VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: mladen03 Novembar 03, 2008, 02:38:23 posle podne
-
Ljudi, majstori, i svi ostali, nerviram se, uzaludno... Ma daj kazte, kako da fino podesavam visinu vrata, tako da mi "legnu" lepo, inace mi pomalo grizu keder kad zatvorim. Znaci kako da ih podignem za nekih 3-4mm. Ako je od neke vaznosti, auto ima 5 vrata, i ova zadnja dva su odlicna jer verovatno nisu toliko koriscena kao ovo vozacevo i od suvozaca. Hocu da stavim nov keder, ali nema smisla ako pre toga ne podignem malo vrata, jer ce mi pojesti i taj novi keder. Gledao sam tamo gde si sarke - ima dva srafa koje sam otpustio, ali vrata ne mogu da setaju jer sraf ide kroz okruglu rupu (a ne kroz neku rupu u obiku linije) tako da nema mrdanja, sto mi govori da nisam na dobrom putu.
-
Zaboravio sam kakav je sistem kod mk2....da li bi moglo da se stavi neka podloska na sarku? :rolleyes:
tako sam ja na kucnim vratima uradio biggrin
-
Moras da zamenis bolcni. To ti je onaj klin sto prolazi kroz sarku, tj. spaja vrata sa onim delom sto se srafi na sasiju.
-
visina vrata se ne steluje na sarkama, vec na delu na koji leze brava, tj. na srafu koji se nalazi na stubu, popusti se taj sraf, pomeras ga levo-desno, gore-dole do zeljenog polozaja tj. da se vrata lepo uklope sa ostatkom karoserije (lajsnama itd.). ako su druga vrata u redu, sto se visine tice, premeris polozaj i prosto se te mere prenesu na drugi nosac. obavezno prilikom ovog postupka ne popustati previse taj sraf, jer ima kontra maticu sa druge strane i moze da se odvije, i onda se upustate u posao skidanja zadnjeg tapacirunga (verzija sa dvoje vrata) ili skidanje one plastike oko pojasa (verzija sa pet vrata), popustiti ga tek toliko da moze komotno da se pomera u svim pravcima.
-
visina vrata se ne steluje na sarkama, vec na delu na koji leze brava, tj. na srafu koji se nalazi na stubu, popusti se taj sraf, pomeras ga levo-desno, gore-dole do zeljenog polozaja tj. da se vrata lepo uklope sa ostatkom karoserije (lajsnama itd.). ako su druga vrata u redu, sto se visine tice, premeris polozaj i prosto se te mere prenesu na drugi nosac. obavezno prilikom ovog postupka ne popustati previse taj sraf, jer ima kontra maticu sa druge strane i moze da se odvije, i onda se upustate u posao skidanja zadnjeg tapacirunga (verzija sa dvoje vrata) ili skidanje one plastike oko pojasa (verzija sa pet vrata), popustiti ga tek toliko da moze komotno da se pomera u svim pravcima.
Slazem se sa ovim! Tako sam i ja svoja podesavo!
Samo moze ti se desiti problem, ako su ti vrata pala prema dole da kada budes podigao ovaj saraf ne budu se bas sasvim lepo zatvarala! A to mozes resiti na jedan glupi nacin na koji sam ja uspeo da to resim, jer ipak je to MK2, povuces vrata prema gore (jer to je ipak materijal koji se moze saviti koji milimetar)!
-
Moras da zamenis bolcni. To ti je onaj klin sto prolazi kroz sarku, tj. spaja vrata sa onim delom sto se srafi na sasiju.
Slazem se.
To mora da uradi a posle fino stelovanje na bravi tj. klin na stubu.
-
Za bolcne se slazem jer mi to izgleda blize onom sto sam hteo cuti. Onaj drugi odgovor, sa stelovanjem na glavnom stubu propada, jer ja vrata kad zatvorim ona su na mestu, lepo leze, jer nasednu na taj klin i podignu se samim tim, ali cim otvorim vrtata, i ona "spadnu" sa tog klina, ona se spuste za par milimetara dole. Ako me razumete, zatvorena vrata su na mestu, ali kad ih otvorim ona skliznu za par milimetara. Hvala na odgovorima, sluzice mi
-
A kad mrdas otvorena vrata gore dole ima li lufta u bolcnovima?
