VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: milosavljevic Jun 24, 2012, 02:24:11 posle podne
-
skoro dobijo u nekoj zameni uradijo veliki servis,,,,,kada sam zamenijo ulje jbg lukoil ulje 15-40 palimi par puta lanpicu za ulje iskljucivo kada vozim uzbrdo....kada vozim na otvorenom tep oko 70 a po gradu ide od 90 do 100 ukljucuje ventilator pada ispod 90 dosta cesto ukljucuje ventilator znam da je napolje jako toplo ali mislim da se dosta greje kada sam otvorijo haubu pre neki dan imalo je 100 stepeni i cuo sam kako grguce voda u crevima...pojma nemam sta da radim ???
-
Mora da se izmeri pritisak ulja pa da se posle toga traži kvar. Ako se pregreva verovatno ima termostat koji je neispravan..
-
prva brzina uključuje na oko 90-95 stepeni a druga na 110 stepeni provereno na ličnom primeru b3 ima visoku radnu temperaturu i nemoj date buni ključanje vode na 90 stepeni u loncu jer su to babe i žabe
-
I sta ce dobiti sa merenjem ulja. Nista. Apsolutno nista. Juce sam dovezao b3 karavana sa " ful " generalke, usput, ravnana glava, proveravana na hidro testu, zamenjena uljna pumpa, vodena pumpa, termostat, senzori i davaci temperature vode i ulja i da ne nabrajam. Sve ovo je radjeno iz razloga sto se grejao kao lud, na leru je dizao temperaturu do 110 a ulje pistilo i na 124. Danas se vozim sa njim i temperatura mu cini mi se veca nego sto je bila pre generalke. I ajd sada, gde je problem? Da idem meriti pritisak ulja?
-
vrati auto onom sto ti je uzeo pare. kakav crni pritisak
-
Ako si mislio na mene, pare nije uzeo niko jer sam sam radio sve osim hilznovanja i ravnanja a i to sam nakon uradjenog merio i rezultat je sasvim OK. Nema tu puno mudrovanja, ostaje jos par stvari da proverim ( lambda sondu, hladnjak, instrument tablu i instalaciju ) kada odradim to i ako stanje bude opet identicno onda cu stvar prepustiti sudbini.
-
I sta ce dobiti sa merenjem ulja. Nista. Apsolutno nista. Juce sam dovezao b3 karavana sa " ful " generalke, usput, ravnana glava, proveravana na hidro testu, zamenjena uljna pumpa, vodena pumpa, termostat, senzori i davaci temperature vode i ulja i da ne nabrajam. Sve ovo je radjeno iz razloga sto se grejao kao lud, na leru je dizao temperaturu do 110 a ulje pistilo i na 124. Danas se vozim sa njim i temperatura mu cini mi se veca nego sto je bila pre generalke. I ajd sada, gde je problem? Da idem meriti pritisak ulja?
Sta je sad problem,drzi ti veliku temperaturu ili ti kuva?
-
110 u hladu.
-
lambda sonda nema veze s tim
ako ti je ispravan preliv sa hladnjaka do boce, termostat otvara na 87, ventilator pali na 92, ili ti kazaljka pokazuje vecu temperaturu ili ti je hladnjak za kontejner
ako imas mehanicki sat izmjeri temperaturu vode u boci kad ti kazaljka stoji blizu 100 ili 110 da bi znao dal ti je struja neispravna a hladnjak skini i sipaj vodu u njega. ako stane 1 ili manje litara baci ga i stavi drugi
-
Kad prodju ove vrucine bacicu se na posao. Za sada neka ga vozi sudbina a cuvaju bogovi. biggrin
-
zameni termostat i termo prekidac ,ne zezaj se stim kakvi 110 stepeni kakvi bakraci to je puno ,do 95 najvise je idealno,110 je za ekstremne uslove
-
izgorice ti dihtung.
cisto sumnjam da ti je struja losa i da ti taho pokazuje vecu temp od realne.
davac za temperaturu ulja nebi lagao ako imas 124 to je previse, na 120 ulje nije ulje nego voda mahac
-
Ma kakvi termostat i senzori, to je menjano vec par puta , grejao se cak i bez termostata. Salu na stranu, zamenicu hladnjak jos tokom sutrasnjeg dana pa ce vidimo kuda dalje. Verovatno na beer .
-
okrece li ti se ventilator u pravom smjeru?
-
@Kliker> Napisao da proveri pritisak ulja zbog lampice ulja, ne zbog grejanja. Nisi pročitao prvi post.
