VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: MateiNho Septembar 02, 2012, 12:36:00 pre podne

Naslov: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: MateiNho Septembar 02, 2012, 12:36:00 pre podne
ovako, auto se pre danas nije vozio jedno 30ak dana (nije bio reg.) e uzeo sam danas da ga provozam.. tj krenuo sam malopre oko 20:30h, vozio po kraju, karaburma, calije, mirijevo.. i odmah mi se cinilo da nesto nije bilo ok. dok sam vozio kao da sam cuo neko zveckanje u inst. tabli negde, kao da se neka zica otkacila pa udara u nesto, pomislio sam i da mi nije ukljucen migavac a da ne pokazuje .. nisam znao sta moze da bude.. i tako posle jedno 40ak min, od jednom pocne da treperi lampica za pregrejavanje motora, i ja se uspanicio i odmah sam stao, sa strane na neki trotoar, bio sam od kuce daleko jedno 10ak min voznje, mozda malo manje.. i nisam znao sta da radim, ugasio motor, otvorio haubu i pipnem cisto da vidim da li je bas vrelo ono crevo sto odvodi rashladnu tecnost ono vrelo, ona bocica gde je tecnost i ona vrela isto, motor vreo, reko sta cu sad.. a nisam imao ni telefon, ni nista..

i tako ja uzmem da otvorim onu posudu za raslhadnu tecnost posto nisam mogao da vidim nivo vode gde je.. i ja otvorim kad ono pritisak kao kad se promucka pa otvori koka-kola. samo 1sek se culo to..i voda bila do vrha, dosta iznad max.. i nista tako, usput mi naisao jedan drugar pa stao tu pricali i hteo da mi pomogne nekako, i onda sam potrazio nesto da izvadim malo te vode iz posude i pronasao neki cep i izvadio koliko je moglo, i.. uglavnom .. posle dosao od nekog lika cale (posle jedno 2h) i kaze daj kontakt da vidm i ja dam kontakt ono, ona strelica za temperaturu se ne podize uopste, nesto vrlo malo, a lampica za pregrejavanje treperi. i on mi kaze, taj covek, da nije problem u pregrejavanju motora, da se on kao nije pregrejao nego da nesto nije u redu sa ovom lapmicom sto treperi. neka zica ili nesto drugo otislo, molim vas sad trazim pomoc od vas, kod koga  trebam da odem da bi mi pogledao to i ustanovio sta je otislo, u cemu je problem da li se stvarno pregrejao ili je lampica poludela. 
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Twister Septembar 02, 2012, 12:54:12 pre podne
Termodavac, ili mozda nesto na satu. Al rekao bih pre da je termodavac.
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: kadi Septembar 02, 2012, 12:54:28 pre podne
jel ti radi ventilator?
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: dejan921 Septembar 02, 2012, 12:54:39 pre podne
verovatno se nije pregrejao, nego te lampica zajeb. . a kazaljka od temp, na koliko je bila? a voda sto je iznad max, to se spusti kada se ohladi, samo nemoj da bude puno iznad max. .
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: MateiNho Septembar 02, 2012, 01:07:21 pre podne
Twister
hvala na misljenju, videcu sa nekim da li je to.

kadi
ventilator radi 100%, secam se da sam ga cuo kada sam bio ugasio auto..

dejan921
kazaljka od temp. je bila kao i obicno malo, malo.. manje od pola.. ovo sto se desilo bas me sokiralo. secam se pre 2 meseca tako, kada sam vozio po nekim uzbrdicama 2-3km samo uzbrdo, temp dodje do pola i cim krene nizbrdo put, ona se spusti, a sada sam vozio uglavnom po ravnom i ovo sta se desilo..a vodu nisam ja dolivao takav je dosao iz servisa, al morao sam da odaspem malo iz posude znaci kada sam otvorio onaj cep ono do samog vrha voda skoro..
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Desmo Septembar 02, 2012, 01:18:53 pre podne
I na ispravnoj dvojci kad odvrenš čep na vrelom motoru voda se podigne i krene napolje, ima čak i slika pare na čepu.. Sad pošto si odlio vode proveri nivo opet sigurno je opao.