-
nema, "podizem" ceo auto (ljuljam ga). Nema nimalo praznog hoda
-
Podesis lepo na sarkama da se izlaze upolje koliko i krilo i da se prednji deo linije uklapa sa linijom na krilu.
Ako nema lufta u bolcnovima malo nategnes vrata ka gore u poluotvorenom polozaju po potrebi ;) coilleo2tj
da bi zadnji deo doveo na visinu koja ti odgovara.
-
pokusacu...
-
probaj shto kaze Kole malo na silu da ih podignesh.. zanm da su njih par tako dobili ono shto su hteli :)
-
Svestan sam cinjenice da nisam Svarceneger - ali imam bar toliko snage da sam sebi mogu bruh da napravim... Uradio sam "po uputsvu" ali koliko god sam jako podizao auto je ceo isao gore (pa sam se bojao da ga ne prevrnem :) ). A i nemam bas dobro mesto gde da ihvatim, bojim se ako jace cimnem gora da ne iskrivim taj donji deo vrata koji sam uhvatio jer je delimicno tanak, a i bojim se da ih neraznjakam tako pa da mi jos i landaraju gore-dole. Bas je prokleto glupa stvar koju hocu da resim - a niko to nije predvideo, pa sad Misko (u mom slucaju JA) mora da zavrne rukave i da dize vrata ko neki kiklop. Batali, odnecu kod majstora, dacu mu tauzenku, oticicu kuci, pa kad se vratim po ladju ima da je vidim kakvu je zelim, a da o tome ni ne razmisljam. Brate, voljan sam ja da zavrnem rukave i sam to odradim, ali jebada je to, nek me zavrne za dnevnicu i koza sita i kupus ceo.
-
Nije to nikakav problem, i majstor ce isto da uradi ;)
-
bonk bonk bonk bonk vadim temu iz mrtvih...soryyyy...
kako se izbijaju oni bolcni na sarkama vrata?
-
Najpouzdanijim i revolucionarnim alatom, ocem svih alata, uciteljem, ubedjivacem ili jednostavno - - - > Cekicem
Uz koriscenje pogodnog kirnera, naravno ;)
-
a gde ima da se kupi taj bolcni sto ulazi u sarka,ako ima da se kupi nov...ja koga god da sam pitao svi su mi rekli da to nema da se kupi novo?
-
Kazu da je najbolje da se uzmu stari ventili i kod nekog strugara da ti to odradi.
-
Najbrze, najjevtinije i najdugorocnije resenje: ---> (http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcReEras25SdUyMe_i5OP5efLCbhGYgHE_eJLftMxon-zEF5_kPSdg&t=1)
Roll pin se zove na engleskom, nem pojma kako se zove na nasem...
Svaka bolje snadbevena gvozdjara ih ima u ovakim kutijama
(http://www.nfauto.co.uk/images/april07/roll_pin_pack.jpg)
Treba ti veci (deblji) za pola do milimetar u precniku, pre zabiVanja u sarku rascep u pinu napuniti mascu i posle toga sve nogom u doope ;)
mahac
-
Imao sam ja takve pa opet spala vrata.
-
meni pricao ortak da uzmem ventil od auta(ventil sto stoji u motoru,ne za pumpanje gume biggrin) da isecem parce koliko treba i da stavim.
-
jel moraju vrata da se skinu da bi se on izbio?...a to ce strugar da mi napravi...
-
evo saj da ti odgovorim ja kad vec nije niko i mene je ista stvar mucila, ako vec nisi zamjenio! moras skinut vrata izbijes tu "bolcnu" ali ne izglodje se ona nego baglama, tako da ti je lakse nac baglamu nego bolcnu, samo polako ja sam prilikom zamjene na svom golfu uspio odvarit baglama pa mi onda majstor kasnije vario, dok kod prijatelja kad sam radio nisam imao tih problema! eto toliko mahac
-
caLe je naredio bez skidanja vrata...odlicno ispalo a nije dirao taj bolcni nego samo jednu podlosku poturio..
-
poturio pod doonju baglamu?
-
STA JE BAGLAMA??? O.o moze li to slikovito?
-
mislim da je to sarka ako sam dobro ukapirao
-
ako se klati donji bolcni poturi se podloska koja je isecena sa jedne strane ispod srafa...i resen problem..
-
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHIsjecqYhXgikZomwggSlgcX4ywVoYhIc3ar2sfOtmSa_J9WfADnlHDNacg)
ovo kod nas u Hercegovini zovu baglamom :)