VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: golfman Septembar 01, 2012, 11:59:50 pre podne
-
Pozdrav svima, vozim Golfa V 1.4 fsi 66 kw BKG, 2004. godiste. Vec duze vremena imam problema sa check engine lampicom. U pocetku, auto nije mogao da prodje redines kod i signalizirao je problem sa katalizatorom, ugradio sam drugi iz alternative, auto prolazi na redinesu test za katalizator, ali se problem i dalje nastavio, dijagnostika je prijavljivala problem sa nox senzorom (sender for NOx-G295 implausible signal, P1035 obd kod), kao i problem sa smesom goriva (Fuel Trim,Bank1 System too Lean, P0171 obd kod). Zamenio sam Nox senzor novim, a drugi problem sam resio sa aditivom za prociscavanje dizni (sipao sa gorivom). Ali problem sa check engine-om se i dalje nastavlja...Kada se greske poniste, nakon predjenih 400-500 km, lampica se opet pali, a dijagnostika sada prijavljuje novu gresku, nesto oko izduvnih gasova (Catalyst System,Bank1 Efficiency Below Threshold, P0420 obd kod). Da li imate neku ideju, sta je sada problem, neki savet... Bas sam se dosta iscimao, a golfinja nikako da popravim. Hvala unapred.
-
Neće taj nikad da radi dobro sa nasim gorivom
-
Kapiram da je to motor sa direktnim ubrizgavanjem u cilindre, da FSI trazi jako cisto i kvalitetno gorivo, ali ipak ne verujem da svaki FSi kod nas ima ovakav problem, koliko znam on se prodavao kod nas, vise modela VW, Skode, Audija i Seata nosi FSI motore. Gorivo jeste tres, ali da je bas toliko lose dileri ne bi ni prodavali ove benzince. A tek da ne pominjemo nove TSI motore... Tesko da svi imaju problema sa check engine-om kao ja.
-
otidji kod rasica da ti ugradi plin
-
Kako ugradnja plina moze da mi pomogne? Koliko znam jos uvek ne postoji neka prihvatljiva varijanta plina za ovaj motor, a da kosta kao klasicni sekvent i da auto ide 100% na plin.
-
salim se a plin.
treba ti originalni katalizator i nova lambda sonda da bi rijesio problem
-
Ovo za katalizator sam pretpostavio, ali sto nova lambda sonda? Zamenio sam ovu nox sto se nalazi iza katalizatora, za koju mi je i dijagnostika prijavljivala. Inace, novi katalizator je u komercu oko 100 000... biggrin To mi je petina auta...
-
bacio si pare.
kat mora biti originalan da bi mogao prije svega odrzavati pravu temperaturu i otpor izduvnim gasovima iz kojih originalna sonda cita parametre preko kojih motorni komp dozira gorivo.
za plin sam se salio, na fsi i tfsi posle ugradnje plina ni brisaci vise ne rade kako treba a ne motor.
-
I sa ovim katalizatorom iz alternative uspevam da postignem visoku temperaturu, prolazim redines i ostalo... Za ovu sondu mi je bar 5 majstora reklo da menjam. Platio sam je oko 320 evra, sastoji se iz same sonde i malog procesora koji se nalazi u patosu ispod suvozaca. Inace cena u komercu je oko 700 evra... biggrin
-
@golfman
Popuni lokaciju u profilu.
-
taj auto se ne moze odrzavati sa neoriginanim dijelovima.
mahac
-
Za katalizator sam poslusao sam savet mog majstora, inace ne radi se o krpadziji, odrzava ceo program VAG grupacije i u radionici ima mnogo skuplje automobile. Sonda je orginalna, samo sam je kupio znatno povoljnije u Madjarskoj.
-
pa sto ti se pali cek engin lampa onda? sta ti mislis?
-
E jbg... biggrin Da znam ne bih se ni javio ovde. Auto mi je do sada prijavljivao tri razlicite greske, konkretno ova poslednja me najvise interesuje, posto sam prethodne dve resio.
-
sve ti greske poticu od istog problema koji imas. a to je neispravno sagorijevanje ili losa smjesa u cilindru.
niko ti nije rekao da ti je majstor krpadzija kako ti kazes ali fsi i tfsi moraju imati originalan kat. te budzevine zaboravi. za sondu koju si ugradio i kupio u madjarskoj isto nisam rekao da nije originalna ali mislim da ti je neispravna jer nije imala uslove za ispravan rad.
tako da... jedan si od par hiljada koji su dosli na forum da traze savjet zbog nestrucnosti servisnog osoblja ili loseg kvaliteta ugradjenih dijelova.
ako hoces poslusaj savjet koji sam ti dao, tvoj auto tvoje pare- tvoja odluka.
pozz
-
Nisam ni rekao da si ti rekao... ;) Ne prebacujem ti nista druze, samo sam hteo da detaljnije pojasnim svoju pricu. Hpces da kazes da mi je potreban novi orginalan katalizator? I ovo za sondu ne kapiram...Kako je neispravna, a nov deo je u pitanju...
