VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: nrobert Novembar 22, 2012, 05:21:42 posle podne
-
Pozdrav
Do sada sam vozio Golfa trojku 1.9TD, a od nedavno 1.8 benzinca.Moze li neko da mi pomogne kako da podesim paljenje na mom vozilu.Naime u Auto Dati je podatak da treba da se poklope tacka na bregastoj, mtrva tacka radilice i da ruka na razvodniku paljenja bude poravnata sa zarezom na samom kucistu razvodnika.Na samom zamajcu postoji samo jedna crta koja oznacava GMT i nema nikakvih drugih oznaka.Na nekim stranim sajtovima sam naisao na podatak da kod ovog motora treba sve dovesti kako sam i vec pomenuo a da sam ugao paljenja podesava sama elektronika.Razvodnik paljenja mogu da pomeram i cini mi se da auto ide malo bolje kad ga pomerim par milimetara u levo, znaci pomerim malo paljenje unapred.
Primecujem kada to uradim da auto bolje ide ali hoce da u voznji na nekih 2000-2500 obrtaja, dok je pusten gas pa koci motorom da cas dodaje a cas oduzima gas.Pod nogom osetim da leptir gasa tada gura sam step motor ler gasa.Zbog cega to radi nije mi jasno, ali mi i nesmeta toliko.
Hteo bih tacno da podesim paljenje jer imam nameru da uskoro ugradim i plin pa bih voleo da dovedem auto u sto bolje stanje.Drugih zamerki nemam, auto ide Ok presao je stvarnih 207000km i narocito od kada sam skinuo katalizator ide jos bolje.Potrosnja oko 9 do 10L, sto za ovaj motor mislim da je ok jer pravim male relacije u proseku 6 do 15km do posla i nazad.Pa bi se moglo reci pretezno gradska voznja.
Hvala svima na odgovoru unapred i pozdrav svim clanovima foruma
Robert
-
moj ti je savet da ne pokusavas sam , odvezi kod nekog majstora nije to bas tako jednostavno namestiti , imas li strob??? kako mislis da pogodis ugao ???
ako vec mislis da ugradjujes gas odradice ti to majstori koji ga budu ugradjivali , ja ti mogu predloziti kargas ili sale autogas u brace jerkovic naselju kruzni put oni ugradjuju gas cena 50-100e ruke , zavisi sta imas , ja sam ugradjivao sebi na proslom autu sve bilo ok . pozzz
-
ovih dana ce mi stici i kabl za dijagnostiku, mislim da cu sa VagCom om moci da ocitam i ugao paljenja.Videcu.Nemam strob lampu ali me buni to sto na zamajcu nema oznake za ugao od 6 stepeni za podesavanje paljenja vec samo crtica koja oznacava gmt!To me i buni jer kako nastelovati ugao paljenja lampom kada nema repera?
Recimo pogledajte ovaj sajt gde pod tackom 18 se vide dva repera na zamajcu (motor 2.0)
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/t-belt/index.htm (http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/t-belt/index.htm)
Sto se tice plina mislio sam da odem do Rasica ili GTA servisa.
-
ne znam sta bih ti sada rekao , ja znam iz price da se koristi strob , sada da li preko kompa moze to neznam , ukljucice se vec neko u temu ima ovde par ljudi sigurno znaju , mada ovako sa neta ja mislim da se tu tesko sta moze uciniti bez alata . probaj pa ako uspes javi kako si uspeo
-
Nemože preko kompa, mora stroboskop lampa. Za plin se podešava ranije paljenje za 10 stepeni.
-
OK, dobro da znam da naglasim serviserima koji mi budu ugradjivali plin da provere i paljenje. Napominjem jos jednom da nemam neke zamerke sto se samog ponasanja auta tice,sve mi deluje ok.Jedino sam cisto hteo da budem siguran da je sve podeseno kako treba.Od toga kako auto ide do same potrosnje sve mi deluje normalno.Narocito posle gotovo mrtvog dizela koji je posle 20god i 330000km pitanje i dal je imao i vise od 60KS sada, skociti na 90KS je velika razlika.
E sad kolika ce potrosnja biti na plinu nemam pojma.
Inace cifra za ugradnju plina koju mi je vecina servisa pominjala je oko 300e za klasicni plin.Jel to u redu?
