VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: lemi2903 Decembar 14, 2012, 07:06:24 posle podne
-
Pozdrav forumasi.
Naime pre nekoliko dana sam kupio Ibizu 1.9 TDI, 66 KW, 2000 g.p. i na dijagnostiki mi je pokazao da mu ne radi protokomer, a stavljen je onaj sportski GLjIVA filter koji je straaasno prljav, i kazu ljudi da je zbog njega i protokomer otisao.... E sad, ja bih da vratim njegovo fabricko, tj. da kupim gdje polovno kuciste za filter i filter da postavim obicni, ali problem je sto neznam tacno koje kuciste ide.
Pokusavao sam u autodijelovima pokupiti oznaku ali neznaju ni oni pa me zanima ako mozete da mi pomognete,koje kuciste ide, ako imaju neke oznake ili jos bolje ako neko ima slike da postavi ili da kaze koji WW motor je ekvivalentan jer je mnogo lakse naci tako.
I usput jos jedno pitanje... ujutru kad je hladan kad ga palim, na auspuh baci oblak crnog dima, i osjeti se nasagorjela nafta....sta bi moglo biti u pitanju...grijaci ispravni, provjereno.
Unapred zahvalan.
-
Evo odgovora na tvoje pitanje u vezi crnog dima i mirisa da kazemo zive nafte.
"na dijagnostiki mi je pokazao da mu ne radi protokomer, a stavljen je onaj sportski GLjIVA filter koji je straaasno prljav, i kazu ljudi da je zbog njega i protokomer otisao.... "
-
To mi je bila jedna od pretpostavki, naravno...
Zato i trazim da nadjem kuciste, filter, pa zatim naravno protokomer.
-
Zamijeni taj protokomjer prvo,ti "gljiva" filteri mogu da se peru,mislim...
-
Pa vidi, mislim da nije resenje da menjam protokomjer a ostavim filter...jer su velike sanse da opet ode zbog filtera...i sta onda bacis 50 i vise eura na protokomer. Zato prvo filter pa protokomer, mislim da je to bolje resenje.
-
Zbog zaprljanog filtera vazduha veoma lako turbina moze usisati onaj mali otpornik iz protokomera i isti dovesti van funkcije. Mozes za vreme oprati pecurku dobro i izduvati i postaviti protokomer, jer sada nema prasine i prljavstine, a u medjuvremenu traziti kuciste. Ili postaviti privremeno kuciste i filter od nekog drugog vozila koji uspes da spakujes pod haubu. mahac
-
Daj neku fotografiju dela gde ide filteer?
-
Oprao sam pecurku, i nema neke razlike, isto je sve, auto ne dimi na normalnom radu, eventualno ponekad kad ga "bas" isturiram na leru, sa kvacilom, baca crn dim i "cadj" ostane na asfaltu.
@Djole, filter se nalazi-kad otvoris faubu i gledas, sa desne strane izmedju akumulatora i kosa gdje je amortizer, tu je prazno mjesto gdje je bio filter... Takvog sam ga kupio, i neznam sta kako je bilo.
-
Znam gde treba da bude, kod svih VW se tu nalazi. Slika mi treba da bih video od cega moze da se uglavi, da li ima mesta za kuciste od trojke ili dvojke npr.
Kod tih filtera ciscenje pomaze samo ako je neki kvalitetan a ako su ona kineska govna onda pranje moze samo gore da napravi jer se oni posle nekog vremena pocnu raspadati i ostane samo ona mreza koja mu "drzi oblik".
-
Evo ja sam iskopo neku sliku sa neta motora ako je to taj motor mozda pomogne
(http://www.dodaj.rs/f/24/9R/3ShK4Yaj/seat-motor.jpg)
-
Ovde mislim da ce odgovarati kuciste od trojke 1.6 101ks. Moglo bi i od bilo koje druge samo bi morao protokomer nekako da se ubudzo na cev.
-
Ova slika, je kontra nego kod mene, tj, sa leve strane-kad otvoris haubu i gledas je kod mene velika boca sa vodom za brisace, a desno ima prostora gde je bio filter, doduse tu je i ovaj Gljiva filter postavljen, jasta je nego neko pijacarsko djubre... Danas sam kod druga koji drzi autodijelove po programima trazio, i ne nalazimo izgled kucista ali smo kataloski nasli oznaku filtera, pa mozda neko moze po njoj naci, oznaka je MAN C 37 132, i poredili smo ga sa filterom za Golfa 4, ovaj je duzi za oko 15-20 cm, a uzi nekih 5 cm.
P.S. mislite li da ne bi bilo problema staviti neki drugi filter, sto kazete od G2 ili G3, da nece smetati, ak se mogne uglaviti...?
-
http://www.polovniautomobili.com/oglas2768108/seat_ibiza_19_tdi/ (http://www.polovniautomobili.com/oglas2768108/seat_ibiza_19_tdi/) Kuciste i filter je isto kao od Pola 1,4 i 1,9 TDI Motor je apsolutno isto rasporedjen i svi prateci agregati su na istom mestu...http://images2.polovniautomobili.com/user-images/classifieds/166/1663013/6a8af2d94570-800x600.jpg (http://images2.polovniautomobili.com/user-images/classifieds/166/1663013/6a8af2d94570-800x600.jpg)
-
Nije ovakav raspored motora.
