posao oko 13h upalio, mada se primecuje da je izgubio snagu i veceras oko 21h nije hteo da upali...
provericu sutra da li mi nesto vuce struju...
nije los predlog ni to sa skidanjem dvd-a, ionako ga slabo pustam, mada je auto dugo vremena palio lepo i sa njim...
-
Onda lepo uzmes unimer okrenes ga na 10A,zatvoris sva vrata pogasis sve znaci kao kad ti je auto na parkingu.Skines minus klemu i jedan kraj od unimera stavis direkt na klemu drugi na aku i pratis unimer sta ocitava ako ocita nesto znaci da imas potrosaca koji vuce kad je auto ugasen.Napon koji auto vuce ne bi trebo da je veci od 50mA znaci kad je unimer na 10A okrenut ne bi trebo nista da ocita.Ako ti ocita tipa 2-3 ampera onda lepo ides i skidas osigurac po osigurac(skines osigurac pa vratis ako nije i ides dalje) i pratis unimer tj kad ce da nestane taj napon na unimeru tako ces naci koji uredjaj vuce struju.
Ispravan akumulator ne bi trebo da je ispod 12.6 V ma da moze da ima voltazu a da mu je Amperaza popustila.
Akumulator mi je dobar...evo danas sam mu merio voltazu i pokazuje 12,95V, a vec par dana vozim sa njim...
Resio sam da probam i da iskljucim dvd jer mi se cudno ponasa u poslednje vreme...desilo mi se jednom da se sam ugasio u voznji, drugi put se, takodje u voznji, sam upalio i nisam mogao da ga ugasim...izvukao sam osigurac za njega pa cu da vidim kako ce sad da se ponasa akumulator...
-
Prethodni problem je resen kupovinom novog akumulatora :)
Ali, javio se novi problem danas...u poslednje vreme auto je malo duze verglao prilikom prvog paljenje, dok kasnije tokom dana pali kao mina...jutros kad sam pokusao da ga upalim on mrtav skroz, ne daje nikakav znak, samo svetle diodice u instrument tabli...izmerim akumulator unimerom i pokazuje oko 11V...
Dopunim akumulator, izmerim ga napunjenog i pokazuje oko 12,5V...stavim, vergla lepo, pali...odem do trafike i do majstora da mi zameni homokineticki (neka je proslo sat vremena), vratim se kuci, ugasim auto, probam da ga upalim opet kad on nece - opet mrtav skroz...akumulator daje opet oko 11V...
Racunam da je nemoguce da akumulator star par meseci tako odjednom crkne...druga logicna stvar po meni je da nesto vuce struju, ali sta moze tako brzo da isprazni akumulator? Ili je mozda neki treci problem u pitanju?
Svaka pomoc je dobrodosla...
-
Prvo unimerom izmjeri koliko ti puni akumulator, mozda je stradao alternator..
A ako zelis da vidis sta ti vuce struju uzmes obicnu testnu sijalicu
(https://www.ipdusa.com/uploads/images_newsletters/3117.jpg)
mozes i sa unimerom, skini minus klemu sa ukumulatora i zakaci jedan dio testne sijalice na klemu a drugi dio na - teminal akumulatora ako sijalica svijetli znaci da nesto vuce struju (budi siguran da su svi uredjaji ugaseni kao i svjetlo kabine) , i onda polako jedan po jedan osigurac izvlaci i kada se svjetlo na testnoj sijalici ugasi kad izvuces odredjeni osigurac znaces sta vuce struju mahac
-
Proverio sam unimerom da li negde vuce struju i ne pokazuje nista (nemam testnu sijalicu sa kablom).
Napunio sam opet akumulator i pokazivao je oko 12,5V...posle pola sata stajanja pao na 12,25V.
Stavio ga u auto, upalio, merio aku i pokazuje 11.8V....ugasio auto, izmerio aku, daje 12,15V...
Upalio opet, opet pokazuje 11,8V....ugasim, aku daje 12,15V...
Upalim treci put, merim, pokazuje preko 14V....ugasim, daje 12,5V...
Ako se razumem, alternator cas puni cas prazni?
Ostavio sam aku u kolima da vidim da li se prazni kad stoji...pa cu opet da probam da upalim da vidim sta ce sad da pokaze.
Dali je moguce da alternator prazni umesto da puni?
-
najvjerovatnije ti je stradao alternator, a moze biti i do reglera, da li ti se u voznji pali lampica alternatora? mahac
-
Dali je moguce da alternator prazni umesto da puni?
Moguće je, ali takav alternator nikad ne puni.
Da li ti je auto dizel?
-
Nije dizel, benzinac je ali ga vozim na plin.
Evo sta je dalje bilo...posle od prilike pola sata stajanja u autu aku daje oko 12,2V.
Probao sam jos par puta da ga upalim i uvek kad je auto upaljen aku daje 11,8V.
Uzmem i skinem alternator, skinem onu zastitnu plastiku, cetkice...sve izgleda ok, diode (valjda :) ) unutra izgledaju ok.
