VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: dule73 Decembar 18, 2012, 01:43:00 posle podne
-
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.233.html:411037-Saveti-majstoraObazrivo-s-kablovima (http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.233.html:411037-Saveti-majstoraObazrivo-s-kablovima)
Napon
KOD ”pozajmljivanja” struje od ”druga na putu” operacija ne zahteva preteranu mudrost, ali samo ako su u pitanju vozila starijih godišta.
- Jasno je da oba akumulatora, i onaj koji pozajmljuje struju i onaj koji se puni, moraju biti istog nominalnog napona, dakle 12 volti. Bitno je da kablovi budu neoštećeni i čisti, odmašćeni - kaže Marko Teić iz AK ”Voždovac”.
- Pri tome, [/color]]motor vozila koje daje struju mora biti ugašen[/url], iako se pre savetovalo da motor radi. Izbacite svakako menjač iz brzine, povucite ručnu kočnicu i tek onda pristupite povezivanju kablova. Veoma je važno i da se vozila slučajno ne dodiruju - kaže majstor Teić.
Jasno je da svi potrošači (klima-uređaj, radio, svetla, grejači stakala...) moraju biti isključeni.
- Obratite pažnju i na redosled poteza. Prvo se stavlja crveni električni kabl na ”plus” ispražnjenog akumulatora, a zatim i na ”plus” akumulatora ”dobrog komšije”. Zatim se crni kabl (nekad je i plavi) povezuje s ”minus” klemom akumulatora koji daje struju, a potom se drugi kraj (crni kabl) pričvrsti za ”masu” vozila, nikako za ”minus” praznog akumulatora - objašnjava Marko Teić, mehaničar u AK ”Voždovac”.
E sad prvi put čujem za plavi označeni dio zna li neko zašto je to tako?
-
danas svako može da bude novinar i da napiše nešto bez detaljnog obrazloženja, i sad da mi lomimo glavu zašto je to tako. Ako taj što je pisao članak zna, ja ću da pojedem svoju vozačku sa sve koricama. Da zna on bi napisao ali sam više ubeđen da je on zaista čuo nešto sigurno od nekog stručnijeg na tu temu, ali je toliko zapamtio i napisao članak. Neka mi neko objasni zašto bi morao da gasim juga ako hoću da dođem u pomoć drugom jugiću? Što, da neće možda da mu strada bord kompjuter? Ili će da izgubi kod ? lollol
trebao je da definiše na koja vozila i sa kojim sistemima se to odnosi, jer kako je napisano računaću da se odnosi i na juga i na ladu specijalku.
-
Zašto bih ja pasata 3BG ugašenog auta palio drugo auto pa da posle ni ja ne mogu upaliti. I nikako na minus akumulatora zašto?
-
ma po meni su ovo nebuloze, i sa ugasenim autom nema sanse da upalis ono drugo auto, ja probao sa novim akumulatorom izvadio ga, a u auto stavio stari koji je bio pred izdisajem, spojio kleme, ma nece ni da zavergla a ne da upali testeras
-
Ima logike za obe tvrdnje. "Nikako na minus akumulatora" jer želiš da budeš što bliži minusu startera koji je ustvari masa (eliminišeš prelazni otpor između minus kleme akumulatora i mase). Za isključeni auto je logika je da se naglo ne preoptereti alternator davaoca jer za vreme verglanja primaoca napon na akumulatoru davaoca struje pada na 7 volti a to povuče dosta struje iz alternatora. Osim toga, alternator davaoca na sebi "oseća" i akumulator primaoca čiji napon je verovatno još mnogo ispod 7 volti jer taj ne može ni da zavergla.