Svaka cast @bobane na ideji, dao si mi nacin da nadjem, evo slike. Videces da je ovaj filter oko 3 puta veci nego sa tvoje slike, duzine je oko 35 cm, i sirine15-ak cm.
evo slike, br.3 http://www.pik.ba/artikal/4459802/seat-ibiza-1-9-tdi/ (http://www.pik.ba/artikal/4459802/seat-ibiza-1-9-tdi/)
samo sto je kod mene 1.9 tdi 66 kw-evo ovaj, slika br. 10 http://www.pik.ba/artikal/3887566/seat-ibiza/ (http://www.pik.ba/artikal/3887566/seat-ibiza/)
-
Ovo mi lici na kuciste filter od Golfa 2 1,6 TD
-
Isti takav je i na seat cordobi, na motorima 66/90 ili 81/110. A kao sto boban rece, i ja mislim da bi pasao od golfa 2, uzim jednostavno filter od dvojke i uporedi ga sa tim za tvoj auto i vijdeces.
-
Palo mi je na pamet, da po filteru krenem traziti koji auto pase, i evo sta sam nasao, kod MAN-a, sad je lakse bonk
https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/eng/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Vehicles/CARS%20+%20TRANSPORTERS/VW%20(VOLKSWAGEN)/Polo%20III%20(6N2~6V2~6V5)/1.9%20SDI%20(6V2~6V5)%20AQM~AGP%20(T19864)/Air%20Filter/C%2037%20132 (https://www.mann-hummel.com/online-catalog/EU/eng/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Vehicles/CARS%20+%20TRANSPORTERS/VW%20(VOLKSWAGEN)/Polo%20III%20(6N2~6V2~6V5)/1.9%20SDI%20(6V2~6V5)%20AQM~AGP%20(T19864)/Air%20Filter/C%2037%20132)
P.S. @RADIO LJ. u pravu si,moze od Cordobe, ovde se sve vidi, koji modeli od WW i Seata mogu....! beer
-
Ovo sto je boban okacio je PD motor. ti imash onaj od 90ks sa bosh pumpom. to ti je motor isti kao u cetvorci.
Kucista za filter vazduha koja su na ovim slikama koje si poslednje okacio su ista kao kod golfa 4 1.9tdi sa bosh pumpom, jedina razlika je polozaj protokomera....
Kod golfa je protokomer okrenut ka pozarnom limu, i konektor je na toj strani. Ko ovih ibica vidim da je suprotno okrenut, ali to ti i nije toliko bitno ako imash onaj plasticni deo cevi gde se kaci protokomer...
Dakle juri od cetvorke 1.9idi sa BOSH pumpom! po ovim slikama je njemu najpriblizniji
-
@Shomi, na mom prethodnom odg.na MAN-ovom sajtu, nema da odg.za Golfa, a veruj mi danas sam kod prijatelja u autodijelovima gledao oba ta filtera od MAN-a za Ibizu i Golfa, razlika je u velicini, Golfov je kraci i siri od ovoga i mislim da on ipak ne odgovara.
-
Ja sam ukapirao kroz pricu u ovoj temi da ti pokushavash da nabudzish kuciste filtera i sam filter... Pa da trazis najpribliznije kuciste i filter da ti odgovara. Smatrao sam da ako uzimash kuciste od cetvorke da stavljas i filter od cetvorke... elem, sta da ti kazem... Ovlasceni servis, kod vas postoji sigurno zvanicni uvoznik za vag pa po broju shasije da ti nadju kuciste filtera... Kostace te boga oca, al i kad vece ne mozes da nadjes polovno...
-
Nije druze, upravo suprotno. Posto sam ga kupio sa pijacarskim gljiva filterom, hteo sam da nadjem i postavim fabricki preporuceni, da se resim onog s**** od gljive, ne da budzim nego na fabricko. Naravno da prodjem sto jeftinije.
-
i ako ti vec ne ide kako treba, prvo vrati sve na fabriku i probaj provozat, jer, hoce protokomjer da brljavi i zeza kad se stavi gljiva, zato sto ona propusta vise vazduha nego obicni filter. Moguce da i nije crko, vec sam brlja zbog gljive, tako da ne puknes odma pare i za njega.
-
Upravo to i jeste sustina, @Radio, zato i trazim da nadjem original kuciste i filter, da probam sa tim, jer ovaj gljiva je i pijacarski i supalj sav, a ako ne bude ok, valja dalje trazit protokomjer.
-
Malo preskačeš korake, ako i sa filterom ne ide, onda dobra dijagnostika u auto i na put, prate se parametri punjenja turba, parametri protokomjera itd. tako se najlakse a najjeftinije prođe.
-
PROBLEM RESEN.
Nasao sam kutiju od golfa 4, uglavio je nekako u onaj prostor, jest da je malo glomazna i da nije pricvrscena na nosace ali radi, cini mi se OK.
Uglavnom mnogo bolje je od one gljive.
@radio...Pa, sta znam, vidjecu kad zamijenim filter sta i kako cu dalje, kako ce se ponasati protokomjer, kupio sam i neko sredstvo sa alkoholom da ga malo ocistim kad zamenim, sprej sa alkoholom.
Uglavnom, kacio sam ga na dijagnostiku 3 puta u zadnjih 20 dana i svaki put mi pokazuje problem sa protokomjerom, sve ostalo djeluje ok, kazu ljudi, fabricki parametri.
Mada potrosnja mi je nesto prevelika, po mojoj racunici od kako je kod mene, trosio je oko 10 l na 100 km pa cak i vise, jeste da je gradska sve voznja al opet mi to previse nesto, moze li protokomjer toliko da utice na potrosnju...?
Ide stvarno dobro, jer vozim TDI 1.6 firmin-NOV Cedi i bratov 1.9 TDI Bora 2002 g.p. i mogu vam reci da moj auto daleko bolje vuce od oba ova, ali mi previse trosi...