-
ne moze ni imati pritisak na temperaturi 124. ima u bloku toliku temperaturu da mu se i ulje pregrijava sto je i logicno.
ako glava i blok imaju temperaturu 110 ulje mora biti toplije 10ak stepeni
-
Nino moj odgovor se odnosio na prvi post gde je temp 90-100 °C
-
znam brate, ok.
nema klikera da napise vrti li se ventilator u pravu stranu.
nek ga testira i javi, taj 1,8 se inace ne pregrijava
-
Klikera muči temperatura od Novembra, ima on svoju temu:
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=32257.0 (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=32257.0)
-
Tacno tako. Od novembra je taj problem i nakon zamene termostata i termoprekidaca sve je bilo ok tokom zime da bi problem nastao ponovo sa ovim vrelim danima. Inace nakon skidanja glave da bi se zamenili hidropodizaci, koji su se u medjuvremenu culi, vidno je bilo da su hilzne ostecene i da je potrebna zamena. Na cetvrtom klipu deo odlomljen i zaglavljen izmedju karika te je napravljen poprilican ris celom duzinom. Nije trosio ulje ali je nabijao pritisak u karter. E sad, proveravano, ventilator ide u pravom smeru ali izludjivanje se nastavilo. Nije menjan hladnjak niti proveravan pa sada ostaje da uradim i to ( danas-nadam se da cu stici ) i videcemo.
-
E da se nastavim jos malo. Pre generalke izvadjen je termostat i desavalo se sledece: u normalnim uslovima voznje sve je bilo ok, ok je bilo i kada ga vozim 150/60, nije se grejao ali kada stanem na semaforu i slicno odmah dize temperaturu. Pri voznji na uzbrdici takodje je dizao temperaturu a sada prilikom postavljanja termostata totalna ludnica. Otvara termostat proveravano i pali ventilator tu negde oko 90 ali kasnije gotovo da stalno radi. Bio sam ubedjen da je vodena pumpa jer je sve ukazivalo na nju. Kada je skinuta bila je u ok stanju ali sam je ipak zamenio.
-
I jos malo, hehehe..., upravo sam stigao na posao. Imam nekih 7-8 km. do posla. U toku voznje tem. ok , stalno na 90 stp. Kada sam izisao iz auta da otvorim firmu nisam ga gasio,to je trajalo mozda pa cak i nepun minut, da ne poveruje covek, podigao temperaturu vec na 100, otvorim haubu i vidim upalio ventilator ali ne pada temperatura ili ako i pada to je sporo i neznatno. Ajd sad. Javicu veceras ako uspem da stignem zameniti hladnjak sta se desavalo dalje.
-
Brate sedim, pijem kafu i razmisljam sta moze biti. Stavio si polovnu pumpu vodenu,si siguran da su peraja unutra dobra? Ako ti na preliv ide voda onda je ok vodena i kruzi voda majku joj. Nije japanac pa da te zajebava cep za vodu. Vidi kakav ti je kais i remenica od vodene,da nekliza,moras videti te banalne stvari koje su skoro nista a moze praviti problem. Sto rece gedora hladnjak isto moze zezati. Za ventilator,ti je sa dve brzine ili jednom,ti mozda pali samo prvu?
-
Negde sam cuo da je neko mesao tri neke vrste antifriza i da mu je hladjenje bilo jako lose. nemam pojma, mozda je tako neka glupost...
Ali menjaj hladnjak ako je u losem stanju obavezno. I proveri ovo sto gedora kaze, stvarno ima logike da ti mozda ventilator duva u suprotnom smeru.
-
Šteta da se greje toliko na urađen motor, promeni hladnjak nema šta drugo
-
E hvala puno na pomoci,,,mene samo buni to sto je vrelo ispod haube nenormalno jete napolje vruce,,,,slusaj sada ja samu sipao ulje lukoil 15-40 kada sam izvadijo u toj toploti merac ulje je skroz bilo kao voda nije pomesao vodu ali ulje je mnogo retko savetuju mi da sipam neko ulje gusce jer je auto star
-
Ako ima ulja i rashladne tečnosti, ne pregreva se i ne pali lampicu za ulje nema šta da te buni što je vreo, mora da bude vreo i ulje kao voda
-
Lanpicu pali jako retko pali je samo kada vozim uz neko brdo samo za svetli i odma se ugasi.ja sam resijo da mu stavim neko drugo ulje gusce pa sta bude!
