VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: NenadBgd Mart 13, 2013, 12:52:21 pre podne
-
Pozdrav svim forumasina, nov sam na sajtu, muka me naterala da se registrujem, ali nadam se lepom druzenju, razmeni informacija i iskustava. :)
Imam problem sa potrosnjom ulja, vozim Pasata B5.5 2.0, 85 kw, benzin-gas, proizveden krajem 2001. godine. Ispricacu vam celu pricu...
Kupio sam ovaj automobil letos, uvezao sam ga licno iz Nemacke. Nije imao plin kada sam ga kupio, plin sam ugradio mesec dana nakon kupovine auta(stag 4+). Uzeo sam ga od prvog vlasnika, automobil je fantasticno ocuvan i spolja i unutra, a ono sto mi je bilo posebno zanimljivo to je da je bio presao oko 150 000 km, i imam sve papire od dana njegove kupovine - racune, izvestaje sa tehnickih pregleda, sa servisa itd, i na osnovu sve te dokumentacije video sam da je 150 000 km zaista njegova prava kilometraza. Zbunilo me je malo to sto sam u gepeku automobila, kada sam ga kupovao tamo, nasao kanticu Liqui Moly ulja, 15w-40(za benzinske i dizel motore), ali saznao sam posle da se tamo masovno koristi i u novijim benzincima.
Automobil sam doterao na tockovima, perfektno je palio, odlicno isao itd, bio sam vrlo zadovoljan kupovinom. Vrlo brzo sam ugradio i plin, stag 4+, i sve je bilo ok, ali sve to dok sam radio nisam kontrolisao nivo ulja. Jednom prilikom uputio sam se na otvoreni put, i izbacio mi je lampicu na tabli da mi fali ulja. Dosuo sam ono malo ulja Liqui Moly sto je ostalo u kantici i u najboljem redu stigao na odrediste, koji dan posle toga sam i uradio mali servis, i sipao neko mobil 10w-40 ulje po preporuci majstora, medjutim primetio sam potrosnju ulja i sa njim, nekih 0,6l na 1000km. Probao sam i sa castrolom, ista je bila prica, i na kraju sam se vratio opet na 15w-40 uzevsi rusko Lukoil ulje - i sa njim potrosnja je ostala ista. I kako je tada trosio, trosi mi i dan danas, redovno kontrolisem i dolivam i uskoro sledi popravka...
Jos jedna stvar koja vam moze pomoci u dijagnozi kvara: Zimus je poceo da mi sam iskljucuje ESP(palio lampicu), i nisam osetio neki veci manjak snage, sve je manje vise bilo ok. Vozeci ga tako neko vreme, tipa mesec dana, na kraju je u jednoj voznji zaštucao, kao da radi na 2-3 cilindra, nije nikako isao, otisao sam kod majstora, skinuli smo svecice i ustanovili da su pune gareža, cundera, i stavio sam nove svecice, i nakon toga lampica ESP se ugasila, ESP poceo da radi, i veoma prijatno sam se iznenadio - auto nikada bolje nije isao, na sam dodir gasa on je lepio za sediste, kao da je dobio 30 konja vise... Ranije je isao ok, bio sam zadovoljan ali ovi novi momenti su me odusevili. Mojoj sreci dosao je kraj posle par stotina kilometara, opet se pojavljuje cuvena ESP lampica(pretpostavljam da je to znak da esp prestaje da radi), i auto je isao malo-po-malo sve losije, tj vratio se na prvobitno stanje kao kad sam ga tek kupio, dakle opet je isao prosecno. Nisam skidao svecice vise, ali moja pretpostavka je da su se opet nakupile neke garezi, ili su se zamastile, ili nesto slicno.
I jos jedna stvar, auspuh je nazad na izduvu mastan.
Citajuci forume stekao sam utisak da su kod mene u pitanju gumice ventila, automobil za nekih nedelju dana ide kod majstora, ali pre toga bih voleo da cujem vase misljenje, sta mogu da ocekujem od svega ovoga, sta je u pitanju itd. Ukoliko vam treba jos neka informacija, tu sam.
