VW Klub
VW - Forum => Razne Teme => Temu započeo: AcoVW Januar 16, 2013, 09:10:03 posle podne
-
Bilo je reci, ali ne bas o ovome. . .
Radi se o grejacima rashladne tecnosti koji ne sluze za laksi hladan start, vec za brze postizanje radne temperature.
Svako ko ima ili je imao TDI motor (1.4 ili 1.9) zna koliko oni tesko (sporo) postizu radnu temperaturu, pa su ovi grejaci pozeljni.
Negde sam procitao da se oni pale po startovanju motora, naravno kada je hladan
E sad mene zanima zna li neko nesto vise o tim grejacima, gde se nalaze na motoru, koji motori ih imaju, kako, sta. . .????
Da napomenem da se radi o fabricki ugradjenim grejacima!
-
Pogledaj slike u ovoj temi na nemačkom dieselschrauber forumu pa ćeš videti gde stoje.
http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=17520 (http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=17520)
Mailim da nemaju svi TDI motori (1.4 ili 1.9) koje si naveo za primer ove grejače, da su ugrađivani za tržišta severnih zemalja ali me nemoj držati za reč.
Svakako preporučujem da staviš novi termostat i u našem podneblju nebi trebalo da imaš problema sa dostizanjem radne temperature.
-
O ovim grejacima sam ja pisao pre par godina kada je bila diskusija da li klimatronik moze da greje... I tada su me neki ljudi odavde pravili budalom, da cetvorke nemaju dodatne grejace rashladne tecnosti, kako bi auto pre postigao radnu temperaturu... Drago mi je da je neko od iskusnih potvrdio postojanje istih... Inace pojma nisam imao da ih nema na svim motorima...
-
Skoro svi savremeni dizeli ih imaju jer trose relativno malo goriva pa nema "viska" energije za zagrevanje motora.Dobar primer su stedljive sijalice,klasicne imaju mnogo Wati i veliki deo te snage ide na zagrevanje a manji na svetlost a stedljive sa x puta manjom snagom istu jacinu svetlosti daju a manje temperature. Al sam objasnio ;) bonk
To malo nafte sto potrose ne moze dovoljno da ugreje motor driving
-
Postoje 2 vrste dodatnih grejaca. Jedni su elektricni i imaju ulogu u sistemu da vrse dogrevanje u hladnom periodu dok se ne postigne neka temperatura ( sada se vec ne secam detalja do koliko stepeni) i drugi koji rade na gorivo iz rezervoara tipa ( webasto ili eberspacher ) i koji imaju funkciju dogrevanja tokom rada motora nezavisno od vremenskog intervala rada istog. Podpomazu da motor ima uvek postignutu radnu temperaturu od 90 stepeni, kako u mestu tako i u pokretu. Ovo znam iz licnog iskustva jer ja na svom Polu 1.4 TDI imam fabricki ugradjene te elektricne grejace koji nisu dovoljni za zestoke zime u Rusiji pa sam bio prinudjen i dodatno ugradio eberspacher koji radi na gorivo i dogreva uvek kada je potrebno do 90 stepeni. Svaki grejac koji je na gorivo pa i fabricki se moze preraditi da radi i kao autonomni, bez paljenja motora. Ali veoma skupa investicija ( na primeru kod mene na drugom vozilu Sharanu 1.9 TDI koji poseduje taj fabricki eberspacher bi trebalo oko 700-800e da se napravi autonomni. Evo cak i spiska delova potrebnih za to sa kataloskim brojevima.
(http://imageshack.us/a/img805/4212/spisak.png)
-
Bobane jesu li tebi na polu ovakvi:
(http://80.190.202.79/pic/t/tp-audi/1_kuehlwasser_gluehkerzen.jpg)
E sad da li neko zna da li je moguce da se oni naknadno ugrade i koliki je to posao?
Inace termostat je dobar. . .
-
Ja sam danas skinuo moje sa Pasata,sva tri riknula.Pogledajte na svojim autima,mislim da to svi imaju.
-
Gde stoje ovi grejaci na 1.9 tdi ako ih uopste ima, auto je uvezen iz holandije.
-
Ovde se vidi sve:
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=20611.msg512894#msg512894 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=20611.msg512894#msg512894)
-
sali se @ Wele, kakav crni gepek. . lollol pogledaj ove slike iznad i skontaces gde stoje. .
-
i ja imam ove grejace ali sigurno ne rade jer mu treba 3 dana da se zagreje
-
Postoje 2 vrste dodatnih grejaca. Jedni su elektricni i imaju ulogu u sistemu da vrse dogrevanje u hladnom periodu dok se ne postigne neka temperatura ( sada se vec ne secam detalja do koliko stepeni) i drugi koji rade na gorivo iz rezervoara tipa ( webasto ili eberspacher ) i koji imaju funkciju dogrevanja tokom rada motora nezavisno od vremenskog intervala rada istog. Podpomazu da motor ima uvek postignutu radnu temperaturu od 90 stepeni, kako u mestu tako i u pokretu. Ovo znam iz licnog iskustva jer ja na svom Polu 1.4 TDI imam fabricki ugradjene te elektricne grejace koji nisu dovoljni za zestoke zime u Rusiji pa sam bio prinudjen i dodatno ugradio eberspacher koji radi na gorivo i dogreva uvek kada je potrebno do 90 stepeni. Svaki grejac koji je na gorivo pa i fabricki se moze preraditi da radi i kao autonomni, bez paljenja motora. Ali veoma skupa investicija ( na primeru kod mene na drugom vozilu Sharanu 1.9 TDI koji poseduje taj fabricki eberspacher bi trebalo oko 700-800e da se napravi autonomni. Evo cak i spiska delova potrebnih za to sa kataloskim brojevima.
