VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: banderash Novembar 25, 2008, 10:14:33 posle podne
-
malopre sam cupao lika iz kanala i rodjaci zapalio sam lamelu.kako znam da sam je zapalio?e pa na onom cepu iznad seta kvacila je picio dim ko iz vulkana znaci strasno slogirao sam.e sad posle toga sam se provozao do radnje auto delova pa do kuce pa opet do druge radnje i onda u garazu,nemogu da vam opisem kako je smrdelo u kolima bruka.ono sto me zanima je da se posle ovoga auto jedino cudno ponasao pri kretanju znaci trza----verovatno korpa,cao------ali inace ide pa da kazem ok.dali to moze da se tera ili ne cisto dok ne zamenim ili je bolje da stoji u garazi dok to ne odradim--do petka hehe.interesantno je da posle ovog auto potpisuje bez muke,u trecoj kad ga zaletim pa pustim gas i kad vec pocne da usporava kad dodam gas prima bez muke,znaci lepi za sediste.zadnja zamena je uradjena pre 6 god. verovali ili ne u nemackoj i od tad je auto vozen ko po jajima.pa aj sad menjati ili ne?
-
pa najlakse ces videti ujutru ako ti bas proklizava ti menjaj ako ne zasto bi menjao? ako bi bas cesto proklizava jbg moraces......da sutra ujutru kreni na neku uzbrdicu i videces ako preguras teraj i dalje :D ja sam zapaljivao nekoliko puta lamelu al nije mi ni jednom proklizala
-
Pa pravo kazhe MC Dule, probaj sutra kada se ohladi... Kad odstoji malo... Ako proklizava.. Ne gine ti servis. E sad jedino ako ti bash volish da milish i da vozish ko po jajima :D Uglavnom... Ja sam moju jednom zapalio, ali se ne setjam kad je menjana, barem ja je nisam menjao, a ni tjale moj nije par 3-4 godine... Nije auto silovan, nije vucheno ne znam ti ni ja shta sa njime... Jednostavno ide lepo, vozi... :D A i naravno da budesh 10000% siguran, menjaj, ali zashto se bacati u troshak, ako se samo ugrejala (usijala :D )
-
Ako se pojave simptomi koje su momci vec napomenuli vidi da ne vozis auto ako bas ne moras da ne bi ostetio zamajac. nije ni to strasno bas (moze da se obradi) ali sto se izlagati daljim troskovima a i produzuje vreme za koje ces biti bez kola.
-
ok.nisam ga danas probavao jer sam bio zauzet.isto mi je rekao i drugar i sinoc da nebi menjao na mom mestu nikako,jer po osecaju koji je imao kad je vozio nista joj i nije bilo,sad videcu kad probam.a sad sam dosao sa posla i to bus pa cimanje,guzva,penzosi,...vec sam i zaboravio zasto je lepo imati auto,pa cu probati veceras posle kunta,a uzbrdica ima kod mene koliko oces bar to nije problem.pozzz i javljam se veceras---jbg meni se to prvi put desava,sva kola koja sam imao sam extra odrzavao,i nikad nisam ni jedan auto maltretirao.
-
ljudi pojsnite mi malo kako to proklizawa uzbrdo
-
pa ti vozis i dajes gas a ona ide u obrtaje (puni kao da ubrzavas) a ustvari usporavas tj stajes u mesto. slajfuje u mestu. valjda ces shvatiti
-
sto bi se reklo:"dere se a neide". :)
-
Pa da.... mujo_g1 ga je slikovito opisao :D Prima gas jako polako... Nema o chega lamela da se okretje... Tj. proklizava...
-
iako je bila zapaljena i dimila se stara lamela ostaje jer do sad nijedanput mi se nije desilo da prokliza lamela,majstor je isto isprobao auto i rekao je da mogu slobodno da ga teram-tako da ko sto neko rece glupo je izlagati se nepotrebnom trosku clap clap
-
da ne zapocinjem novu temu mogu i ovde da se nastavim.ono sto me zanima je menjanje seta kvacila koliko je to u stvari komplikovana procedura.znam da ima dosta posla da se skida alnaser,odvaja se menjac,poluosovine i birac menjaca sa samog menjaca-mora da se osigura motor jer gubi kacenje na dva od tri nosaca.e sad ne zanima me sva ta fizika nego me zanimaju neka malo strucnija pitanja
1.odvajanje zglobova od diferencijala jel ima neka caka i koja?a da nemoram da skidam poluosovine
2.odvajanje biraca-sama procedura a da ne pogubim brzine od menjaca i vracanje biraca.