Vidim da vecina hvali Rasica koji mi je ponudio Lovato, sta mislite jel to dobar izbor?
-
300e je ok cena ukoliko ide neki normalan uredjaj , ja sam imao lovato radio je bez greske . dodaj na to jos malo manje od 100e za papirologiju , te ces pare povratiti brzo kroz razliku cene u gorivu . pozzz
-
To šta ti od 2000-2500 okretaja povećava gas dok kočiš motorom ti negdje vuče falš zrak.
Znači ispod klapne nekakva brtvica pušta.Sve rastavi i provjeri.Pazi da ne upadne šta unutra. :rolleyes:
Kut paljenja je 6 stupnjeva i uredno se očita dijagnostikom.
Gledaj kad ti budu plin ugrađivali da se ne dogodi opet isto.
-
Guma ispod mono pointa je nova.Skoro sam sve skidao i cistio kontrolisao sve izgleda super cisto.Jedno vakum crevo sto ide od monopointa do plasticnog poklopca na monopointu je bilo napuklo pa sam ga zamenio.Inace tu gumu je zamenio moj cale pre par hiljadda kil, jer mu je sam od sebe dizao ler gas na oko 2000 i trosio jako mnogo.Posle zamene sve je bilo ok.E sad primetio sam da kod mene ne podize sam od sebe nego polugu leptir gasa pogura step motoric zaduzen za ler gas.Moze da se vidi i kad mu na leru dam turu od par hiljada pa pusim gas da u jednom momentu step motor pogura jako leptir gasa a onda se vrati.To sam primetio da je jace izrazeno kada je paljenje pomereno u napred.Kad ga pomerim blize GMT znaci smanjim ugao paljenja to nije toliko izrazeno.Mislio sam da to tako treba, jer sam elektronika da komandu step motoru da odradi.Inace ler je normalan oko 900 obrtaja.Kad je hladan oko 1100.Brzo se zagreje i obori ler gas.Kazem da sam mislio da to tako treba a inace prosli motor 1.8 koji sam imao bio je sa karburatorom i sauh je kontrolisan preko tem rashladne tecnosti, tako da mi je ovaj sistem sa step motoricem nov i nepoznat.Ne smeta previse i vec sam se navikao
Sad sam napravio eksperimet, pa sam ubacio davac temprature sa starog dizela.Rezultat isti.Pokazuje istu temp kad se zagreje.Primetio sam da ovo dodavanje gasa se desava samo kad na primer na vecoj nizbrdici zaletim auto na primer u trecoj ili cetvrtoj, pustim gas i pustim da koci motorom.Kad gas padne na otprilike 2000-2500 obrtaja, step motor na trenutak doda gas kao da neda motoru da se ugasi, bukvalno tako lici.E sad ako odrzavam ovu brzinu odnosno taj broj obrtaja, onda se ovo ponavlja pa je malo neprijatno jer nekako cima auto cas dodaje gas cas ga pusti.napominjem da je papuca gasa pustena svo vreme.Kad vozim po ravnom to se ne desava vec samo kad kocim motorom na vecim nizbrdicama.Ako je neko imao slican problem nek mi se javi da resim i ovo.
-
Drug vidim da smo komsije.
Moj ti je savet jedino da probas sledece a to je da da uradis adaptaciju klapne,to se radi preko kabla ali posto ga nemas mozes da uradis sledece:
Dok je auto hladan skini - klemu na 30 min ,vrati klemu daj kontakt,sacekaj 1 min,vrati kontakt,pa zatim das kontakt i upalis auto i ostavis ga tako u leru da radi sve dok ne postigne radnu temperaturu ili upali ventilator,onda mozes da ugasis auto.
-
To cu svakako uraditi.Kabal za dijagnostiku sam narucio preko ebaya i stize mi ove nedelje.Mislio sam da uradim kalibraciju klapne svakako, da ocitam ugao paljenja, i naravno da ocitam greske ako ih ima.
Ako je neko vec koristi neki program za dijagnostiku sta bi jos bilo preporucljivo da se uradi preko same dijagnostike?