Mozes li da slikas, da vidim jesu li isti kao na 1.9? Jel ti polo 6n2?
-
Evo slike, BERU 0 100 226 199
(http://imageshack.us/a/img833/384/dsc0794an.jpg)
-
Pogledao sam tandem pumpu i nisam nasao grejace . Proverio sam posle i gepek i za divno cudo ih nisam nasao, sigurno su ih holanjani izvadili pre prodaje. lollol
-
kolko su kostali
-
Kako ih proveravate da li rade? probnom lampom masa na grejac, + na akumulator pa ako svetli? ili ima neka bolja tehnika?
-
dule pise ti kod Simona u temi kolko su kostali
Shomi drugom varijantom,ili dovuces yicu do njih dok su na autu pa ako varnici rade,ako ne nerade
ja ih nemam,auto mi je 2002
-
Evo slike, BERU 0 100 226 199
(http://imageshack.us/a/img833/384/dsc0794an.jpg)
A znam to.. nego sam mislio tamo gde stoje pa da uporedim sa
(http://80.190.202.79/pic/t/tp-audi/1_kuehlwasser_gluehkerzen.jpg)
... da vidim da li je isto na 1.4 i 1.9
-
dule pise ti kod Simona u temi kolko su kostali
Shomi drugom varijantom,ili dovuces yicu do njih dok su na autu pa ako varnici rade,ako ne nerade
ja ih nemam,auto mi je 2002
Oće li to varničenje uticati na elektroniku u autu?
-
Pa to varnicenje je isto shto i probna lampa... :S Samo je lampa bezbednija i bezbolna...
-
Si siguran? Bih da to provjerim,a mrzi me da odvijam grijače(ukoliko ih uopšte bude blink )
-
nece uticat na elektroniku,netreba ti ni kontakt,uzmes zicu neku jedan kraj na + na akumulator drugi na vrh gijaca pa ako varnici ispravan je, treba samo da zavarnici dok je nespojis skroz,kad spojis zicu skroz onda grejac greje
-
Evo i nekog testa sa i bez grejaca... Auto je radio na leru 20min
(http://img688.imageshack.us/img688/6120/coolantglowplugsgrafik.png)
Kako sam saznao pale se kada je temp. vazduha ispod -1C i rade dok se motor ne zagreje do oko 50C (mada na ovom grafiku se vidi da rade i posle 50C :huh:) ali bitno je da ima razlike
A inace rade samo ispod 2500rpm
Jos kad bi slikao ova 3 grejaca neko ko ima na 1.4TDI motoru B)
-
dodje zima pa rekoh da proverim ove grejace i neverovatno sva tri rade,proveravao sam pomocu zice
interesuje me kada se pale ti grejaci,juce sam ukljucio klimu i brzo je poceo da greje ali je i palio ventilatore
znam da i kucna klima vrti spoljni ventilator kada se ukljuci grejanje
da li neko zna kako funkcionise to dodatno grejanje,kad se pale grejaci,da li treba ventilatori da se pale
kapirao sam da se samo upale grejaci i to je to
-
Zna li ko da mi objasni dje stoje ti grijaci?
Ne znam ima li to kakave veze sa tim, da kad upalim kola ujutru (znaci hladan motor), kad upalim grijanje, posle minut-dva pocne da duva mlak vazduh a vec posle 4-5 min rada na leru pocne da duva topao vazduh a kazaljka od temperature se nije uopste podigla.
-
Imate iznad u mom postu kada se pale i do kada rade.. U prevodu, sluze samo za brze postizanje radne temperature motora tako sto greju rashladnu tecnost. .
-
Ako je nekom potrebno kuciste sa grejacima i instalacijom i hoce da ugradi u svoj auto neka mi se obrati na pp.
-
Ja imam na Golfu ove grejace i mislim da zahvaljujuci njima imam grejanje vrlo brzo u kolima.
-
dodje zima pa rekoh da proverim ove grejace i neverovatno sva tri rade,proveravao sam pomocu zice
interesuje me kada se pale ti grejaci,juce sam ukljucio klimu i brzo je poceo da greje ali je i palio ventilatore
znam da i kucna klima vrti spoljni ventilator kada se ukljuci grejanje
da li neko zna kako funkcionise to dodatno grejanje,kad se pale grejaci,da li treba ventilatori da se pale
kapirao sam da se samo upale grejaci i to je to
Dule. Klima nema veze sa grejanjem vec sa hladjenjem. Tako da postavi klimu u ekonom rezim nikako u automatski i tada ce mnogo brze zagrejati tacnost i nece paliti spoljni ventilator ni kompresor. Nema potrebe za tim.
-
vise mi nista nije jasno :)
kad sam taj dan upalio klimu ili sta vec za cas je pocelo da duva toplo i motor se brze zagrejao
prosle zime znam da mu je trebala vecnost da se zagreje
kako se onda pale ti dodatni grjaci,automatski na odredjenoj temperaturi ili kad se ubali klima tj. opcija AUTO
-
Nemaju ti grijači veze sa klimom. Oni se pale automatski,u zavisnosti od spoljne temperature.
-
+1 :46