VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Vasko-Mk Maj 08, 2012, 03:48:53 posle podne
-
Prijatelji imam Golfa - 2 1,3 benz sa 5-to stepenim menjacem. Zadnjih dana sam primetio sledeci problem:
- Kvacilo posle kratke voznje pocinje postepeno postajati tvrdo i cuje se skripanje da bi nakon duze voznje
doslo i do otezanog saltovanja brzine. Cim se menjac " ohladi " odnosno auto stoji nekoliko sati ,sve se
vraca u normalu, odnosno kvacilo ide lako, ne cuje se skripanje i saltovanje brzina je sasvim normalno.
Sta bi moglo biti uzrok ? ? ? Pozdrav alealeee
-
druk lezaj.... coilleo2tj
-
Damjan hvala na odgovoru. I moja prva sumnja je bila na druk lezaju, posto problem dodje do izrazaja kod zagrejanog menjaca
ali opet savjeti i misljenja iskusnijih i strucnijih od mene su uvek dobrodosli.
Pozdrav
-
Kupi novu običnu sajlu kvačila, 8-9€ podmaži je i nakači na auto, lako se menja
-
..kod mene se dešavalo slično pa sam promenio sajlu bila je dosta loša a posle zamene je bilo dosta bolje, al danas sam primeto da ide malo teže kad je motor baš vruć ili tripujem nešto
-
Hvala na odgovoru. Pokusacu prvo sa sajlom, nije na odmetu da se stavi nova pa ako i dalje zeza pogledace majstor.
Kod mene kad ujtro krenem a auto je stajao preko noci ide sve super, tek posle 30-ak min. voznje pocne da krcka pedala
stvrdne se i saltovanje brzina ide teze, kao kad ne odvaja kvacilo odnosno tesko ulazi i izlazi iz brzine.
Pocecemo redom pa videcemo sta je. Puno pozdrava alealeee
-
Mozda je i tebi kao i meni, pukla vodjica-ujedno i granicnik na papucicama?? Ja sam mislio da mi je sajla otisla u 3 k...ca, kad ono medjuti puklo ono cudo, pa sajla skoro da nije ni imala funkciju.
-
Prijatelju, kod mene pedale funkcionisu. Jedno zeza pedala kvacila i to posle 30-ak min. voznje
pre toga je sve ok. Pozd.
-
Okej, samo sam izneo moj bivsi problem, dobro namerno, jer ipak ja nisam ni majstor, niti google-majstor. Ne kosta nista zavuci glavu i ruku kod pedala i proveriti, a moze ustedeti dosta novca.
-
ne valja ti korpa i proveri nivo ulja u menjacu....
-
Kod mene brzine idu lako, jedino što treba baš dobro da se zagreje da bi pedela išla teže, posle 2-3 sata vožnje
-
Nivo ulja u menjacu je dobro. Sajlu sam podmazao i osovinu koju vuce sajla a vraca je feder naspricao WD -40.
Jedino poboljsanje koje sam dobio je meksa pedala kvacila, medjutim krckanje se opet oseca, ali
dok je menjac hladan kvacilo radi odlicno i saltovanje ide super, kad se ugreje cuje se glasnije krckanje
i saltovanje je malo teze nego uobicajeno. Primetio sam i zujanje ( slicnije je zvizdanju ) oko menjaca
i u voznji i dok motor radi na ler. Cim samo dodirnem pedalu kvacila, zujanje prestaje da bi se za
nekoliko sekundu opet pojavilo, ali ga nema dok drzim pritisnutu pedalu kvacila. Tu vec pada sumnja
da ne valja nesto u menjacu, ali sta ..... ? ? ? Pozdrav iz Makedonije alealeee
-
Nije lako ovako dok se nevidi i necuje sta se desava a to nije moguce.
Na tom menjacu uvek zvizdi peta brzina posto je najvislja kako se secam i cim izgubi malo ulja,lezaj popusi ali kod tebe nije to!