-
Nije do ulja
-
Jel pusta tebi uopste termostat vodu u hladnjak?
-
Ljudi odlepio sam. Stavio sam nov hladnjak i nista se nije promenilo. I dalje kada stanem i radi na leru gotovo da prokuva. Stalno 100/110. Ulje i do 120. Kad radi na leru i kada krenem da otvoram cep na prelivnoj odmah krene da siklja tecnost napolje. Sve tada ukazuje da kuva. Ventilator usisava vazduh spolja i duva na motor, ok. Ma pumpa je dobra a dobra je bila i ona sto je zamenjena. Kaisevi novi, ne proklizavaju, termostat otvara jer su oba creva identicno vruca. Vrti i ventilator e sad koja je brzina hebem li ga ali to nije ni bitno. Opet da ponovim da je radjen hidro test i bloka i glave i da je i to ok. Ne znam sta jos da dodam. Ostaje valjda jos samo taj cep na prelivnoj. Usput da upitam gde se kaci masa motora na njemu jer na alternatoru ima jedan donji sraf (navrtka za kljuc 10 ) slobodan.
-
Masu motora stavi sa - kleme pa dole na menjac,negde,na prvi 13 sraf koji vidis. Alternator ima masu preko gornjeg nosaca,ako nema onu gumenu podlosku a nebi trebao da ima. ako ima,sa te 10 navrtke,spusti jednu zicu na sraf od vodene pumpe,to ti najlakse.
Sad za ovo sto si napisao,tesko je reci majku mu. Jel imas nekog kod koga bi mogao da izmeris pritisak u sistemu,kaci se na bocu od vode,verovatno znas o cemu pricam. Smrdi tu meni nesto na glavu ali kazes da si proverio.
-
Na mom autu koji isto ima 1.8 66kw, kad menjam antifriz ili zbog nekog drugog razloga ispuštam vodu, nikad mu ne stane iz prve sva voda koju sam ispustio.
Znači ispustim 6 litara, kad hoću da vratim stanu 3. Jednom zamalo nisam pregrejao auto u mestu zbog toga, zato sad pazim da ne zajebem nešto. Natankam koliko stane, pustim ga da radi minut dva,
ugasim, nalijem malo i tako dok ne nalijem koliko treba. Hoću da ti kažem da za svaku lučaj proveriš koliko tečnosti imaš uopšte u motoru, ako je do toga.
A što kaže pile ako je glava pustila negde u sistem za vodu, creva bi bila dobro napumpana i tvrda. Bar je tako bilo kod mene kad sam kupio auto.
Izvadi termostat i probaj da li se pregreva dok radi u mestu
-
Ma jebaji ga, pisao sam vec, grejao se na leru i bez termostata, zato je radjena generalka a u voznji preko 150 nije bilo problema. Blok i glavu su radili u Fenix NS. Valjda znaju sta rade. Pumpa NOVA kako vodena tako i uljna. A inace proverom bile su ispravne i one sto su skinute. Imam utisak da kada bih stavio i novi motor da bi zajebavao. Toliko je maltretiranja bilo ovih par dana da mislim da je ponovo stradao motor.Kada pritisnem donje crevo ispod pumpe cuje se da i vidi da ide kroz hladnjak i prelivnu bocu. Ne znam moze li biti zacepljenja tj. slabog protoka u bloku a da to nisu primetili. Glava je sigurno radjena na hidro testu a za blok i nisam siguran. Stavljene su nove hilzne i obradjene na standard. Sinoc sam dobio dodatni problem, prilikom malo jaceg kocenja ali sasvim malo jaceg kao da mi se nesto otkacilo i poceo je da trokira. Prvo slabije a anda sve jace te sam gotovo stigao kuci kao puz. Kao da radi na tri klipa. Nisam imao vise zivaca da gledam sta je ali evo nemam ih ni sada te i ne mogu spavati. Imam nakon generalne bitno i vecu potrosnju kako benzina tako i gasa. Jedan mi je manix menjao sajlu gasa pa se mislim da nije tu nesto sjebao. Ludnica, opsta ludnica. Kako god koji deo skinem i zamenim sve ukazuje da je bio ispravan a problem ostaje.
-
Aj da dodam da mi se creva napumpaju malo znatnije tek kada ugasim motor i to momentalno a u toku rada ne primecujem da su nesto bas naduvano ako i jesu to bih okarakterisao kao kao sasvim malo. Bar mi se tako cini.
-
Ja idem danas da proverim pritisak ulja i da vratim termostat da vidim stace da se desi...na kolko vama obrtaja radi u leru?
