VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Dovla Novembar 30, 2012, 10:49:19 pre podne

Naslov: Ulje
Poruka od: Dovla Novembar 30, 2012, 10:49:19 pre podne
Kupio sam golfa 1.6 16v,105ps....Auto je kupljen u CH,i tamo je placen 3200 eura,ovde sa plinom,carinom i ostalim je izasao oko 4700.Ne zalim pare....uzet je sa 164k km,sada ima kod mene 176k,Nikakav kvar,max utegnut,ide solidno.Ne lupa nista...Za otprilke 10k,mi je potrosio 1l ulja.Majstor kaze da ti motori 1.4 i 1.6 hoce da potrose ulje i da se ne brinem......MOtor suv skroz,nije pran uopste...Auto nije kupljen na placu ,Cak stavise vidjen je usput kod coveka koji ga je prao, kuci u dvoristu,Navratio sam i pitao da proda...Bio je drugi vlasnik...Celu istoriju automobila ima,mogu i da garantujem za kilometrazu...Ali ta potrosnja ulja?  Pomoc i misljenja...Unapred zahvalan..A da jos i ovo auto je 2000god ali je  motor euro 4,zvao i autokomerc da proverim..
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: btomic Novembar 30, 2012, 11:23:13 pre podne
Euro 4 standard je usvojen 2005. godine, ovi što napraviše tvoj auto 2000.g. su bili pravi vizionari biggrin
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Bojan5 Novembar 30, 2012, 12:01:27 posle podne
mozda su ti posle gumice ventila, dimi li ti sivi dim ponekad kad ga upalis, 1L za tu kilometrazu je malo vise nego dozvoljeno za benzinske motore
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: dule73 Novembar 30, 2012, 12:10:16 posle podne
U knjizi uz novog pasata 3BG kad se proizvodio piše da od jednog do drugog mijenjanja ulja moze da varira potrošnja do 1l. Mada ja ne bih volio da mi toliko troši a pogotovo ne benzimac. Mene potroši max 0,2 L
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Mrkn Novembar 30, 2012, 12:32:39 posle podne
Euro 4 standard je usvojen 2005. godine, ovi što napraviše tvoj auto 2000.g. su bili pravi vizionari biggrin

EU4 je stupio na snagu 2005, ali je definisan 1998...
Vise VW motora iz 2000 godine, koji su se izmedju ostalih ugradjivali i u Golfa, su zadovoljavali EU4 iako je taj standard tek kasnije stupio na snagu...
AQY, AXP, AUM, AZD, AQN, AUE, AVU, AZH su motori koji su se ugradjivali 2000 godine, a zadovoljavali EU4 standard...
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Dovla Novembar 30, 2012, 02:35:40 posle podne
Pa sta onda predlazete? Sta da radim sa kolima? Ne dimi,nema dima nikakvog? Sve je ok,sem toga?
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Rocky Novembar 30, 2012, 02:59:45 posle podne
Ako koristis sintetiku moze zbog toga a i ako malo vise ides u visoke obrtaje onda je sasvim u redu da potrosi ulja.
I pitanje za tebe je, da li koristis normativ ulja propisan za taj motor.
 
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Novembar 30, 2012, 04:17:57 posle podne
Vozi, ne brini i uzivaj.
Prati potrosnju ulja i dolivaj kada zatreba.
VW ima svoju filozofiju sto se tice potrosnje ulja.
U dokumentaciji koju sam procitao sve do 1 litar na 1000 kilometara je OK.
I to stoji za sve VW motore u originalnoj dokumentaciji.
Tako da je tvoja potrosnja 10 X manja.

A svi ce ti pricati svoju pricu, te ne trosi nista, te jos pravi ulje itd.
A i to je tacno, kao sto nema dva ista oka u glavi, tako nema ni dva ista motora, ni dva ista vozaca, ni dva ista ulja, ni dva ista vlasnika itd......
A konkretno prvo potrosnja ulja kod VW krene od gumica ventila, one su malo slabijeg kvaliteta (namerno) nego kod ostalih vozila.
Tek kasnije (mnogo) krene potrosnja ulja zbog karika.
Nije svejedno da li se voze krace ili duze relacije, to je recimo presudno za potrosnju ulja istog kvaliteta.
Najvise ulja se trosi na kracim relacijama po gradu.