Unapred zahvalan svima, pozdrav svima od Nenada sa Voždovca
-
ja sam imao benzince do sada i nikada na auspuhu ,pogotovo na plin nisam imao ni malo garezi....ne seme da bude...a kamoli ulje bicedobro
kada turiras auto i na vecim opterecenjima kakav dim dimi?predpostavljam da pirka lepo plavi dim sudeci po potrosnji ulja
izmeris kompresiju na totalno hladnom motoru ako je zadovoljavajuca onda su uljne karike u pitanju. karicenje tj zamena karika najverovatnije uljnih al se menjaju sve i naravno .leteci.lezeci lezajevi i poliranje ventila, siceva i zamena gumica ventila
jer velika je verovatnoca da su ti samo uljne karike lose.....javi sta si uradio bicedobro
svecice na plinu moraju biti boje cigle ako je sagorevanje ok....ali kod tebe su garave sto znaci da ulje prodire u cilindre ili je lose sagorevanje
a da i to sto ti pali ESP da ne pise slucajno EPC?????
-
150,000 je baš malo. Uradi komplet glavu i probaj kakva je potrošnja posle toga. Ako i dalje troši ulje onda je problem negde ispod glave...
-
samo od gumica ventila nece toliko da gori ulje ,,,,jedino ako ih nema....
-
Kompresija je merena u Nemackoj, bila je jako dobra i jednaka na sva 4 cilindra(čini mi se da je bilo 13 ili 14, jedna od te dve brojke). A što se tiče dima, nisam primetio nista specijalno, doduse bilo je hladno vreme i ne mogu da raspoznam da li je u pitanju dim ili nesto drugo, ali u svakom slucaju ako i ima dima zanemarljivo je.
-
Da li ti prosipa negde?
a dim nemozes videti na leru ....nego kada vozis pa ga pritisnes...ili kada si u leru pa ga uteraj u crveno....videces onda badmood
nemoguce da imas ulja na auspuhu a da ne purnja plavi dim
-
Ne prosipa nigde, pustao je malo na dihtungu ventil dekle ali to je regulisano, ali i da je ostalo to mislim da na tom mestu ne bi moglo toliko ulja da izadje, bukvalno se po koja kap slivala tuda... Ako gresim, ispravite me.
Zaista ne purnja, da purnja sigurno bih primetio.
Da napomenem, kacili smo auto na dijagnostiku, da bi pokazao zasto se pali ESP lampica, dijagnostika je rekla da postoji problem sa protokomerom, u smislu da je zaprljan ili tako nešto... A da vas podsetim, kada sam stavio nove svecice narednih nekoliko stotina km se nije palila ESP lampica...
-
po tebi i tvojoj prici ja nemogu da ti pomognem....
garave svecice ,potrosnja ulja , ulje na auspuhu ....msm neznam sta da ti kazem pozdrav driving
-
Kod mene na autu kad je glava bila zvizla, dimio je samo kad ga upalim leti posle dva tri dana stajanja.
Dimio je i vožjni kad se oduzme gas, da ne objašnjavam sad kako sam to primetio. Ulja je trošio više od 1,5L na 8000km.
Posle sređivanja glave nema dima a potrošnja ulja je oko 0,7 na istu kilometražu.
Od par majstora sam čuo da baš taj 2.0 u pasatu voli da popije malo više ulja i kad je dobar.
Što se tiče lapmcie, verovatno se pali check engine nego si ti nešto prezupčio
-
Što se tiče lapmcie, verovatno se pali check engine nego si ti nešto prezubčio
Bas ESP gori. A sto se tice CHECK ENGINE lampice, ono skoro pa nonstop gori, i to od kako je ugradjen plin, a majstor koji mi je ugradjivao plin a inace ima vrlo dobru reputaciju, rekao mi je da je kod VW najnormalnija pojava da se nakon ugradnje plina pali CHECK ENGINE lampica, tako da me to ni ne brine mnogo, pa nisam ni pomenuo. big_boss
-
Kod mene na autu kad je glava bila zvizla, dimio je samo kad ga upalim leti posle dva tri dana stajanja.
Dimio je i vožjni kad se oduzme gas, da ne objašnjavam sad kako sam to primetio. Ulja je trošio više od 1,5L na 8000km.
