VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: golf2 Februar 25, 2013, 05:03:55 posle podne
-
DRUGARI moze li neko da mi pomogne.
Vozim golfa 2 motor 1.3 i u garazi mi je vec mesec dana.
Curi mi voda na vodenoj pumpi a nisam bas pri parama za majstora...
Moze li neko da mi pomogne,i objasni kako to ide i da li je komplikovano???
HVALA VAM...
-
neces moci sam to da zamenis.... moras da ga razupcis da skines remenicu bregaste pa posle da stegnes na meru pa da zategnes kais(preko pumpe za vodu)..... bolje idi kod majstora realna cena zamene je oko 2000-2500 din....
-
@golf2
Popuni lokaciju u profilu.
-
Je si ti siguran?
Posto mi jedan majstor kaze da uopste ne treba da se dira zupcasti kajis...
Jel ima neko ko je radio to na golfu 1.3?
-
Dajte malo pomoci... bonk ;) boodala bonk
-
Radio sam ja, mora da se razupči. Kad olabaviš pumpu, olabavićeš kaiš i ima da ga razupčiš. Remenica bregaste se ne skida pod uslovom da kriviš plastiku da bi pumpu mogao da izvadiš. Dok sam vozio dvojku 1.3 tako sam par puta ja zamenio pumpu. Ako nećeš da kriviš plastiku, mora da se skine remenica bregaste, a ne sećam se da li mora da se skine klinasti i njegova remenica, kao da menjaš kaiš...Mislim da ne mora, onako po sećanju.
-
cekajte bre ljudi kakvo razupcivanje zbog vodene pumpe,pa preko nje samo ide klinasti kajs.evo sad sam gledao slike mog golfa i klinasti kajs ide preko pumpe i alternatora,jedino ako se 1.3 razlikuje od 1.6.
-
1.3 se razlikuje od 1.6.
Na 1.3 motoru mora da se razupci kad se menja vodena pumpa.
-
a onda se izvinjavam.nisam znao da se toliko razlikuje.koja budalastina da moras da razupcujes da bi zamenio pumpu.
-
Na tim motorima zupcasti pokrece pumpu pa ako ona zakove ode i motor.
-
bonk
-
uopste nije tesko ako si mehanicar....
-
Da,nju pokrece zupcastu kajis.
Znaci moram ipak terati kod majstora...
Meni rekose da se ne mora skidati zupcasti i da nije komplikovano...
Jebem ti pumpu...
Koliko kosta pumpa?
-
Radio sam ja, mora da se razupči. Kad olabaviš pumpu, olabavićeš kaiš i ima da ga razupčiš. Remenica bregaste se ne skida pod uslovom da kriviš plastiku da bi pumpu mogao da izvadiš. Dok sam vozio dvojku 1.3 tako sam par puta ja zamenio pumpu. Ako nećeš da kriviš plastiku, mora da se skine remenica bregaste, a ne sećam se da li mora da se skine klinasti i njegova remenica, kao da menjaš kaiš...Mislim da ne mora, onako po sećanju.
Je si li ti sam menjao pumpu?
-
pumpa oko 2000-3000 lakse ti je da sve skines....
-
Sam, i pumpu i zupčasti, par puta... Vozio sam dugo dugo taj model.
-
Pa jel problem to uraditi? Sta ti treba od alata,da znam dal da pocinjem...
-
Po meni, nije problem, sem ako u životu nisi uzeo ključ u ruke. Ne treba ti ništa posebno, ako nećeš da menjaš kaiš, trebaju ti dobre, tačnije male gedorice, ili neki cevasti ključ 10, pošto su 3 šrafa od pumpe uvučeni malo... To ti je tu najvažniji alat ;) Hoćeš da ti objasnim postupak da sve bude u jednoj poruci da ne zatrpavamo porukama forum?
-
Aj brate spasi me...
Razumem se dosta oko mehanike i sve sam radim ali ne volim oko zupcastog da radim,razumes i zasto... Ako opali,onda mogu da se slikam...
Aj objasni mi detaljno,pa da me bog vidi i da probam to da sjebem bonk bonk bonk
biggrin biggrin biggrin
-
Brate knalek hoces mi objasniti kako se to radi detaljno???
-
Evo spremam knjigu, ne brini... Biće sad malo kasnije..
-
Pokušaću da budem što precizniji i da se svega setim, jer sam poslednji put to radio pre 12-13 godina. Znači ovako.
