VW Klub
VW - Forum => Auto Gas => Temu započeo: nrobert Januar 03, 2013, 05:50:04 posle podne
-
Znam da je o ovoj temi sigurno vec dosta pisano, ali evo i mog iskustva.Danas su mi stigle Iridijumske NGK-LPG svecice bas namenjene za plin za mog golfa.Par puta sam citao da svecice ne igraju znacajnu ulogu i sobodno se mogu stavljati vec predvidjene za mog golfa i da se tera bez problema i na plinu.Pre ovih novih imao sam obicne Sampionove sa 3 kraka.Stavio sam ove Iridijumske i utisak je FANTASTICAN!!!!
Nisam mogao da prepoznam auto kako na benzinu tako i na plinu.Prosto neverovatno.Jutros sam vozio sa starim svecicama a upravo malo pre sa novim.Razlika je drasticna.
Ipak bih savetovao da ko god je u mogucnosti predje na Iridijumske svecice.Necete se pokajati.
Pozdrav
-
Koja im je cena? Jesu te svecice sa jednim krakom?
-
Jeste sa jednim krakom i uspeo sam da ih narucim preko ebaya iz Engleske a izasle su sa postarinom oko 35 evra
-
to i nije mnogo...
-
Menjao si stare bakarne od 200din za 5x skuplje nove (hladnije) irdijumske svećice. Mislim da je to jedina bitna razlika, a ne koliko ima krakova i da li je za plin ili benzin, potogovu na autima relativno manje snage.
Malo je smešno kad ljudi hvale svećice za plin, koje rade super na benzinu. Nema baš puno smisla.
Ceo taj utisak je uglavnom subjektivan, kao kad sam ja ložio svoju ženu da auto bolje koči jer sam promenio metlice brisača.
Jedina validna stvar jeste nekoliko setova svećica i pravac valjci, merenje svakog seta i onda možemo da pričamo o rezultatima. Čak to nije ni skupo ukoliko hoće neko da se zeza. Mene je realno mrzelo.
Ovako "FANTASTIČNO" i "drastično" je poprilično bombastično, a neopipljivo.
-
To da li je za plin ili nije nemam ja pojma u cemu je razlika i da li je uopste ima.Prvi put u autu imam iridijumske svecice i posto sam i onako morao da menjam svecice ajde reko da probam ove koje su kao predvidjene za plin.Mozda bi i sa obicnom Iridijumskom svecicom isao isto tako dobro, verovatno da bi.Razlike izmedju obicne i iridijumske sigurno ima.Razlika u voznji je zaista drasticna.U cemu je tacno fora ja ne znam, pricam samo o subjektivnom utisku, kako na plinu tako i na benzinu.Obicna NGK kod nas sa 3 kraka je oko 500din.Iridijumske na ebay-u mogu da se nadju za oko 8e komad, kolko su kod nas nemam pojma, a ove kao za plin su malo skuplje.
Samo sam prokomentarisao da ako je neko u mogucnosti da stavi iridijumsku svecicu, sto da ne.Jeste skuplja ali sigurno duze traje od obicne.Nisam se pokajao jer auto bolje ide drasticno, tako da cu i sledeci set verovatno ubaciti Iridijumsku svecicu.
Pozdrav
-
Normalno je da su bolje irdijumske. Zato toliko i kostaju, ali meni nije jasno sta je to drasticno bolje? Ja sam imao bakarne, platinaste, a sad irdijumske i ne znam iskreno dal je nesto drasticno bolje.
Jedinu sto mi pada na pamet jeste da si zamenio DOTRAJALE BAKARNE svecice za NOVE IRDIJUMSKE.
-
Koliko je trebalo da ti stignu te svecice, i da li ih ima u srbiji?
-
Iz Engleske paketi putuju oko nedelju dana, kao i iz Nemacke, Francuske...Ali postarina je uglavnom naj manja kad narucujem iz Engleske.Iz Hong Konga paketi putuju oko 3-4 nedelje, postarina takodje nije tako velika.
