VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: steva000 Mart 29, 2013, 07:47:02 posle podne
-
Na dihtungu izmedju izduvne grane i glave ,posle prvog paljenja znaci dok je auto jos hladan pocinje da vlazi i da isparava dok se ne zagreje.Auto po malo gubi vodu. Da li je moguce da sliva u cilindar pa dok je hladan izbacuje vodu kroz izduv u tecnom stanju.Vozio sam ato kod majstora da skine izduvnu granu ali nema sanse brezoni i matice su toliko zardjali da nijedan kluc ne hvata.Dali je moguce da je dihtung glave stradao?
-
bas si lose napisao svoje probleme.
Ako ti auto radi normalno dok je hladan (ne trokira) onda je nemoguce da tu izbacuje vodu.
To sto gubi vodu,nije na tom mestu sigutno.
Otidji ti jos do nekog mastora mozda se njmu dadne da ustanovi kvar i proveri da li je stradao dihtung glave.
-
Koliko je to ``po malo`` pojasni. Reci koji je motor u pitanju... Nemoguce je da izbacuje vodu na izduv... Da se voda sliva u cilindar izgorela bi zajedno sa gorivom, sto bi se na auspuhu manifestovalo kroz beli dim... Znaci ako ti auto izbacuje beli dim na auspuh kad ga malo forsiras, dihtung glave je ``kaput``...
-
Koji motor je u pitanju
-
Motor je 1.8 karburator
-
skini usisnu granu. propala ti je ona o ring guma izmedju treceg i cetvrtog cilindra. nova kosta 90din
-
gedora svaka cas.
-
Evo da javim sta je bilo .Ipak je bilo do dihtunga glave probio u vodeni prostor i slivao vodu u cilindre, glava ide na kompletnu obradu i ravnanje. E sada majstor predlaze da posto je otvoren motor zamenu karika i letecih lezajeva kaze da su hilzne dobre i da bi sa novim karikama dobio puno. Zanima me da li je to isplativo raditi uzimajuci u obzir kvalitet karika ,predlaze neke mahle karike koje su 50e.Ide nov zupcasti ,spaner,ulje,antifriz. KOLIKO moze da se dobije sa ovakvim osvezavanjem motora.
-
ne dobijas skoro nista. stare karike uradene na hilzne. nove dok se urade i hilzne ce dobit anzec. dobijas jedino potrosnju ulja. uradi glavu i zatvori motor
-
Provuci honer preko hilzni sa klipom dole i bolje osvezenje ti ne treba ;)
(http://www.agriemach.com/images/images_big/73_2310_HONER.jpg)
mahac
-
Motor je pregrejan pa su karike omeksale i klipovi imaju malo lufta u cilindrima.Nemogu to tako da ostavim sa novom glavom dobicu vecu kompresiju pa ce takve karike ocas da produvaju, bar tako kaze majstor.A sta se dobija sa tim honerom?
-
Pitaj majstora, a ako ne zna onda ga OBAVEZNO menjaj ;)
-
Pimbe ako ti nije problem jel bi mogao da objasnis da ne cimamo majstora ,meni to nikad nije predlozeno a bas me zanima zbog konstatacije da ne treba bolje osvezenje....mk2 1.6d,hvala unapred
-
OK,
Evo nekoliko slika polovnih cilindara . . .
.
(http://www.dansmc.com/Hone_cyl_ridge.JPG)
.
(http://www.900saab.com/engine6.jpg)
.
(http://www.manmax.com.my/marine/marine_engineering/marine_engine_restoration/images/index.23.jpg)
.
(http://metal-matrix.com/s/00_f_bad_cyl.jpg)
.
(http://image.mustangandfords.com/f/36711676/mdmp-1203-05a+engine-building-part-2-power-principles+cylinder-hone.jpg)
.
Primecuje se da cilindri nemaju ili se jedva primecuju cik cak patern (ogrebotine) {nem pojma kako se kaze na nasem :( }
A ovako izgleda nov, repariran i honovan cilindar
(http://vintagetractorengineer.com/wp-content/uploads/2009/01/skimmed-block1.jpg)
.
(http://www.cyclepedia.com/wp-content/uploads/2008/12/crf250_top_end_repair.jpg)
.