Deo prvi - priprema:
Ispustiš negde vodu iz motora, skineš zaštitni poklopac zupčastog kaiša. Moraš sada motor da dovedeš na nulu. Evo kako da to uradiš. Prvo nadješ oznaku na remenici bregaste (jedna mala utisnuta tačkica), ona će biti verovatno negde gore, dole, levo, desno.... Nju moraš da poklopiš sa reperom na plastici koja stoji do motora iz remenice bregaste (videćeš, kao neki krstić, izbočina). To možeš da uradiš na dva načina. Prvi način: izbaciš auto iz brzine (znači ler, ručna povučena), uzmeš ključ 19, neki malo duži, najbolje okasti i dole preko šrafa remenice radlice, okrećeš motor dok ne poklopiš tačkicu sa remenice bregaste sa onom plastikom. Ja sam uglavnom vrteo unapred, znači ključem nadole guraš. Na mahove ide teže, na mahove lakše, uglavnom to tako treba. Drugi način: Spustiš ručnu, ubaciš u 4-tu brzinu i polako guraš ceo auto, napred ili nazad svejedno je, ceo motor se polako vrti, i guraš polako dok ne poklopiš to što treba da se poklopi. Onda povučeš ručnu.
Kada si poklopio tačkicu sa plastikom, pogledaj dole na remenicu klinastog kaiša, na njoj ima jedan usek, taj usek mora da je tačno izmedju kao neke oznave V, od metala je to. Ako je tako, auto ti je bio dobro uzupčen.
Znači da rezimiramo, za sada nisi ništa skidao, niti dirao oko pumpe, samo si motor doveo na nulu.
Kraj prvog dela. Čitaj malo dok se odmorim, pa prelazim na skidanje pumpe ;)
-
Au brate,svaka cast...
Ko da sam vec to odradio tako se osecam :)
-
Deo drugi - Skidanje pumpe
Pumpa se drži sa tri šrafa. Dva su ja mislim pristupačna, a treći je par cm zavučen, ne vidi se od plastike koja štiti remenicu radilice od kamenčića. Oni znaju da budu jako stegnuti, i zapekli su, a i ko zna kada su skidani, pa vodi računa da nešto ne oblajzne. Treba ti, ili cevasti L ključ 10, ili mala dobra krckalica, sa malom gedorom 10 i nekim manjim nastavkom, ili malo duža gedorica 10 (ja imam takvu za skidanje grejača na mom TDI-ju ;)), uglavnom gledaj da ne bude pojedena i da krckalica bude dobra, jer su ti šrafovi zapekli.
Kada popustiš šrafove, nemoj još da ih vadiš napolje, moraš prvo da popustiš pumpu i olabaviš kaiš.
Pumpa je verovatno zapekla, pa moraš da je čukneš odozgo u telo, najbolje nekim pajserom, šrafcigerom i čekićem.
Čukaš je odozgo po telu, pod uglom, ali tako da kad popusti krene ka napred, ka tebi, jer, okretanje pumpe i smeru kazaljke na satu, tj. ka napred ka tebi popušta kaiš. Zna ona da muški zapekne, pa se spremi i da krvnički lupaš.
Kad je pumpa popustila, okreneš je što više ka napred (u smeru kazaljke na satu), kaiš se olabavi i trebalo bi da možeš da ga povučeš ka košu preko pumpe da ti ne smeta za vadjenje pumpe. Ako i dalje smeta, slobodno ga skini i sa remenice bregaste.
Ako znaš da skineš remenicu bregaste, odlično, a ako ne znaš ili misliš da ti je to problem, uradićeš ovako.
Plastika kućišta zupčastog kaiša, ona do motora, iza remenice (ista ona plastika na kojoj se nalazi ka onaj krstić-reper) je pričvršćena sa par šrafova. Ti šrafovi isto znaju da budu krvnički stegnuti pa povedi računa. Odvrneš sve koje možeš, povučeš je što bliže možeš remenice bregaste, a tamo kod pumpe je prelomiš tj. povučeš ka napred, pridržiš i izvadiš pumpu. Možda ti deluje to teško, ili da će ona pukne, ali to može tako i ništa joj neće faliti. Možda će sad majstori da me kritikuju što se nešto krivi, savija, ali ovo je sve uradi sam varijanta.... Pauza beer
P.S. Za pomeranje pumpe napred-nazad, možeš da koristiš šrafciger koji se fiksira izmedju pumpe i bloka motora, vidi se to mesto. Znači principom poluge, pomeraš pumpu i samim tim olabavljuješ kaiš, ili ga zatežeš...