I to sve sto sam napisao gore mozes da zaboravis ako znas gde u Srbiji da kupis ulje. To je najbitnije u ovoj eri falsha.
Ja sam se odlucio za Lukoil, jer sam u medjuvremenu izgubio vezu za originalna ulja koja su dolazila preko Drine.
Bio sam srecan godinama, kupis kutiju od 20 litara i zaboravis.
Sada sam na Lukoilu. Tu nema falsha jer se kupuje samo kod njih a kvalitet je OK.
Ako sumnjas zamenis koju hiljadu ranije i uzivaj.
Navozaces se ti sa njim, ne brini big_boss......
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: GT267 Novembar 30, 2012, 04:21:41 posle podne
Napisa li ovo 1l na 1 000 km. . , il si zaboravio jednu nulu. . ? E taj motor sto trosi toliko nema ni karika, ni gumica, ni dihtunga na glavi, karteru, deklu, nista. . . , ni cep za ispustanje ulja nema. . .  biggrin
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: dejan921 Novembar 30, 2012, 04:23:48 posle podne
ok je 1l na 1000km?? pa onda bi na 10000km trosio 10l. . pa onda nebi imao potrebe menjati ulje nego samo dosipati, posto potrosi vise nego sto stane u njega. .
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Lepi Novembar 30, 2012, 04:28:20 posle podne
...Za otprilke 10k,mi je potrosio 1l ulja....

10000km --> 1l


U dokumentaciji koju sam procitao sve do 1 litar na 1000 kilometara je OK. ?????  :huh:
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Novembar 30, 2012, 05:17:26 posle podne
Tako je drugari moji, ali i nije bas tako.
VW motori hoce da popiju malo vise ulja i od Opela i od Fiata i od ostalih. Niko nije ni rekao da motor treba i mora da potrosi toliko.
Kolega se zali na 100 grama na 1000 kilometara. Ja sam mu samo rekao da nema razloga za brigu.

Kada se dodje do potrosnje od 1 litar na 1000 km vreme je da mu se nesto radi, to  je pisac hteo da kaze.
A ako cemo pravo, nema ni matematike dosipavati 1 litar na 1000 kilometara. Skupo izadje.
Ali tada se ako se nema para, samo menja filter ulja na 5000 km a ulje se samo dosipa, tj. ne menja se. I ta varijanta se koristi kada je plitak dzep, auto treba ponekad a za generalnu se nema para i nema smisla.
Dakle potrosnja od 1 litar ulja na 1000 kilometara kod VW auta je granicna-maksimalna potrosnja gde se misli da se motor mora otvarati i raditi.

A do tada se uz kvalitetno ulje i normalnu voznju predje 300-400.000 a i vise km.
Ovde je crno na belo http://www.vwclub.org.ua/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=28&lid=58 (http://www.vwclub.org.ua/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=28&lid=58)
Skinite uputstvo, za Golf 3 za sve njegove motore. Na strani 102 cete videti sta pise, doduse na ruskom.

PREVOD:

Potrosnja ulja se javlja normalnom pojavom. Potrosnja ulja moze iznositi i do 1 l na 1000 km
*takodje vazi i za period razrade automobila*.
Zbog toga je potrebno redovno pri svakom punjenju goriva i pred svakom daljom voznjom, proveravati nivo ulja u motoru.

Ako u uputstvu za auto pise da se kontrolise ulje pri svakom sipanju goriva (pun rezervoar oko 1000 km ) onda ima razloga za to.
Kome trosi 10 x manje ili nista taj je srecan i dobro mu je odrzavan motor sa kvalitetnim uljem.

Kontrola ulja pri svakom sipanju goriva pise i u uputstvu za najnovije VW.
Gledao sam emisiju-test  o najnovijem Pasatu, cini mi se Top Gear. U gepeku mu stoji 1 litar ulja.
To jos nikada nisam video nigde.


Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Bojan5 Novembar 30, 2012, 05:20:39 posle podne
ja ne znam sta sve moze da pise, ali ti kazem da ako motor pocne da trosi preko 1.5L na 10k da se generalna odma radi, pusti se ti te zajebancije da trosi vise ulja nego goriva i da je motor dobar.
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Novembar 30, 2012, 05:44:06 posle podne
Ne treba moj Bojane biti bas tako brz. Nece VW biti nista sto pocne da trosi 1,5 l na 10 000 km. Nece se ni zapaliti ni zaribati.
Uvek ce te prvo majstor savetovati da sipas ulje sledece odnosno vece gradacije.
Pa ces nastaviti da se vozis. Hiljade i hiljade km.

Onda ces doci opet kod majstora.
Pa ce te majstor pitati imas li jos nekih problema sa motorom.
Tada ce se izmeriti kompresija koja ce biti u dozvoljenim ali ne idealnim granicama.
I skinucete tada glavu, prekontrolisati stanje cilindara i promeniti gumice ventila.
Pa ces nastaviti da se vozis. Hiljade i hiljade km.

Onda ce krenuti i problemcici i tada ce doci vreme za generalnu.
Shvatices da nemas racuna da radis generalnu i prodaceg ga jer je povoljan sledeci model i kupices drugi VW.
I opet ces nastaviti da se vozis. Hiljade i hiljade km.
Volim i ja VW, ali uglavnom tako ide.
Samo opusteno.


Naslov: Re: Ulje
Poruka od: Mrkn Novembar 30, 2012, 06:04:43 posle podne
Svaki TFSI potrosi 1.5 lit. ulja u jednom servisnom intervalu. Normalna stvar. Kao sto je i normalno da neki motor potrosi 1 lit./10.000 km sem ako se ne vozi uglavnom po magistrali...

Tapatalk Post
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Lepi Novembar 30, 2012, 06:21:39 posle podne
Ama kako normalno? Cudno..
Meni dvojka 1.3 ne potrosi ni kap ulja od menjanja do menjaja.
A ni Rabbit V5 2.5 isto.Tu i ne proveravam.

Auto nebi trebao da trosi ulje. Cim krene to nesto nije kako treba.

EDIT: Cekam samo gedora da se javi da vidimo kog ce da napsuje  lollol
Naslov: Re: Ulje
Poruka od: Mrkn Novembar 30, 2012, 06:32:31 posle podne
Pricamo o malo modernijim motorima. Dao sam TFSI kao primer. Imao ih 2 i oba su isto trosila. Imam bar 6-7 drugara koji ih isto imaju i svakom se dosipa ulje...

Tapatalk Post
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Lepi Novembar 30, 2012, 06:43:07 posle podne
Pa Rabbit je moderan 2007  biggrin

Ali netvrdim da tvoj nije trosio. Samo mi cudno za tog golfa od coveka koji je postavio potanje da trosi. Nebi trebalo.
Isti taj ima moja tetka. Ne trosi nista.
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Novembar 30, 2012, 07:10:40 posle podne
Upravo tako, prica se o malo modernijim motorima.
A ja sam samo naveo granicnu potrosnju ulja od 1 litar na 1000 km koja se odnosi na tehnologiju od pre 20-30 godina,
a moze se isto reci i za jos starije motore. Svaki motor koji naidje na potrosnju od 0,5 litara na 1000 km mora se cesce kontrolisati i mora mu se naci uzrok.
Onaj ko je vozio Zastavu 101, Skodu 120, Citroena GS, Fiata 132, Golf 1 itd. zna o cemu sam pricao u gornjim postovima.
Onaj koji mu je prvi auto Golf 4 ili Golf 5 ce se odmah uplasiti potrosnje od 0,1 litar na 1000 km.

Pa ko ce sipati 1 litar ulja na 1000 km?
Pa penzioner koji ga drzi u garazi i predje godisnje 2000 km. Menjace ulje svake dve godine.
Vozice ga samo po lepom vremenu, sta ga briga sto malo dimi na auspuh ili iberlauf.
Njemu nije problem da kupi i dospe 2 litra ulja godisnje. Ima takvih ljudi mnogo, ne biste verovali.
Ali oni voze uglavnom starija auta.

