VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: chevu1990 Jun 27, 2012, 08:23:59 posle podne

Naslov: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 27, 2012, 08:23:59 posle podne
Pozz drugari, mene kad krene, ono krene ... do pre 5,6 dana nisam imao problema, auto je palio kao mina na pola kljuca bilo kada, nebitno od vremenskih prilika(tako je palio celu zimu,prolece i do sad).
Znaci od pre 5,6 dana prvo(hladno paljenje) upali tek iz 2-ge, 3-ce. Znaci vergla normalnom brzinom kao i uvek, krene da hvata i ugasi se ... tek iz druge,3-ce krene da radi normalno, i kad odradi malo svako sledece paljenje je u redu.
Juce sam bio po mehanicarima da se raspitam sta bi moglo da bude - odgovori su bili razliciti. Ono 5 majstora 4 misljenja, pa da ih izlistam:
1. Na slepo je receno da se provere grejaci, posto su jako pristupacni skinuli smo sva 4 vezali na akumulator i rade perfektno sva 4 greju tj usijaju se istim intenzitetom kao novi - ova konstatacija je otpala u smislu ne funkcionisanja grejaca.

2. Rekli su da je moguce da relej(ili kako se vec zove deo) koji uopste pali grejace moze da se desi da je zakazao te da uopste ne pali grejace, medjutim ovo nismo uspeli da proverimo jer na 3 mesta nije radila dijagnostika(lav auto, auto servis Vidik, neki lik u Resniku koji je preporucen).Bice prikacen na dijagnostiku ovih dana.

3.Receno mi je da postoji mogucnost da je neka povratna dizna(tako su rekli da se zove, ne razumem se mnogo)bosch pumpe zakazala, pa da pumpa ne drzi pritisak goriva u cevcicama te se ono kada se ugasi motor vraca u rezervoar, te kada je hladno paljenje auto ne pali dok ne upumpa gorivo u crevca i isto dodje do same pumpe. Ovo mi se cini da je vrlo moguce jer danas kada sam ga prvi put upalio(naravno uz poteskoce) iskljucio sam ga posle 10ak sekundi i ona cevcica sto dovodi gorivo iz filtera u bosch pumpu je imala mehurcice koji su se vracali u smeru ka filteru tj. rezervoaru. E sad zvao sam na par mesta i rekli su mi da za pocetak stavim tzv. nepovratni ventil na cevcicu za dovod goriva.
Jel to neko od vas radio?
Da li je normalno da dok radi motor postoje sitni mehurici u tom providnom crevcu od filtera do bosch pumpe?(jer sam pratio i dok radi, i postoje konstantno sitni mehurcici kako pristize gorivo, pristizu i oni)


Da li da menjam crevca od filtera do bosch pumpe, jel moze da bude do njih da negde imaju neku rupicu ili sta vec pa da uvlace vazduh??
Bosch pumpa bi trebalo da nije slaba jer je radjena kod Zeravice(prethodni vlasnik je popravljao tamo=komplet remont)


Saveti? Iskustva? Od ponedeljka to sredjujem pa me zanima sta i kako :)

(P.S. nisam dugo bio aktivan na forumu, u pitanju je ibiza 6k2 2001, 1.9tdi, ....golf 3 je preuzeo cale i ziv je i zdrav :))
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 27, 2012, 09:39:43 posle podne
grijaci nisu 100% . oni sad se i ne pale . tako da nisu ni grijaci ni relej.
proveri ovako : stavi auto na nizbrdici tako da motor bude nizbrdo rj rezervoar uzbrdo. i probaj tako . pa javi
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 28, 2012, 12:54:09 posle podne
opet je malo verglao samo krace ... i lakse je upalio na nizbrdici ... to znaci sta?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: nikolaxxx Jun 28, 2012, 02:25:18 posle podne
ja sam imao isti problem i iste simptome, bilo je u pitanju dihtung na tandem pumpi. pustao naftu i motor nije imao dovoljno pritiska da se upali.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: Sajovan Jun 28, 2012, 02:46:07 posle podne
Mislim da on na ibizi nema tandem pumpu,provjeri crijeva koja ulaze i izlaze iz bosch pumpe...
Da li ti zadimi kad upali?!
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 28, 2012, 04:49:00 posle podne
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 28, 2012, 09:49:31 posle podne
I ja mislim da vraca naftu, u pravu ste nema tandem pumpu ... ne ne dimi uopste ... stavljam ventil u ponedeljak nemam vremena ranije.... samo mi nije jasno iz kog razloga vraca gorivo ,,, nije mi se to desavalo ranije, tek od pre 7 dana ....
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 29, 2012, 12:03:33 pre podne
jbg nisam majstor neznam zbog cega. nesto se ocito pokvarilo  wacko . neki su tako resavali problem sto su stavljali ventil. e sad neznam dal je problem resen za stalno ili je privremeno
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 12:06:58 pre podne
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil

taj auto ne moze vracati naftu u rezervar.

mozda treba probati da ga objesi za luster ili dimnjak na kuci zadnjim krajem prema gore?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 29, 2012, 12:43:01 pre podne
Gedora ne razumem komentar pojasni, ne moze vracati naftu? isti je motor kao od g4 a kod takvih se desavalo da se vraca nafta iz cevcica?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 29, 2012, 04:17:35 posle podne
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil

taj auto ne moze vracati naftu u rezervar.

