VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: vnino Jun 10, 2012, 08:54:16 posle podne
-
Vozim golfa 5 sdi 2.0,imao sam velike probleme sa diznama,(potražite moje starije postove)čak sam ih 6 promijenio za 2 godine,sve sam ih polovne nabavljao po cijeni 200 eura,sad je stanje OK. Vozio sam auto u 10-tak servisa i kod najboljih bošista u Hercegovini i svuda mi je rečeno da sipam litar ulja matik na rezervoar goriva,i da će to sačuvani dizne jer je gorivo očajno.Kada mi je prije pola godine crkla dizna auto je radilo kao traktor,kada sam nasuo matik osjetio sam promjenu,auto se malo umirilo.Tu sam diznu naravno zamijenio i od tada redovno sipam litar matika na rezervoar goriva,već pola godine stanje je super.Želio bih čuti vaša mišljenja o tome,iako znam neko će reći da se matik ne smije sipati u PD motore,ja vam govorim o svojem iskustvu sa tim
-
cuo sam da ih vozaci renoa sipaju bas kao i ti i da im cuva i pumpu i dizne i auto ima mirniji rad
-
blink blink blink kadar nevera wacko
-
a koje gorivo sipas u njega?
-
@ zabica pusti vozace renoa
adetiv kupis na benzinsku i mirna glava
-
sipam evro 5,ali to nije ni vidjelo evro standarde,što se tiče pomenutih adidtiva i njih sam sipao ali razliku nisam primijetio
-
A za čega se inače korosti to ulje? Imam SDI ibizu pa bi možda i ja mogao da probam kako radi sa tim u nafti!
-
@ zabica pusti vozace renoa
adetiv kupis na benzinsku i mirna glava
zasto njih pustiti, pa oni imaju bas najvise problema sa diznama i pumpama , e sad kakvi aditivi postoje stvarno neznam ne sipam ni jedno ni drugo a nadam se da necu ni morati
-
slažem se,PD motori imaju sa diznama velike probleme,ali smatram da matik ne treba samo sipati kada dizne oslabe već ga treba sipati da sačuva dizne,u tome je poenta po meni
-
Raja jeli mozda neko od vas sipao ATF ulje za servo,kazu da ono dosta cuva dizne i auto radi bolje.
Ako je istina da ga pocnem koristiti.
-
At ulje koristim za ciscenje oruzja posto lepo nagriza barutne ostatke, pa ti razmisli jel dobro za dizne. a kakvo je to ulje matik, nisam upucen,pa neka mi objasni neko sta je to?
-
Jbg sada nisam siguran jeli dobro za dizne ili nije zadevero si me :),,,reci mi tvoje misljenje bili ti sipao u rezervoar
-
Verovatno dobro jer cisti i rastvara, ali ne znam kako ce da se pokaze u dodiru sa nekom gumom ili plastikom.i ta kolicina hoce li se osetiti u punom tanku.stvarno nisam pametan.
-
Ok,hvala. Samo ATF-a se sipa mala kolicina na 30-40 litara nafte a ne 1l kao ovog gore ulja. Mislim da je bocica 0,25l. A to za gume i plastike si u pravu,moguce da moze nagristi.
-
;)
-
ko zna , mozda to sve lose moze da utice na creva i ko zna sta sve
ma kupis proveren aditiv , sipas i nemislis driving
-
Ako sam razumeo dobro at ulje za kocnice nagriza, a atf za automat menjace nebi trebalo,al ne znam cemu bi sluzilo.
-
Pa to je to,atf matik ulje za servo upravljače,automatske menjače i sl.o tome i govorim.Da vam nebi prolupale dizne koristite pomenuto ulje,bez ikakvog problema sipajte litar ulja na 50-60 litara nafte,provjerio sam jer ga koristim pola godine.Znači to ulje ima svojstva za čišćenje dizni i podmazivanje dizni,od našeg goriva izgoreše dizne.Neko će reći da da su PD motori napravljeni sa greškom,to nije tačno jer je problem u gorivu,od lošeg goriva počinju svi problemi.
-
A at ulje obicno kociono?
-
To ima nagrizajuća svojstva,to ne bih probao.
-
A at ulje obicno kociono?
ta dva ulja nemaju slicnosti, i najbolje bez saveta strucnog lica ne koristiti nista sto nije provereno
-
Jbga strucno lice ce ti preporuciti aditiv,ovo je nase snalazenje.ja bas mislim da bi kociono at bilo dobro za dizne u nekoj maloj kolicini, jer kao sto sam pisao gore, cistim oruzje sa njim, lepo rastvori garez, a nikad nije ostetilo ni cev ni brunirane povrsine,ni hromirane.a to je cisto ulje jos, a ovde je u nafti.jedino brinem za gume i plastike.
-
Da se razumemo:
Kad su u pitanju EURO standardi o naftnim derivatima, oni propisuju sve manji sadrzaj (S) Sumpora, u Nafti, tako da D2 ima npr najvise, D3 manje, D4 jos manje itd. mislim Sumpora. Tako da, kad neko, KAO JA sa Golfom 2 D, dodje na pumpu i naspe D4 ili D5, ima problem, jer je ta nafta VEROVALI ILI NE previse kvalitetna za Golfa, tj. "suva" nema Sumpora, koji je kod tog Golfa davnih 80-ih koristio takodje da podmaze dizne. E sad, kod tebe je Golf 5 i to ne bi smelo da bude ali... Uglavnom generalno, u starije motore koji sipaju D4 i D5, mora se sipati ili aditiv ili Matik ili Dvotaktol, o kolicinama i odnosu ne bih znao reci, uglovnom ide od 1l na rezervoar pa manje, PO RECIMA DRUGA KOJI RADI NA PUMPI I DNEVNO PRODA OKO 15-AK FLASA MATIKA, al za u rezarvoar.
@lubarda- matik mije za kocione, UHK je za kocione sisteme a matik je:
Fluid specijalnih karakteristika. Primjenjuje se za podmazivanje
automatskih transmisionih sistema motornih vozila i sličnih transmisija
poljoprivredne i građevinske mehanizacije (automatski mjenjači,
hidraulični upravljački sistemi, hidraulične spojnice, pretvarači obrtnog
momenta, servo upravljači teških vozila i sl.) za koje se preporučuje ulje
kvalitetnog nivoa ATF type A Suffix A
-
ja sipam 2,5 deci dvotaktola ulja na pun rezervar, e sad kociono ulje UK nagriza DOT ne nagriza toliko,posto sam bio sofer slepera zimi su kolege neke sipale kociono ulje u gorivo tako su resavali problem smrzavanja goriva,a ATF ulje ne nagriza ono je masno a da ga neko sipa u gorivo nisam cuo. aditive sam koristio i nista nisam nikad primetio,tako da ja sam se zadrzao na dvotaktolu
-
Prijatelju, ne bi verovao kad bih ti rekao koliko se Matika i Dvotaktola proda na pumpi, za sipanje u rezervoar...
Jedina razlika je u tome sto:
-U Republici Srpskoj se sipa Matik,
-U federaciji BiH, Dvotaktol,
Zasto...ne bih ti znao reci uglavnom je tako.