VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: poTTa20 Januar 26, 2013, 12:10:00 pre podne
-
Polo 2007., 1.4TDI sa klimom na kurblu (manuelnom). Jos od prosle zime me zeza, ali sada me vec nervira.
Dakle, nemam sredinu grejanja, ili greje kao da je grejanje okrenuto do kraja ili hladi kao da je okrenut do kraja na hladjenje. Kada okrecem rucicu, negde oko sredine se cuje "cak" (kao da ukljuci neki termostat) i posle toga pocinje da greje kao blesav, a do tada hladi. Kada ukljucim klimu, nemam taj problem.
Ja nemam pojma o cemu se radi, ali verujem da nisam jedini kome se to desilo pa se nadam nekom savetu, pomoci od nekoga ko ima vise iskustva sa VW.
-
To ti je motorčić koji reguliše klapnu za topao i hladan vazduh. Pisalo se o tome na forumu poodavno. Nov deo je tada koštao 12500 dinara. Jako je teško pristupačan za zamenu. U servisima skidaju celu tablu.
Imao sam i ja dugo taj problem i relativno skoro ga rešio.
Ima fora kako da se skine motorčić bez skidanja table i popravi. Sve možeš sam ali je jebada mnogo mnogo velika.
Imao sam link do nemačkog foruma gde je objašnjeno pa ću postovati ako nađem.
-
Bas tako kao srto rece Golub.
-
Vidim da neki opet imaju probleme sa ventilacijom/klimom na polu, a odavno sam ovde obećao neki link, te ću u ovoj temi da opišem kako sam rešio nekoliko problema na svom autu. Biće poduže, ali i korisno i štedljivo.
Klima je manuelna, pretpostavljam da se sve odnosi i na automatsku. Osim dela gde je problem bio relej ventilatora hladnjaka, ostalo nema veze sa samim sistemom klime ali se ispoljava tako da se može pomisliti da je pokvarena klima.
Postojao je problem nemanja sredine, ili maksimalno toplo ili maksimalno hladno. Ako se okrene na toplo neće da se vrati na hladno nikako, što ume da bude vrlo iritirajuće, bez obzira da li radi samo ventilacija ili je uključena klima.
Dijagnostika pokazivala:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-00 - Short to Ground
00705 - Relay for Coolant Fan; Stage 1 (J279)
31-00 - Open or Short to Ground
Greška 00705 rešena kasnije zamenom releja hladnjaka ventilatora, a problem se ispoljavao tako što je klima slabije hladila dok auto stoji jer se nisu palili ventilatori na prvoj brzini koji inače treba da se upale čim se upali klima. I klima posle toga radila savršeno, ali samo mesec dana jer je auto polupan, ali o tome možda u nekoj drugoj temi.
Guglanje ostalih grešaka pokazuje da su problem motorčići klapni za regulaciju toplo/hladno i recirkulaciju vazduha. Takođe da su učestali problem i da se moraju menjati i da pri tome tabla mora napolje. Ne znam da li sada možda ima zamenski deo, tada je jedan motorčić koštao 12.500 dinara. Sve zajedno preskupa popravka. U tom trenutku odustajem.
Mnogo vremena kasnije (uz neku ludu sreću jer sam skakao sa stranice na stranicu i sve preko gugl translejta jer nemački reč ne znam) tražeći rešenje za neki drugi problem nalazim sajt koji ne samo da otkriva kako da se zamene motorčići, već i kako da se poprave. Potenciometar koji se zaprlja se očisti WD-om. Jedini je problem što je motorčić za toplo hladno jako teško dostupan.
Uglavnom link je: http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/v154-ohne-ausbau-des-armaturenbretts-instandsetzen-tauschen (http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/v154-ohne-ausbau-des-armaturenbretts-instandsetzen-tauschen)
Ja sam ga preveo na engleski. Naravno prevod nije sjajan ali sasvim dovoljno da se čovek snađe. Islike, malo dok se skontaju, dosta pomažu.
Radio sam oba komada. Prvo onaj za recirkulaciju jer je pristupačniji. Dva dana mi je glava bila gde su vozaču i suvozaču noge. Iskrivio sam se. Pritom, nisam nešto gabaritan. Ko je krupniji neka ozbiljno razmisli da izvadi vozačevo sedište.
Kada se sve ovo završi treba uraditi adaptaciju putem dijagnostike. Na sreću imam interfejs tako da je sve urađeno kod kuće i praktično bez troškova.
Sada imam skroz funkcionalnu ventilaciju.
Ako nekoga još nešto interesuje rado ću da pomognem ako znam.
-
Ljudi MANUELNA KLIMA,kakvi motorčići???
-
Imaš na slikama u linku.
-
Ma ne to,mislim da je na sajle,nema motorčića?
-
Nema sajle.
-
Evo, prezime se opet vratih na ovu temu i imam sta da vidim. Ovo je prava stvar i lepo objasnjenje. Sada samo da se zavalim u neku garazu, naoruzam strpljenjem i da pocne da odvrcem.
Hvala puno
-
@golub Svaka ti čast za akciju. :46 Sad da budem malo dosadan pa da mi objasniš kako si skinuo onaj el. motor što pomera klapnu za recirkulaciju, ako te ne mrzi.Gledao sam onaj švabski sajt ali ako možeš ti to malo da izdetaljišeš.Ukapirao sam da je on pristupačniji.