Verovano mogu da se nadju i kod nas, ali koja im je cena nemam pojma.Mislim da Mass Kompani je zastupnik za NGK kod nas.Trebalo bi njih pitati.Verovatno i klasicne Iridijumske bi isto tako dobro zavrsile posao ali ja sam slucajno nasao na ove kao bas za plin pa sam njih porucio jer su bile povoljne.
Pozdrav
Hristos se Rodi i sretan Bozic svima!
-
Mislim da u zavisnosti od modela odgovaraju NGK BKUR6ET10 bar su te svećice na mom VW Golf IV 1.6 16V koje koštaju od 500 do 680 din po komadu
-
pozzz nrobert
imamo iste motore moj je 66kw :26 kolika je cena i gde si kupio welcome1
-
http://www.brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/ (http://www.brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/)
ja imam ove, 400din. komad i auto radi odlično na gasu. Većina prodavaca za auto delove ne pravi razliku između onih za gas i benzin, samo da prodaju...krembili.
-
Mene interesuje kako znas da su bolje neke druge svecice za plin od onih koje fabrika propisuje?
-
klasicna suplja prica. kao osjetio je razliku i to drasticnu. bilo je i takvih koji kad sipaju castrol edge osjete kako im motor bolje radi, treca vrsta lazova je ona koja osjeti razliku u snazi svog motora posle montiranja famozne gljive od 600 din sa bubanj potoka. koji sajam pacenika gospode boze pop1
-
evo ja da izjavim za televizor :)
Golf mk3 1.8 66kw monopoint, u sebi imao Denso trokrake (odgovaraju onim BUR6ET po obliku)
Sredio plin, stavio:
nov isparivac
nova creva
nov filter
stelovao ga po uzoru na neki klip od 2 ipo sata sto sam nasao na nemackom forumu, bas za golf 3
rezultat: Denso nece da upali takav novoregulisani plin. upali na gurku ili na 6-7 prekida kontakta, i onda ladan jedva obrce (200) a vruc ne moze da se obuzda nikakvim stelovanjem (najmanji obrtaji 1100)
Uzmem fore radi, sa identicnog motora od caletovog B3jke, Bosch trokrake svecice nove stavljene prekjuce. ubacim kod sebe da proverim
rezultat: ista prica. nece da pali, a vruc previse obrce
odem do prijatelja koji drzi servis, uzmem jednokrake BPR6E (identicna kao BUR6ET samo sa jednim krakom) vec koriscene kao i ove LPG takodje koriscene
rezultat: na LPG svecicama auto upali odma, stim sto vruc podigne i na 1300 obrtaja. znaci ne valja. BPR6E daje identicne rezultate.
uzmem lepo moje Denso trokrake nazad, i osmirglam vrhove do mere gde varnica mora da se produzi za jos jedan milimetar (skratim tri kraka)
rezultat: ladan vrti na 700, vruc na 900, pali kao bomba, trosi (ne preterujem) 1000 din na 120 kilometara, radi kao svajcarski sat.
moj neki zakljucak: Ne znam zaista dal sam neuk i nisam lepo nastelovao plin jer sam sam to radio gledajuci net klipove, ali daleko najbolji rezultat daje trokraka svecica sa vecom varnicom (udaljen krak smirglanjem). Kao kad bi na jednokrakoj povecao zazor. Ako lupam gluposti slobodno mi lupite cusku :)
-
pop1
-
ahahahahahah
-
lollol
-
Igoritza, iz tvog komentara zakljucujem da ti isparivac nije pravilno podesen. Kad je plin podesen kako treba, obrtaji motora na benzinu i plinu su isti ( ili sa malom neprimetnom razlikom ). Ovo sto si sa svecicama naveo lost006, je puka slucajnost.
-
Mene interesuje kako znas da su bolje neke druge svecice za plin od onih koje fabrika propisuje?
razlika izmedju svecica za plin i bakarnih svecica je u centralnoj elektrodi kao i u samoj keramici.