-
ta sonda nije ljudsko bice da joj kazes sjedi tu budi mirna i mjeri kolicinu co2 u auspuhu da ti ne jebem mater, nego elektricni dio - sonda koja da bi radila ispravno i da nebi crkla ili djelimicno se ostetila mora imati odgovarajuce uslove. te uslove za njenu ispravnost na tvom motoru odredjuje pod br 1katalizator, pod 2 ispravan motor ( misli se na sve faktore koji uticu na ispravan rad ne mogu da ti ih nabrajam sad) 3. kvalitetan benzin itd itd
kako znas da ste sa neoriginalnim katom postigli temperaturu i odgovarajuci protok gasova koji trebaju sondi?
kako znas da ti nova sonda nije ostecena?
mislis da ne postoji mogucnost da ti je do sonde dolazila mnogo veca temperatura od predvidjene i da ona sad jednostavno baguje, nekad radi kako treba a nekad ne?
sonde od novijih tipova motora kao sto je tvoj osjetljive su na sve i svasta, traze iskljucivo idealne uslove za rad da bi trajale i funkcionisale kako treba.
konkretno sonde na fsi i tfsi su najvise osjetljive na ljudsku glupost i nemar, pa tek onda na los benzin
-
Generalno, ta sonda i sama pravi problem, video sam da se dosta ljudi na netu zali. One su u sustni potrosni materijal, samo malo skupli... Hvala ti na odgovoru.
-
na nasem benzinu ako traje oko 40-50h km je dobro. izbjegavaj da sipas bilo kakve aditive u gorivo napravices problem sam sebi
-
Pozdrav svima koji ucestvuju u diskusiji na ovu temu.
Vlasnik sam Golfa 4 1.6 FSI 16v (81 kW, oznaka motora BAD), 2002. godiste (model 2003), koji sam licno uvezao iz Nemacke Juna 2010. godine sa 102.500 km na satu (originalna kilometraza).
Od momenta uvoza u nasu zemlju, a bez sipanja goriva na bilo kojoj od benzinskih stanica na nasoj teritoriji (pri povratku iz Nemacke gorivo sipano u Nemackoj i Sloveniji, Euro Premium 95), na kontrolnoj tabli se pojavila "check engine" lampica. Dijagnostikom je utvrdjena neispravnost NOx senzora.
U razgovoru sa serviserom kod koga odrzavam svoj i ocev auto, ali i ljudima iz ovlascenog servisa, sugerisano mi je da nikako ne izvrsim zamenu pomenutog senzora.
Uvazavajuci cinjenicu da osim pomenute lampice nemam nikakvih problema sa autom u pogledu performansi i potrosnje (prosecno od 7 do 7,3 l/100 km), poslusao sam njihov savet.
Da napomenem jednu stvar: od trenutka pojavljivanja na trzistu derivata (oktobar 2010.), od goriva sipam iskljucivo Euro Premium 95, iako bi na prvom mestu trebalo da sipam SuperPlus 98, koji cenovno nisam u mogucnosti da ispratim.
Toliko od mene.
Pozdrav jos jednom.
-
ma u pravu si moze se voziti sa upaljenom lampom od ceka, abs, air bag, proklizavanja.... sve su to lampe koje nicemu ne sluze. nisu ih trebali ni postavljati u fabrici.
nek tebi prica ko sta hoce cek lampa kad se upali na pomenutom modelu ti imas kvar!
-
Za Gedoru:
Pre svega, nema potrebe da budes ironican.
Uvazavam tvoju kompetentnost, ali ljudi sa kojima sam pricao su izuzetno strucni i puni iskustva.
Naravno da imam "kvar", to niko ne spori, ali se tretira iskljucivo iz ugla ekologije (odnosi se na Euro 4 normu).
Imao sam zelju da se svojim iskustvom nadovezem na pricu u okviru postavljene teme, iako nije rec o istom motoru i modelu automobila.
Takodje, i pored upaljene "check engine" lampice koja je vezana iskljucivo za neispravnost NOx senzora (najcesce zbog vlage), podvlacim da nemam apsolutno nikakvih problema sa performansama i potrosnjom.
-
a jesi li ti 100 posto siguran da ti se cek pali zbog vlage?
-
100% sam siguran da se "check" pali zbog neispravnog NOx senzora, koji u najvecem broju slucajeva strada od vlage.
Inace, na vise mesta na netu pronasao sam da sam deo gotovo po pravilu ima radni vek u proseku od 6 do 7 godina.
Da li aludiras na gorivo ili nesto trece ?
-
reci mi sta je NOx?
-
NOx je skracenica koja se odnosi Nitrogen-okside.
Koliko sam do sad shvatio, NOx senzor registruje koncentraciju Nitrogen-oksida u izduvnim gasovima (nalazi se iza katalizatora).