-
Logika je losa jer ne mozes da upalis auto sa praznim akumulatorom a da pri tome drugi automobil ne radi. Najbolje je da se povezu dva auta i da se (-) klema prespoji na blok motora ili slicno a ne na (-) akumulatora. Nakon toga pustiti auto davaoca struje da radi najmanje 5 minuta da bi dopunio prazan akumulator drugog auta i tako smanjio opterecenje na ceo sistem. Isto tako nikako ne drzati auto u ler obrtajima prilikom paljenja vec oko 2000 obrtaja da bi alternator i regler dobili maksimalnu struju. Eto to je sva mudrolija ;)
-
dule slobodno prepravi naslov teme da se zna o čemu je reč
-
Promijenio naslov.
Dobro minus na šasiju ali da davaoc bude isključen to ne mogu "progutati" dok mi ne objasnite naučno
-
Nema tu mnogo mudrosti, ako akumulator davaoca nije dovoljno dobar da zavergla i upali auto primaoca nema tog alternatora koji će da mu doda 200 ampera. Osim toga, želiš da obezbediš da sva struja pri verglanju ide isključivo iz akumulatora davaoca a ne iz njegovog alternatora, jer ponavljam, to može da ga ošteti. U paralelnoj vezi akumulatora i alternatora koju kačiš na starter primaoca ne bi se znalo ko će koliku struju da da.
-
Moj komšija pali auto na gurku tako što kad uhvati dovoljan zalet - zavergla, umesto da ubaci u brzinu i pusti kvačio.
Kako da mu objasnim ovo kad ni ja ne razumem? lollol
-
Onaj majstor koji je tamo izjavio citiram: "Akumulatori koji imaju napomenu da se ”ne održavaju” znači da u sebi umesto tečnosti imaju gel" kraj citata,
treba da se upozna sa materijom a ne da daje netačne izjave.
excl
-
iju koje nebuloze, mora da je diplomirao na megatrendu lollol
e ali stvarno, mislim da ni u jednoj struci nema vise nadrimajstora nego kod autoelektricara biggrin
-
iju koje nebuloze, mora da je diplomirao na megatrendu
thumbup lollol
Kada je auto "davaoca" upaljen postoji rizik da izgori diodni most na alternatoru jer svo opterecenje tada ide preko njega a ne preko akumulatora. Najbolje bi bilo da "davalac" radi 5-10 min dok se oporavi prazan aku, da se ugasi i tek onda da se pali drugi auto.
A kada auto ne moze da upali kada se prespoji kablovima sa ugasenog auta to je zato sto su kablovi previse tanki za to. Ja imam punu garazu takvih kablova koji mi nicemu ne sluze. Nisam mogao da nadjem dovoljno kvalitetan dok nisam na kraju kupio kablove 35mm2 od aparata za varenje i sam napravio. Sad sa njima palim i kamione bez problema.
-
djole u potpunosti seslazem sa tobom. najbitnije je dopuniti taj akumulator pustajuci ga da radi neko vremena kablovima pre verglanja i sto si ti rekao a ono sto svi zanemaruju jeste sam kvalitet kablova i kvalitet spajanja sa klemom sto opet u vecini slucajeva resava kvalitetan kabl. ono sto sam rekao vezano za tekst u clanku jeste da ce tesko neko da upali auto kome jeprazanakumulator a da motor pri tom ne radi a da ne govorim u najcescoj situaciji gde benzinac pali dizela :D
-
Posto se struja i ja nikako ne mirisemo. Po vama je prava stvar prikaciti akomulator preko kablova pustiti da odradi jedno 5 do 10 min da se malo napunio i onda iskljuciti ispravan auto i preko kablova upaliti ovaj koj je bio pokvaren. Stim da su kablovi kasvetni sto je retkost.
-
Rocky Djole sad smo na pravom putu za razjašnjenje. SHVATIO
Ali ne shvatam polovični članak "privezi, izgasi, prespoj,pali". Znači prespojen akumulator prazni da radi 10-15 minuta na davaoca, gasi davaoc i pali primaoca driving
-
Tako je najbolje ako ne zuris, ako zuris palis "davaoca", palis ovaj sa praznim pa sta ti Bog da ;)
-
Možda sam prebrzo pročitao tekst pa sam se zato zaprepastio mada je to normalno ako ne žuriš. Šta ćeš kad svako piše po novinama polovično.