3.odvajanje sajle brzinometra odnosno kako da mi ne upadne pinjon u menjac-ili da ostavim sajlu zakacenu za menjac a da je oslobodim kod table
4.kad je menjac skinut potisni lezaj ostaje na onoj poluzi-kako ga skinuti?
5.kad skinem menjac i korpu i lamelu da li moram da osiguram zamajac da se ne okrece ako postoji takva mogucnost ili je to nebitno
6.ako moram da skidam zamajac da li moram da obratim paznju na nacin skidanja.
7.da li odvajam ceo menjac sa kucistem kvacila ili prvo menjac pa kuc.kvacila ako me kapirate
eto to bi me zanimalo i ako ima jos nesto sto je tu strucno molim vas da mi kazete-mozda je sve u svemu lakse dati 50 evra da to drugi odradi ali ako mi pukne zivac mozda se i sam odlucim da to odradim
-
Sta bi jesi resio da ides kod majstora ili ces sam pa da pisemo sta i kako? biggrin
-
Sta bi jesi resio da ides kod majstora ili ces sam pa da pisemo sta i kako? biggrin
pazi ne zuri mi se tako da cekam samo par dana da sastavim slobodno-i da krenem to da radim.normalno da mi treba pomoc barem ovde na forumu a pogotovo odgovori na pitanja gore postavljena
-
1.odvajanje zglobova od diferencijala jel ima neka caka i koja?a da nemoram da skidam poluosovine
2.odvajanje biraca-sama procedura a da ne pogubim brzine od menjaca i vracanje biraca.
3.odvajanje sajle brzinometra odnosno kako da mi ne upadne pinjon u menjac-ili da ostavim sajlu zakacenu za menjac a da je oslobodim kod table
4.kad je menjac skinut potisni lezaj ostaje na onoj poluzi-kako ga skinuti?
5.kad skinem menjac i korpu i lamelu da li moram da osiguram zamajac da se ne okrece ako postoji takva mogucnost ili je to nebitno
6.ako moram da skidam zamajac da li moram da obratim paznju na nacin skidanja.
7.da li odvajam ceo menjac sa kucistem kvacila ili prvo menjac pa kuc.kvacila ako me kapirate
eto to bi me zanimalo i ako ima jos nesto sto je tu strucno molim vas da mi kazete-mozda je sve u svemu lakse dati 50 evra da to drugi odradi ali ako mi pukne zivac mozda se i sam odlucim da to odradim
Pa ovako.. coilleo2tj
1.Poluosovine samo odvojis od menjaca i gurnes u stranu nemoras skroz da skidas, ali koristi dobar torex kljuc da nebi zeznuo safove.
2.Odvajanjem polugica na jabucicama neces izgubiti brzine.
3.Sajlu, kad odvrnes onaj saf koji je drzi, vuci ravno na gore 90 stepenu u odnosu na povrsinu na koju je zavrnuta, malko okreces levo desno i vuces i to je to, nikad nisam imao problema.
4.Potisni lezaj nije kod gofa tu gde mislis vec je sa druge strane menjaca u deklu, a sa ove do korpe ces samo videti sipkicu koja potiskuje plocu.
5.Nebitno zamajac moze da se vrti osim ako si nekim slucajem skinuo zupcasti sa druce strane tad nebi valjalo, ovako ako se okrece okretace sve u kompletu.
6.Zamajac moras da skidas ako ti curi ulje na zadnjem semeringu i preporucujem ti da ga promenis kad vec skidas menjac a pri montazi ima samo jedan polozaj u kom zamajc moze da se zavne tako da nemozes da pogresis.
7.Ceo menjac pa napolju skines poklopac ako ces da menjas druk lezaj.
I da, kad odvojis poluosovine vidi kakvi su ti slepi semerinzi na menjacu.
-
hvala kosta.to su stavke koje su me zanimale.jeste to veci posao oko kola ali i ja cu biti malo slobodniji ovih dana posle novaka pa cu da to odradim.a sto se tice tih semeringa i to cu da odradim u paketu.kad odradim(posle novaka)javljam kako i sta sam uradio. ;)
-
neka neko i slika pa da se sve vidi sta i kako ;)
-
zashto sad svako oce da bude majstor...i to sve bre samouki maijstori neki...pa bre kad mi dodje tako neki auto pa kad mi pochu : e znash menjao mi ovaj koshija ovo pa onaj ono pa smo neshto chachkali pa neshto prchkali, pa sad ovo ide onako a treba ovako..i tako dok sve spojish kako shta zapravo i treba da ide prodje ti ceo dan dok provalim shta je ko i kako budzio
jeste..znam....kriza je, nema se para svako bi da ushtedi svaki ali bukvalno svaki dinar ali nemojte da chachkate ono shto neznate !
mehanika se neuchi chitajuci forume ! mehanika se uchi prvo teorija u shkoli a onda praksa kod majstora.
na danashnje vreme svi znaju da rade sve ali na kraju jednu najlakshi operaciju koja je toliko jednostavna moze da bude jako komplikovana i veoma skupa.