Posle sređivanja glave nema dima a potrošnja ulja je oko 0,7 na istu kilometražu.
Od par majstora sam čuo da baš taj 2.0 u pasatu voli da popije malo više ulja i kad je dobar.
Što se tiče lapmcie, verovatno se pali check engine nego si ti nešto prezupčio
da desmo ali njemu trosi 0.6 na 1000 km....ja tipujem na uljne karike
-
Ok, ja sam samo preneo moje iskustvo u nadi da će biti od neke pomoći.
-
i Ja sam isto takodje cuo od majstora da taj motor oce da popije ulje i kad je dobar... Postali su poznati po potroshnji ulja, e sad koliko je to "normalno" ili nije normalno pojma ne znam... Shta se brinesh, ako si vec reshio da terash kod majstora i radish glavu, onda samo spremi par zelenih evropskih i eto....
-
i ja sam cuo ali da na 10 000 hiljada potrosi do blizu litar a pola na 1000 to nisam cuo da je normalno
-
Ja u bori imam taj motor samo bez plina preso je 202 000km pravih jer je kupljen u Autokomercu redovno odrzavan ne duva ide odlicno i trosi mi oko 0.2L na 1000km Castrol 5w-40, a ako se vozi jace na autoputu neka duza relacija zna da potrosi malo vise,u Autokomercu su mi rekli da taj motor trosi malo vise ulja, rekli su mi i tacno zasto ali sam zaboravio, tako je konstruisan sta znam :huh:
-
on sipa 15/40 pa mu opet trosi 0.6 na 1000 km blink
tebi je stvarno ok potrosnja
-
Ako su gumice ventila, auto bi ti dimio najvise kada stojis u mestu i kada je postigao radnu temperaturu. Sto duze stojis vise bi dimio, onda kad krenes izbaci malo dima, i u toku voznje skoro nista...
Ali to mi je prevelika potrosnja za gumice...
-
taj majstor sa reputacijom ti je trebao reci da konstrukcija tog motora ne trpi plin.
mislim moze se ugraditi ali onda pocinju problemi jedan po jedan.
uradi motor i ubrzo ces imati isti problem.
jeftinije ti je da nosis 2-3 l ilja u gepeku nego da pokusavas napraviti taj motor da ne trosi ulje.
neces ga napraviti nikad
-
Ja sam povezao paljenje ESP lampice na tabli sa problemom potrosnje ulja, a mozda to zapravo i nema veze. Sto se mene tice, neka on trosi ulje ako je takav, ali zelim da idem kako treba.
Juce i danas su bili topliji dani, da iznesem svoja zapazanja: prvo paljenje je ok, ne gori esp, auto ide fantasticnno. Cim ga ugasim, i upalim drugi put, pojavljuje se esp lampica i auto ide nekako zaguseno. Dijagnostika je pokazala zaprljanost protokomera.
Da li je moguce da uzrok manjka snage lezi samo u protokomeru? Ja sam imao do sada neku svoju laicku teoriju da ulje dodje do svecica, zamasti ih i ucini paljenje losijim, i da je zbog toga doslo do gubitka snage i paljenja esp-a.
-
? Ja sam imao do sada neku svoju laicku teoriju da ulje dodje do svecica, zamasti ih i ucini paljenje losijim, i da je zbog toga doslo do gubitka snage i paljenja esp-a.
upravo tako
-
upravo tako
Ok, a dijagnostika kaze da prljav protokomer uzrokuje paljenje esp lampice. I sada sam zbunjen, ne znam tacan uzrokuje paljenje esp-a, tj sta uzrokuje da mi auto ide losije? Protokomer ili zamascene svecice?
-
ququ! Shefe, menjaj majstora.... Protokomer stvarno nema veze, stavili su ga tu samo da otimaju pare narodu za zamenu.....
Promeni ti protokomer, i idi kod nekog ko zna da koristi dijagnostiku.... A to shto ti pali esp lampu, to ti baguje neki od seznora...
Za ulje nema shta da se diskutuje, majstor ti je objasnio.