-
Hiljadarka ti je idealna,ako moze da se nasteluje.
@klliker . Kad nabije temp.,ti otvori haubu i vidi gornje crevo koliko je tvrdo,stisni ga ,sme biti malo nesto. Izmeri pritisak sto sam ti rekao,da bi otpisali jedno po jedno i pokusali resiti to. Nema veze sto je novi kais od alternatora,proveri kad radi motor pa daj gas i vidi oce li pratiti remenica kais,upadne kais posto je remenica dotrajala i pravi sranje,vec sam imao lika sa tim problemom,doduse na 1.6td i pod turazom je slajfovala.
Dzabe si radio motor,jbg nisi mogao znati. Ja ciljam na glavu a sve mi se cini da je neka glupost. Drugo,i servisi mogu da pogrese ako su je uopste i proverili. Proveri taj pritisak sto sam ti rekao pa da idemo dalje.
-
@klliker Izmeri usput temperaturu vode na staromodan način, možda je skala na tabli neispravna
@milosavljevic Javi kako si prošao :D
-
Ja sam promenijo antifriz,verujmi drugi auto bar danas.
-
Klikeru, možda ti iz nekog razloga (dihtung glave, loša glava, napukao blok, ili samo loš remen) nabija prevelik pritisak u sistem za hladjenje.
-
kliker ja se prijavljujem dobrovoljno i bez dinara da ti napravim auto.
jel dovoljno?
-
Platis i gorivo od N.Sada , nemo si cava lollol lollol
-
Nisam bio na netu pa nisam ni video ponudu na kojoj se velikodusno zahvaljujem. Rado bih je prihvatio ali je vec doslo do kontakta sa jednim nasim forumskim kolegom cije ime ne bih sada da objavljujem bez njegovog odobrenja. Mogu reci samo da je on iz Sm. Palanke i da je upravo, pre nepun sat vremena krenuo za NS. Danas cemo zajedno da krenemo u resavanje problema pa se nadam i pozitivnom ishodu. Svakako @Gedora da je tvoja ponuda za veliku pohvalu i sigurno da bih je prihvatio da nije usledio ovaj prethodni kontakt. Jos jednom hvala i ukoliko bude zatrebala pomoc javicu se.
-
kliker rasahladiste li ga na kraju?
-
Klikeru....na kolko ti dize najvise tenperaturu na ovom vrelom danu i kolko cesto ukljucuje ventilator i dali ukljucuje u toku voznje po gradu?????
-
prva brzina uključuje na oko 90-95 stepeni a druga na 110 stepeni provereno na ličnom primeru b3 ima visoku radnu temperaturu...........kod tebe je ovako i jel to normalno za pasataa b3 posto meni ide 95 onda ga ventilator spusti odma ispod 90 i tako dosta cesto po gradu jel to normalno bonk bonk bonk bonk bonk bonk
-
@ Gedora beer Rashladili smo ga blink vise nego sto i treba. Malo smo i preforsirali pa smo se poceli i kociti u mestu. Vecina ili uglavnom sve smo resili. Pojavio se problem sa monopointom pa nece da radi na benzinu. Mislim da je nesto sa instalacijom ali ostavljam to sada jer je vrelina usla i u mozak. angry2 @ milosavljevic Papiri kazu da je to normalno ali su specifikacije pravljene davno u vreme kada su spoljne temperature bile kud i kamo slabije. Ovo je tropska vrelina i ja mislim da ta temperatura nije dobra. Nije dobro da ide na 110 iz razloga sto je to cesto, gotovo non stop u ovoj vrelini. Trebalo bi napraviti efikasnije rashladjivanje da ne ide vise od 95. Dodatni problem a moglo bi se reci i osnovni je los kvalitet rezervnih delova. Ja sam se uvek vodio onom, sto skuplje to bolje, ali nije vise ni to vodilja. wacko
-
Pa sta je bio problem?
-
Bem li ga ako znam. wacko Opisao sam detalje u temi ispod.
-
Izvinjavam se sto skrecem sa teme ali moram nesto da pitam.. Neko rece da je 1000 obrtaja idealno, pa me zanima zasto jer je meni na svakom autu br.obrtaja zagrejanog motora bio na 800 i svi su radili bez ikakvih problema? Naravno, benzinski motori.
-
Ja sam napisao,pa najbolje po meni. I niko nije rekao da je problem ako radi na 800.