Od tada do sada su se promenili i materijali i tehnologija izrade motora i kvalitet ulja.
Samo se jedna stvar u poslednjih 50 godina nije promenila. A to je kvalitet delova iz prve ugradnje.

Kolega Dovla treba da se posavetuje oko izbora ulja i da uziva.
Ima tema za to, neka je procita. Ja sam je procitao celu kada sam dosao na forum, pa mu je preporucujem.

Odlucio sam se za Lukoil. I ne mislim da ubedjujem nikoga da je najbolje ali je sigurno u sredini.
Bitnija mi je sigurnost. Tu nema falsha.
A i cena je vise nego korektna. A i spisak sertifikata.

http://tinyurl.com/bvdz6om (http://tinyurl.com/bvdz6om)

Lukoil Synthetic 5w-40 je dobio sertifikat VW 502.00 i VW 505.00 jos 2005.godine.  http://www.lukoil.rs/back/gallery_image.asp?id=1077 (http://www.lukoil.rs/back/gallery_image.asp?id=1077)

A kad vec pisem evo koja su ulja odobrena od VW za sva njihova auta sa svim motorima od 1997-2008 prema sertifikatima VW 502.00,  VW 505.01 i VW 504.00/507.00 :

http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/vwoiltsb.pdf (http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/vwoiltsb.pdf)

pa ko voli neka cita i trazi, ovo pokriva skoro sve nase automobile, osim bas najnovijih.

A ako zelite da saznate koje bi Vam ulje sipali u ovlascenom VW servisu u Americi, onda samo i iskljucivo ova:
http://www.fruitlands.net/tdi/vw_oil_dec_2007.pdf (http://www.fruitlands.net/tdi/vw_oil_dec_2007.pdf)
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: GOLF77 Decembar 01, 2012, 11:25:20 pre podne
Ja sam ovo vec negde pisao ovo, u fabrickoj knjizici mog golfa keca stoji da mu je potrosnja ulja na 1000km 1l, tako da razumem sta hoce AirForce da kaze. E sad kod ovih novih automobila da trose ulje toliko to nisam znao.
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Decembar 02, 2012, 10:21:42 pre podne
Mislim da je ovo jedan dobar tekst u skracenoj i pojednostavljenoj verziji koji bi trebao svaki vozac da procita u vezi ulja za automobilske motore.
Obratite paznju na tablicu a takodje i na ono sto vam pise u uputstvu za vas VW.

Viskozitet i zadaci motornog ulja

Zadaci motornog ulja

Danas su prihvaćena dva sistema klasifikacije ulja i maziva prema njihovoj viskoznosti, a koji imaju međunarodni značaj – ISO i SAE. I dok se prvi sistem odnosi na tečna industrijska ulja i maziva, drugi se odnosi na motorna ulja i ulja za diferencijale i menjače automobila. Mi ćemo se, naravno, pozabaviti ovim drugim.

Viskozitet ulja predstavlja veličinu unutrašnjeg trenja između molekula maziva, ili slikovitije rečeno, predstavlja tečljivost ulja pri određenoj temperaturi. Nastaje kao rezultat delovanja međumolekularnih sila u fluidu. Što su te sile više izražene to je i viskoznost veća. Potrebno je naglasiti da viskozitet ne treba mešati sa gustinom jer su to dve potpuno različite fizičke karakteristike nekog fluida. Da bi na samom početku bilo jasnije o čemu se radi za primer ćemo uzeti prirodni med. Ova materija poseduje izuzetan viskozitet, zbog kojeg skoro da u potpunosti gubi svojstva tečljivosti. Gustina je nešto sasvim drugo i mnogo je manja nego što preovladava mišljenje.

Ulje većeg viskoziteta, nego što motor zahteva, daje veće otpore pri kretanju, teže prodire u radne zazore, otežava pokretanje hladnog motora itd. Ulje manjeg viskoziteta ima znatno manju otpornost uljnog sloja, koji se lakše može razoriti pod dejstvom pritiska koji vlada između kliznih površina, tako da može doći do dodira metala po metalu i na taj način povećati (ubrzati) habanje delova u kontaktu.