-
ponavljam, kada se upali esp lampica auto slabije ide, kad je ugasena ide fantasticno. A kada sam mu stavio nove svecice, narednih nekoliko stotina km se nije palila lampica i auto je isao odlicno... I nakon tih par stotina km opet po starom. Paljenje esp u mom slucaju ukazuje na manjak snage, prouzrokovano losim paljenjem. Dakle, nove svecice resile su na kratko problem, i majstor gedora mi je potvrdio da se verovatno radi o njihovom zamascivanju. Definitivno ulje dolazi do svecica. Jos samo da se vidi zasto...
-
Da li neko može da mi objasni gde se tačno nalazi protokomer na mom pasatu? (B5.5 2.0 85 kw benzin)
-
pa nalazi se posle filtera za vazduh prema klapni
evo na ovoj slici gornji lijevi ugao
http://www.germancarbreakers.com/ekmps/shops/lbtrading/images/2001-vw-mk6-b5.5-passat-2.0-se-azm-engine-covered-76-541-miles-11740-p.jpg (http://www.germancarbreakers.com/ekmps/shops/lbtrading/images/2001-vw-mk6-b5.5-passat-2.0-se-azm-engine-covered-76-541-miles-11740-p.jpg)
-
@nenadBgd
Ok, necu da se borim sa vetrenjacama. Ljudi ti lepo kazu, a ti radi kako hoces... Pale i dizeli lampu za grejace, ako ti ne radi stop taster kocnice a to nema veze sa grejacima....
Nije taj auto, zastava 101 pa da zagaravi svecica, i da ne radi cilindar kako treba i da zato gubi snagu.
Jel si razmisljao da ti mozda bobina/e baguju? da ima poremeceno paljenje iz milio razloga? Za moderne vozila ti ne treba samo kljuc za svecice i gedora. Kad izgubi snagu, dijagnostikom se u voznji prate parametri i onda se vidi shta nije uredu...
Protokomer ti sluzi da salje informacije ecu o kolicini usisanog vazduha u sistem. Najprostije, ecu na osnovu toga podatka (i josh par parametara) pravi najoprimalniju smeshu i omogucije najbolje performanse...
Protokomer ti je limp pokazao gde se nalazi, to mozes i SAM da promenish 2 srafa, i obavezno kupi protokomer namenjen tvom autu, nikako "slican". Koshta ti od 50-80 eura.
-
Da li neko moze da mi kaze, sta je na sledecoj slici protokomer? Kec ili dvojka?
http://imageshack.us/photo/my-images/191/20130314110.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/191/20130314110.jpg/)
-
br 2.
ne diraj to i nista ne cackaj. protokomjer niti se cisti niti se moze zaprljati.
@nenadBgd
Nije taj auto, zastava 101
u stvari samo rasturaj mozda ga i popravis mahac
-
Pozdrav svima, javljam se jer sam veliki deo problema resio.
Zamenio sam protokomer, stavio originalan, brojevi se naravno poklapaju, i nestala je ESP lampica sa table, kao i CHECK ENGINE, dakle na tabli vise nema nijednog upozorenja.
Sto se tice samog auta, progledao je, kao da ima 50 konja vise, ide savrseno, veoma sam siguran sa njim na putu, u preticanju itd, ponovo sam ga zavoleo. :)
Sto se tice potrosnje ulja, izgleda curi na dihtungu ventil dekle, icicu ovih dana to da proverim i sredim, i onda jedno prolecno pranje i kacenja slika ovde, garantujem da lepseg pasata niste videli. :))
Pozdrav
-
Posto vidim da ste pisali da motor 2.0 nije podoban za ugradnju plina, recite mi da li je 1.6 motor podoban za ugradnju plina. Gledao sam 1.8 motore, ali mi se ne dopada to sto imaju turbinu tako da me to odbija od tog modela.
