VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: milorad April 03, 2012, 09:28:49 posle podne
-
Nisam bas dugo koristio klimu i danas da je ukljucim na auto. posto je klimatronik nece da radi pregledao sam osigurace mislim da je 25. on ispravan.Onda sam ukucao onu caku za samo dijagnostikovanje pokaze mi 444 00 e sad me interesuje da li je merodavna ova sifra sto pokazuje na ekranu.koliko mi se cini to znaci da je bez greske ili?
-
ako nema dovoljno gasa nece da radi
-
kakva je to caka za dijagnostikovanje?
Pozz
blink
-
vidi da li ti vrti ventilator klime na hladnjaku,ako ne vrti onda nece da upali kompresor
meni je crko bio ventilator i nije mi palio kompresor,zamenio sam gai evo sad radi savrseno,
moze da bude da je praxzan sistem,nema gasa pa nece da radi isto,on upali ali se pregreje i iskljuci,radi kao obican ventilator
moze da bude i do samog modula za klimu
-
Test za samodijagnostiku: ugasiš motor, isključiš kontakt, pristisneš i držiš istovremeno ECON i Recirculate tastere i za to vreme daš kontakt (ali ne pališ motor). Kada si dao kontakt držiš ona dva tastera pritisnuta još oko 2 sekunde i tada se uključe svi LCD segmenti na klimatroniku. Tada pustiš ona dva tastera a klimatronik počinje samotestiranje koje traje oko 30 sekundi, za to vreme testira sve motoriće, ventilator, klapne i senzore. Kada se završi testiranje automatski prelazi u režim prijavljivanja grešaka (ako ih nema piše 444, ako ima onda prijavljuje redni broj greške i kod greške). Za listanje svih grešaka pritiskaš crveni taster. Na kraju kratko pritisneš ECON da završiš testiranje.
-
Acco koliko te je izasla promena ventilatora?Mislim da je to i kod mene crklo.
-
kod mene je kvar bio u dzeku za ventilator klime koji se nalaze ispod maske gde se doliva ulje za servo volana, kad sam ih odvojio buksne skroz korodirale i nisu imale kontakta , pa proveri i tu
-
Acco koliko te je izasla promena ventilatora?Mislim da je to i kod mene crklo.
mene nista,samo deo-ventilator, radio sam auto klime , zamenio sam i dopunio klimu freonom R 134A kod mene na poslu
samo sam kupio ventilator ja mislim oko 4500 din Topran
dok u servisima to kosta od 80 do 100e da ti zamene i provere klimu
-
Hvala na informacijama,saGTInaTDi,Acca,Gagi......
-
pozzz.....evo procitao sam sta se vama desavalo pa da pitam i ja kako da resim moj problem. prosle godine mi je radila klima dobro....(do pred kraj sezone) i u voznji jednostavno prestala da duva. Bio sam u servisu jer sam misleo da je prazna i ispostavilo se da je bio prljav hladnja a da freona ima. Posto je prosla sezona nista nisam ni dirao do sada. Otiso sam ponovo dopunio i opet nista,hladi ali to je ipak nista jer ga stavim na LOW pa jedva se oseca. Ventilator klime radi,kompresor isto,freon ima jer sam proverio nije iscureo,e sad odradio sam test koje ste napisali i dobio sam ovo pa bi voleo kad bi mi neko reko sta to znaci. ovako stoji (4F7 02)....nadam se brzom odgovoru jer dolazi vruce vreme a nemam klimu. hvala punu i pozzz
evo gledao po forumu i nasao sta znaci na engleskom sifra 4F7- TEMPERATURE FLAP SERVO MOTOR.......sta bi to bilo da mi otiso kompresor? e sad sta ono 02-znaci ne znam
-
Raja ja nisam primjetio nikakve probleme kod sebe,ali sam sada sebi uradio ovaj test i izbacilo mi je grešku 4FA,
iz ove tablice greška je ova : Recirculation Flap Servo Motor, jeli neko zna o cemu se radi.
Poslije sam izbrisao grešku i nakon testa izbaci 444 da nema grešku. Ima li neko objašnjenje.
-
Znači da ti je otišao motorić klapne za recirkulaciju i da ti je ta klapna "zakucana" u nekom položaju. To je klapna koja određuje da li će u kabinu ulaziti svež vazduh ili će recirkulisati vazduh iz kabine a dovod svežeg vazduha biti zatvoren (krajnje donje levo dugme na klimartoniku). Ovaj motorić obično strada zato što se sunđer na ivici klapne vremenom zalepi za obloge kanala koji zatvara pa motor više ne može da je pokrene i onda i on strada. Prilično je nepristupačan i teško mu je prići bez skidanja cele kutije a za nju moraš da skidaš instrument tablu. Nov motorić inače košta oko 13 hiljada a teško je naći polovan da je ispravan jer to je sistemska boljka VW koji ga imaju. To što ti je obrisao grešku ne znači ništa jer će se ponovo pojaviti kada prvi put pritisneš taster za recirkulaciju.