Viskozitet ulja se menja sa promenom temperature i to tako što sa povećanjem temperature viskozitet opada, dok sa snižavanjem temperature ta vrednost raste. To prosto znači, da će neko ulje pri porastu temperature biti “ređe”, dok će pri padu temperature biti “gušće”.

Od motornih ulja se traži da te promene viskoziteta, u zavisnosti od promene temperature, budu što manje. Iz tih razloga su razvijena “monogradna” ulja ili ulja za jednu sezonu, odnosno “multigradna” ulja ili ulja za više sezona. Monogradna ulja (imaju jednu brojnu oznaku, SAE 30, SAE 40 itd.) se koriste u automobilima koji prelaze mnogo veći broj kilometara (recimo za godinu dana) nego što je to uobičajeno, pa samim tim i češće menjaju ulje. Oni su u stanju da, baš zbog te česte promene ulja, prilagode viskozitet maziva godišnjem dobu odnosno nekom (minimalnom) rasponu temperature vazduha koji odgovara vremenskom periodu korišćenja ulja. Kod ovih ulja će promena viskoziteta biti najmanja. Kod multigradnih ulja (imaju dve brojčane oznake: SAE 15W-40, SAE 5W-20 itd.) stvar je nešto drugačija.
Ova maziva se najčešće koriste u vozilima koja prelaze “prosečan” ili    manji broj kilometara od “proseka”, pa je i period zamene ulja duži, odnosno ređi. S’ obzirom da je interval zamene duži to je i raspon temperature vazduha veći (ili maksimalan) pa bi samim tim i viskozitet ulja u motoru trebao da ima veće oscilacije. Da bi se ta promena viskoznosti svela na što manju meru koristi se multigradno ulje koje bi trebalo da, osim minimalne promene svog viskoziteta, pomiri i one dve suprotnosti sa početka ovog teksta, to jest da i u “letnjim” i u “zimskim” mesecima obezbedi adekvatno podmazivanje sa jedne i odgovarajuću zaštitu delova u kontaktu sa druge strane. Najlakši način za odabir, a samim tim i za razlikovanje monogradnog i multigradnog ulja je oznaka viskoziteta na ambalaži uljnog pakovanja.

Skraćenica “SAE” predstavlja inicijale od Društva automobilskih inženjera Amerike (Society of Automotive Engineers) koje je i donelo odluku o ovakvom načinu obeležavanja ove uljne karakteristike.

Da bi smo još više pojasnili sve ono o čemu smo do sada govorili u nastavku teksta dajemo tabelarni pregled upotrebe ulja sa stanovišta njegove viskoznosti u zavisnosti od temperature okoline u kojoj se ulje koristi. Podaci su preuzeti iz knjižice za tehničko uputstvo Volkswagen-Golfa, mada je tabela vrlo slična i kod drugih proizvođača automobila.

Kod benzinskih motora            Kod dizel motora
Oznaka viskoziteta   °C            Oznaka viskoziteta   °C
SAE 40   17 ÷ 42                    SAE 40   17 ÷ 42
SAE 30   (-2) ÷ 32                    SAE 30   (-3) ÷ 33
SAE 20W-10   (-13) ÷ 13    SAE 20W-20   (-12) ÷ 13
SAE 10W   (-22) ÷ (-2)            SAE 10W   (-33) ÷ (-2)
         
SAE 20W-50   (-12) ÷ 32   SAE 20W-50   (-12) ÷ 33
SAE 20W-40   -׀׀-                   SAE 20W-40   -׀׀-
SAE 15W-50   (-18) ÷ 32   SAE 15W-50   (-17) ÷ 32
SAE 15W-40   -׀׀-                   SAE 15W-40   -׀׀-
SAE 10W-40   (-22) ÷ 18   SAE 10W-40   (-22) ÷ 18
SAE 10W-30   -׀׀-                   SAE 10W-30   -׀׀-
SAE   5W-30   (-33) ÷ (-8)                     (-23) ÷ (18)
SAE   5W-20   -׀׀-                                         -׀׀-