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
Što se tiče lapmcie, verovatno se pali check engine nego si ti nešto prezubčio
Bas ESP gori. A sto se tice CHECK ENGINE lampice, ono skoro pa nonstop gori, i to od kako je ugradjen plin, a majstor koji mi je ugradjivao plin a inace ima vrlo dobru reputaciju, rekao mi je da je kod VW najnormalnija pojava da se nakon ugradnje plina pali CHECK ENGINE lampica, tako da me to ni ne brine mnogo, pa nisam ni pomenuo. big_boss
Pa ja bih mu malo i oduzeo reputaciju :)
Ne znam bas sad za taj 2.0 ali ja imam u mk5 1.4 16V gde sam ugradio gas 2012.god. Check engine mi je palio kad su mi otišle dve gasne dizne od našeg kvalitetnog gasa, kad mi je otišla bobina posle zamene svecica, kad mi je puštao na flexibilnoj cevi i remetio očitavanja lambda sonde a u svih ostalih 70k km koliko sam prešao od ugradnje Check Engine nije se palio.
Svecice stavljam po katalogu proizvodjaca, znaci one koje idu na njega fabricki.
Ulja mi troši 0.5-6-7 l na 10-15k kad pazarim original Castrol Edge 5w30. Jednom sam pazario falsh pa mi je prijavio manjak ulja na 9-10k km i tad sam skontao da sam pazario falsh ulje kad sam dosipao ostatak i stare boce...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Jel iko od vas dvojice pogledao datum
-
Ja pogledao zadnji post ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pre svega se izvinjavam ako sam prekrsio neko pravilo foruma pisanjem u staroj temi.
Naravno da sam video datum, ali da ne bih otvarao nepotrebno novu temu, a ova je vezana za passat 5.5 i plin, postavio sam ovo pitanje. Nije meni bio problem da otvorim novu temu, ali mislim da je glupo otvarati nove teme, ako vec postoje slicne za isti auto.
Hajde i da vam odgovorim na pitanje koje sam postavio.
Zvao sam cetiri majstora koji ugradjuju plin, od kojih su dvojica sa kojima saradjujem i svi su rekli da radi kako treba plin na passatu koji zelim da kupim, ali mi je jedan rekao da passat iz cini minse 2010.god nije ok za ugradnju plina, mada meni to nije bitno jer ako budem kupovao to ce biti ovaj od 2002-2004.god u koji ide bez peoblema.
Kazu isto i da je motor 1.6 preslab za ovaj auto i svi preporucuju 2.0 motor. Onaj 1.8 sa turbinom mi se ne svidja jer da hocu turbinu, kupio bih dizelasa
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
Toda81, a kako bi bilo da ti nastavis sa opelom, ovako ni sam ne znas sta hoces, cas kakicu, cas piskicu . . .
Kupis si opela i miran, znas da nemas ni limarije, ni motora, a tek turbinu s opelom mozes da zaboravis...
U svakom slucaju pravis nakaradu od auta. Ako hoces auto na plin, kupi onda auto koji je farbika napravila da ide na plin.
-
Druze, nikoga nisam vredjao niti provocirao tako da ironija koja se nalazi u tvojoj poruci uopste nema smisla.
Takodje mi nije jasno odakle tebi ta pomisao da ne znam sta hocu. Ja sam odlucio da hocu da kupim passata 5.5 2.0 benzinca i da u njega ugradim plin. Mislim da je logicno da se covek raspita da li radi ok sa plinom jer je veliki potrosac, a ja poprilicno prelazim godisnje tako da mi se isplati samo sa ugradjenim plinom.
Sta hoces da kazes time da pravim nakaradu od auta?
Ako ja pravim nakaradu od auto time sto bih mu ugradio plin onda nosam jedini koji to radi. Jedino ako si ti zagovornik cistog benzinca, onda razumem zasto si napisao ovakvu poruku.
Postujem sva vasa misljenja, ali mislim da nije u redu da budu ovako ironicna kao sto je tvoje.
Hvala u svakom slucaju.
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
2.0 ti troši nenormalno i ulje i gorivo. Bolje 1.8T a to sto bezis od turbine ne razumem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Da li su problematicne te turbine na benzincima i koliko kosta njihova reparacija ili sta se vec radi sa njima kada crknu? Koliko mogu da prodju turbine pri normalnoj voznji? Ja volim da postujem pravila tako da preko 140 ne vozim. Obicno je to oko 90-100 van naseljenog mesta i 120-140 na autoputu.
2.0 koliko kapiram fabricki trosi ulje. Da li i 1.8t isto tako fabricki trosi ulje?
