VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Passatovac Januar 19, 2012, 12:11:16 pre podne
-
Evo ovako. Pokvario mi se protokomer pre oko mesec ipo dana, ja kupim drugi i zamenim. I evo večeras krenem da upalim auto, čujem detonaciju i auto se ugasi. Kada sam otvorio haubu, imao sam šta i da vidim. Onaj donji deo sa protokomera je otpao. Da napomenem, u automobilu imam ugrađen Lovato plinski uređaj.
Šta da radim? Nije mi rešenje da svakih mesec dana kupujem protokomer.
Dali je moguće da protokomer crkava iz nekog trećeg razloga?
Ili se jednostavno rečeno taj motor ne slaže sa plinom?
Neki mi predlažu da počupam sva ta ajnšpric sranja i ugradim karburator. Koloko je to pametno i kako će se to odraziti na potrošnju i performanse automobila.
U pitanju je passat b3 88' god. 1.8 79kW ili 107KS.
Molio bih samo da mi ne govorite: nemoj voziti na plin ili kupi dizela.
-
Kupi dizela bleh
Trebao si da promenis svecice i kablove, nesto od toga je uzrok detonacijama.
-
Od kako sam stavio ovaj protokomer što je sada crkao nikada mi nije napravio nijednu detonaciju do večeras kada je sve otišlo u q.
Svećice su dobre i kablove sam kupio nove, ali nisam siguran da li su gablovi baš dobri, ikao su novi.
I još nešto što sam zaboravio da kažem. Kada sam stavio novi protokomer. Čini mi se da se na benzinu nije ponašao baš najbolje. Išao je on, ali mi se čini da je sa predhodnim protokomerom išao bolje na benzin. Dok je na plinu bilo sve savršeno.
Još nešto, važno za sve.
Večeras kada sam probao da upalim auto, prebacio sam da i nakon paljenja ostane na benzinu. Nekoliko puta sam pokušavao i nije uspelo. Zatim sam prebacio da nakon paljenja prebaci na plin i onada je nakon par pokušaja uspeo da upali. Dok je auto radio prebacio sam na benzin i on se ugasio. Posle nekoliko pokušaja čula se detonacija i desilo se to što se desilo.
-
Jesi li siguran da ti se brojevi protokomera poklapaju sa originalnim jer ako ne onda je to verovatno jedan od razloga kvara (nisu isti, tj vrednosti koje daju)
-
tesko ces naci bas sa istim brojem,menjao sam ja pre 3 meseca nisu bili ista mozda poslednja 2-3 broja i kod mene radi kao sat...do duse auto pali na benzin uvek...pre nego sto stavis opet protokomer otidji kod nekog pismenog majstora da pogleda sta pravi detonacije...e da jel imas ti pre protokomera odusak za detonaciju?(rupa neka i preko nje ide guma i kad pukne smakne gumu,meni se to desavalo pre na starom uredjaju kad je palio direktno na plin)
-
i meni se to bilo desilo na passat b3,problem je bio nisu bili istri brojevi,i nije bio dobar materijal bio je kineski,zato ti je najbolje da nadjes na otpad orginal njegov polovan nego nov kineski.. ja sam nasu na otpajd i sve je posle bilo u redu :D i bolje se pokazo onaj polovni orginal nego novi kineski :rolleyes:
-
+1
i ja kupio polovan 50evrona al radi ko sat ;)
-
ocisti razvodnu kapu i ruku ili zameni ako je dotrajalo.verovatno ti je u problem i zato detonira
-
Plin je za kuvanje kafe,nafta za grejanje a BENZIN DA SE VOZIS B)
-
Da bistrice ima ih i na elektropogon i na pedale ali ako mislis da ide samo BENZIN, cim malo zahladni komsije sa dizelima i plinom ne vade glavu ispod haube lollol
-
Sada ozbiljno.To sto se cula detonacija i raspadanje protokomera moze da bude samo do njega ,stavi orginalni deo.Da je do kablova ,razvodne kape ili ruke morao bi nekad da trza u voznji.Samo protokomer ne daje pravi signal i nema dobru smesu vazduha i goriva u pravom trenutku.SAMO ORGINALNI DEO I SVE OK. bicedobro
-
Ne postoji fabricko ugradjivanje plina... bleh
-
Jesi li siguran da ti se brojevi protokomera poklapaju sa originalnim jer ako ne onda je to verovatno jedan od razloga kvara (nisu isti, tj vrednosti koje daju)
Nisam siguran. Ja ne znam ni da imaju brojevi. Gde se oni nalaze?
