VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: svrle Decembar 09, 2012, 05:57:29 posle podne
-
Da li je stetno da klima radi zimi, s obzirom da su velike hladnoce u pitanju, kako se to odrzava na ceo sistem? Posle duze voznje sad zimi stvara se velika vlaga u kolima i magle stakla, sa klimom tih problema nema. Da li tako moze da se osteti kompresor, da li on uopste radi kada je napolju u minusu?
-
Nije pozeljno koristiti svakodnevno vec povremeno prebaciti na hladno i ukljuciti da odradi ciklus, da bi se sve podmazalo u sistemu i da ne bi doslo do korozije odredjenih delova. Ako magle stakla, samo malo otvori (spusti par mm) prozor i to ce ubrzo nestati. Zbog ovoga su veoma dobri vetrobrani na vratima vozila.
-
Veca mu je shteta da ne radi, da ne podmazuje kompresor i zaglavi... Ja na to ne obracam paznju, kad zamagli palim klimu... Cak kad je hladno kad drzis klimatronik na auto, krene ranije da greje... Imaju neki modeli ugradjene el. grejace, tkz zimski paket...
-
ja nemam klimatronik, imam manuelnu klimu. Namazao sam stakla sa alkoholom, tacnije kao neko sredstvo za sprecavanje magljenja stakala, pa cu videti sta se desava.
-
Kod svrleta na polu je obicna manuelna klima koja nije u ispom sistemu kao digitalna sa automatskim sistemom. Zato sam i napisao ovako.
-
Kako vam to magle stakla?Meni to nikad,čak ni kad sam imao golfa.
-
zato sto je vozim dosta dugo kola u cugu i kad pustim grejanje sa patosnica isparava voda i pravi vlagu.
-
Rekao sam ti priotvori malo prozor kad to primetis i brzo ce nestati. Znam kad ja idem zimi za Rusiju ili nazad i vozim po 20 sati u cugu, i meni se po nekad desi kad tocim gorivo pa unesem sneg na obuci.
-
Da nisi možda podesio da ti kruži vazduh iz kabine,pa ti zato magli?
-
Mora da magli. . , posebno ako se kola dugo ne voze. . .. Takav problem imam i ja. . ., em sto je kod mene velika vlaga u vazduhu . .. Prijeki lijek je ovo sto Rus kaze, ja posto imam ove vjetrobrane meni je prozor uvijek otvoren pola cm. .. Tako kad radim ne magli, plus to sto kad se vracam kuci pa minut prije nego cu se parkirati upalim grijanje na max i okrenem da duva kod nogu da osusi patosnice. .. Svrle, promjeni filter klime. ..
-
dobro je upali po nekad klimu u ovo vreme cisto da kompresor odradi.
a sto se tice maglenja,ja mislim kada se sve klapne ispravne kao i mali hladnjek (filter cist),da ni jedan auto nece magliti.
-
Ma kako da ne magli kad se unosi sneg u auto? Prosle zime sam unosio patosnice u stan da se sushe... Tepih patosnice sa onom plasticnom masom sa zadnje strane da ne propusta na tepih... A filter klime menjam 2 puta godisnje...
@Boban ja neshto istripovao da je kod svrleta klimatronik... znaci za ac klimu nemam pojma, znam samo kako klimatronik radi....
-
Veca mu je shteta da ne radi, da ne podmazuje kompresor i zaglavi... Ja na to ne obracam paznju, kad zamagli palim klimu... Cak kad je hladno kad drzis klimatronik na auto, krene ranije da greje... Imaju neki modeli ugradjene el. grejace, tkz zimski paket...
Nisam istripovao vec odgovorio na tvoj post gde si ukazao sistem za klimatronik i sistem auto. A znam da svrletov polo nema takvu klimu vec AC kao i moj.
-
ja sam se istripovao, o sebi sam pricao ne o tebi ;)
-
Jel problem do filtera ako vazduh gusi kad radi grejanje? I to je pocelo da me zeza danas.
-
Kako mislis vazduh gusi?
-
Može da bude filter a može i naslaga snega i leda koja sprečava da lako uvlači svež vazduh.
-
Izvadi filter i pogledaj, to je bar lako na polu. Imas ona 2 klizaca samo pomeri ka spoljnjoj strani i vadis lako poklopac a i sam filter posle.
-
kad se otvorila tema da pitam i ja nesto :) na koliko stepeni prestaje da radi klima, a pocinje grejanje na klimatronicu ? cini mi se kao da mi se kompresor upali i na grejanju :)
-
Ako je u AUTO režimu kompresor se uvek uključuje jer se tako bolje održava zadata temperatura. Na osnovu zadate i trenutne temperature klimatronik podešava jačinu duvanja i položaj klapnica. Kada po hladnom vremenu ne bi radio kompresor klimatronik bi u trenutku kada je dostignuta zadata temperatura morao da potpuno prekine cirkulaciju vazduha da se kabina ne bi pregrejala dok sa malim hlađenjem vazduha cirkulacija može da se održi. Kompresor se ne bi uključio ako je spoljna temperatura ispod -26 stepeni jer tada R-134a (odnosno "freon") prelazi u tečno stanje. Sve u svemu, ako ti je hladno u kabini to nije zbog uključenog kompresora već zbog zaribalih klapnica ili u grejač kabine ne dolazi rashladna tečnost motora.