Meni se desilo prvi put prošle godine da klapna zatvori i posle ostane u tom položaju i neće da se vrati.Zna da bude vrlo neprijatno kada je kiša-odmah zamagle prozori.To sam rešio skidanjem one zaštitne plastike i rukom sam ''pomogao'' klapni da se vrati u položaj otvoreno.Posle toga sve niše nije zaglavljivala do pre mesec dana.Opet sam isto uradio i sad ne glavi.
Ta klapna se inače zatvara kad se ubaci u rikverc (da izduvni gasovi ne ulaze u kabinu).Pri ubacivanju u r meni se to sad drugi put desilo i onda sam je opet vratio rukom...Za sad je ok ali kapiram da bi trebali ti točkići da se podmažu...
-
Pozdrav svima.Imam Polo 1.2 12v (2002),climatronic sistem.Posle zamenjene klapne ventilacije toplo/hladno (stavaljena je nova u ovlascenom servisu),pocelo je opet da mi se odjednom iz cista mira pali grejanje zbog cega sam inace i zamenio klapnu.Zna li neko o cemu se radi?
-
Ako sam ja dobro razumeo, manuelna je klima , a ima motorcic. Kako to? Zar manuelne klime nemaju sajle? Sta ce njima motorcic, sem onog za recirkulaciju? Ja sam na passatu b5 imao manuelnu klimu i nikad problem nije pravila, ali mislim da su bile sajle, a ne motorcici.
-
Napisao je čovek climatronic to znači da je klima automatska...
Idi u servis gde su ti to radili pa reklamiraj šta ti drugo preostaje.....
-
Ja pitam za ovog coveka sto kaze da ima manuelnu klimu. Izvini Frede sto nisam precizirao. bonk
-
@Fred Peric Tek sad vidim da si pitao za detalje. Skineš onu plastiku sa boka table. Tu ti treba nešto za odšrafljivanje pod uglom. Ja sam imao ono savitljivo mudo, ne znam kako se zove. A drugi šraf je pristupačan skroz kad legneš na pod i gledaš gore u tablu pravo. Otkačiš džek i to je to. Naravno zapamtiš kako je stajala klapna u odnosu na zupce motorčića, mada može i da se skonta ako zaboraviš.
@BladeBG Nema sajli. I klimatik i klimatronik imaju motorčiće. Klimatik ima sajlu za usmeravanje gde da duva vazduh.
-
Hvala @golube, razmotricu...
Послато са ZTE Blade III користећи Тапаток 2
-
@BladeBG Nema sajli. I klimatik i klimatronik imaju motorčiće. Klimatik ima sajlu za usmeravanje gde da duva vazduh.
To nisam znao. Ja sam mislio da su na obe strane sajle. Nisam to na passatu b5 rasturao.
-
Pozdrav, imam pola istog kao Markos87, simptomi kao u naslovu teme, s tim sto sam primetio da i recirkulacija vazduha u kabini zeza, tj. uključi se, pa se posle odredjenog vremena sama ugasi, tako da sam trazio resenje na raznim forumima, i shvatio da su verovatno motorcici koji pokrecu te klapne u ventilaciji. Vidim da su čest problem i kod drugih marki vozila, a za sve vazi da su nedostupni, i da je to tesko popraviti.
Elem, za majstora Draška iz Zemun Polja sam cuo od jednog drugog vw majstora koji mi je, kad cuo o cemu se radi, odmah dao Draskov kontakt, kaže to on uspešno popravlja.
Odem juce posle posla, prikljuce dijagnostiku i potvrde da su otisla oba motorcica. Kaze mora auto da ostane jer treba da se skida cela tabla, pa ako se odlucim na popravku da planiram da cu taj dan biti bez kola. Odlučim da odmah ostavim auto, ali sam mislio da nece celu tablu da vade, nego da znaju neke fore za popravku kao sto je Golub opisao (nisam vičan za takve akcije).
Ostali su posle radnog vremena da odrade moj auto (nije mi bila frka) nego je njima zbog gužve odgovaralo da ga taj dan odrade i Drasko zove predvece da je auto gotov i da mogu da ga preuzmem. Zapanjim se kako je to brzo uradjeno. Sutradan odem podignem auto, kad mi jedan njihov majsor pridje i pokaza sliku na mobilnom, moj auto potpuno rasklopljene table. Znaci pipav posao za tako malo vremena.
Čovek je popravio motorcice, kad smo dogovarali popravku ogradio se i rekao je da je 80% da ce to uspeti tako da nisam morao da kupujem druge :):):). E da tabla ne škripi i sve je lepo upasovano.
Znači svaka preporuka!
-
Najbolji elektroničar u Beogradu, verovatno i šire...Koliko ti je naplatio uslugu?
-
ako sam dobro razumeo da su u ovlašćenom servisu za popravku jednog motorčića
tražili 12.500,00 (kao ti motorčići su "novi"), kod Draska su oba popravljena za 9.200,00 rsd.
deluje razumno.:-)
-
Pa ono jeste dosta para, ali morali su da rasture i sastave celu tablu..
-
Nakupimo par hiljada eur (moj slučaj) da kupimo auto star 10 god, kod kojih takvi kvarovi sami po sebi dolaze na red, pa nam je skupo da ta kola održavamo.
Svaki majstor koji ti dodje na gajbu, ako nisi vičan da budeš "sam svoj majstor" naplati minimum 4000 rsd.
Glupa su poredjenja ali mislim da je cena primerena obimu posla koji zahteva takva popravka.
Evo mozda ova slika pomogne nekom ko pozeli sam da se upusti u popravku. majstor1
(http://www4.slikomat.com/13/1221/kry-m297.jpg)
-
Slažem se apsolutno
Послато са ZTE Blade III користећи Тапаток 2