tesko ces naci bas sa istim brojem,menjao sam ja pre 3 meseca nisu bili ista mozda poslednja 2-3 broja i kod mene radi kao sat...do duse auto pali na benzin uvek...pre nego sto stavis opet protokomer otidji kod nekog pismenog majstora da pogleda sta pravi detonacije...e da jel imas ti pre protokomera odusak za detonaciju?(rupa neka i preko nje ide guma i kad pukne smakne gumu,meni se to desavalo pre na starom uredjaju kad je palio direktno na plin)
Od kako sam stavio drugi, zapravo ovaj što se sada pokvario, protokomer, nikada mi nije napravio ni jednu detonaciju sve do juče. Juče je napravio detonaciju i to mu je i bilo. Nemam taj odušak, ima samo neku, kao gumenu traku, nisam siguran, koja ide preko nekog prstena. Jel to to, ili ima nešto bolje i efikasnije? Moj plinski uređaj je podešen tako da je nemoguće upaliti na plin. Upali na benzin i kad dodam malo gas on prebaci na plin. Naravno može da radi samo na benzin. Kad sam ga palio bio je prebačen na benzin.
i meni se to bilo desilo na passat b3,problem je bio nisu bili istri brojevi,i nije bio dobar materijal bio je kineski,zato ti je najbolje da nadjes na otpad orginal njegov polovan nego nov kineski.. ja sam nasu na otpajd i sve je posle bilo u redu :D i bolje se pokazo onaj polovni orginal nego novi kineski :rolleyes:
I ja sam kupio polovan. Po izgledu i dimenzijama je potpuno isti kao i prošli koji sam imao. E sad, za te brojeve ne znam. Nisam znao ni da imaju ti brojevi.
ocisti razvodnu kapu i ruku ili zameni ako je dotrajalo.verovatno ti je u problem i zato detonira
Nije u tome problem, jer sam skoro menjao kablove, kapu i ruku.
Plin je za kuvanje kafe,nafta za grejanje a BENZIN DA SE VOZIS B)
To znam i bez tvoje "pomoći". ;)
Sada ozbiljno.To sto se cula detonacija i raspadanje protokomera moze da bude samo do njega ,stavi orginalni deo.Da je do kablova ,razvodne kape ili ruke morao bi nekad da trza u voznji.Samo protokomer ne daje pravi signal i nema dobru smesu vazduha i goriva u pravom trenutku.SAMO ORGINALNI DEO I SVE OK. bicedobro
I to je moguće. Potrudiću se da nađem protokomer koji je predviđen, isljučivo, za moj model.
Ne postoji fabricko ugradjivanje plina... bleh
Postiji. ;)
--------------------------------------------------------------------------------
Jel bi mogao neko od vas da slika ili nađe neku sliku na internetu tog oduška sa kog spada guma kad dođe do detonacije. Samo da vidim da li je to ono isto što ja imam, ili je potrebno ugraditi nešto novo?
Hvala svima koji ste se potrudili da mi pomognete. :)
-
Moze da bude ili na ulaz u kutiju,to jest na kraju ili pocetku usisnog crijeva,gledajuci od grane na kraju biggrin,ili moze da bude na samom kucistu,zavisi koji je tip protokomjera,slikaj ako ti nije problem i objasnicu ti,imao sa takve probleme sa starim motorom iz trojke mahac
-
(http://img839.imageshack.us/img839/6207/picture010ef.jpg)
ovo crno okolo je gumica koja sluzi za odusku, a ova klapna neda detonaciji(vazduhu) da udari po klapni protokomera. ali vrlo cesto ne stigne da odradi svoje. cak se od siline udara pokrivi u drugu stranu
"Djole DMC" ti je vec u prvom postu rekao sta treba da uradis. kablovi,svece itd ...