Inace kao sto sam vec napomenuo sa auta je skinut katalizator ( za koji sam posle skidanja video i da nije zapusen) ali reko za svaki slucaj.Auto ima 207000km ali do sada je isao na Nemacko gorivo!!! Da je vozen na nase sigurno bi vec bio katastrofa na ovoj kilometrazi.Probao sam da sipam i Euro Premium benzin ali ne vidim bas nikakvu razliku u ponasanju automobila i potrosnji.Auto sam dovezao iz Nemacke pre dve god, i verovali ili ne na auto putu mi je trosio u proseku 6,5L pri brzini 120-130KMS naravno sa njihovim gorivom.
Sada imam potrosnju oko pa da kazem 9-10L lagane voznje do 3000-3500 obrtaja, ali na kratkim relacijama 6 do 7km do posla i nazad svaki dan.Sto znaci da veci deo puta odradi pod sauhom.Mislim da nemoze bolje.
U servisnoj knjizici koju sam nasao u kolima vidim da ovaj motor bi trebalo da trosi benzin od 98 oktana.Ja kod nas na pumpama ga ne videh bar ovde u okolini (Grocka,Smederevo), ne znam za Bolec.Jel neko probao da vozi na benzinu od 98 oktana i ima li razlike?
-
pozdrav druze vidim imas isti problem kao ja sto sam imao pa rekoh da pomognem malo.sto se tice palenja to stvarno neznam ali sto se tice dodavanja gasa i povlacenje pedale gasa u isto vreme kod mene je bio uzrok senzor polozaja leptir gasa.to je zamenjeno i vise nije to radio .deo sam naso na odpadu i kosta od 10 do 30e.zavisi koliko kome treba.
-
Danas mi je stigao kabal za dijagnostiku i isprobao sam ga.Nisam nasao ni jednu gresku sto je ok.Sto se tice paljenja pisalo je 6 stepeni BTDC.Na oko 3000 obrtaja 40 stepeni BTDC.Ono sto me buni je da kada pomeram razvodnik u pravcu kontra kazaljke na satu, znaci pomeram paljanje unapred ovaj ugao se smanjuje sve dok ne prelazi u ATDC? zar ne bi trebalo obrnuto.
Ostavio sam ga u polozaju 6 stepeni BTDC.
Druga stvar je ta sto je elektronika na mom golfu sasvim pojednostavljena i nema nekih posebnih opcija.Naj interesantnije je to sto uopste nisam nasao na mogucnost reseta TPSa.Ako neko zna kako javljajte.Na Ross Tech sajtu pise da bi trebalo da bude na 98 ili 60 kanalu ali kod mene nema nista.Da li ta opcija kod mene uopste postoji.Napominjem da je monopoint sa sajlom gasa. Ako ove opcije nema jedino mi preostaje da skinem minus klemu i rucno vratim sve na fabricko stanje tako sto cu da mu izbrisem memoriju.
Ako neko ima neku ideju ...javite se.
Pozdrav
Da odgovor za prizma351.>>
Zar nebi dijagnostika trebala da pokaze ako je neispravan tps? ili postoji nacin da ga rucno unimerom proverim
-
roberte kako bi ti to resetovao tps? sta ima tu da se resetuje ako nije tajna?
"....Ono sto me buni je da kada pomeram razvodnik u pravcu kontra kazaljke na satu, znaci pomeram paljanje unapred ovaj ugao se smanjuje sve dok ne prelazi u ATDC? zar ne bi trebalo obrnuto...."
znas li kad ti je u 0, kad ranije a kad kasnije paljenje?
citat : kiza1975
Drug vidim da smo komsije.
Moj ti je savet jedino da probas sledece a to je da da uradis adaptaciju klapne,to se radi preko kabla ali posto ga nemas mozes da uradis sledece:
Dok je auto hladan skini - klemu na 30 min ,vrati klemu daj kontakt,sacekaj 1 min,vrati kontakt,pa zatim das kontakt i upalis auto i ostavis ga tako u leru da radi sve dok ne postigne radnu temperaturu ili upali ventilator,onda mozes da ugasis auto.
kizo na golfu3 1,8 ne postoji adaptacija klapne
-
gedora, pokusacu da ti odgovorim.Kada sam rekao reset TPSa mislio sam na to sto vi nazivate adatapcija klapne.Naime posto nisam toliki duduk za mehaniku a u poredjenju sa mehanikom na motociklima potrebno je kod nekih modela uraditi reset tpsa.Odnosno da kompjuter prepozna maksimalnu i minimalnu vrednost i prema tome prepoznaje polozaj gasa u svakom momentu.Ako na mom modelu konkretno ne postoji ta potreba to je vec druga prica.Ima logike jer tu opciju u dijagnostici nisam ni nasao.Kod motocikala koji imaju ubrizgavanje to je neophodno da bi ECU prepodesio parametre paljenja i smese ubrizgavanja prema polozaju leptira gasa.Ali kod mog golfa je ipak stara koncepcija tako da me ne iznenadjuje ako to ne mora da se uradi.