Sorry za ovaj offtoppic
a sad da se vratim na problem..dakle shto se tiche lamele ako neproklizava vozi josh a to shto trese kad krecesh to su ti one opruge na samoj lameli, razlabavile su se a mozda je neka i ispala, problem cesh reshiti kad budesh zamenio ceo set kvachila
-
Meni je crkla korpa i auto mi je podrhtavao pri kretanju. Opruge na lameli bile dobre.
-
pa moguce da je do korpe ali u 99% sluchajeva gde sam skidao menjach kad se auto tresao pri kretanju bile su opruge vec razglavljene u lezishtima na samoj lameli
-
zashto sad svako oce da bude majstor...i to sve bre samouki maijstori neki...pa bre kad mi dodje tako neki auto pa kad mi pochu : e znash menjao mi ovaj koshija ovo pa onaj ono pa smo neshto chachkali pa neshto prchkali, pa sad ovo ide onako a treba ovako..i tako dok sve spojish kako shta zapravo i treba da ide prodje ti ceo dan dok provalim shta je ko i kako budzio
jeste..znam....kriza je, nema se para svako bi da ushtedi svaki ali bukvalno svaki dinar ali nemojte da chachkate ono shto neznate !
mehanika se neuchi chitajuci forume ! mehanika se uchi prvo teorija u shkoli a onda praksa kod majstora.
na danashnje vreme svi znaju da rade sve ali na kraju jednu najlakshi operaciju koja je toliko jednostavna moze da bude jako komplikovana i veoma skupa.
Sorry za ovaj offtoppic
a sad da se vratim na problem..dakle shto se tiche lamele ako neproklizava vozi josh a to shto trese kad krecesh to su ti one opruge na samoj lameli, razlabavile su se a mozda je neka i ispala, problem cesh reshiti kad budesh zamenio ceo set kvachila
hvala na dijagnostici.tano je da hocu da ustedim svaki dinar,tacno je i to da volim sam da cackam po kolima,recimo zanimacija,ali vidi sad ovo---odem kod majstora u zemun da mi zameni sajle rucne kocnice i zadnje kocione cilindre.odradi on to i jos mi kaze sad si miran kod mene nema kompromisa kad su kocnice u pitanju.ok,vozim 3,4 dana i da povucem rucnu oces...otrgnu se ko kad puknu sajle,a pazi ja vodim racuna o kolima i ne vucem ko sivonja.sta cu auto u garazu skinem tockove i dobose kad ono,nisu lepo vracene one opruge.poludim,majstoru naplatim za ono"nema kompromisa kod kocnica"i onda sam sve to vratim kako je i bilo.otvorim etku vidim kako sta ide i lagano namestim.aj sad da se otrgne...,pa bolje ja sam da dundjerisem oko kola nego neki gistro majstori koji se uce na mojim kolima a vec otvorili radnje.i sta da sam otisao na tehnicki pregled i da me vrati.ko bi platio taj tehnicki...da ne bi mozda majstor?kad su majstori u pitanju kod mene NEMA kompromisa----zamisli da ja kao elektricar dodjem kod tebe kuci i pogresno spojim recimo bojler.........buuuum posle 5 dana i sta onda----nikom nista ili....i ja sam otisao u off i to debelo i nevredjam ni jednu struku ali posle loseg iskustva ja dosta toga radim sam i mogu samo da se zahvalim ljudima sa foruma sto mi pomazu.jos jednom hvala i tebi peki na dijagnostici,i u pravu si da nemoze svako da radi sve,ali i ti sigurno ne zoves elektricara za svaku stavku u kuci pozzz
-
ma ok je druze , tu smo da pomognemo jedni drugima ;), ja samo kazem na kakve sam sve budzevine nailazio blink i shta sam sve morao da reshim, a to su sve ono kombinacije: komshija mi je parketar pa smo malo "izparketirali" glavu motora, al sad mi se pregreva mashina...pitam se shto...
elem kao shto rekoh svako treba da radi SVOJ posao i da bude ODGOVORAN za ono shto uradi
kad budesh reshio da zamenish kvachilo javi se, ja cu da ti to zamenim ako ti nebude bilo daleko da dodjesh do mene u rakovicu
-
pa i nije mi daleko posto sam ja u resniku ;),ako bas nebudem sam radio eto mene kod tebe driving,mada bih bas voleo to sam da sredim-kazem opet ne proklizava mi lamela,ali me nervira sto sad malo slabije vuce