VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Dado_apatin Novembar 02, 2012, 10:35:16 posle podne
-
Kao sto pise u naslovu,imam problem sa paljenjem. Nece da pali nikako. Jedino ako ga ujutro upalim na guranje,ceo dan pali do uvece i opet tako... Imate li kakav predlog sta da pogledam? Puno je paljen na guranje u zadnje vreme tj zadnjih 5 dana. Proverio sam: Akumulator,alnaser,grejace,dovod nafte(dobija naftu),struju na bos pumpi... I nista opet isto. Jedino sam primetio da na usisnoj grani, gde treba da uvlaci vazduh,pre mi je uvlacio dobro kad stavim ruku, a sad skoro nikako, probao sam i spricati starter sprej prilikom verglanja ali opet nece. I prilikom verglanja izlazi dim na auspuh... Ako neko zna nesto,hvala unapred na pomoci! Pozdrav
-
Biće da je opala kompresija i da je taj motor opet stasao za generalni remont ili brem za osveženje.
-
start sprej ja koristim za viljuskar i on nije nikako dobar moze motor da ti zakuca od njega , nesalim se , nemoj na gurku to je dosta rizicno docice do pucanja kaisa sve ces upropastiti ... kada ga upalis jer radi ok ??? u kakvom stanju su ti karike i klipovi , da nije izgubio kompresiju pa da nemoze da sastavi ???
-
Otiđi kod nekog majstora koji ima aparat za mjerenje kompresije,izmjeri i riješi dilemu! Mada po svemu sudeći taj motor je odradio svoje.
-
Naj verovatnije nema kompresije ic. Moras izmeriti pre nego naguzi ovo hladno vreme sto vam dolazi a kakvu su zimu najavili,nijedan dizel u Beogradu nece paliti,ima da mrzne govno u dupetu a ne dizel.
-
Mozda je prezubio,mada ako kazes da je posle sve ok...
-
Moguce da su ti otisle karike,pa mu je slaba kompresija,najbolje ti je kao sto su ti vec rekli da odes do majstora da ti izmeri kompresiju pa ces znati na cemu su,jer kad stisne debeo minus neces moci ni na gurku da ga upalis,zato nemoj cekati.
-
Izvinjavam se na zakasnjenju. Da odgovorim... Kad upali na guranje radi kako treba bez problema,kao i pre. Problem je sto je ovde kod nas tesko naci "majstora" koji ima aparat za merenje kompresije za dizel :) Recite mi kolika kompresija treba biti? i kolika znaci remont? da li se isplati "karikati" i sta podrazumeva karikanje? menjanje cega? naravno.sem karika. Pre par dana kao sto sam napisao,kad upali na guranje pali ceo dan, a pogotovo kad je vruc. A od juce, pali "kako mu se cefne" kad on hoce,nema pravila. Nekad upali nekad ne, a bilo je i slucajeva kad je bio vruc, a nije hteo paliti. Na guranje pali na metar maltene. Ako neko zna nesto, nek mi javi. Hvala!
-
I da. nije prezubio. Proverio sam.
-
jesi bio uopste i kod jednog majstora ili si prvo resio da se raspitas na netu ???
-
Bio kod 3 mehanicara i 2 elektricara.
-
Provjeri alnaser( piksne četkice)
-
Kao sto sam napisao.... Proverio sam alnaser. Tj ubacio planetarac u odlicnom stanju od golfa 2. Extra brz i jak, ne cuje se dok radi maltene. A vergla kao blesav. al opet nista.
-
druye kompresija. ako je dobar akumulator,grijaci ispravni,aneser dobar. znaci samo ti je ostala kompresija... jbg...moras to provjeriti i rijestit prije zime
-
vidis , ako su ti hilzne lose radis i hilzen , ali aj ti preporucujem da radis ceo motor , jer i kad uradis motor nije neki kvalitet delova i nece preci nikad kao fabricki , a ako uradis smao ,,osvezavanje,, kao sto sam ja uradio tek se onda neces usreciti, mada meni su bile dobre hilzne , ali svakome cu savetovati generalnu i gotovo , to ako se jednom radi , radi se full i da valja.
-
stavi akumulator onaj veliki od 120-130 ampera i ima da pali kao nista,kad krene da vergla,ima da napravi kompresiju samo tako.
-
ne pomaze ni taj akomulator...
-
neka prespoji na 24v biggrin
-
ako neces sada da radis generalnu uzmi akumulator kao sto je rekao Pile i mora upaliti, verglas dok ne upali.... provereno radi sa 140 ampera.... ;)
-
Pomaze,pomaze jer vergla brze i sabija kompresiju i upali lepo - nece mu pomoci ako mu je kompresija 13. ali pomaze.Radio sam dugo sa kolima,kad na dizelu vidis veliki akumulator,jak , odma racunaj da je nesto sumljivo,bar po meni.Naseo sam par puta ko nista,pa kad stavis normalan akumulator,nece ni da cuje.
Nemoze na 24 je moze da sjebe dosta stvari.Ajde da ga upali 2 puta u danu na 24 ali svaki put na 24 kad ga pali,moze samo dodatno da te kosta.