Sto se tice paljenja...
Kao sto sam vec rekao na zamajcu imam samo 1 naglasavam jednu cru i ona je oznaka za gornju mrtvu tacku znaci 0.Posto se ruka razvodnika pomera u pravcu kazaljke na satu, logicno je da ako razvodnik pomeram u levo, dobijam ranije paljenje, zar ne?Bar mi je tako logicno.Jedino me je zbunilo to sto po dijagnostici kada razvodnik pomeram suprotno kazaljci na satu vrednost se sa 6 stepeni pre GMT se smanjuje mesto da se povecava, a onda dodje na 0 pa pa onda polako podize vrednost ali sada pise ATDC.Znaci kasnije paljenje.Zasto nije obrnuto ne znam.Molim gedoru ako gresim da me ispravi.
Do sada sam vozio dizela i kod njega je neka sasvim druga prica.Zadnjeg benzinca sam imao pre oko 10god.I to Audi 80 sa slicnim ovakvim motorom ali sa karburatorom.
-
razvodnik kada pomjeras u pravcu suprotnom okretanja kazaljki sata stepeni predpaljenja prije gmt i treba da se smanjuju. razmisli malo kako ti se okrece motor, kako ti se okrece osovina koja pokrece razvodnik a kako sam razvodnik paljenja.
sto se tice tps senzora ili ti senzora polozaja klapne, golf 3 66kw nema tu vrstu tps-a koju bi mogao mogao adaptirati i uparivati sa motornim kompom. tps na monopointu ti je praistorijska vrsta najobicnijeg potenciometra. sa strane imas 4 toreksa koja ti ne preporucujem da diras jer tim stelovanjem ne da neces dobiti nista nego ces izgubiti i ono sto sad imas.
bolje ti obrati paznju na osnovno paljenje nego na pred paljenje.
tu nulu koju gledas na zamajcu da bi uzupcio sa bregastom kako treba moras skinuti poklopac ventila i odrediti idealnu tacku faze.
ako nulu sa zamajca zupcis prema onoj strelici ili oznaci 0T na plasticnom poklopcu iza remenice bregaste od tog posla nema nista.
dalje jos cu ti reci jednu stvar a to je da tih 6 stepeni prije gmt vazi samo za idealne uslove. to znaci sta?
idealno zaptivanje ventila, idealno dobre cilindre klipove i karike, idealno dobre kapu, kablove svjecice i fingerrotor.
idealni uslovi za podesavanje paljenja na 6-8 prije gmt vaze za motor koji je presao do 100 000km, redovno odrzavan i nikad pregrijan.
ispunjava li tvoj motor te uslove?
tps na ajnspric motoru i na motorima tipa R, srad, r1, r6, je nesto drugo i nebo i zemlja sa jednim primitivnim sistemom kao sto je monopoint.
nadam se da sam ti pomogao koliko toliko
-
Sto se tice tps jesi u potpunosti to sam i pretpostavio. Ali sto se tice paljenja zbunio si me jos vise.Dok je bio izvadjen motor promenio sam kais i doveo repere onako kako kaze Auto data.Znaci reper na zamajcu za GMT prvog cilindra.Tacku na renenici koja pokrece razvodnik paljenja sa crticom na remenici altenator kaisa (koji se privremeno postavi na remenicu radilice, zatim OT tacku na poklopcu ventila i postavio da ruka na razvodniku bude poklopljena sa crticom na samom razvodniku paljenja.Tako sve kaze auto data.Zupcio sam pre toga dizela nekoliko puta i nikad nisam imao problema.Takodje i Ford mondea 2 TD i isve je bilo ok.Zbunio si me time sto kazes da ta crtica OT na bregastoj nije merodavna? Pa sta da gledam onda??????????