-
"ali vrlo cesto ne stigne da odradi svoje. cak se od siline udara pokrivi u drugu stranu"
skoro nikad ne stigne.. dobro si rekao ;)
-
sto se tice savjeta, ima svega.......
imao taj motor, imao plin, imao ista sranja i probleme,,,,
imam slican motor trenutno, imam plin, imam ista sranja i probleme,,,,,,,,,
kao prvo, te detonacije su jako cest pojam i ne mogu se izbjeci (nazalost) a mnogo su izrazenije kada je hladno vrijeme kao i velika vlaga kada je (barem kod mene je tako uvijek)
a sistem ubrizgavanja ni slucajno da si mijenjao, karbas nije los za plina, ali kada pocne on jebavati nema spasa sem kompletan usis mijenjati, sto i nije bas neka sreca......
elektronci jako fino podnose plin ali je neophodno stalno ga stimati, kako je vrijeme tako stimati dotok plina na crijevima kao i rasplinjac
razlog detonacija u najvecem broju slucajeva je losa smjesa, jer se u usisnom crijevu nakupi jako dosta plina, veliki pritisak, kakva manja varnica od bilo cega (sace ovdje nastati polemika od cega dolazi te ovog te onog,,,,,,) i imas detonaciju.....
sto se tice protokomjera, ako ti je i prvi nastradao kao i ovaj sto opisujes, zaista ne znam sto si kupovao drugi!!!!!!!!!!
uzmes lijepo vatrostalnog silikona, dobro ocistis dio kuda je protokomjer bio uljepljen, i onda opet uljepis, osusis i pun gas
ako ti se silikon cini kao slabo rjesenje koje nece adekvatno cvrsto drzati poklopac donji, probusi fino rupe busilicom i zasarafi donji dio protokomjera za gornji, sarafima sa maticama, i to je to, ali onda planiraj kako si taj dio ucvrstio i obezbjedio za narednu detonaciju, da ce ti nesto drugo morati puci/izletiti uslijed detonacije.......
kako se rijesiti detonacije,,,,, nikako, obezbjedi da imas rashladne tecnosti kako treba uvijek i dovoljnu kolicinu antifriza u istoj, kada palis auto pali na benzinu, ostavi 3-5min da radi na benzinu, malo se ugrije, pa onda prebaci lagano na plin, bez naglog dodavanja gasa vozi jer i to moze zezati, malo cesce idi na dostimavanje plina ako to sam ne znas i to je to, a protokomjer sam ti vec opisao kako ces srediti, a ako ipak hoces drugi, javni imam ja negdje jedan viska bas od 1.8 8v digifant II
-
Ja recimo nemam nikakvih problema auto uvek pali na benzin pustim da odradi malo i cepim malo gasa i prebaci na tng,od kako sam stavio lovatov uredjaj ja problemi su nestali,ranije bio landirenco beda koja je mogla da pali direktno na plin i eto sr*anja motor 2.0 do sad sam presao oko 18 500km sa njim...Jednom samo samo stelovao smesu na sondu jer su svi "majstorcici" nesto stelovali kod nisu zeznuli skroz...Dzaba ti da lepis protokomer ako zvekne po klapni i zezne gore onu plocicu.Kod mene stari protokomer se zezne tako sto je glavio u najvisem polozaju tj ostane otvor vazduha na max i onda drnda pusi gusi se,vratis rukom klapnu i na prvi sledeci gas u patos eto problema ..
Passatovac imas na kucistu malo kao poklopac od plastike na njemu ima cini mi se 11 cifara...Odusak je isti kao sto je Zex pokazao...kad budes kupovao protokomer obavezno na licu mesta proveri kako radi na autu..
-
Još jednom hvala svima. Za sada ću da skrpim ovaj neispravni protokomer, pa ću videti šta ću kasnije. Verovatno neću kupiti drugi protokomer dok ne kupim drugi šiber ventil i neke dobre kablove. Kupio sam skoro nove kablove, ali nisu baš najbolji. Primetio sam da varniče, doduše vrlo malo, ali ipak varniče. Najviše me muči to što on meni nijednu detonaciju nije napravio sve do sinoć. Sinoć je napravio jednu sa katastrofalnim ishodom za moj džep. Zato sumnjam da je još nešto razlog mog problema. Sutra ću da uporedim broj predhodnog i sadašnjeg protokomera.