(http://www.atpengines.com/Cylinder_Honing/Sleeve_Honed.jpg)
.
Honera ima raznih
(http://ww1.prweb.com/prfiles/2010/12/14/111371/gI_0_flexhoneinuse2.jpg)
Ovaj iznad je za odgovarajuci precnik.
(http://image.jpmagazine.com/f/37099806/154_1108_09+budget_rebuild_part_1+cylinder_hone.jpg)
A ovaj je stelujuci, koji odgovara od - do precnicima. . . Postoje i minijaturni (do 30 mm) a za honovanje kocionih cilindara, ja imam jedan ;)
.
(http://www.rlengines.com/images/rottler/HP6A-_Coolant.jpg)
Ovo je profesionalna masina . . .
Sve se to radi da bi se postiglo ovo:
(http://www.brushresearch.com/images/flex_hone_process.jpg)
A cela prica je da se dobije ovakva povrsina cilindra
(http://kurtnmarine.com/wp-content/themes/altered/images/finished-honed-cylinder.jpg)
(http://www.freepatentsonline.com/7089662-0-large.jpg)
Zbog cega?
E pa ZATO da bi se u ogrebotinama zadrzalo ULJE koje donosi uljna karika (Oil control ring), brisuca obrise visak (Wiper ring), a kompresiona karika (Compresion ring) tada ima najbolje dihtovanje i samim tim kompresiju ;)
Zagladjen cilindar + nove karike = sviranje qurcu . . . lollol
Honovan cilindar + stare karike = povratak otpisanih (konja) + smanjena potrosnja ulja big_boss
Takodje kad likovi tvrde da motor NE trosi ulje = sviranje qurcu biggrin Svaki motor sa unutrasnjim sagorevanjem MORA da trosi ulje bicedobro
Nadam se da je sad makar malko jasnije . . .
mahac
-
Ja sam mislio da cilindar ode iz tolerancije posle honovanja, koliko ga skine?
Koliko karika sme da ima zazora kad se uglavi u cilindar bez klipa?
Da li vredi da se kupe karike od sledeće specijale pa se obruse na meru sveže honovanog cilindra u kombinaciji sa starim ili novim klipovima, šta je najbolje?
Kad sam imao dizleku baš mu je bio loš motor pa je majstor menjao karike al ništa nije napravio bilo je isto ako ne i gore.
Prvih nekoliko dana dok nije malo leglo sve jedva je palio al to mi je majstor rekao tek kad je sve sklopio alealeee
-
Ode cilindar iz tolerancije za 0.001 mm ;)
Za zazor karike moras da konsultujes workshop manual . . .
Ne vredi kupovati sledece specijale karike ako se ne razbusi blok . . .
Kao sto sam rekao zagladjeni (ispolirani) cilindri + nove karike = sviranje qurcu i - u novcaniku
-
Kao sto sam rekao zagladjeni (ispolirani) cilindri + nove karike = sviranje qurcu i - u novcaniku
Ne slažem se.
Nove karike su tvrdje nego stare i imaju bolje ivice, naročito uljne.
Treba im malo vremena da "legnu" tj prilagode se ovalnom cilindru, ali će ipak biti bolje nego sa starim.
-
sto onda auto trosi ulje vise sa novim nego starim karikama, sto slabije vuce , teze pali. rekao je gedora nekad 'mjenjat karike i letece lezajeve na motoru starom 20 godina je bacanje para'. i ko god se i malo razumije u mehaniku zna sta pimbe prica. ali je ocito da se kokuzi tjese da ce nesto dobit osvjezavanjem. dobiju kitu i na kraju ispadne skuplje nego odmah uradit generalnu.
-
Sve ima svoje granice. Podrazumeva se da ne vredi menjati samo karike ako je cilindar pojeden za dve specijale.
Menjaju se ako se motor pregrejao ili su karike lošeg kvaliteta pa izgube elastičnost.
Druže, uzmeš motometar pre i posle zamene karika pa ćeš videti da li ima efekta.
-
bravo majstore. gdje si ti vidio motor od 20-25 godina da nije istrosen?
-
Ja samo istrošene i vidjam... nove retko otvaram. :)
-
Znaci Zoki tvrdis da je honovanje za budale?