-
ja korisim ECON rezim,to je bez ukljucivanja kompresora,zadam tem u autu i automatski podesava klapne i ventilator ako usmerim vazudih na noge i soferku sam prebaci na AUTO i ponovo stisnem ECON i osaje tako. jedino ne ECON rezimu nemoze da radi kruzenje vazduha u kabini
Nikola upalis econ i nece paliti kompresor,ako si to hteo ?
-
Kako mislis vazduh gusi?
Pa posle par minuta grejanja, oseti se neki cudan miris u vazduhu, ne znam kako bih ga definisao. Filter sam gledao, ne deluje mi mnogo prljavo, a nema ni vlage na njemu, suv je kao barut.
-
Meni je tako "gušilo" par meseci nakon promene grejača kabine jer je izgleda bio premazan nečim što je ispuštalo ružan miris. Posle toga je nestalo i sada ništa ne smrdi. Ako imaš klimu onda može biti i od buđi na isparivaču, o tome i kako se čisti je pisalo na forumu. Ako ti je i to čisto onda možda smrdi antifriz ako curi na grejaču kabine ("mali hladnjak"). U tom slučaju bi primetio i maglenje stakala a taj miris je inače gadan i štetan i treba što pre da ga rešiš.
-
Ne znam gde mi stoji mali hladnjak da vidim da li curi? Valjda bi brzo trosio antifriz da curi negde, zar ne? Meni ne gubi antifriz koliko mogu da primetim.
-
To sto osetis taj miris to je iz kanala kroz koje ide vazduh. Ima prasine u njima i prljavstine od vremena se nakupilo. Uzmi onu tecnost Asepsol u apoteci i ocisti sa njom luftere i sve ostalo. Ima tema negde oko tog ciscenja. A sto se zagusi (oslabi protok vazduha kad se prebaci sa hladnog na toplo ili obrnuto) dok ne zagreje ili ohladi sistem.
-
Ako je u AUTO režimu kompresor se uvek uključuje jer se tako bolje održava zadata temperatura. ..Kompresor se ne bi uključio ako je spoljna temperatura ispod -26 stepeni ...
Moram samog sebe da ispravim jer sam utvrdio da na mom autu kompresor ne uključuje ako je spoljna temperatura +4 stepena ili niža. Nije mi poznato iz kog razloga jer sam na forumima našao da na drugim kolima (recimo Tojota) klima radi i na nuli pa i na minusu (naravno pod uslovom da je uključeno grejanje u kabini). Pre neki dan je bilo +2 i paduckao je sneg koji smo uneli sa kaputima i čim je počelo grejanje zamaglilo se samo tako. Naravno, otvaranje prozora pomaže ali klima bi bila brža i efikasnija. Znači, zavisi od modela i proizvođača.
-
Danas sam kupio novi filter kabine i naprskao sam ovaj sprej u sve otvore i naprskao sam hladnjak koji se vidi iza filtera kabine. Tu sam nakokao dosta te pene, valjda se lepo sve ocistilo. Javicu da li je resilo problem.
(http://4.bp.blogspot.com/-3Zs5WScN-MM/T2xc72EzYMI/AAAAAAAAC70/G-QKUDbQA9s/s1600/Puri+Clima+Spray.JPG)
-
Resen problem smrada. Sad je sve super, nema neprijatnih mirisa i super sve radi, jos da zaladi pa da vidim da li ce magliti stakla. alealeee
-
Ja kod mene nikada ne ukljucujem AUTO, kada radi grejanje, uvek stavim Na ECON....... Da li je to normalno i kako treba?
-
Ja koristim ECON i to na LO sve dok kazaljka temperature malo ne odlepi, tako se motor najbrže zagreje (i njemu nije lako biggrin). Čak i kasnije ostavim ECON a povećam temperaturu na 22. Malo više se zezam sa dugmićima ali uštedim malo goriva (ne uključuje kompresor) i ne moram da pazim da isključujem klimu 5 minuta pre parkiranja kako bi se oduvala vlaga sa isparivača.
-
zameni polen filter i nece ti vise magliti stakla
-
R134a je uvek u tecnom stanju ja punim klime i na plus 30 i u menzuri je uvek tecan freon
-
koliko sam ja nešto čitao stručnjaci PREPORUČUJU povremeno paljenje klime i zimi !!!
i zimi se na Climatronicu se paljenjem prve tipke za usmjeravanje na vjetrobran (koliko sam skontao čitajući upustvo) pali i klima na maximalno te pomaže bržem odmagljivanju istog
(http://data.motor-talk.de/data/galleries/73814/3545697/climatronic-13854.jpg)