(http://img839.imageshack.us/img839/6207/picture010ef.jpg)
ovo crno okolo je gumica koja sluzi za odusku, a ova klapna neda detonaciji(vazduhu) da udari po klapni protokomera. ali vrlo cesto ne stigne da odradi svoje. cak se od siline udara pokrivi u drugu stranu
"Djole DMC" ti je vec u prvom postu rekao sta treba da uradis. kablovi,svece itd ...
I kod mene je identičan odušak. Onda imam ono što je potrebno. Mada, kao što vidim, nije baš nešto efikasno. Jel postoji neki efikasniji odušak, ili je to jedino rešenje? Kako treba da bude okrenuta ta klapna? Sada sumnjam i u to.
-
Ne postoji fabricko ugradjivanje plina... bleh
Postiji. ;)
Postoji samo 'fabricki', ne i fabricki, tj. ne ugradjuje fabrika, vec novo vozilo prosledjuje drugoj kompaniji da ugradi, i to uglavnom na zahtev korisnika... ;) Uostalom, ovde jedino sekvent nece praviti probleme, a sto se ovog tice, koliko ja znam, palis na benzin, da se lepo zagreje, kako neko rece, i onda na plin. Mada i tooo...
-
Ja sam čuo da neki proizvođači kada proizvode vozilo, koje će biti pogonjen na plin, prave posebne legure metala iz kojih je sačinjn agregat. Tačnije, prilagođavaju ga plinskom uređaju. E to što oni rade u koorporaciji sa drugim firmama, to je druga stvar. Uglavnom, proizvođač prodaje nov automobil kao svoju robu sa ugrađenim plinskim uređajem.
Najgore u svemu tome je to što se meni sva ta nesreća dogodila kada sam palio automobil na benzin.
-
Žurim, pa ću biti kratak:
1. LOŠA STRUJA
Moraš je dovesti u perfektno stanje, ne štedi na kablovima, stavi novu kapu i ruku i isključivo svjećice sa jednom elektrodom i zazorom podešenim na 0.6 mm
2. LOŠ MAJSTOR ZA PLIN
Nažalost, ogroman problem svugdje u RS. Jedsnostavno, ne znaju svoj posao. Mijenjaj majstora.
Imam isti auto, sa istim (79 kW) motorom i LOVATO gasom. Imao je kod prošlog vlasnika iste probleme. Prošle godine je servisiran kod nekog servisera za gas u Novom Sadu, čovjek ga je pošteno naštelovao. Sad je situacija ovakva: troši 7,5-11 litara (put-grad) gasa, i pri tom nije "zavrnut", vozio sam ga 180 km/h po ovom novom auto-putu. Nikad više nije imao ni jednu detonaciju, a prešao sam 10 000 km, radi perfektno. Znači, ne odustaj dok ne nađeš dobrog majstora da ti to ušteluje, samo do toga je. Ovaj motor je kao stvoren za plin. Pozdrav!
-
Hajde mi daj neki telefon, ili neki drugi kontakt od tog majstoran, (kad već garantuješ da je tako dobar) pa kada budem sređivao auto da odvezem kod njega auto da mi sredi plin.
-
nove svećice sa jednom elektrodom i smanji zazor na 0,7 pa vidi
-
Nikad u životu nisam bio u Novom Sadu, pa ti ne mogu puno pomoći. Znam samo da se servis nalazi na Kaćkom putu. To je sve radio prošli vlasnik par dana prije nego što sam preuzeo auto. Dogovor je bio da sredi plin prije prodaje. Inače, prije toga je isto zeznuo nekoliko protokomjera detonacijama, gasio se na leru, trošio 11 litara na otvorenom putu... I to sve sa instalacijom koju je serviser u Prijedoru ugradio sa atestom, znači prva ugradnja, i nisu ga znali uštimovati. Taj majstor u Novom Sadu je nanovo postavio neke dijelove plinske instalacije, podesio neke vakuume u isparivaču, ugao predpaljenja na razvodniku i na kraju smješu pomoću analizatora izduvnih gasova, a ne kao ovi naši majstori "na uvce". Mogu ti preporučiti jednog dobrog majstora u Banja Luci, ne znam dolaziš li na ovu stranu? Nisam nikad vozio auto kod njega, ali jeste komšija koji je sa ovakvim Passatom karavanom isto 1.8 motor prešao oko 250 000 km na plin (radio je kao trgovački putnik), i garantuje za njega.