-
A jel mora da se skida i ta remenica,ne moze to da se izbegne?
-
Koja, na bregastoj? Ako na nju misliš, ona se u principu skida, da bi mogao da skineš plastiku od koje pumpa ne može da izadje. Ali, pošto je ona jako stegnuta i nisi je nikad skidao, gore sam ti objasnio kako da skineš pumpu a da ne skidaš remenicu bregaste. Ali moraš da odvrneš šrafove koji drže plastiku, najbitniji šraf tu je onaj najbliži pumpi, ako njega ne odvrneš, nema šanse da preklopiš plastiku da bi pumpa mogla da izadje. Kapiš?
-
Da,a jel se tako menja i zupcasti kajis?
Da li za ovo treba kanal?
-
Znaci najvaznije mi je da motor dovedem na nulu...???
-
Za zamenu kaiša moraš da skineš klinasti kaiš i remenicu klinastog kaiša. Ne treba kanal ni za pumpu, ni za kaiš, može sve odozgo. Motor dovedeš na nulu, na nuli ga razupčiš, na nuli ga uzupčiš.
-
A to je kajis koji pokrece alternator i tu remenicu da skidam?
Valjda cu se snaci...
ajmo mi nazad na pumpu,pa cemo posle ili otvoriti drugu temu za to...
clap clap clap
-
Samo jos jedno pitanje,da se ne vracas posle nazad.
Jel ja ne mogu motor da dovedem na nulu kljucem,moram ga ubaciti u 4 brzinu i jedino tako?
-
Kaiš koji pokreće alternator (klinasti) i njegova remenica, se ne skidaju u ovom slučaju ako menjaš pumpu i vraćaš stari kaiš. Motor možeš da dovedeš na nulu i bez da ga guraš u četvrtoj, objasnio sam ti u prvom delu. Znači ključ 19, okasti, i preko šrafa dole na radilice vrtiš. Auto obavezno u ler!!
-
Da,to sam skontao ali me je bunilo to za 4 brzinu i sto sad to...
-
Jel ima dalje?
B) :huh: :huh:
-
Jedino da dodje covek i da ti zameni to ide dalje lollol
Knalek svaka ti cas na ovakvom objasnjenju, imas zivce kao sajle , + od mene biggrin
-
Možeš da biraš, hoćeš li da vrtiš ključem ili da ga ubaciš u 4-tu i gurkaš, ključem je pravilnije.
Treći deo - Vraćanje pumpe, Zupčenje i Dotezanje kaiša
Prvo, pogledaš tamo gde ima pumpa da nema nekih ostataka zgusnutog antifriza ili neke rdje, pogotovo deo gde dolazi gumica pumpe. Ako ima, obavezno to očisti.
Uzmeš novu pumpu sa novom gumicom, opet malo iskriviš onu plastiku, da pumpa može da prođe i staviš pumpu. Plastiku vratiš. Malo neće možda legne pošto si je izmaltretirao, ali ne brini, šrafovi pumpe će da je vrate. Rukom pumpu pomeriš što više u smeru kazaljke na satu i prebaciš kaiš na nju. Još ga ne navlačiš na remenicu bregaste. Pogledaš dole onaj usek na remenici klinastog kaiša, ako se malo pomerio, pomeri slobodno kaiš levo desno da taj usek bude tačno na sredini onog V ureza od metala. Gore na remenici radilice ne verujem da ti se nešto promenilo, za svaki slučaj pogledaj dobro, tačkica na remenice bregaste treba da je poklopljena sa plastičnim reperom na plastici. Ako je sve to tako, u tom položaju nabacuješ kaiš na remenicu bregaste i sada možeš da ga zatežeš.
Kaiš se zateže pomeranjem pumpe u suprotnu stranu od smera kazaljke na satu, tj. nazad ka kabini.
Znači, kada si namestio pumpu, šrafove ne zateži skroz, ostavih ih prilično labave da pumpa može da lepo ide.
Pumpa možeš da pomeraš putem pomenute poluge, stavljanjem šrafcigera izmedju pumpe i bloka motora.