Takodje sto se paljenja tice motor dok radi okrece se u pravcu kazaljke na satu gledano sa strane kaisa, a isto tako se okrece i ruka u razvodniku.Po tvome ispada da da bi dobio ranije paljenje treba da okrecem razvodnik u desno , znaci u pracu u kom se krece razvodna ruka.Jel dobro razumem?
I jos jedan detalj, ako razvodnim vracam znaci pomeram ulevo dobijam povecanje ler gasa, i starniji je auto.To se da primetiti.
Inace auto je presao 200000KM.
I jos nesto mogu da pozajmim strob lampu ali sta da gledam da se poklopi dok pomeram razvodnik?
-
a da si ipak video sa nekim majstorom da to sve zavrsis , mnogo ces vecu stetu napraviti ako pogresis pa uzupcis kako ne treba nego sto ces platiti majstoru .
-
U subotu sam zakazao ugradnju plina kod Rasica.Tako da ce mi ionako prekontrolisati palenje.Ne verujem da sam nesto pogresio kod zupcenja, jer auto stvarno ide ok.Znaci nesto bi se primetilo da je pogresno uradjeno.Da ga ne ureknem za sad nemam zamerki.A kako ce biti sa plinom videcemo.Mozda kao sto kaze gedora moze da se uradi jos po neka sitnica, mozda auto moze i bolje ali ja sam zadovoljan.Samo da ga ne ureknem.Ipak cu se pridrzavati repera kako se zupci sve fabricki.Bar me do sada nije nikad nista izneverilo.
Inace ovu moju trojkicu imam od 92 sa TD motorom.Nikad nije video majstora.Sve sam ja sam zavrsavao i nikad me nije izneverio.E sad godine su ucinile svoje motor popustio, dizne nikad menjane,turbina otisla, poceo da trosi ulje 350000KM nije malo, a sta je sve progutao od goriva to sam bog zna.
Stranac od kog mi je ovaj sadasnji pomenuti motor je od pokojnog caleta.Inace 1996god.Posto moj nije imao nista od opreme, prvo sam ga limarijski sredio i ofarbao u metalik boju.Sa pomenutog stranca prebacio komplet trapove,Ventilirajuce diskove sa ABSom, el. podizace, centralnu bravu, elektro retrovizore, ceo enterijer.onda je na red dosao motor, carinjenje i ostala papirologija,komplet instalacija, auspuh, rezervoar... i sad je to neki sasvim drugi auto.Ja sam zadovoljan i ne bi ga menjao za drugi sobzirom koliko sati rada sam ulozio u pakovanje svega a bio je rasturen do zadnjeg srafa.
Eto toliko.kad zavrsim sa plinom javljam kakvi su mi utisci.Pozdrav svima!!!....
-
..".Samo da ga ne ureknem.Ipak cu se pridrzavati repera kako se zupci..."
roberte sretno u daljim radovima.
bez ljutnje ali daleko si od nekog ko ozbiljno poznaje uglove paljenja i predpaljenja.
beer mahac
-
Bez ljutnje ali ja to nisam ni tvrdio.Covek se uci dok je ziv a narocito na iskustvu.Zato i volim da surfujem po netu po forumima, pitam i nesto naucim.Ne volim da cackam po tudjim kolima, ali sto se mojih kola tice imam dovoljno znanja i jako puno alata da mnoge stvari sam uradim a nemam strah od mehanike.Iz samog pitanja u prvom postu mislio sam da ce mi neko iz svog iskustva preneti neke smernice sta da uradim i neke cake koje mozda prvi put na benzicu srecem.Smatram da mehanika nije bauk.Ponavljam ja nisam mehanicar, ali veruj mi nekako nemam poverenja u majstore jer mnogo sam se puta u zivotu opekao od raznih majstora koji ti od sitnice naprave veliku nauku i uzmu pare.Zato se trudim da i po kuci sve sam odrzavam.Prvi put kada sam morao da otvaram motor jer mi se odvio sraf na remenici radilice na dizelu ( za sta sam posle saznao da im je bolest), pa je pokrivio ventile, na 170000, me je uhvatila panika.Ne kako cu da ga sredim nego gde cu naci pravog majstora.Srecom drug koji je jako dobar mehanicar a odavno je u inostranstvu,nazalost.Mi je pomogao da sklopim masinu.Ja sam je rasturio i pripremio a zajedno smo je sklapali.Onda sam video da to nije posebna nauka.Pokazao mi je neke cake kako da uzupcim dizela.Menjao sam ja kais i pre toga ali sada su mi neke stvari bile jasnije a stigli smo do istog cilja.Vise mi se sraf na remenici nikad nije odvijo ali od tad sam znao da je to kod dizela bolest pa sam ga menjao kad ikais i spaner.