mozda treba probati da ga objesi za luster ili dimnjak na kuci zadnjim krajem prema gore?
pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: lubarda Jun 29, 2012, 07:01:42 posle podne
Da je obican, znao bi, ali te sa kompjuterima ne volem.ako gedora kaze da ne moze da vraca, verujem mu.da negde vuce vazduh, na istom mestu bi curkala nafta, osim ako je u rezervoaru negde.taj jednosmerni ventil ne bih stavljao, osim iza samog plovka, jer opet taj deo sistema iza ventila ostane prazan i pumpa se muci dok ga ne napuni, a i stvara se vazdusni cep tada.to ne bih radio.ako je uopste vracanje u pitanju.grejace zaboravi, kao i majstore koji su to prvo gledali,ako si im lepo objasnio kao ovde nama.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 07:09:29 posle podne
"pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac"

pumpa izgubi pritisak i dizna nema sta da ubaci u cilindar.
 to vracanje nafte prema rezervaru je karakteristicno za mk1 i mk2 1,6d
otvori pumpu i vidices na kom principu radi.
  bice ti jasno.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 29, 2012, 08:36:24 posle podne
Ok posto se ja ne razumem u to , a vidim da se ti razumes ... kako to da resim? ventil?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 29, 2012, 09:35:26 posle podne
"pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac"

pumpa izgubi pritisak i dizna nema sta da ubaci u cilindar.
 to vracanje nafte prema rezervaru je karakteristicno za mk1 i mk2 1,6d
otvori pumpu i vidices na kom principu radi.
  bice ti jasno.
a pumpa se nemoze pokvarit tj.  taj ventil u pumpi sto drzi da se prtisak ne vrati u rezervar?? a zasto pumpa izgubi pritisak ?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 09:57:47 posle podne
Citat: vw-tdi l
[/quote
a pumpa se nemoze pokvarit tj.  taj ventil u pumpi sto drzi da se prtisak ne vrati u rezervar?? a zasto pumpa izgubi pritisak ?

procitaj gore sta sam napisao. na koji ventil u pumpi mislis? imas li neku sliku tog ventila?

a to zasto pumpa izgubi pritisak mi se neda pisati 2 stranice a4 formata i da ti opet ne bude jasno.

ako te put nanese kroz bg ti se javi pa cu ti objasniti usmeno.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 29, 2012, 11:01:11 posle podne
@gedora
druze da si me pitao koji kuler ili deo hardvera racunara sve bih ti objasnio ... za ovo sam duduk, ne razumem se u auto bas najbolje ... znam da promenim filtere, ulje, eventualno da se zezam oko elektrike malo ... ostalo ne pipam pogotovo ne bosch pumpu ... majstori su mi rekli da je oslabilo nesto na pumpi te da ne drzi pritisak u cevcicama i gorivo se vraca ... uglavnom stavljam ja taj nepovratni ventil u ponedeljak pa ako bude bolje javljam. E da i iz bg-a sam ... samo malo dalje od zemuna ... cca 20km.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 11:04:27 posle podne
stavi drugu pumpu i rijesio si problem.
 pumpa se kupuje iskljucivo nova.
a sto se tice predavanja o principu rada tandem pumpe nisam ni mislio na tebe nego na vw tdi kosovo. naravno bez ikakve lose namere.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: lubarda Jun 29, 2012, 11:08:50 posle podne
Ispravan filter isto drzi da se ne vraca gorivo, zato ako je pumpa, mora da je i filter los, a em sto tesko da su obe stvari, em sto majstor rece da ta pumpa ne moze da vraca, zato mislim da tim ventilom nista neces postici, a na tvom mestu bi isao na dijagnostiku.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 11:10:54 posle podne
tacno. stavi ti prvo novi filter goriva pa vidi sta se desava.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 29, 2012, 11:11:37 posle podne
Hvala ljudi :) javljam sta sam uradio
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 29, 2012, 11:23:30 posle podne
uredu gedora ipak si ti majstor. a neverujem da ce me put navesti skoro kroz bg. mahac
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: gedora Jun 29, 2012, 11:25:48 posle podne
pa navraticu ja na  beer ako budem isao prema kosovu i donosim ti jednu rasturenu tandem pumpu. da je zajedno cipujemo u kafani
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: @aca@ Jun 29, 2012, 11:34:49 posle podne
 u sex kakvo ce to cipovanje biti  beer lollol
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: vw-tdi Jun 29, 2012, 11:37:30 posle podne
ok nije problem . ali ipak donesi neku ispravnu da je prodamo da bi bilo za  beer    mahac


a da ne off coveku vise temu
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: chevu1990 Jun 30, 2012, 11:20:32 pre podne
Jutors krenem da palim auto ... krene da smrdi nafta, dignem haubu .. ispod posude za tecnost za prozore barica nafte ... skinem filter i imam sta da vidim ...pisa naftu s donje strane na onom plasticnom dihtungu, promenim filter, sad pali kao pre nego sto se javio problem.
@gedora Hvala puno bio si u pravu da je samo filter.
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: Nemanja 90 Oktobar 27, 2015, 07:02:14 posle podne
e ovako na caletovom golfu 4 koji je isti motor i isto kilovata ima 2002 god,desava se sledece ,uvek prvo paljenje se malo pomuci kao kad je slaba akumulator ali uvek pri prvom paljenju drugi put upali na pola kljuca,proveravao sam drugi akumulator i nije do njega,sta moye da pravi problem?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: PaulGT Oktobar 27, 2015, 07:41:14 posle podne
alnaser
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: Nemanja 90 Oktobar 27, 2015, 08:50:57 posle podne
aha hvala,da moyda neyeyaju cetkice ?
Naslov: Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
Poruka od: Nemanja 90 Oktobar 27, 2015, 11:33:05 posle podne
mozda zezaju cetkice