Samo da te razuvjerim u sumnje oko ovog motora u kombinaciji sa plinom, otac od jednog druga je uvezao Passata 1.8 iz Italije '96. godine sa već ugrađenim Landirenzo plinom, i oko 200 000 km na satu. Trenutno ima 550 000 na satu, i ne pada mu na pamet da ga mijenja, iako ima pare za 20 godina mlađi.
-
ugradnja sequent plina ili mono pointa je jedino resenje problema...
-
Nikad u životu nisam bio u Novom Sadu, pa ti ne mogu puno pomoći. Znam samo da se servis nalazi na Kaćkom putu. To je sve radio prošli vlasnik par dana prije nego što sam preuzeo auto. Dogovor je bio da sredi plin prije prodaje. Inače, prije toga je isto zeznuo nekoliko protokomjera detonacijama, gasio se na leru, trošio 11 litara na otvorenom putu... I to sve sa instalacijom koju je serviser u Prijedoru ugradio sa atestom, znači prva ugradnja, i nisu ga znali uštimovati. Taj majstor u Novom Sadu je nanovo postavio neke dijelove plinske instalacije, podesio neke vakuume u isparivaču, ugao predpaljenja na razvodniku i na kraju smješu pomoću analizatora izduvnih gasova, a ne kao ovi naši majstori "na uvce". Mogu ti preporučiti jednog dobrog majstora u Banja Luci, ne znam dolaziš li na ovu stranu? Nisam nikad vozio auto kod njega, ali jeste komšija koji je sa ovakvim Passatom karavanom isto 1.8 motor prešao oko 250 000 km na plin (radio je kao trgovački putnik), i garantuje za njega.
Samo da te razuvjerim u sumnje oko ovog motora u kombinaciji sa plinom, otac od jednog druga je uvezao Passata 1.8 iz Italije '96. godine sa već ugrađenim Landirenzo plinom, i oko 200 000 km na satu. Trenutno ima 550 000 na satu, i ne pada mu na pamet da ga mijenja, iako ima pare za 20 godina mlađi.
Veruj mi da nikada u životu nisam bio u Banja Luci, jer mi nikada put nije naveo na tu stranu. U Novom Sadu sam bio mnogo puta i mnogo mi je bliže, tako da mi ta solucija više odgovara.
Hvala na informacijama.
ugradnja sequent plina ili mono pointa je jedino resenje problema...
Zar je moguće ugraditi seqent plin u pasata B3? Nisam znao da je moguća ugradnja seqenta u automobile sa starim tipovima motora.
Šta je mono point?
-
Monopoint ti dodje ovako nesto- sistem ubrizgavanja na koji se montira jedna dizna injektor preko koje se ubrizgava gorivo u sve cilindre...Trebalo bi da moze sequent ali moze i venturi da radi extra kad je majstor dobar...
Ja vozim na plin 3krake svecice i nemam problema tako da ta definicija samo jednokrake slabo ide... ;)
-
na digifanta moze sekvent, od kud ti to da ne moze na starije automobile????? bitan je nacin ubrizgavanja, ne toliko koliko je staro vozilo,,,,, svaki elektronac moze sekvent, to je u sustini ugradnja plina na novo, sad ako ti se isplati samo naprijed..
-
Jbg, nisam znao. Mislio sam da je to neko zastarelo elektronsko ubrizgavanje, otkud znam. Nisam mehaničar pa ne znam, ali trudim se da naučim. Samo vi mene informišite. ;)
A, neću mu ugrađivati sekvent. Teraću ga dok ne skupim pare za nešto novije, pa tek onda sekvent.
-
onda ti je najjeftinija varijanta prerade na mono point, jos ako znas nekoga ko drzi otpad, pa da zamenite delove i instalacije, samo bi te ugradnja kostala, ili naravno solucija (koja je, ako nisi pri parama) dosta komplikovanija i sporija, da prodas svoje delove, glavu, el.dizne, instalaciju, kompjuter, itd, i kupis sve potrebne delove za monopoint... malo komplikovanije, ali problemi sa detonacijama, definitivno zauvek nestaju, a i jeftinije je od seqenta... ;)