Jebes ga,to u leru moze biti druk lezaj jedino, posto kad stisnes kvacilo,nema tereta pa nema ni brujanja ili zvizdanja.
Mozda ti je vreme da menjas set kvacila,to moras tu sa majstorima da vidis.
-
Imam isti problem na mog golfa 1,3 samo sa 4 brzine.... jedan lik mi je rekao da je u pitanju nekakav leteci lezaja ili tako nesto (ako je to), to je crnjak jer mora da se skida mjenjac, pa ruke kostaju dosta, a ako je druk lezaj (cemu se ja nadam da je meni), onda je to bezbolnija varijanta jer (makar na ovaj sa 4 brzine) se valjda ne skida mjenjac da bi se zamijenio. reci mi jos ovo, da li ti kad se ugrije cak i malo podrhtava (trazi malo vise gasa) kad kreces, posto je i to kod mene problem? ali generalno isti problem, stisnem kvacilo, ne cuje se, pustim kvacilo cuje se... obavezno javi sto je, posto moram i ja to regulisat.
-
Skidaces menjac Podgorica,nebrini se , nije to kadet , i menjaces druk lezaj naj verovatnije.
-
Imam isti problem na mog golfa 1,3 samo sa 4 brzine.... jedan lik mi je rekao da je u pitanju nekakav leteci lezaja ili tako nesto (ako je to), to je crnjak jer mora da se skida mjenjac, pa ruke kostaju dosta, a ako je druk lezaj (cemu se ja nadam da je meni), onda je to bezbolnija varijanta jer (makar na ovaj sa 4 brzine) se valjda ne skida mjenjac da bi se zamijenio. reci mi jos ovo, da li ti kad se ugrije cak i malo podrhtava (trazi malo vise gasa) kad kreces, posto je i to kod mene problem? ali generalno isti problem, stisnem kvacilo, ne cuje se, pustim kvacilo cuje se... obavezno javi sto je, posto moram i ja to regulisat.
Pozdrav prijatelju. Kod mene nema nikakvog podrhtavanja niti kad je menjac hladan niti kad se ugreje. Kad je hladan je sve ok, kad se malo ugrrje pocinje
da skripi sajla kvacila i cuje se zvizdanje i na leru i u brzini ( u voznji ) koje se gubi cim samo dotaknem pedalu kvacila. Kod malo duze voznje oko 30-ak minuta
oseca se vece skripanje kad pritisnem pedalu kvacila i malo teze saltuje. Eto to je problem. Neki majstori mi kazu da menjam salju, dok drugi set kvacila.
U pitanju je Golf-2 1,3 benz. a menjac je 5-to stepeni. Jedan od majstora kaze da kod ovog menjaca nema druk lezaj, nego radi na drugaciji princip.
Mora nesto da se uradi, pa videcemo sta. Dobro bi nam doslo misljenje i savjet majstora Gedore, pa ako moze neka napise.
-
Pozdravi majstora sto kaze da nema druk lezaj taj 1.3 5b i nek ide u mesare,bolje mu je.
-
biggrin biggrin biggrin
-
hahah i ja sam laik, ali znam da se set kvacilo sastoji od korpe, lamele i druk lezaja, tako da stvarno pozdravi tog majstora mahac biggrin
-
Znam i ja da druk lezaj ide u kompletu kvacila, medjutim on kaze da kod ovog menjaca
postoji neka zamena za druk lezaj i radi na malo drugaciji princip. Uostalom videcemo
kad se skine menjac sta ima i sta zeza.
Pozdrav svima alealeee
-
nema tu drugacijeg nacina taj mjenjac ima druk lezaj gdje je korpa lamela i on a 1.6 koristi potisnu plocu sipku i druk lezaj je u mjenjacu do imbusa gdje se dosipa ulje za mjenjac e ako ti na 1.6 ode druk lezaj onda jednostavno otkopcas polugu skines dekl i izvadis lezaj i ne trebas mjenjac da vadis osim ako potisna ploca ne valja i kod njih ako mjenjas set u setu dodje korpa lamela sarafi i potisna ploca.