Mislim da ga nisi pregrejao i nemojo nikad da gasiš auto dok mu radi ventilator i odvrćeš čep ne vreo motor :D!
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: MateiNho Septembar 02, 2012, 01:24:02 pre podne
provericu ujutru.. i ja mislim da se nije pregrejao nego da zeza lampica .. moram da uvidim samo sto pre gde je problem..
hvala ti na prosledjivanju informacija :)
to prvo sam cuo od strica da ga ne gasim dok radi ventilator, obicno ga i ne gasim, ali bio sam se uspanicio pa sam ga ugasio, i otvorio onu ventilaciju i stavio na toplo ono da duva.. a ovo za odvrtanje cepa nisam znao... hvala ti jos jednom!
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: dejan921 Septembar 02, 2012, 01:26:35 pre podne
proveri nivo, kada bude hladan. . a to za cep nemoj da radis, posto kada se pregreje ta para zna da ti ispece ruke ili lice ako se nagnes na bocu. . i opusti se  lollol ver te samo lampica zaeb biggrin
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Desmo Septembar 02, 2012, 01:36:03 pre podne
Ne vredi ventilacija na toplo kad je ugašen motor.. piše i u knizi da se ne gasi motor dok ne ugasi ventilator na hladnjaku
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Guarana Septembar 02, 2012, 09:58:16 pre podne
na trojci treperi lampica za temperaturu ako ti je otvorena boca ili lose zasrafljena. verovatno je isto na dvojci... ja sam na tezi nacin skapirao. zasrafi je muski i vidi dal ti pali. druga opcija je da kontakt sa nje negde zeza...
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: 2busy Septembar 02, 2012, 10:37:06 pre podne
Je l' tebi majstor Gedora radio generalku?Pošto mi se čini da jeste (nisam sad listao temu unatrag) vozi Golfa kod njega da to otkloni.Ne vredi da ti mi ovde bajemo i predviđamo koliko i šta je otišlo i da li je uopšte otišlo.Siguran sam,nije ništa opasno.
P.S.  Nikad ne odvrći bocu ako je motor postigao radnu temperaturu.Imao si sreće.  bicedobro
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Twister Septembar 02, 2012, 10:39:11 pre podne
Samo ti oteraj negde da ti pogledaju davace. Sam si rekao da ti se lampica pali i nakon 2h stajanja, sto znaci da nema veze sa temp.vode. Eventualno, ali eventualno, ako imas i davac na boci pa da ti je on signalizirao manjak vode, al to neznamo posto nisi gledao nivo pre pocetka voznje.
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: deki-pa Septembar 02, 2012, 10:44:01 pre podne
imao sam i ja taj problem na passatu b3 2.0
ja sam krenuo iz Metroa ka Pancevu i posle par minuta voznje vidim da mi se naglo podize temperatura, i odjedno ona stoji na 130 stepeni
ja stao sa strane, dignem haubu, ventilator nije radio a njemu je radna temperatura oko 100 stepeni..i uzmem da prevezem ventilator direktno na 2 brzinu..a usput ispipam motor, posto je bila zima i motor se na parkingu ohladio..kad motor mlak, mogao sam glavu na njega da stavim nista ne bi osetio   biggrin
i pozovem ja prijatelja da me doslepa do Panceva,nisam hteo da rizikujem iako je ladan motor..ustanem ujutru i da vidim sta je u pitanju, kad ono crkao termodavac..promenio to i bilo sve super :)
ali nikako nisam odvrtao cep od posude.  bleh    lollol lollol lollol
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: RUS Septembar 02, 2012, 11:03:24 pre podne
To sto se nivo rashladne tecnosti podigao kada si otvorio cep na boci je sasvim normalno na vrucem motoru. Usled zagrevanja rashladne tecnosti dolazi do sirenja iste a i do odredjenog pritiska u sistemu jer pumpa tera istu po njemu.
Za zveckanje u km satu, moze se desiti da ti sjla malo negde oksidirala zbog stajanja i ona napravila neki spoj sa zicama od kontrolne lampice u satu. Mozda se samo sajla popustila na satu. Ako si skidao ranije i radio nesto oko samog sata. 
Jedan od isto mogucih problema (usled stajanja vozila od 30 dana) je da se negde na buksnama formirala korozija i da nema dobar kontakt ili masu. Uzmi lepo pregledaj sve to i ocisti kontakte kako na termo davacu tako i na tabli. Takodje proveri masu akumulatora i samog bloka motora.
I kazi mi sta se nalazi u sistemu za hladjenje motora? Voda, korsantin, antifriz?
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: Mihajlo Stankovic Septembar 02, 2012, 09:01:42 posle podne
lampa od rashladne tečnosti blinka kada je rashladna tečnost suviše niska u boci, kada se pregreje znači skazaljka ode skroz udesno. mislim da na novom tipu ima davač za manjak rashladne tečnosti i na glavi motora tj račvi
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: MateiNho Septembar 06, 2012, 08:51:29 posle podne
dejan921
nivo proveren, trenutno je malo iznad max.

Desmo
znam, svejedno sam bio podesio tako ventilaciju da ne zaboravim kad budem krenuo kuci, posto nikako nisam planirao ostavljati auto tamo preko noci.

Guarana
dobro je zasrafljena, nisam je ja ni otvarao pre te noci kad mi se to desilo... moguce da je negde ta zica za tu lampicu dobila neki kontakt.. pa zeza..

2busy
jeste, trebam da odem za koji dan..

Twister
.. da palila lampica i posle 2h, ne znam da li ima taj davac, ali ono sto znam da ispod min. nije bila tecnost.. 101%. zato sto sam gledao nivo u boci.. al ne taj dan, nego pre 20dana.. tako.. a auto svejedno nije bio vozen tih mesec dana zbog registracije.

Boban-Rus
hvala ti na opsirnom objasnjenju, moguce da se i ta sajla umesala tu. nisam radio nista na satu.
.. da znam ja sve to da uradim i jos da proverim masu.. blok motora, ne bih isao kod majstora..
u posudu za raslhadnu tecnost je sipan antifriz + voda.

VW specialist
.. toliko sam upucen za skazaljku.. samo u mom slucaju nije bilo tako uopste, skazaljka je bila malo manje od pola, kao i obicno, nego sam se ja uspanicio i odmah stao kad sam video da blinka ta lampica.
rashladne tecnosti je bilo.
Naslov: Odg: moj prvi problem na putu - pregrejavanje motora, lampica
Poruka od: milosavljevic Septembar 11, 2012, 03:19:14 posle podne
i ja imam recimo slican problem ali se pregreje do 98 pa spusti ventilator na 92 i tako stalno a sve sam zamneijo skoro....sada i ne vozim jer neznam sta sve moze da mu se desi ...passat.b3