-
Hvala na odgovoru,i reci mi moze li nesto drugo stradati ako to nepopravim,jer ovako nemam nikakvih smetnji,pa nebi to ni dirao ako se nemora.
-
Botomic- maloprije sam otisao do auta upalio klimu sve smjerove isprobao i recirkulaciju. Onda sam stavio test i izbacio opet 444. I prilikom paljena recirkulacije na desnoj strani ispod instr.table se cuje zvuk nekoga malog motorica,ako je to taj motoric onda radi,jer se tacno zacuje zvuk kada pritisnem recirkulaciju. Mozda nekada zapeo pa izbacio gresku.
-
ne mora da znaci ako se cuje motorcic da radi ispravno,moze on da se cuje a nema zupcanike-pojeo ih i vrti u prazno,ne otvara klapnu
nece nista stradati zbog toga,mozes slobodno da vozis
-
Raja rodjak testirao klimu,i izbacio mu gresku 318,pa bi vas molio ako neko moze da npise o cemu se radi,gledao sam ona znacenja radi se o nekom tlacnom prekidacu,ali neznamo nista o njemu. boodala
-
evo da vas obavestim o ishodu popravke....bio danas u servisu jer je konstantovano da se ne pali kompresor za klimu i kad sam otiso frajer legne ispod auta i kao nesto se mrsti,pa izadje,pa opet legne i na kraju od jednom radi. Pitam ja za cenu on kaze ma samo 1000 dinara :) fora kad sam radio veliki servis majstor zaboravio da prikljuci dzek za struju i eto.....i ne znanje se placa. pozzz
-
senzor temperature vazduha... sta ti tu nije jasno ?
Senzor pritiska ;)
-
senzor temperature vazduha... sta ti tu nije jasno ?
Gagi nije nam jasno jer sve radi ok,bar mi nismo primjetili da nesto nestima,e zato me zanima koja ja tacna uloga tog senzora,i sta nebi trebalo da radi na climatronicu ako taj senzor nije ispravan.
-
nije nego vazduha batine lollol
vidis da majstor nije udzekao senzor temperature... mene je taj senzor jebao,pokazivao -20c i u mesto da hladi on je grejao
"Tlak" na Hrvatskom znaci "pritisak" i ako je tamo negde pisalo "tlacni prekidac" ne razumem kako moze to da znaci "senzor temperature"?
Postoji na klimi jos par delova, ne samo taj senzor koji si ti menjao.
-
Jedno pitanje.
Radio sam samodijagnostiku za klimu i 15-tak minuta posle toga ništa nije izbacio zašto?
A posle toga sam jedva upalio kola mada je bio upaljen i cd. Jeli moguće da samodijagnostika toliko vuče struje?
-
Koliko znam test samodijagnostike traje 30 sekundi i onda izbacuje greške (ako ima). Da li si radio test 30 puta ili si pokušao da upališ auto 15 minuta nakon testa? Inače, za 30 sekundi nema šansi da povuče toliko struje da posle ne možeš da kresneš (osigurač je 25A), čak i da si ga cimao 30 puta uzastopce.
-
Radio je samodijagnostiku 15-tak minuta i ništa nije izbacio, a nakon toga sam pokušao da upalim auto i jedva je upalio, mada je bio upaljen i CD. Znam da je samodijagnostika 30 sekundi ali kod mene ni nakon 15 min ništa. Pa neznam zašto....
-
Daj malo više podataka, šta se dešavalo u prvih 30 sekundi, da li se čulo aktiviranje motorčića i ventilatora, šta je bilo nakon 30 sekundi, da li je nastavio u krug da ih aktivira ili je to stalo, šta je bilo na displeju prvih 30 sekundi (trebalo bi da su svi segmenti LCD-a bili upaljeni), šta je bilo posle 30 sekundi (da li su segmenti ostali uključeni)... Da li ti klimatronik inače radi dobro ili si imao neki problem?
-
U prvih 30 sekundi odrađuju klapne cakaće motorčići itd....posle 30 sekundi se još čuje (manjeg inteziteta valjda koliko sam obraćao pažnju) i stalno su upaljeni segmenti na displeju. To sam pokušao jednom i zamalo sam upalio pa više nijesam pokušavao, danas ću na neko mjesto gdje nema gužve da na miru ponovo pokušam. Klima radi normalno jedino kad stavim na vjetrobran na jače izduvavanje onda radi čas jače čas slabije(ka da usporava 1-3 sekunde).
