VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: nex Februar 22, 2012, 12:12:11 pre podne
-
Interesuje me strucno misljenje mehanicara, o ulozi filtera na vozilu, na sta sve utice los kvalitet filtera, ili montiranje neodgovarajuceg filtera.
Meni se desilo da sam pre pola godine menjao ulje i pri tom servisu montirao neki filter ulja turske proizvodnje (upitanju je mk3 1995 1.8 /66kv/4x4/ oznaka motora ADZ)
Pre nekoliko dana sam opet menjao ulje, i kupim CHAMPION filter, prema podacima za moje vozilo, kada sam menjao primetio sam da je ovaj novi malo kraci, i da je unutrasnji ventil znatno veci nego na starom filteru.
Nakon zamene nisam primetio nikakvu razliku, sto se tice lampice i samog rada vozila, ali sutradan jesam! Pre mi se desavalao da pri svakom jutarnjem startu motora na tabli se ponistava vreme i parcijalna kilometraza, takodje kada je pocelo hladno vreme u slucaju da ne palim jedan dan sutradan nemogu upaliti, jednostano okrene jednom, i baterija nemoze, prazna, prespoim sa drugog vozila, upali i odmah mogu da ugasim, nakon toga pali bez problema, ja sam pomislio da je akumulator odradio svoje.
Nakon servisa, sat mi se vise ne ponistava, i auto pali bez problema i posle 3-4 dana mirovanja, znaci baterija ok!
Ocigledno je da sam imao problem sa filterom ulja, voleo bih da mi neko od mehanicara objasni detaljno u cemu je problematika, dali je upitanju kvalitet, ili u vrsti filtera, i po cemu se sve razlikuju filteri, kakave sve probleme pogresan filter, ili nekvalitetan moze prouzrokovati pri radu i startovanju motora?
-
Interesuje me strucno misljenje mehanicara, o ulozi filtera na vozilu, na sta sve utice los kvalitet filtera, ili montiranje neodgovarajuceg filtera.
ne utice na bilo sta sto bi ti mogao primijetiti
-
Zbog cega onda tesko startovao motor pre servisa? Koja je uloga tog ventila pritiska, u filteru?
-
Mislim da to nije ventil pritiska. Taj ventil sluzi da se ulje ne vrati u karter.
Taj ventil imam i ja na mom filteru.
-
to zbog cega je motor tesko startovao kako ti kazes mozes pripisati svemu drugom, a ulju i filteru ulja ne mozes nikad
-
I meni je to bilo cudno, ali jednostavno nakon servisa, isto ulje samo drugi filter, auto pali bez problema svako jutro, jednostavno lakse zavergla, cuo sam takodje i od nekih majstora da i gustina ulja cak moze da utice kada je mnogo hladno vreme, alanser vuce mnogo vise struje pri verglanju.
Ivan
Napomenuo sam gore da mi je na starom filteru taj ventil bio znatno manji, ako je on pustao ulje da se vrati u karter, dali to moze uzrokovati tezem pogretanju motora?
-
jednostano okrene jednom, i baterija nemoze, prazna, prespoim sa drugog vozila, upali i odmah mogu da ugasim, nakon toga pali bez problema.
Tu filter nema nikakvu ulogu. Ja mislim da to ima veze sa tim sto je naglo otoplilo zadnjih nekolio dana ;)
-
I malo je lakse motoru sa novim uljem pri prvom paljenju nego sa starim, ali ne toliko da nije mogao da okrene sa starim, ako je menjano u normalnom intervalu....
-
Filter ulja mora biti odgovarajući, tj. onaj koji je propisao proizvođač automobila. Bitan je i pritisak otvaranja by-pas ventila u filteru. Manje je bitno da li je kraći ili duži, kod istih tipova motora filter može biti duži ili kraći ovisno o tome koliko ima prostora, npr. da li mu smeta kompresor klime ili sl.