Sklopim sve to, vratim na auto...aku i dalje daje 12,2V kad je auto ugasen...upalim auto, puni, aku daje 14,4V.
Ugasim auto, aku daje 12,45V...upalim jos par puta, malo ga vozim po dvoristu, izmerim punjenje daje 14,4V....ugasim auto, aku i dalje na 12.45V.
Izgleda da je sve ok, videcemo dokle...probacu ga opet i malo kasnije...
Sta moze da obrne smer alternatora tj zbog cega prazni umesto da puni? Cuo sam neke price da ako diode crknu moze da dodje do ovoga...tacno ili ne?
-
Primetio sam takodje tokom ovih merenja da napon na aku brzo padne sa 12,45V na 12,2V kad je auto ugasen...ne pada ispod 12,2V...jel ovo normalno ili je aku los?
Mozda ga nisam napunio do kraja pa zato pada napon?
-
Kakav instrument imaš? Da li je skoro baždaren?
-
Imam i analogni i mali digitalni, nisu bazdareni niti nesto mnogo kvalitetni ali ne verujem da je do njih problem.
-
Pitam jer ja imam jedan digitalni koji laže za ceo 1V...
-
U svakom slucaju krajnji rezultat je da sada radi kako treba, punjenje je oko 14,2-14,4V...jedino sto sam uradio je da sam prilikom skidanja alternatora malo smirglom ocistio regler i mesto gde naleze...dali poboljsanje ima veze s tim stvarno neznam ali videcemo narednih dana kako ce da se ponasa...
-
Možda nije imao dobru masu.
-
Bilo je malo zaprljano ali ne nesto preterano.
Danas evo lepo radi, nadam se da je samo masa bila problem.
-
Problem se javlja i dalje...alternator cas puni cas ne, sta moze da bude problem?
-
Pre neki dan je punio lepo i napon je bio oko 14,4V, a danas kad sam merio bio je oko 13,8V, dok na drugo merenje nije punio uopste i napon je bio oko 12,2V...
Da li da menjam regler ili ceo alternator?
-
Regler ti je negde oko 10 evra.
To ti je jeftinija varijanta nego alternator.
Ako imas da pozajmis alternator za probu onda jos bolje.
Cisto da otklonis sve sumnje.
-
Druže, napon (voltaža) nije jedino merilo dobrog punjenja. Kad je akumulator prazan onda je i mali napon sve dok se ne dopuni, onda se napon poveća.
Da bi znao da li puni trebalo bi da imaš ampermetar.
U svakom slučaju ne bi bilo loše da skineš regler bar da vidiš kakve su četkice. Moguće je da su kratke ili da teško idu pa da nemaju uvek dobar kontakt.
-
Promenio sam cetkice, mada i stare nisu bile mnogo istrosene, ali problem se i dalje javlja.
Sinoc sam probao da upalim auto i upalio je normalno...jutros kad da krenem na posao akumulator mrtav skroz, pokazuje 4,5V...sta je moglo preko noci da izvuce struju? Akumulator je star 3-4 meseca pa racunam da nije los...
-
kako imas vise zivce da se mrkas sa tim autom ? Palis,gasis,meris, punis,drkas.... i ? dokle si stigao ?
Idi kod nekog krstenog majstora koji se ozbiljno razume u elektriku ili ga gurni u nisavu
-
Buraz nadji nekog pismenog majstora neka ti proveri i ispita sve lepo... Inace kako si krenuo sa tim ces docekati zimu..
-
Ja forum dozivljavam kao mesto gde treba razmenjivati iskustva i nauciti nesto pa bih zamolio sve clanove sa komentarima tipa "idi kod majstora" da ne trose reci i prostor uzalud.
-
Meni se na Kadetu dešavalo da se ponekad uključi grejač zadnjeg stakla pa potroši akumulator preko noći. Nije se dešavalo svaki dan... pronašli smo šta je tek kad je došla zima... sve smrznuto a zadnje staklo suvo i toplo...
Problem je bio jer se to nije dešavalo svaki dan...
-
Ja forum dozivljavam kao mesto gde treba razmenjivati iskustva i nauciti nesto pa bih zamolio sve clanove sa komentarima tipa "idi kod majstora" da ne trose reci i prostor uzalud.
od 6 aprila 2013 kada si zapoceo ovu temu pa do danasnjeg dana ti jos uvek razmenjujes iskustva?
i da naucis nesto ?
pa sta si naucio za tih godinu dana, boga ti ?
-
Ok, pa neke stvari nemozes da naucis preko foruma .... Mislis da je prosto a ispadne sasvim drugacije....
-
Prijatelju i ja sam iz Nisa ako hoces dodji do mene u ponedeljak da to proverimo, za DZ.
-
Na forumu ljudi mogu da pomognu,da te upute kod majstora ili da te utripuju.U tvom slučaju kvar na tvom automobilu zahteva stručnjaka u oblasti autoelektrike.
[emoji220]