-
Izgleda da ti se klimatronik nešto zaglupeo. Ja bih pokušao da ga resetujem (otkačiš masu sa akumulatora jedno desetak sekundi) i onda video šta se dešava. Da li si probao da mu očitaš greške (daš kontakt pa pritisneš istovremeno tastere ECON i Recirkulacija), šta tada uradi?
-
Kad startujem samodijagnostiku on vrti i ništa ne izbacuje na displej sve je aktivno na njemu, sve crtice. Posle posla ću mu izvaditi osigurač da ne skidam klemu lakše mi je valjda je isto.
-
Mislio sam da li prijavi neku grešku bez samodijagnostike. Znači, daš kontakt pa tek onda istovremeno pritisneš tastere ECON i Recirkulacija. Tada ne radi samodijagnostiku već samo ispisuje detektovane greške ili 444 ako nema grešaka.
-
Istovremeno pritisnem tastere ECON i Recirkulacija dam kontakt pridržim dvije sekunde i on počinje dijagnostiku ali ne može da je završi. Displej komplet upaljen.
-
Ne čitaš pažljivo - redosled je sledeći:
1) isključiš kontakt
2) daš kontakt
3) pritisneš istovremeno tastere ECON i Recirkulacija
Ovo gore nije samodijagnostika već obično očitavanje grešaka. Ti si obrtao korake 2 i 3 pa je klimatronik ulazio u samodijagnostiku. Znači, uradi po gornjem redosledu i vidi kakve greške ti izbacuje.
-
A ja sam isključio kontakt upro ECON i Recirkulacija pa kontakt bonk. OK
-
Ako ispiše 444 onda nema grešaka, ako ima onda ih zapiši (listaš ih redom pritiskom na "crveno" sve dok ne dođe na 000). Iz testa izlaziš kratkim pritiskom na ECON. Ako nema grešaka onda probaj da resetuješ klimatronik, ako ima videćemo šta je.
-
Izbacio je:
25b nijesam našao
4F7 temperaturni pokretni servo motor
4F8 centralni pokretni servo motor
318 klima pritiska
538 cab bus
Malo sam tražio po internetu jesam li nešto od ovoga dobro preveo?
-
Ovo je popriličan broj grešaka za samo jedan klimatronik biggrin. Ili se pokvario ili je možda problem sa nekim konektorom koji ulazi u njega ili negde na kablovima. Nemoguće da su ti odjednom otkazali svi ti silni motori ali ispada da ti praktično nikakva kontrola usmeravanja vazduha ne radi. Bilo bi najlakše kada bi našao ispravan klimatronik pa proverio kako se ponaša u tvom autu (nadam se da ne zahtevaju neko kodiranje kao što je slučaj sa radio prijemnikom).
-
Izbacio je:
25b nijesam našao
4F7 temperaturni pokretni servo motor
4F8 centralni pokretni servo motor
318 klima pritiska
538 cab bus
Malo sam tražio po internetu jesam li nešto od ovoga dobro preveo?
procesor bato,procesor posandrcao ;)
oce da pobrljavi,problem je do same jedinice-klimatronika ja mislim
-
Acca. Kad sam punio klimu "majstor" mi je rekao samo da pušta negdje. Po njemu pušta na onu bočicu kod suvozačevog točka (zaboravio sam kako se zove) ostalo sve radi na klimi koliko sam ja vidio svukuda izduvava noge, vjetrobran.......takođe i grije normalno. Šta preporučuješ?
-
los ti majstor,menjaj ga ;)
Kakva je svrha puniti auto klimu a znas da pusta negde?
prvo se sanira to,nadje gde pusta,vakumira( isisa vlagu i vazduh) i ako drzi vakum i ne pusta nigde onda je instalacija ok i tek tad se puni
ovo sto ti je on punio klimu freonom je samo bacanje para,opet ces morati da je punis kad tad,
grejanje nema veze sa klimom,auto klima samo hladi ;)
-
Dobro, ti si znači išao kod majstora jer klima nije hladila i ovaj ti je rekao da izgleda pušta negde na sušaču (to bi mogla biti ta bočica). Onda si radio samodijagnostiku koja nije završila 15 minuta a posle si jedva upalio motor. Na kraju si ustanovio i da klimatronik izbacuje one silne greške. Jedna od njih je i ona 0538 CAN-bus (CAN bus je signalna veza između procesora i senzora odnosno motorića). Mislim da imaš dva odvojena problema - sistem ti negde pušta freon a i sa klimatronikom nešto nije u redu (ovo nema veze sa stanjem freona). Od kada imaš taj auto, koliko dugo je klima dobro hladila pre nego što je prestala? Ako mesto curenja nije očigledno (ako si srećković čuje se šuštanje prilikom vakumiranja) onda ti majstor najčešće napuni sistem sa dodatom bojom (što košta oko 3-4 hiljade) pa se kada freon iscuri ponovo ode kod majstora da pronađe gde se pojavila boja (onda platiš popravku). Klimatronik može i dobro da radi ali da prijavljuje te greške, ako je negde na granici kvara. Ako rešiš problem sa curenjem i zadovoljan si kako sve ostalo radi onda vozi i ne pipaj ništa.