-
Pimbe hvala za odgovor i detaljnost objasnjenja i sto te nije mrzelo da se toliko iscimas,,znaci honovanjem ili ako sam shvatio obradom cilindara, sa starim karikama resava se problem potrosnje ulja ? Koliko to ima efekta na kompresiju koju si pominjao pored potrosnje ulja?
-
Pa vidi ovako. U porama ogrebotina honovanja se zadrzava izvesna kolicina ulja koju nanese uljna karika, a da omoguci sto bolje dihtovanje kompresione karike. Slican efekat se dobija prilikom slajfovanja (lapanja) ventila, bolje dihtovanje. Sami cilindri imaju najveci otpor i samim tim najvece habanje u gornjoj zoni cilindra, tako da je honovanje sa klipovima u DMT i vise no dovoljno za osvezenje i treba ga odraditi svaki put kada se pruzi prilika, tj kad je glava skinuta. Takav zahvat se ne moze nazvati obradom, jer se tolerancije, tj precnik cilindra ne menja. Naravno sve se ovo radi ukoliko nema ogroman ajnzac i ukoliko sam motor nije zreo za specijalu, sto se da izmeriti i uporediti sa specifikacijama. Sam zahvat honovanja ne uzima puno vremena, mozda pola sata do 45 min.
Sto se tice resavanja potrosnje ulja na motoru koji NIJE pregrevan, potrosnja se smanjuje u 99% slucajeva. Pregrevan motor u 80% slucajeva ima izlizane ili polomljene karike. Polomljene karike se lako nalaze, jer ostavljaju svoj potpis na cilindru.
-
Znaci Zoki tvrdis da je honovanje za budale?
Gde sam to napisao?
Pročitaj opet...
-
Kao sto sam rekao zagladjeni (ispolirani) cilindri + nove karike = sviranje qurcu i - u novcaniku
Ne slažem se.
Nove karike su tvrdje nego stare i imaju bolje ivice, naročito uljne.
Treba im malo vremena da "legnu" tj prilagode se ovalnom cilindru, ali će ipak biti bolje nego sa starim.
evo ovdje
-
Kao sto sam rekao zagladjeni (ispolirani) cilindri + nove karike = sviranje qurcu i - u novcaniku
Ne slažem se.
Nove karike su tvrdje nego stare i imaju bolje ivice, naročito uljne.
Treba im malo vremena da "legnu" tj prilagode se ovalnom cilindru, ali će ipak biti bolje nego sa starim.
kako zamisljas da nova karika koja je idealno okrugla nalegne u ovalan cilindar?
-
sve je to go kur... nove karike , nove hilzne ako su klipovi u redu i miran si sa potrosnjom ulja i kompresijom thumbup
-
Kao sto sam rekao zagladjeni (ispolirani) cilindri + nove karike = sviranje qurcu i - u novcaniku
Ne slažem se.
Nove karike su tvrdje nego stare i imaju bolje ivice, naročito uljne.
Treba im malo vremena da "legnu" tj prilagode se ovalnom cilindru, ali će ipak biti bolje nego sa starim.
evo ovdje
Izgleda da se slabo razumemo.... Najbolje je uraditi komplet generalnu i nema problema. Ali, nemaju svi toliko novca i ovo osveženje motora može da presudi da PALI ili NE PALI.
Tvrdim da je na svakom motoru bolje imati nove nego stare karike.
Dakle: zamena karika nije sviranje kurcu kako on kaže.
Majstor Gedora, ne zamišljam ništa. Da li je bolje da stara pojedena karika naleže na ovalan cilindar ili nova?
-
majstor zorane bolje nalijeze stara karika koja je ovalno potrosena koliko i cilindar. stavi novu i bice gore nego sto je bilo. sta to znaci. da je zamjena karika u ovalnom bloku klasicno sviranje kurcu i bacanje para. ili uraditi masinsku obradu bloka ili ne dirati nista.
-
stara karika je vec dobila oblik ovalnosti po cilindru a na novoj dok dobije ovalnost prosla baba sa kolacima. tako da ti malo objasnim sto nova kruca nije bolja. nova je kruca i okrugla dok je stara dobila ovalan oblik. tj. slozila se sa stublinom.