Znači pumpu, pomeraš nazad ka kabini i kaiš se zateže, uzmi sada palcem i kažiprstom da prekontrolišeš zategnutost kaiša. Na najdužem delu kaiša, izmedju remenice bregaste i dole radilice, palcem i kažiprstom okrenećeš (zavrćeš kaiš) tako da samo može da se okrene (zavrne) pod uglom od 90 stepeni. Ako teško ide, popusti malo pumpu pa probaj, uglavnom lagano, zavrneš, da može da se iskrivi za 90 stepeni i to je to. Stegneš šrafove pumpe.
VAŽNO!!!
Ako prilikom pomeranja pumpe, tj. zatezanja kaiša primetiš da onaj usek na remenici klinastog kaiša, se pomera (uglavnom pobegne unazad), moraš da olabaviš kaiš i da ga vratiš tačno da stoji u sredini onog V od lima nekog.
Isto tako, ako si sve namestio i zategao kaiš, zategao šrafove na pumpi, POGLEDAJ DOLE, ako je usek na remenici pobegao levo ili desno, moraš da sve otpustiš, da ga vratiš tačno u sredinu onog V.
Meni se gotovo uvek dešavalo da prilikom stezanja kaiša, taj usek pobegne levo. Evo šta ćeš da uradiš. Olabaviš pumpu, kaiš je labav, i kada je sve olabavljeno, remenicu klinastog kaiša, pomeri malo u desno, ka kljunu auta, tako da pri zatezanju kaiša, onaj usek na remenici klinastog kaiša tačno dođe u sredinu onog V limčića.
Pokušaj da oceniš koliko usek beži prilikom zatezanja, pa isto toliko pomeri remenicu klinastog udesno, da bi prilikom stezanja kaiša, usek tačno došao u sredinu onog V limčića.
Uglavnom, poenta je da je, kad zategneš kaiš preko pumpe, i stegneš šrafove na pumpi, ona tačkica na remenici bregaste, stoji tačno poklopljena sa plastičnim reperom (kao krstić izbačeni), a da usek na remenici klinastog kaiša, stoji tačno izmedju onog V limčića. Ako je to tako auto ti je dobro uzupčen.
Mislim da sam te ovako detaljnim objašnjenjem više zbunio, ima da čitaš 3 dana, a meni oči ispadoše. Al' dobro, valjda ćeš uspeti da zameniš...
-
Jedino da dodje covek i da ti zameni to ide dalje lollol
Knalek svaka ti cas na ovakvom objasnjenju, imas zivce kao sajle , + od mene biggrin
Aj da pomognemo čoveku, znam kako je to kad nisi pri parama, hoćeš sam da uradiš, a ne znaš, a pritom se plašiš da ne sjebeš nešto. A koliko je ko puta bilo ko od nas pročitao nešto na internetu, uradio sam a da posle nikad ništa nikom nije objasnio a zna...
-
Brate nemam komentar...
Nadam se da cu uspeti da to odradim,mada mi nije svejedno...
Koliko je tebi trebalo vremenski da to odradis?
-
Jel postoji ovde nesto i negde da te pohvalim svim ljudima???
-
Ne znam koliko mi je vremenski trebalo, ja sam to toliko puta radio da i sad posle 12-13, kao da sam juče radio... Evo ti završni deo, neke cake!
Opšte je poznato da je to rešenje (zupčasti preko vodene pumpe) problem na Golfovima. Zato treba voditi računa o sledećem.
Kada si sve to namontirao, prekontrolisao, možeš da upališ auto. Ne moraš da vraćaš poklopac zupčastog, samo pazi da žabice koje drže poklopac ne zakačinju remenice bregaste.
Znači upališ auto da vidiš kako kaiš gazi, da li šeta, kako sve radi. Ako je sve u redu, ugasiš auto izbaciš ga u ler i ponovo ključem 19, provrtiš motor na nulu, da vidiš da li je i dalje uzupčen kako treba, da nije nešto pobeglo.
Zatim, veoma bitna stvar, nemoj da pretežeš kaiš! Kako se zagreva auto, materijali še šire, i neki majstori ga pretegnu kad je hladan, a kako se auto zagreva počinje da škripi lager na pumpi, a kad je skroz zagrejan to toliko škripi da to nije normalno. Ne samo što škripi, nego kaiš užurbano troši zupce na pumpi, pa možda da dođe vremenom, znaš do čega... Da prezupči..
Ima veze i kakva je pumpa, tj. zupci na pumpi. Najbolje su pumpe koje imaju liven taj deo. Ovi što remontuju pumpe, zupce prave od aluminijuma, čak i takva pumpa može da traje ali da se kaiš ne zategne previše.