-
od tako proste stvari se pravi citava nauka lol, ljudofi radili ste to vec i znate kako se radi, ako po nadri-uputstvima prazan akumulator spojis sa normalnim akumulatorom bez rada alternatora, prazan akumulator ima da isisa taj normalan i da nulifikuje efekat, mora da bude upaljen auto da alternator vergla i puni jer tu je snaga koja mu ga daje po punjenju :)
-
Ne mora da bude upaljen. Ja stalno palim kola sa akumulatorom koji mi stoji u radionici bas za te stvari, i uvek upali.
-
to je onda neki top akumulator, ja sam rekao za normalne pojave :D
uostalom, to je sve za mekusce, dok sam iso u teretanu mogo sam sam da naguram dzipca i uskocim i upalim, a kad sam se prepustio alkoholu nisam mogo ni sa drugarom alkosom da ga zaukam hahahaha pa smo, ju blama, trazili pomoc od prolaznika lollol
-
To je monbat od 75Ah. I dovoljno debeli kablovi.
-
jes kablovi i spoj su jako bitni
-
ako po nadri-uputstvima prazan akumulator spojis sa normalnim akumulatorom bez rada alternatora, prazan akumulator ima da isisa taj normalan i da nulifikuje efekat
Kada priključiš zdrav akumulator na ispražnjeni otpočinje proces punjenja pri čemu struja svakako ne prelazi par ampera i svake sekunde opada kako raste ems ispražnjenog. Za desetak sekundi koliko je potrebno da uđeš u kabinu i zaverglaš nema šanse da dođe do bilo kakvog "isisavanja". Za to bi bilo potrebno da stoje vezani nekoliko sati.
-
Sve je to dobro dok ne dodje pojava da ja sa 45 ili 55 Ah palim Dizela od minimum 75Ah i onda se meni vec desavalo da on zavergla pa posle moj guramo jer se ja isto tako pravio pametan da ga drzim ugasenog dok on pali da ne zeznem svoj auto. Treba uzeti u obzir da u teoriji o struji je sve to tacno ali ono ALI je veciti problem. Nije moj akumulator nov niti je idealan kada je -10 napolju a u vecini slucajeva ne palim auto komsiji jer se meni i njemu bleji napolju nego zato sto treba obojica da stignemo negde. Opet da na pomenem sve ovo opet u 70% slucajeva zahteva dobar kontakt i dobre kablove. Upalio sam samo ove godine 4 auta na kablove i sva 4 dizela i ja posle 10 dana isao po novi akumulator jer ja prva dva palio bez rada motora pa su oni meni pokrivili celije. lollol beer beer
-
Ideja da malim autom i akumulatorom pališ "mrcinu" je pogrešna i opasna u startu, kao što si i sam iskusio. Tu je jedino pitanje da li će ti stradati akumulator, alternator, da li posle nećeš moći da upališ svoj auto ili ćeš imati sreće da prođeš bez posledica.
-
Alternator moze da trpi, negova realna iskoristenost je svega 30% tako da ostatak dozvoljava paljenje na kablove bez posledica a izmedju ostalog zato je dobro vezivati masu na motoru a ne na akumulatoru da bi se izbegla ostecenja.
-
Diodna ploca za lupo je oko 40e sa zamenom bleh
Alternator kod dizela u ovim hladnim uslovima kada se ulje stegne povlaci i preko 100-120A, ako je anlaser u losijem stanju ide i dosta vise, a alternatori na vecini putnickih automobila su od oko 90-120A.