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
Na TSI benzinjare ne može obican sekvent već uredjaj koji ide na fabričke dizne i oko somica evra je ugradnja. Taj auto nije imao TSI (TFSI) motor tako da u svakog benzinca može sekvent.
Ako motor radi kako treba na benzin, uz ugradnju krstenog uredjaja nema razloga da ne radi kako treba..
Svaki motor mora da troši ulje, neki manje a neki više i sve zavisi kako je auto vozen i odrzavan..
Reparacija turbine ili kupovina druge nije toliki bauk da bi se bezalo od motora sa turbinom.
Mene kod turba nervira samo lag a sve ostalo je bolje. A sve to važi ako je auto i motor normalno odrzavan...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Moja zafira je trosila malo ispod 2 l onog glupog gm ulja, a od kad sipam motul isto 10w40 kao sto je bio i gm, minimalna je potrosnja ulja, mozda oko 600g na 10.000km. Mnogo mi se dopada passat karavan pa sam zato stavio zafiru u oglase, a i vw je ipak bolji od opela ;)
Mi je bitna stavka da ide sekvent na taj 2.0 motor, mada mozda ne bih imao nista protiv ni tog 1.8 sto ima turbinu
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
toda brate prijavi se sa Iwicem u wolfsburg da vam naprave auto po vasim specifikacijama i naravno za jedno 1500-2000€
-
:) nije losa ideja
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
Toda, ironija je zbog turba, od tri moguca motora ti neces najbolji, jer jao, ima turbinu, a to kad se batali kosta...
Takodje plin je i dalje tvrdim KARABUDZ, osim ako nije original, i tu ima ako ne VELIKE, a ono OGROMNE razlike . . .
Vidi ovako, pitanje za tebe: Passat kao auto ima skoljku, uvek istu, a ta skoljka koja ima uvek istu tezinu, sad tu tezinu treba poterati na tvoj rezim voznje, 80 - 100 i ne vise od 140. Kojem motoru je najlakse da dostigne tu brzinu? Onom od 1.6 i 100 konja, 2.0 i 115 konja ili 1.8T sa svojih 160 (minimum) do 225 (zavisi od verzije i tjununga) konja?
Sam si rekao da poprilicno prelazis godisnje... Pa kupi dizela i vozi se u autu koji nije mutant ;)
-
Moj kum ima taj 2.0 motor i ugradjen plin.
Potrosnja mu se krece od 12-13 litara leti do 15-16 litara zimi.
Njemu je sa automatskim menjacem i u karavan verziji.
Nema nikakvih problema sa autom i plinom.
Sent from my E2303 using Tapatalk
-
@pimbe, ja se iskreno ne razumem u automobile i to ne krijem. Zato pitam jer da se razumem onda ne bih postavljao mozda i neka pitanja koja su drugima glupa. Ja samo znam da ispostujem ono sto mi majstor kaze, sve sto radim na autu uredno zapisujem datume i km na kojoj je radjeno i to je to.
Sto se tice dizela, ne zelim ga jer su oni kao sto je jedan kolega sa foruma napisao presli ogromnu km i par puta su im spustane km i sigurno je retko naci nesto sto je realno preslo ispod 400.000km.
Ja sam navikao na benzinca, a i imam lepo iskustvo sa plinom tako da nemam nista protiv plina.
Razumem ja tebe i slazem se sa tobom da je uvek najbolje sve ono sto je fabricko i da budzenja dodavanjem sekventa mozda i nisu bas najbolja, ali su realnost velikog dela stanovnistva u Srbiji jer se tesko zivi i nikome se ne daje previse para za skupe 8popravke, osim ako ima para pa to sebi moze da priusti.
Moja zafira je 1.6 ali moram da priznam da bi bila mnogo bolja da je 1.8. Tako isto sugurno pasatu 1.6 nedostaje snage za razliki od 1.8 i 2.0 verzije.
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока
-
Taj 2.0 nije motor koji ce da te katapultira ali je svakako bolji od 1.6.
-
Kapiram to. Meni i nije potreban katapult :)
Vec rekoh da mi je 2.0 sasvim dovoljan
Послато са SM-N920C уз помоћ Тапатока