Kod tebe je princip mjenjac van a taj majstor se nesto preracunao cini mi se.
-
u tom slucaju se i moj preracunao...mozda je skontao da mi je motor 1.6 kad mi je rekao da se na njega ne skida mjenjac da bi promijenio druk lezaj...
znaci na 1.3 se mora skidat mjenjac bio 4 ili 5 brzina???
znate sto me jos interesuje,
jedan lik sa foruma, ne znam tacno ko, je mislio da mu je auto sa 5 brzina, jer mu na rucicu pise 4+E medjutim uporno je pokusavao da ubaci u petu brzinu, ali nije moglo i kaze da je odustao misleci da je rucica samo sa drugog auta i onda je nedje vadio motor i kad ga je vratio "dobio" je petu brzinu... moguce da mu to nije bilo dobro vraceno i tako dalje i tako dalje....mene sad zanima, da li se moze na osnovu broja shasije ili motora provalit sa koliko je meni brzina, jer je i meni ta rucica sa 4+E a nemam petu brzinu i moguce je da je otisao sihron pete brzine ili tako nesto, pa ni ne znam da je imam...a neka baba ga je vozila prije mene i vrlo je moguce da je njoj posao mjenjac u djavola, pa zato me to interesuje.
-
Menjaci sa 4 i sa 5 brzina su kao dupe i oko, Ko god je jednom skidao te menjace ili radio nesto oko njih videce razliku. E sad, to sto ti nemas pravog majstora da pitas to je vec problem do tebe/
A to sto pise 1.3 u saobracajnoj ni to ne mora da bude "svetinja", puno je auta kojima je prilikom uvoza smanjena kubikaza u saobracajnoj zbog manje registracije. Takvih vozila najvise ima iz uvoza iz '99 godine,tad su isla prvo na CG i tamo su ih "smanjivali" pa posle prevodjena na SRB onako kako je pisalo na CG saobracajnoj.
-
Menjac 1.3 4brzine kad otvoris haubu,bocni nosac menjaca odozgo ima 4 srafa koji drze nosac za menjac
5 brzina ima grbav nosac i idu dva srafa ali bocno,ne odozgo.
Prosto.
-
@pile ipak je sa 4 brzine :/
@djole dcm ovog golfa sam uzeo od jedne babe koja ga je uzela 94 godine (tad kad je uvezen) iz njemacke. imam sve te papire...jedino sto je baba jednom nogom u grob, pa je auto malo zapusten u smislu da trebam promijenit neke dihtunge i taj druk lezaj... auto nikad nije udaran to mi je potvrdilo masu limara. kad sam mu skidao tapacire na vrata, ona folija sto dodje izmedju vrata i tapacira je jos zategnuta onako fabricki...nikad otvarano. i sto mi je najbitnije je to sto mu je prva boja, koja nije toliko losa, jedino sto cu je nekad malo osvezit. ovamo kod nas, dje se jos uvjek dvojke masu voze, to je prava rijetkost, tako da sam zadovoljan...jedino sto nemam para da sve uradim i da posjecujem majstore toliko koliko mislis da pojma nemam, tako da gledam najskromniju varijantu dok neke pare ne skontam.
-
Prijatelji imam Golfa - 2 1,3 benz sa 5-to stepenim menjacem. Zadnjih dana sam primetio sledeci problem:
- Kvacilo posle kratke voznje pocinje postepeno postajati tvrdo i cuje se skripanje da bi nakon duze voznje
doslo i do otezanog saltovanja brzine. Cim se menjac " ohladi " odnosno auto stoji nekoliko sati ,sve se
vraca u normalu, odnosno kvacilo ide lako, ne cuje se skripanje i saltovanje brzina je sasvim normalno.