BRISK Silver svecice imaju srebnu centralnu elektrodu, koja drzi radni napon stabilnim na 15000 volti,
dok bakarne svecice posle 5-7 hiljada km pocne na skace radni napon na 20-23 hiljade volti.
Iridijumske svecice traze mnogo veci radni napon nego bakarne ili srebrne,
otprilike 25 hiljada volti, sto opterecuje kablove i bobinu...
Keramika takodje trpi jer je gas agresivnije gorivo nego benzin,
a pored toga, u benzinu ima raznih aditiva, kojih u gasu nema...
samim tim, svecice namenjena gasu mora da bude drugacija nego ona za benzin...
recimo BRISK Platinum serija na benzinu ide do 100 hiljada km,
a ako koristite auto gas interval zamene je duplo manji...
-
Ja imam irdijumske ngk 4+ godine i nikakvih problema nemam.
-
do pre par god. samo sam vozio benzince i to vecinu sa plinom od 1300 kubika do 2300 i na osnovu skromnog iskustva mogu reci da samo cesce menjate svecice i nema problema.
nema nista bolje od novih svecica.
marka uopste nije bitna dal su BERU ili BOCH ili NGK ili....
i dali su jednokrake ili trokrake ili cetvorokrake
samo da nisu neko kinesko njesra
novo je novo.
-
Sta znaci menjajte sto cesce? Svaku subotu ili na onoliko koliko im je fabrika projektovala radni vek?
-
Na benzin koliko je fabrika projektovala a na plin je druga situacija 20-25000km,zato sto brze stradaju a i treba ih u medju vremenu kontrolisati i smanjiti zazor na 0,6 do max. 0,8mm jer hoce da se poveca zazor usled koriscenja na plin jer ima vecu toplotnu vrednost od benzina.
A zazor je bitan zvog napona koji je potreban da baci varnicu ,on se povecava sa povecanjem zazora na svecici i moze da probije kablove svecica i onda imate bozicnu jelku pod haubom tj.lete varnice sa kablova na sve strane,to se vidi po mraku kad je motor upaljen. I takav sistem nepravilno radi.
-
U originalnom "prirucniku za eksploataciju vozila", fabrickom, za moj auto, golf 1, 1.1 iz 1977, stoji da se svecice trebaju menjati na svakih 15000km, a da zazor u zimskom periodu ne sme da bude veci od 6 do 7 mm.
Ja sam zinuo kad sam to procitao, po tome znaci da od kad ga vozim na plin treba da ih menjam na svakih 7000km!
-
Zazor nikako nemoze da bude 6-7mm vec 0,6-0,7mm
A sad za vek trajanja svecice iz 1977 i 2014 netreba komentara
Obicno svecice traju oko 50-60 000km na benzin
-
I da ih menjas na 7000 nije neka stavka.
1000 RSD za 4 komada.
-
+1 :46
-
I da ih menjas na 7000 nije neka stavka.
1000 RSD za 4 komada.
73evra 4 komada
-
Brisk Silver LR15YS namenjene za autogas,
sa intervalom zamene od 30.000 km,
za Golfa I koštaju 515 dinara po komadu.
Dakle, ceo set 2060 dinara sa besplatnom zamenom.
-
Menjao sam to na oko 15-20 hiljada u proseku,uvek Bosna,uvek vozio samo na plin,nikada nikakvih problema,150 dinara komad.
-
Iridijumske za mog Lupa i Golfa u MassCompany koštaju 73evra komplet tj 3x skuplje nego na Amazonu
Trebao sam sa Cveletom pre 2 godine da odradimo testiranje svećica mislim da je baš Makedo pravio tu akciju, ali ne znam šta se tu na kraju desilo sa tim. U svakom slučaju kad nešto radi ne menjam.
-
Napravio sam gresku kucajuci, naravno da ne moze razmak da bude veci od pola santimetara, kao sto miki rece 0.6 do 0.7mm.
Ja ih menjam svake zime, od zime do zime predjem od 7 do 10000km, obicne bosch ili ngk, 2,5e po komadu.