-
"Da je kako napraviti motor da ide ko novi za 50-tak Eura",čini mi se da je to poenta ove priče. E,mislim da ste se svi koji mislite tako malo zajebali u proračunu. Pa Pimbe,Paul i Gedora se sjebaše da vam objasne osnove mehanike,a vi uporni pa uporni! Gori su oni što hoče da vam pomognu,samo vi "osvježavajte" te svoje motore novim karikama svako pola godine i pičite da se sve puši,jer iza takvih motora se obično puši i to jako... mahac
-
Sto se tice mog slucaja meni je auto trosio minimalno ulja 0,5l na 5000km,ali je motor pregrejan i imao je lufta u klipovima.Posle skidanja karika kompresiona dobra ali uljna i brisuca su otisle.Za punu generalnu nisam imao para jedva sam i ovo nacedio pa kako bude.
-
Stevo javićeš nam se kad predješ nekoliko hiljada kilometara da nam kažeš da li više troši ulja ili manje i kako se ponaša.
Nema svrhe da se dalje raspravljamo, niti će oni mene ubediti da ne vredi niti ću ja njih ubediti da vredi menjati karike...
-
Pimbe druze bas ti hvala za celu edukaciju i spremnost da objasnis.Sad realno neke stvari posle ove razmene misljenja kapiram kako treba,do sada sam u zivotu samo slusao gluposti uglavnom od kojekakvih strucnjaka,al ti si mi objasnio ovo inzinjerski biggrin.Naravno i svima koji su rekli uradi glavu i zatvori motor tapsac
-
Nema svrhe da se dalje raspravljamo, niti će oni mene ubediti da ne vredi niti ću ja njih ubediti da vredi menjati karike...
ne pada mi napamet da te ubjedjujem, ne znam sta si po zanimanju a ja od tih motora i mehanike zivim 23 godine.
sto se mene tice stavljajte sta hocete.
zato auta i jesu ovakva kakva su po srbiji sto ih servisiraju i remontuju takvi strucnjaci.
-
Ako se nekad negde sretnemo sešćemo pa ćemo razgovarati detaljnije. Ne može sve da se kuca, bilo bi dugačko...
Svi znamo šta je najbolje: 1000 evra u džep i pravac kod majstora.
-
Opet problem.Glava komplet obradjena,nov dihtung ali sam primetio da izmedju glave i bloka kod svakog kanala za ulje vlazi.Isti majstor kaze vozi jos 500 km pa da dotegnemo glavu,nije to nista.Dali je ovo normalno.POLUDECU SKROZ. Ima li pomoci ili opet glava dole?
-
nema od stezanja koristi. bonk
-
Meni je curela voda kod 3. klipa, ali nakon sto sam menjao dihtung i obradio glavu ne pusta nigde, tako da ti je verovatno lose odradjena glava... Reklamiraj!
-
Ne može glava da bude loše ili krivo obrađena, dihtunzi su kineski i turski, strugovi su uglavnom švabski tu nema greške.
-
http://www.polovniautomobili.com/oglas3172541/nov_motor_za_golfa_18b/ (http://www.polovniautomobili.com/oglas3172541/nov_motor_za_golfa_18b/) evo resenja , moze da se uzme za 350-370 e ,kod mene u kraju je vlasnikn za te pare nema bolje kombinacije
-
Imao i jedan 1.6 isto nov za 200 evra.
-
A koji onda dihtung da uzmem i gde?Ugradio sam Victor reinz ja bolji u smederevu nisam mogao da nadjem,ni u jednoj radnji nemoze ni da se naruci bolji, kao taj je najbolji.Nego da li mogu da vozim ovako kako da znam da ne pusta i unutra?
-
steva druze baci taj motor u zeljezo i uzmi drugi. od curenja i pregrijavanja ti je baza bloka izvrnuta i projedena. ili sve rastavi pa poravnaj i bazu bloka i glavu ponovo
-
Blok može da bude toliko kriv da aluminijumska glava ne može da se prilagodi?
-
naravno da moze biti kriv, nikakvo cudo
stevo kupi 10kom novih srafova za glavu i stegni glavu ponovo