Znači pri nameštanju, dok je auto hladan, zategneš ga normalno, da lagano bez nekog velikog napora, možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša.
Kada se auto zagreje (mislim na to kad ga provozaš 30-40 km) skini poklopac zupčastog, pa proveri zategnutost, videćeš koliko se to zateglo. Određeni šumovi su dozvoljeni, kao recimo neko malo struganje, to je dok kaiš ne legne, ali nikako ne sme da škripi kao ludo.
Čak i ako imaš osećaj da to mnogo grebe, možeš malo i da otpustiš, ali je tu mnogo bitno da ujutru kad je hladan, ne čuješ kaiš da landara, ako lanadara duže vreme, na poklopcu kaiša će se videti brazde kako je udarao i to ne valja, znači mnogo je labav. Sve dok nema brazdi i nečuješ ga ujutru da lupa u plastiku, to je odlično.
Kada budeš našao pravu meru, ako nekad prilikom kontrole ti neko kaže da je mnogo labav, nemoj da ga dotežeš, ne doteže se kaiš.
Ako prilikom neke kontrole, vidiš da su zupci na pumpi počeli da se jedu, nisu više ravne ivice, ta pumpa je za menjanje, može da napravi sranje.
Znači, lagano bez nekog velikog napora, da možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša i mislim da nećeš imati problema. Dobro, ti sada vraćaš stari kaiš, ali da znaš kad budeš menjao nekad, stavljao novi.
Eto toliko.... Javi šta si uradio, ako nešto nije jasno, pitaj. Ali kucam samo kratke poruke clap Umesto pića, dođeš mi naočare i kapi za oči... haha lollol
-
Brate ovo vredi mnogo vise,pogotovo ako uspem i ako naucim....
Svaka cast na ovakvom objasnjenju,da je vise ovakvih majstori ne bi ni imali posla...
Hvala ti do neba...
Javljam ti cim pokusam sta sam uradio,da se ovo vreme malo smiri...
H V A L A . . . .
biggrin biggrin biggrin
tapsac tapsac tapsac tapsac tapsac tapsac
cheers cheers cheers
-
Nema na čemu, drago će mi biti ako uradiš kako treba i nešto naučiš. PozdraVW
-
Knalek imas plus od mene!!
-
svak ti cast na objasnjenjima tapsac ,bas u stilu uradi sam
-
Hvala momci biggrin
-
Plus i od mene za ovo!
-
Au brate, ne verujem da na tom motoru ide vodena pumpa preko zupcastog. Imao je moj otac Audija 80 kocku sa 1.3B motorom, ali tada sam bio klinac da bi se setio kako je izgledalo. A sa 1.6 i 1.8 benzincima sam imao prilike ,,da se ozbiljno druzim,, , tako da ih znam. I na njima ne ide pumpa za vodu preko zupcastog. Menjao sam je par puta sam u kucnoj reziji. Nije neka nauka.
Svaka cast ovom momku koji je sve fino objasnio.
-
Kod 1,3 B ide pumpa preku zupcastog. Svaka cast knaleku na iscrpna objasnjenja.
Pozdrav iz Makedonije clap
-
knalek, svaka cast! :26
+ i od mene
-
zato je 1,6 mama za sve motore, a 1,8 naravno tata! :61
-
i od mene +
-
Hvala svima :) Nego... ne znam šta je uradio, poslao sam mu PP al' ne odgovara, mora da još mozga kako da zameni lollol
-
zato je 1,6 mama za sve motore, a 1,8 naravno tata! :61
A TDI 1.9 je Bog za 1.6 mamu i 1.8 tatu xaxxaaxxa!!!!!!!!!!
Svaka cast kako si mu objasnio,sve pohvale od mene.....
-
Na 1.6 i 1.8 zupčasti kaiš ne ide preko vodene pumpe kao na 1.9tdi ako si na to mislio!
-
Brate alal vera na objasnjenjima! Retko ko bi se ovoliko potrudio da pomogne nekome na ovaj nacin. Naravno imas +
-
nevidjeno, ni na qulinarkinim receptima nema ovakvih objasnjenja celebrate
++++
-
registruje se, sex covjeka da napise istoriju mjenjanja zupcastog na 1.3 i nema ga vise. ostalo mu 20-30€ u novcaniku i ko vas jebe.
za ovakve nije ni da se voze autobusom, a kamo li autom
-
Sad tek procitao temu od pocetka do kraja...knalek + od mene