Otpor izmedju minus kleme i mase motora je toliko mali da je zanemarljiv, moze se prespajati bilo gde. Aj'' sledeci put kad budes prespajao probaj da stavis i na jedno i na drugo mesto pa vidi ima li razlike mahac
-
Meni je čovek u servisu za BlackHorse (Prvomajska) sondom merio struju iz akumulatora za vreme verglanja i pitao me zašto vuče skoro 300 ampera. Tada sam stvarno imao problem sa starterom i posle servisiranja stvari su se sredile ali kada pomažeš drugom da upali ne znaš u kakvom stanju mu je instalacija i koliko će njegov anlaser da povuče.
-
Sve u svemu najsigurnije je za davaoca da kupi zlu netrebalo
(http://www.symbolin.com/www/pics/items/portal/big/561.jpg)
-
Uzgred, tada sam bio spreman da bacim akumulator i kupim nov ali kada sam sredio starter i osvežio akumulator evo i posle dve godine radi bez problema. Zbog tako velikog cimanja pri paljenju i relativno kratkih vožnji pri kojima nije stizao da se sasvim dopuni došao sam u situaciju da jedva pali i sve je ukazivalo na problem sa akumulatorom. Znači, pored ispravnosti alternatora odnosno napona punjenja mora se proveriti i starter pre nego što se neki akumulator otpiše.
-
Ma mi po gradu vozimo kratke relacije a stalno je upaljen CD, svijetla,grijač ako magli grijač sjedišta, klima.....pa nemoze da izdrži da je agregat dizelaš od 3 kw i još te neko uhvati da prespaja
-
Diodna ploca za lupo je oko 40e sa zamenom bleh
nemoj me plasiti, to je sitnica koliko kostaju manje bitne stvari za njega lollol
moj akumulator ima 480A i to je dovoljno i za dizela da zavergla. E a kad je moj slab akumulator diode su u problemu lollol lollol
Dule u pravu si zato ga treba odneti povremeno na punjenje. Ja moj pre i posle zime na punjac i svak traje najmanje 5 godina.
-
Znaš kako kažu "Ni majka ne gleda dijete dok ne zaplače" pa ni mi dok ne zaverglaš a on iz 2-3 puta upali pa onda trk koliko ima kisjeline daj da ga dopunim daj da ga uveče "povijem" ko da je malo dijete ali jebi ga sve to ide u rok službe.
-
Sve u svemu najsigurnije je za davaoca da kupi zlu netrebalo
http://www.symbolin.com/www/pics/items/portal/big/561.jpg (http://www.symbolin.com/www/pics/items/portal/big/561.jpg)
Ovo sranje moze da pomogne pri paljenju samo ako je akumulator na ivici snage, ako je skroz prazan nema sanse da upali jer u ovom starteru je aku od oko 20Ah a to je po ovoj hladnoci premalo za bilo koji auto.
E a kad je moj slab akumulator diode su u problemu lollol lollol
Ne razumes o cemu pricam, kad je tvoj aku slab onda ne moze da upali a alternator nastupa tek kad se upali auto.
-
ja sam imao 4-5 komada ovih startera, ni jedan nije izdrzao vise od godinu dana, posle sam nabavio yuasa akumulator i ubacio u jedan od ovih startera i sa njim palim automobile sa skoro mrtvim akumulatorima, naravno ne moze dugo bas da se vergla sa njim, ali je odlican da pali ako je slab akumulator, cak sam palio pasata b3 2.0 sa njim bez akumulatora
-
malo googlo
Kontrola akumulatora
Kontrola akumulatora pred zimsku sezonu. Osnovno je proveriti nivo elektrolita. On treba da bude 10 - 15 mm iznad ćelija, ako nije, dolijte destilovane vode u svaki otvor posebno, koliko je potrebno. Prekontrolišite i u kakvom su stanju kleme. Ako se eventualno nahvatala oksidacija doći će do gubitka kontakta. Uklonite je finijim brusnim papirom, zaštitite antikorozivnim sprejom i bićete mirni do kraja zime. Treba imati u vidu i to da akumulator već na - 10 stepeni, gubi 40% kapaciteta. Kad se tome doda zgusnuto ulje u motoru koje otežava njegovo pokretanje, postaje jasno da će većina akumulatora koji su preko leta nekako i radili, otkazati već na prvom mrazu. Ako kola pred nastupajuću zimu nisu redovno vožena savetuje se dopunjavanje akumulatora. Pre početka punjenja otvorite poklopce svih ćelija na akumulatoru kako bi isparenja mogla nesmetano da izlaze i iznesite akumulator u prostoriju u kojoj se ne boravi. Punjenje ne treba da traje duže od 24 časa.
