VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: kuzmav April 06, 2013, 12:29:01 posle podne
-
Pozz.! Imam problem sa golfom 1.6 16v azd. Povremeno mi se desava da variraju obrtaji na leru od 400 do 1200 obrtaja. Po nekad kada pocne da varira, auto se ugasi i posle tesko upali. Sada sam primetio da kada pokusam da mirnim drzim gas na 1000 obrtaja nema sanse, odmah pocinje da varira, znaci nemoguce je drzati mirno skazaljku na 1000 obrtaja, znaci oscilira od 300 do 500 obrtaja gore dole.. Auto ima plin i to se desava i na plinu i na benzinu. E sada ovako, bio sam u nekoliko servisa i nadavao se para tako da nemam vise ni para ni zivaca. Rekli mi da sonda brljavi i da je do nje, ja odmah kupio drugu koja kosta verovali ili ne 19000 din. a problem ostao isti, onda kazu promeni svecice, ja promenio stavio nove i to po katalogu za taj motor koje kostaju 1200din. po komadu. ali problem i dalje tu. Majstor skinuo klapnu gasa, ocistio je i uradio adaptaciju, ali problem opet tu. Stavili drugu klapnu ali nije ni do nje. Majstore najvise buni to sto na dijagnostici pokazuje da je sve OK. Ostalo mi je jos da probam da ocistim EGR ventil pa ako nije do njega da probam da ga zatvorim. A ako nije ni to sta drugo da cistim to jest da proverim? Pomagajte, jel imao neko slican problem?
-
proveri step motpr on je kod klapne i zaduzen za ler batine
-
A da proveris i bobine kod tog motora su cesta boljka i meni jedna nedavno crkla.
-
Delpo mislim da ovaj azd motor nema step motor, njemu je klapna gasa ujedno i i za ler gas, elektronska je. Sto se bobina tice majstor kaze da je neka od njih morao bi da pokaze na dijagnostici. Nisam vise pametan sta da radim.
-
Samo ti pokusaj ako imas od koga da pozajmis bobinu da menjas on ce prikazati samo kad je totalno crkla tj miss fire.Moguce je da probija pa da rasipa struju neka od njih.
-
ocisti klapnu leptira i uradi adaptaciju sa dijagnostickim uredjajem...imas mnogo gradske voznje i nakupi se garez na klapni...pozzz
-
Frantar, to sam vec nekoliko puta uradio, majstor je skinuo i oprao pa zatim uradio adaptaciju, ali opet isto. A to sa bobinama nije losa ideja, kupicu jednu pa cu da postavljam redom dok ne okrenem ceo krug. Kazu da nije lose da se kod tih motora ima i rezervna bobina. Jedan moj drugar radi kao majstor u jednom servisu u Nisu ali za Japanska vozila i kaze mi da je najveci problem tu u majstorima. Izbegavaju da se pozabave tim problemom jer znaju da je neka sitnica a izgube puno vremena dok je otkriju.
-
Ljudi primetio sam ispod usisne grane da ima nekog ulja, nesto kao blato pomesano sa uljem. To je sve u nekim tackicama kao da ga nesto negde izbacuje pod pritiskom. Na forumu sam procitao da je to normalno, da to izbacuje na sastav creva sa motorom na iberu.
-
Da nema to neke veze sto mi varira ler gas? badmood
-
Ja imam isti motor 1.6 16v BCB i bas sam gledo nema nista ispod usisne e sad ja vozim na gas ne znam jel to ima neke veze.
-
Mislim da smo otkrili kvar alealeee, EGR je u pitanju. Danas dok smo ja i majstor probali auto opet poceo da luduje, varira gas pa se na kraju ugasi. Tako kada je poceo da varira majstor izasao i otkacio mu dzek sa EGR-a i auto odmah stabilizovao obrtaje, e sada na benzin radi fenomenalno i takodje nema vise sitnih variranja i prima super gas, a i na plin radi perfektno ali samo na leru a kada mu dam gas pocne da trokira. Majstor kaze da sada treba da odem kod majstora za plin da mi opet nasteluje smesu i bice sve ok. Sada pitanje za nekog strucnijeg? Sme li EGR kod ovog modela da se zatvori posto ovaj majstor gde sam bio nije siguran. Zvao sam danas da pitam za cene, polovan je od 60E pa do 100E a nov od 150E pa do 240E iz originala.