-
Svaki auto ima razlicit ler gas. Kod mene u knjizi u autu pise da je normalan ler 950 +/- 50.
A u knjizi o golfu pise
850 +/- 50.
-
Hvala na odgovoru. Bas me je zanimalo jer mi je na svakom autu ler bio na 800.
-
E ja vece sranje nisam vozijo jeste da je krs,,,svaki majstor drugo prica zadnjih mesec dana su me ubili u svakom smislu.......sve sam zamenijo sem motora i dalje pali lanpicu za ulje i dize teperaturu tacno 100 stepeni onda ohladi do 88 c ukljucuje posle 90 ,,,,,, da uljemi je reto ali kazu nije do ulja....neznam tolko se nerviram da ludim .............. bonk bonk bonk bonk bonk bonk
-
Temperatura vode je u redu za ovo doba godine. Uzmi termometar kad je sunce i izmjeri temperaturu vazduha pola metra iznad asfalta. Znaš li koliko će biti? 50-60 stepeni! Ne možeš očekivati od takvog vazduha da ti hladi motor na 80 stepeni. Što se tiče lampice za ulje, ležajevi u radilici imaju određeno istrošenje poslije 300-400 000 km i ne mogu održati potreban pritisak u sistemu podmazivanja pri ekstremnom opterećenju. Zavisno od toga koliko prelaziš godišnje preporučujem ti jednu od dvije varijante:
1) Ako voziš preko 15 000 godišnje, onda trebaš mijenjati ulje dva puta godišnje. U novembru za zimski period sipaj 15W-40, a u maju za ljetni 20W-50 ulje
2) Ako prelaziš manje od 15 000 godišnje onda traži neko 15W-50 ulje, npr. Motul. To je kvalitetno, sintetičko ulje, i bez problema ćeš sa njim moći prelaziti 15 000 između zamjena.
Na taj način ćeš moći izvući još 50 - 100 000 km iz tog motora bez generalke.
-
komentar na mestu ,svaka cast ,dodao bih samo za sintetiku da koriste motori koji su predvidjeni za to.
-
To 15w50 Motul je malo trkacko ulje a i dosta se koristi za motorcikle. Kvalitetno jeste,to nema reci a koliko je dobro za stari motor i kako ce mu ga trositi,to je druga prica.
-
Problem je što ne postoji mineralno ili polusintetičko ulje koje bi zadovoljilo u njegovom autu preko cijele godine. 20W-50 ulje je previše gusto na temperaturama ispod nule, a ispod -10 potpuno neupotrebljivo, ali preko ljeta je idealno za njega, jer je malo gušće na radnoj temperaturi i dobro bi popunjavalo povećane zazore u motoru. Obrnuto, 15W-40 zadovoljava u većem dijelu godine, ali očigledno da mu ne odrađuje posao preko ljeta. To što je 15W-50 sintetičko ulje ne bi trebalo da bude problem, jer spada u gušća ulja na radnoj temperaturi, a dovoljno je rijetko po hladnoći da odradi zimu. Njegov jedini problem je cijena, pretpostavljam da nije ispod 10 evra litar. Sa druge strane ono bez problema može ići 15 000 km, dok mineralna služe 7-10 000 km. Sad je na njemu da se preračuna, koliko prelazi km godišnje i da li da ide godišnje na dvije zamjene jeftinijeg mineralnog ulja ili na jednu zamjenu sintetike.
-
Sad mi nije jasno... Sipam stalno polusinteticko 10W40 u passat b3 motor 2.0 star 22 godine i presao preko 450 000, nemam problema sa temperaturom nikad, u ovo vreme je normalno da cesce pali ventilator. prelazim oko 30 000 godisnje, menjam na 10 000 ulje otprilike i to uvek razlicite marke, ne najeftinije, ali oko 500-600 din max. dam za litru...
Nisam neki strucnjak za automobile ali ako neko strucniji moze da mi kaze da li je to ok ili gresim? Inace vozim samo na plin i palim iskljucivo na plin vec godinama jer mi ne radi na benzin.
-
Da griješiš ne bi prešao auto 450 000 biggrin. I ja radim isto, polusintetika 10W-40 na 10 000 km i ljeti i zimi. To što ti se ne pali lampica pritiska ni u špic ljeta samo govori da je motor još uvijek u dobrom stanju. Ja sam Milosavljeviću preporučio gušće ulje za ljetni period da bi imao dobar pritisak ulja u sistemu. Sa gušćim uljem prestaće mu se paliti lampica za pritisak ulja kad se motor zagrije.