Sačuvajte akumulator zimi
Ako u akumulatoru pregori samo jedna ćelija, to znači da on, umesto 12, ima napon od 10 volti, što je sasvim dovoljno da se pokrene motor sve dok temperatura ne padne oko nule. Ako je elektrolit u ćelijama dotrajao, ne pomaže ni dolivanje destilovane vode, a pogotovo je zabranjeno sipanje kiseline. Zato, kad instrument pokaže da je baterija " mrtva " jedini " lek " je kupovina nove. Onima koji preko zime ne voze preporučuje se da otkače kleme sa akumulatora. Očistite prljavštinu sa njih i olovnih stubica, kako bi sačuvali bateriju od sigurnog pražnjenja. Ko nema garažu, bolje je da izvadi akumulator iz kola i tokom zime čuva ga u toploj i suvoj prostorji.
edit http://opusteno.rs/automobilizam-f48/popravka-alternatora-t11380.html (http://opusteno.rs/automobilizam-f48/popravka-alternatora-t11380.html)
-
Nisam procitao sve postove, al mogu napisati svoje misljenje i neko svoje malo iskustvo.
Ovim cu i demantovati sve price kao "nemoj sa novim autom da prespajas, pojebaces kompjuter, sjebaces ovo sjebaces ono".
A i tu tvrdnju da treba auto da bude igasen.
To da auto mora biti staro, i da ce se nesto sjebat sa novom, nema blage veze, po meni.
Imam fiat uno, koji je stajao blizu 2 mjeseca da nije upaljen i naravno crko akumulator.
Ja uzeo mog golfa, ostavio upaljenog, spojio + na +, - na - i uvjek malo zadrzim tako, ne palim odma fiata, nego sacekam minut sa malim gasom da "napuni" malo i onaj drugi aku. Da je malo bio ospraznjen, upalio bi se odma, al tada nije mogo ni prespajanjem.
E ja onda uzmem calovu skodu 2004. god, i ona mnogo jaca i jaci i aku i alternator, isto ponovim sa upaljenom skodom koja je relativno novije auto, i upalim odma fiata, a skodi naravno nista ne bude.
Prije neki dan sam komsiji prespajao golf mk4 al na kraju nije upalio jer je crkao bio alnaser, ili sta vec, kasnije mi je rekao, nebitno. Bitno je da pasatu nista nije zafalilo, bio upaljen, cak sam i svjetla zaboravio da ugasim, a na njegovo auto kad sam prespojio, zavarnicilo je malo, kao i svima kad stavis klijesta na klemu, i pasat cak nije ni ono malo utihnuo ni kad sam stavio ni kad je pokusao da upali.
Eto jedno moje iskustvo od mnogih sa problemima sa akumilatorima mahac
-
GomY nemora to odmah i na svako paljenje ali postoji mogućnos za crkavanje i ja sam sa svojim pasatom makar pet puta prespajao i svijetla i CD je bio upaljen daj gasa i pali druga kola.
-
pa dobro, nikome neces prespajati cesto (osim sebi) biggrin desi se nekome da prespojis jednom godisnje a to je nista biggrin inace pozdrav za zemljaka mahac
-
mahac alealeee