Kao zaključak izlaganja o viskozitetu motornog ulja, može da se kaže sledeće:
a) SAE oznake na ambalaži uljnog pakovanja samo su oznake viskoziteta ulja, koja je potrebna, ali nikako i dovoljna informacija o tome da li to ulje odgovara zahtevima koji moraju da se ispune ne bi li se ostvarili optimalni uslovi pri eksploataciji motora.

b) Informacija o SAE gradaciji viskoziteta ulja, međutim, važan je podatak o opterećenju i vrsti opterećenja kao i sposobnosti takvog motornog ulja da obezbedi korektno podmazivanje delova u sprezi koji se relativno kreću jedan u odnosu na drugi.

c) Preporuka ili izjava da treba da se “troši ulje SAE 30″ je dezinformacija. Na žalost,  takve izjave ili preporuke se još uvek vrlo često sreću u trgovinama rezervnim delovima vozila, pogonskim materijalima za vozila, uključujući i trgovinu motornim uljima i uljima za transmisiju.

Pripremio: Dušan Ković
http://www.motorna-vozila.com/tag/viskozitet-ulja/ (http://www.motorna-vozila.com/tag/viskozitet-ulja/)


Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Dovla Decembar 02, 2012, 06:09:35 posle podne
Sipam ulje 10-40 mobil...Nije nesto ni jeftino,A vecinom vozim kratke relacije.Svaki dan do posla i nazad imam u oba pravca 10km....Hvala na savetima,a i majstor mi rece da ga menjam na svakih 8k,
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: AirForce Decembar 02, 2012, 11:34:31 posle podne
@Dovla
Dobio si dobar savet dobrog majstora.
A ja cu da dodam da tvoj motor uopste ne trosi ulje i da je to odlican motor. Kako i zasto?

Jednostavno, vozis kratke relacije i vozis na TNG. Na kratkim relacijama se trosi vise ulja nego obicno, to je svima dobro poznato. E sad ,da li ima povecane potrosnje ulja kod motora sa TNG?
To je vecita tema. Pola ljudi tvrdi jedno a druga polovina drugo.
Ja licno mislim da postoji uticaj na potrosnju ulja, teoretski postoji objasnjenje ali mogao bih da se slozim i da ne postoji, ako me neko ubedi i teoretski i prakticno.

Ako se tvoja potrosnja od 1 litar na 10k razbije na: 0,7 l zbog kratkih relacija i samo 0,3 l zbog TNG ti dobijas savrsen motor (a sam si rekao da ga nisi kupio na placu nego kod urednog coveka u CH).
Uzimajuci ovo u obzir stvarna potrosnja ulja tvog motora je statisticka greska. I to je takodje potvrda da sipas adekvatno i kvalitetno ulje.
Ukoliko postupis po savetu majstora i menjas ulje svakih na svakih 8k umesto na 10k i pri tome ga ne moras dolivati ( padne sa max na min), ti treba da uzivas.
Mnogi bi bili srecni sa takvim motorom. Pa i ja.
Ukoliko nameravas da jos dugo vozis taj auto onda ces normalno proci kroz ove faze:

http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=45300.msg489573#msg489573 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=45300.msg489573#msg489573)

Volim da citam tekstove ovog coveka.
Ima tu i teorije i prakse, kao i podataka do kojih se tesko dolazi:

http://motornaulja.blogspot.com/2011/09/sta-je-povecana-potrosnja-motornog-ulja.html (http://motornaulja.blogspot.com/2011/09/sta-je-povecana-potrosnja-motornog-ulja.html)

Uzivaj  driving

 
Naslov: Odg: Ulje
Poruka od: Dovla Decembar 03, 2012, 12:37:45 pre podne
AIR druze hvala na savetima...Pa planiram da vozim sigurno jos 1 god dana dok ne skupim pare za nesto bolje...Ja sam isao na soluciju da platim auto vise 1000-1500e a da znam da je prava km,da se u auto sipao pravi benzin,a ne kod nas ovaj buckuris i da se vozio po mnogo boljim putevima,da ne pricam o njihom standardu odrzavanja...Sve se to isplati kroz voznju