Slazem se sa tobom, kao sto sam vec napomenuo u prethodnom postu, gedora, da sigurno postoje sitnice i cake da ovaj motor mozda ide i bolje, ali kazem meni deluje ok.Nikakav problem mi ne bi bio da npr. pomerim remenicu bregaste zub napred ili nazad ako smatras da OT strelica nije merodavna, ali nesto me i mrzi da eksperimentisem a jasna upustva mi nisi dao!
To mi je bila jedina namera iskreno i zato sam se i prijavio na forumu sa pitanjem.Jer mozda mogu i ja nekom da pomognem sa mojim znanjem koje nije veliko ali mislim da nije ni malo.Ako mogu iz nekog pitanja sa cim sam se vec sretao tu sam.A sa konkretno ovim motorom se srecem prvi put pa sam zato i pitao.Zato i ne volim automoile koji su se pravili posle 2000, jer mnogo elektronike i bez servisa nema od posla nista.Bem ti auto na kom ne mogu da promenim makar i ulje na primer bez servisa, a o ozbiljnijim stvarima da ne pricam.
Pozdrav svima i hvala u svakom slucaju na svim odgovorima.
.....
-
Evo samo da javim danas sam ugradio plin kod Rasica.Prvi utisci zu pozitivni.Sutra cu pogledati detaljnije ali mi deluje da su uradili bas sve pedantno.Sto se tice potrosnje jos je rano, sto se tice vuce dosta zam zadovoljan.Oseti se mali gubitak snage u odnosu na benzin ali nije strasno.
E sad pojavio mi se jedan problem koji cu da otpratim do prvog servisa pa cu videti.Naime desava mi se da kad idem nizbrdo i kocim motorom da mi negde na 3000 obrtaja, step motor gurne i drzi gas, pa auto pocne da ubrzava umesto da koci motorom i usporava.Kad malo prikocim i gas padne na ispod 3000 onda usporava normalno.U servisu su mi rekli da moze da bude da je do step motora ler gasa,ili tps-a, pa da pobrljavi komp.Neko mi je vec rekao u ovoj temi da je imao isti problem sa benzinom i bilo je do neispravnog tps-a.Kod mene na benzinu se isto javlja problem na oko 2000-2500 obrtaja, kao sto sam vec rekao, ali na plinu je jos izrazenije.Videcu sta je pa cu probati i to da resim.
Pozdrav
-
roberte kakve veze tps ima sa voznjom na plin? zar tps nije potenciometar koji odredjuje kolicinu benzina?
-
Jeste, tako bi trebalo, to mi sesavalo na benzinu ali sada i na plinu.Videcu sutra sta su sve povezali i dali je step motor iskljucen kada radi na plin,ali rekao bi da radi i da on pogura klapnu.A ako je to sve iskljuceno onda je do podesavanja plina, videcu...
-
Evo upravo sam sve pregledao i zaista su sve pedantno uradili.Jedina zamerka ostaje sto na plinu zadrzava gas.Znaci kada dam gas npr 3000obrtaja i pustim zadrzava gas na sekund dve pa onda polako pada.Isto kad idem na nizbrdici zbog ovog zadrzavanja gasa ubrzava mesto da usporava.Krivac za ovo je step motor ler gasa koji pogura klapnu i drzi je.Mislio sam da on na plinu nebi trbebao ni da bude ukljucen ali nije tako ipak jeste.Cucu se sa servisom da vidim sta oni kazu.Na benzinu ovo nije toliko izrazeno ali na plinu je bas neprijatno jer ne desava se uvek i ume da iznenadi
-
Posto si otvorio novu temu sa nastavkom problema http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=45414.0 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=45414.0) pretpostavljam da ovde vise ne trazis odgovor