-
Canibal, proverio sam danas i za to ulje ispod usisne grane. Tacno je kao ovde na forumu, izbacuje na iber crevu kod sastava na motoru ispod usisa. Majtor kaze da treba to da skine i sve lepo ocisti pa vrati jer je verovatno puno prljav i zapusen.
-
Super da si resio problem u neku ruku,sad dal sme da se ukloni stvarno ne znam jeste probali da ga cistite?
-
Jesmo, ali i kada smo ga skinuli bio je cist. E sada ovako, kada ga zatvorimo plocicom i vratimo dzek on pocne da se ponasa slicno, isto varira ali mnogo manje a kada ga zatvorimo plocicom a skinemo dzek sa njega radi perfektno. Izgleda da nesto nije elektronski u redu ali cudno je da ne prijavljuje nikakvu gresku na dijagnostici, sada je upalio lampicu ali to zato sto smo iskljucili dzek.
-
Kada meni nije valjala prva lambda sonda isto se ponašao kao tvoj, i ja sam mislio da je EGR isto skinem džek sve ok, vratim džek luduje. Kada skineš džek on udje u neki servis mod jer ti tada upali i
ček endžin lampicu i ne radi sa pravim parametrima, pa se smiri. Vag com test je prijavljivao da je lambda u redu tek kada je trajno upalio ček endžin i nisam više mogao da resetujem u servisu su našli na dijagnos
tici da je lambda sonda kaput. 20 i kusur hiljada je rešilo stvar bar kod mene. Za AZD nema zamenske sonde ima samo NGK koju u masu nisu imali i original koja se ispostavilo da je upravo ta NGK. Vidi još možda da pozajmiš EGR od nekog pa da probaš sa drugim jer sam na netu stvarno našao da su neki rešili problem sa novim EGR-om. Pazi kad promeniš EGR i on mora da se adaptira. Da li si merio kompresiju?
Moj auto sada radi skoro normalno nekad se desi na plinu da zaigraju obrtaji na leru ali ako samo pipnem gas sve ok. Pisao sam već da su upravo zbog toga radili update softwera u ECU izgleda
da su svi AZD zbog neke softwerske greške falični i da zbog toga variranja obrtaji ali se valjda to pogorša kad sonde, EGR ili nešto treće izadje iz parametara, pa onda imamo ovo što sam imao ja i što sada imaš ti i još po neko ovde na forumu.
-
Niske, ja sam menjao prvu lambda sondu, rekao majstor da joj je otisao neki grejac, platio sam je 19500 din. iz originala posto za njega nema te zamenske, ali nije to variranje bilo do nje. I sa novom sondom je isto varirao a tek kada smo otkacili sa egr-a dzek on je smirio obrtaje. Sada ga trenutno tako vozim i za sada radi ok. Vozicu ga tako jos jedno mesec dana cisto da ga istestiram pre kupovine novog EGR-a.
-
I onda ako mozes prvo pokusaj da pozajmis negde EGR da ne kupujes pa rizikujes opet vecu investiciju.
-
Šta se dešava sa golfom?
-
Imam slicne I jos kompleksnije probleme sa golfom 4. Interesuje me neki dobar servis ili majstor u Pancevu?
-
kuzmav, popravi li auto, ima li novosti?