-
vidi to sto ti nazivas NOx obicno se zove lambda sonda. ako ti nije neki problem pojasni kako vlaznost vazduha utice na rad tog senzora koji mjeri co2 iza samog katalizatora gdje temperatura izduva prelazi 600 stepeni?
jel mislis da tu ima vlage? sta mislis kolika koncentracija vlage u usisanom vazduhu u cilindar mora postojati da bi sonda ili NOx javila kompu smanji ili poovecaj kolicinu goriva na dizne?
-
Prva stvar, NOx senzor nije isto sto i lambda sonda. Moj automobil ima lambdu sondu koja se nalazi ispred katalizatora.
Ceo sistem stoji u sledecm poretku: lambda sonda - katalizator - NOx senzor.
Ne znam da objasnim na koj nacin vlaga utice na ispravnost samog senzora.
-
"Ne znam da objasnim na koj nacin vlaga utice na ispravnost samog senzora."
mozes ga zvati kako hoces ali i to ti je sonda.
to sto ti pricas samo je toretski moguce ali prakticno nema ni teorije.
nemoguca je tolika konncentracija vlage u atmosferi da bi je motor kroz filter vazduha usisao, sagorio u kompresionom prostoru (temperatura 500-700), izbacio kroz usijani katalizator (temperatura 450-800) do sonde (NOx) i da bi ona registrovala kvar.
ja nisam uopste bio ironican ali ti shvati da sonda uopste nije toliko precizan i izbazdaren senzor koji bi mogao registrovati takve stvari.
sta mislis sto su je u fabrici postavili iza katalizatora gdje je tolika temperatura a ne negdje u prednjem braniku da mjeri postotak vlage?
malo sam razmisli i vidi da li ces sa rezervom prihvatiti tu teoriju koju si cuo od majstora
-
Razumem na sta aludiras, ali vlaga ne dolazi tim putem.
NOx senzor se sastoji od sonde i kontrolne jedinice, koja se nalazi ispod suvozacevog sedista (sa donje strane, desno od katalizatora) i direktno je izlozena spoljasnjim uslovima, dok se sama sonda (povezana sa kontrolnom jedinicom) direktno ubada u izduvnu granu iza katalizatora i, takodje, je izlozena spoljasnjim uslovima.
Da li ti je sad jasnije na koji nacin vlaga moze da dodje u kontakt sa kontrolnom jedinicom i samom sondom ?
-
vidi meni je princip rada poznat svakako. kad bi ti rekao koliko vlasnika automobila sa fsi motoro ima isti problem krstio bi se.
sta sve ljudi rade da softverski ne bi gasili njenu funkciju ni sam ne znas. ti si vlasnik tog auta i malo si se poceo interesovati tematikom jer ti ta lampa ide na zivce. i ja bi isto uradio. a ja se takvim stvarima bavim vise od pola zivota, vidi sad onu temu u tuning automobila gdje vele stavio novi auspuh i gdje su mu stavili sondu. onaj polozaj sonde/NOx i tebi rjesava problem a ja ti garantujem zivotom da je to neispravno. znaci ugasio si je na prevaru.
nebih se vise ubjedjivao, ti imas svoju teoriju ja svoju.
mahac
-
Ok, sta savetujes ?
Zamenu NOx senzora, iako ne sipam SuperPlus 98 vec EuroPremium 95 ?
Hvala na diskusiji ako ne odgovoris.
Pozdrav
-
euro95 i sondu samo novu i kupljenu u autokomercu.
nigdje drugo
-
Ok.
-
Bezi od nasih ovlascenih dilera. Sve sto ti je rekao je 100% u pravu sem gde da je kupis. Dacu ti primer moje O2 sonde koja u autokomercu i porsche-u kosta 29500 dinara a u nemackoj u porsche-u kosta 160e. Kalkulacija je ocigledna.
-
Znam za to, ali hvala u svakom slucaju.
Kod nas u Autokomercu ili Porsche-u, NOx senzor kosta oko 240-250 eur, a u Nemackoj oko 185-190.
-
Znači problem se rješava tako sto izadješ na auto put, 4-5 brzina, 120-130 km/h,malo duze vozis i bice dobro! ;)
-
Veruj mi, ne resava se na taj nacin. blow
-
Znači problem se rješava tako sto izadješ na auto put, 4-5 brzina, 120-130 km/h,malo duze vozis i bice dobro! ;)
bravo majstore!
-
misli da odes do nemacke, ne da ga produvas na autoputu lollol
-
Meni licno je otisla pre nekoliko dana prva sonda(senzor temperature izduvnih gasova 3) na vcds-u pokazalo. Uglavnom auto mnogo trosi, 7.5-8l na autoputu 9l po gradu ako ne i vise. Narucio originalni deo iz Nemacke(18000rsd) i kada stavim novu nadam se da ce mi smanjiti potrosnju, ako ne moracu dizne da proveravam i da cistim zajedno sa izduvnom granom.