Sta bi moglo biti uzrok ? ? ? Pozdrav alealeee
pozdrav da li si rijesi problem i kako ja imam isti problem na golf 2 dizel kad je na leru isto se ponasao kao kod tebe osjeti se da nesto zuji..
-
@pile ipak je sa 4 brzine :/
@djole dcm ovog golfa sam uzeo od jedne babe koja ga je uzela 94 godine (tad kad je uvezen) iz njemacke. imam sve te papire...jedino sto je baba jednom nogom u grob, pa je auto malo zapusten u smislu da trebam promijenit neke dihtunge i taj druk lezaj... auto nikad nije udaran to mi je potvrdilo masu limara. kad sam mu skidao tapacire na vrata, ona folija sto dodje izmedju vrata i tapacira je jos zategnuta onako fabricki...nikad otvarano. i sto mi je najbitnije je to sto mu je prva boja, koja nije toliko losa, jedino sto cu je nekad malo osvezit. ovamo kod nas, dje se jos uvjek dvojke masu voze, to je prava rijetkost, tako da sam zadovoljan...jedino sto nemam para da sve uradim i da posjecujem majstore toliko koliko mislis da pojma nemam, tako da gledam najskromniju varijantu dok neke pare ne skontam.
pozdrav da li si rijesi problem i kako ja imam isti problem na golf 2 dizel kad je na leru isto se ponasao kao kod tebe osjeti se da nesto zuji..???
-
@pile ipak je sa 4 brzine :/
@djole dcm ovog golfa sam uzeo od jedne babe koja ga je uzela 94 godine (tad kad je uvezen) iz njemacke. imam sve te papire...jedino sto je baba jednom nogom u grob, pa je auto malo zapusten u smislu da trebam promijenit neke dihtunge i taj druk lezaj... auto nikad nije udaran to mi je potvrdilo masu limara. kad sam mu skidao tapacire na vrata, ona folija sto dodje izmedju vrata i tapacira je jos zategnuta onako fabricki...nikad otvarano. i sto mi je najbitnije je to sto mu je prva boja, koja nije toliko losa, jedino sto cu je nekad malo osvezit. ovamo kod nas, dje se jos uvjek dvojke masu voze, to je prava rijetkost, tako da sam zadovoljan...jedino sto nemam para da sve uradim i da posjecujem majstore toliko koliko mislis da pojma nemam, tako da gledam najskromniju varijantu dok neke pare ne skontam.
pozdrav da li si rijesi problem i kako ja imam isti problem na golf 2 dizel kad je na leru isto se ponasao kao kod tebe osjeti se da nesto zuji..???
Zdravo . Nisam jos nista dirao, posto kad je pocela da pada temperatura i dosli zimski dani, otezano saltovanje se normalizovalo. Pretpostavljam da je razlog i niza temperatura menjaca. Racunam na prolece da to sredim. Pozdrav
-
ja sam meni promijenio mjenjac... poceo je bio da drobi unutra nesto. kad sam ga skinuo, sve parcici metala su bili unutra. stavio sam od pola 1.3 sa 4 brzine. malo ima kraci prenos, ali kad ga vozim do 8okm/h ne trosi mi nista (ili sam ja lud ili se smanjila potrosnja). medjutim, ne mora da znaci da je mjenjac... meni je izmedju ostalog i druk lezaj bio los, tako da....
al samo da znas, iste smo simptome na pricu imali! nije da te plasim, al eto kao jedno iskustvo :)
-
Izvinjavam se sto ozivljavam staru temu,ako je prob recite da otvorim novu.Naime imam apsolutno iste simptome kao sto je opisano u prvom postu.Sajla je zamenjena ali kvacilo i dalje skripi i pretvrdo je.Ujutro je sve ok jedno 15-20 min,cim se auto zagreje krece i skripanje i papucica mnogo stvrdne.Ako neko ima ideju sta raditi,bio bih zahvalan.Inace golf je 1.3b,5 brzina,ako to nesto pomaze.