-
gde si druze kupio lambda sondu i ja je trazim isto azd motor 1.6 16v
-
Tek sam kupio Mk4 1.6 16v AZD i, naravno, imam isti problem. Ugrađen STAG 4 gas. Promeniću najpre svećice, ulje i filtere, uključujući i ulje u menjaču pošto ne znam kada je zadnji put menjano. Ima 135000 km na satu, prethodnik mi se kune da su pravi, ali naravno, čovek nikada nije siguran. Inače, prethodni vlasnik je sipao polu-sintetiku 10w-40 iako je fabrika rekla sintetiku 5w-30. Kupio sam Mobil Super3000x1 5w-40, full synth, nadam se da polu-sintetika nije bila sipana da bi se prikrila potrošnja ulja. Uzgred, 4 NGK svećice platio sam preko 4000 din u MASS-u, baš brutalno. Primetio sam da se problem sa ler gasom češće i jače manifestuje ujutro i uveče, kada je napolju hladno, a motor na radnoj temperaturi. Kada je sam motor hladan, radi normalno. Takođe, variranje ler gasa mi je blaže ili ga uopšte nema kada je spoljnja temperatura viša.
Pozdrav,
Petar
Pozz.! Imam problem sa golfom 1.6 16v azd. Povremeno mi se desava da variraju obrtaji na leru od 400 do 1200 obrtaja. Po nekad kada pocne da varira, auto se ugasi i posle tesko upali. Sada sam primetio da kada pokusam da mirnim drzim gas na 1000 obrtaja nema sanse, odmah pocinje da varira, znaci nemoguce je drzati mirno skazaljku na 1000 obrtaja, znaci oscilira od 300 do 500 obrtaja gore dole.. Auto ima plin i to se desava i na plinu i na benzinu.
-
banovac--prekontrolisi senzor rashladne tecnosti moze on da zeza(vrlo cesto) posto se problem javlja pri razlicitoj temperaturi a uzgred i nije mnogo skup B)
-
Jesi cistio egr? Cišćenje i kalibracija klapne, novi parametri za gasni uredjaj, to su prve stvari, osetljiv je na svasta. Svećice su oko 5 hilj. i racunaj da se mnogo pre menjaju ako voziš na plin, po preporuci proizvodjaca
-
Odradio sam zamenu ulja (MOBIL Super 3000x1 5w-40 100% sintetika), svećica (NKG) i filtera za vazduh i ulje. Ispostavilo se da je i jedna bobina pregorela, pa sam je zamenio. Takođe sam zamenio i ulje u menjaču, ne verujem da je ikada menjano (mada su mi reklli da i ne mora da se menja). EGR nisam čistio, majstor me ubeđuje da nije do EGR. Auto je bio na dijagnostici, indikovan je poremećaj u očitavanju kiseonika (mislim) sa one lambda sonde iza katalizatora. Klapna je kalibrisana. Najgore je što se problem sa ler gasom ne javlja uvek, već ponekad. Da stvar bude gora, dođem kod majstora da mu demonstriram, a auto prede. Odem da vozim, na sledećem semaforu auto se ugasi. Onda ga upalim, radi sasvim ok. Najnovija dijagnoza majstora je da je ili klapna ili ECU, a predlog je bio da kupim prvo jedno od ta dva, kao polovno, pa vidim da li je problem nestao. Ovo rešenje mi za sada nije prihvatljivo. Zakazao sam u četvrtak kod gedore, videćemo.
Petar
PS: Zaboravih da dodam, majstor je ugasio check engine lampicu i od tada se više nije palila.
-
pravi potez , javi kada resis problem (uzgred , ja licno ne bih kupovao klapnu i ECU, nego nasao za probu ,pa ako je to onda kupovao)mada sada si u pravim rukama
-
pravi potez , javi kada resis problem (uzgred , ja licno ne bih kupovao klapnu i ECU, nego nasao za probu ,pa ako je to onda kupovao)mada sada si u pravim rukama
Majstor Ninoslav je našao da je lambda sonda i mislim koračni motor klapne. Možda postoji mogućnost remonta motora. Mada se problem i dalje javi samo povremeno, nema indikacije na šal-tabli, lampica check engine je resetovana još pre oko 3 nedelje i nije se palila od tada.
Petar