-
Izvinjavam se nijesam bio u civilizaciju nekoliko dana.
Pred kraj prošlog ljeta sam kupio kola sa praznom klimom, prodavca sam poznavao ali je rekao da nezna šta je sa klimom jer ga nije vozio kod majstora vjerovatno prazna i sa tim problemom sam kupio kola.
Otišao sam kod majstora i on je napunio klimu i rekao:"Prati nekoliko dana pa ako bude slabila dođi" . Ja sam brzo ostao bez freona. Majstor kaže da pušta (to sam i ja zaključio) i da treba da stavi što nije plavu ampulu. Radi te male sitnice više ga nijesam posjećivao jer ako je majstor trebao je staviti ampulu. E sad je problem dobar MAJSTOR i dolazak novih toplih dana.
Pitanje je šta provjeriti i kojim redosledom na klimi pošto moram u drugi grad pa mi pomognite kojim redosledom i šta provjeriti? Mogu li ja na lice mjesta provjeriti nešto prije majstora?
-
Prvo proverite hlladnjak, tu najcesce procuri. Ili na nekom sastavu cevi.
-
MOze neko tacno objasniti ovu gresku 318,koji problem ona stvara.
-
Greška 0318 znači da je detektovan problem sa prekidačem pritiska (A/C pressure switch).
(http://img220.imageshack.us/img220/3954/prekidac.jpg)
Nalazi se odmah pored ventila za servisiranje, blizu mesta gde dve cevi rashladnog sistema ulaze u kabinu. Ima tri funkcije - isključuje kompresor kada je pritisak u sistemu previsok ili prenizak (kontakti 1 i 2) i daje signal za drugu brzinu ventilatora rashladnog sistema (kada poraste pritisak, kontakti 3 i 4). Možeš i sam testirati ispravnost prekidača ali ako nisi vešt bolje da odeš kod majstora za klime. Moguće i da ti je freon iscureo.
-
E bas ti hvala na objašnjenju cheers ,idemo to odma da nadjemo ,pa javim sta ce biti.
-
Danas sam proveravao klimu u Auto servis Sale na Žarkovu i rekao mi je da hladnjak moram da menjam i još ima nekoliko sanacija po cevima i da napuni i konačno reši problam klime, radio sam servis predprošle i prošle godine ali nisu imali pojma majstori koji su radili da otklone curenje, već su napunili sistem koji je bio šupalj i uzeli pare a klima je radila par meseci, bruka... sve prevaranti
Računao mi sve komplet sa novim hladnjakom kopijom iz Holandije 20.000 din i zamenom njegovom sa sanacijom i punjenjem klime, znači kompletan servis toliko, sad pitam ostale koji su imali isti problem kao i ja, da li je to mnogo?
-
ne znam da li je mnogo,ali na 20 soma dodaj jos 300 dinara za gorivo i odvoji jedan sat svog vremena ,pa se provozaj do majstora na altini (zemun).tamo ces videti da li je mnogo sto su ti trazili i da li ces moci da prodjes sa manje para.kakav god da je taj servis u zarkovu,ovaj na altini je bar u istom rangu-da ne kazem kud i kamo bolji.majstor se zove dusan,a telefon ces dobiti na pp ako te bude interesovao.to je servis iskljucivo za auto klime.
-
ali je neko merio unimerom ili termometrom koliko strpeni ima u rešetki na srednjoj konzoli ali stim da samo jedna rešetka bude otvorena a sve ostale zatvorene a onda da stavi klimatronik na lo koji je odma ispod 18 c i da vidi koliko tem daje.jasam na forumu dobio inf da treba biti u rešetki 5 c ali mi je to nelogično pa zato pitam vas.
i još jedno pitanje kada je klimatronik stavljena da hladi na lo duva hladno pa počne toplo jebemlimu miša šta je upitanju je passat b5.5
-
ventilator klime mi crko zamenjen novim i sve sada radi
-
Pri naglom dodavanju gasa, u leru i preticanju, kompresor klime se gasi. . . jel to tako treba/ne treba. . . ? Golf 3 tdi 110 konja. .
-
ne bi trebalo da se gasi