-
meni je pre generalne (dok sam cekao delove) u garazi stajao jedan od 140ampera i samo sam ga koristio za prvo paljenje, jer mu je samo tada problem da upali posle toga palio ceo dan sasvim normalno...
-
Ja imam od 72ampera. Probao sam sa 2 akumulatora. znaci moj od 72 ampera i jos jedan od 74 ampera. i opet nista. Rekli su mi majstori,a i na forumima ako ga samo osvezim,tj karikam da ce mi preci nekih 20ak hiljada km, to meni i treba da ga vozim do proleca pa na prodaju :) Oce li izdrzati toliko? sta mislite? pre je bio problem samo prvo paljenje, i palio je preko kablova tj 2 akumulatora,a sad vise ne pomazu ni 2 akumulatora. znaci bitno mi je samo da mogu preci jos nekih 15ak hiljada.
-
E pa to koliko će proći zavisi od toga u kakvom su stanju cilindri, od toga koje će se karike stavit itd. Ja sam ih podosta uradio najmanje što je pređenih km je 5 hk najviše 25hk. Presudno je stanje cilindra tj koliko je istrošen cilindar, a kad se otvori motor može se ocenit približno koliko će izdržat, sve ostalo ti je priča napamet.
-
Moras prvo izmeriti kompresiju pa tek onda mozes odluciti sta ces.Ako je kompresija bas,bas losa,nece preci dosta km.Stavljas ti nove karike,i da su klipovi extra,opet cilindar zeva na sve strane,stigle ga godine i pola mil.kilometara ako ne i vise. Dizel na 350 hilj km pali extra ako je iole odrzavan. Ja sam kupio motor 1.6td-ic 2009 godine sa 320.000km,motor extra.prva zima,na par stepeni,palio sam ga bez grejaca,koliko puta samo za opkladu. Prosle godine,kad je bilo -20,bivsa zena kaze da je upalio bez ikakvog problema posle 3 godine akanja i brdo kilometara.Sad zamisli koliko je tvoj motor presao kad nece da pali a jos nije minus opalio kako treba.Sad,mozda imas srece,pa nije cilindar mnogo los,pa ces preci tako 15 hilj. Ali moras izmeriti kompresiju,mozda nije ona problem. Moze i bos pumpa da bude,mozda zajebava relej od grejaca pa nepusta struju kako treba.Jel si vadio grejace i jer si proverio kako rade i dal ok greju?Kako ti radi el ventil na pumpi,mozda te zeza struja,cas radi-cas ne.Ima tu par stvari da se proveri dok dodje do karicenja,samo treba da imas iskrenog mehanicara.
-
Grejaci greju odlicno, vadio, probao. struja do pumpe dolazi, i pumpa je prima. Sve to meni smrdi na karike nema price. Na iber duva kao na auspuh, zivo ulje baca. Stavis ruku dlan crn. kao afrikanac :) Moze li mi neko reci kolika je kopresija kad je motor dobar? a kolika kad je potrebno karicenje? Gde da kupim delove? i kakve karike i ostalo?
-
ja sam 2008 godine mog radio sa nasim delovima izdrzao 4godine ali samo 27 ooo km... uradjena je puna generalna ne samo karicenje ali kvalitet nikakav i cilindar pojeo karike, nestale za 4god Normalne voznje....
-
to je malo,27 hilj a puna generalna po srpski.Koje je karike stavio,made in Beograd,secemo po meri kao onaj iznad zvezdinog stadiona? To je greska ko je birao delove i uzimanje jeftinih karika zbog smanjenog budzeta. Ako nemas pare da odradis generalnu kako treba,bolje ga karici.
-
meni je tada majstor kupovao delove kao Mahle klipovi i karike ali ko zna sta je bilo... zato su sada tj 2011 stigli iz nemacke...pa cemo videti sta ce biti...
-
I koliko su koštali ti klipovi iz Nemačke, živa me zanima?
-
Ja imam od 72ampera. Probao sam sa 2 akumulatora. znaci moj od 72 ampera i jos jedan od 74 ampera. i opet nista.
probaj jos i na 220v pa ako ne upali mozda je losa bosch pumpa...
-
uz duzno postovanje prema godinama , to kad nece dizel u ovo vreme da upali nece pomoci zimus ni djerdap ni nikola tesla, zato ili spremi lance za cizme ili radi generalnu...nema tu mnogo price , ja sam karicio i menjao glavu odnosno osvezio motor , i od tada je presao 30k od prosle godine i pali sad jos uvek ekstra , ali trosi ulje dosta od servisa do servisa nalijem litar i vise.
-
Izmeri kompresiju pa tek onda sve ostalo i proveriti bos pumpu treba takodje.
-
a hoce li neko coveku reci kolika treba da bude kompresija?
-
nek izmeri pa ce videti recice mu majsori , meni je bila 15 i nije hteo da pali ni po ovakvom vremenu
-
Mora da bude barem 20 bara kompresija
-
kompresija treba da bude od 18bara minimum da bi mogao upaliti.