VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: stanko_92 Januar 12, 2012, 11:24:49 posle podne
-
Pozdrav za sve VW prijatelje! alealeee
U zadnje vreme, tacnije u zadnja 4-5 dana imam problem s punjenjem akumulatora. Vozio sam auto, ugasio ga, otisao do prodavnice... Vratim se do auta, dam kontakt, primetim ne sija lampica akumulatora ( crvena dioda na tabli ), ajd rekoh mozda proradi... Odem kuci i stanem ispred kapije, ugasim svetla i vidim da diodica "tinja", jedva se primecuje. Kad dodam gas, ili kad radi na leru isto tinja, znaci ne povecava se intenzitet diodice. A u toku voznje, ponekad, hoce da treperi sitno...
Sutra, pokusam da upalim auto, on jedva vergla... Stavim akumulator da se puni 24h i sutra normalno upalim auto bez problema, ali diodica i dalje "tinja". Da dodam, jedno jutro dosao je drug njegovim kolima pa smo prespojili i golf normalno upalio...
Proverim unimerom da li akumulator puni, i napon na akumulatoru je negde oko 12.5-12.6 V . Znaci ne puni. Rekoh, mozda je do regulatora napona... Kupim nov danas, zamenim i sad je sitacija sledeca. Okrenem kontakt, diodica svetli ( taman pomislim problem resen ) , upalim motor, diodica i dalje svetli... Dam gas, svetli. Radi na leru, svetli. Pun gas, svetli. Izmerim napon na akumulatoru, isto 12.5-12.6V. Proverim kablove od alternatora, sve je ok, nisu u prekidu...
Je l' ima neko ideju sta moze da bude? Da nije mozda diodna ploca? Znam da je najlakse da odnesem alternator elektricaru, al verovatno ce to malo vise "vremena" (citaj "para" ) povuci.
Svaka ideja, savet je dobrodosla! :)
P.S. Da dodam, rasturio sam danas alternator, kad sam menjao regler, i proverio sam da l namotaji statora nisu u prekidu negde... Nisu, to je ok.
-
kako si mogao da proveris namotaje kada su zalemljeni za diodni most?
Proveri kako si namestio regler, mozda nesto nisi vratio kako treba? tj 99% si ti napravio problem kada si sklapao jer prvi problem je bio u cetkicama na regleru.
Jesi li siguran da je taj novi regler ispravan?
-
Pa, po mojoj logici ( mozda sam i pogresio ), posto ima 3 izvoda namotaja, proverio sam unimerom da nisu u prekidu izvodi namotaja 1 i 2, 2 i 3, 1 i 3. Posto nisu bili u prekidu, mislio sam da je to ok. A mislim da su namotaji vezani u zvezdu, negde sam procitao da je tako... Ispravite me ako gresim.
Ma u vezi reglera je sve ok, namontiran je kako je bio i stari. Cak sam ocistio kontakte onog "lima" sa diodne ploce koji naleze na regler. Pa dobro, ako je prvi problem bio u cetkicama na regleru, onda je taj problem resen? Tj sad sija diodica na tabli, a ne "tinja" kao sa starim.
Kupljen je nov, 450 dinra. Nije valjda da on nije ispravan??
-
sve ti to zamotaj u neki papir pa u kesu i aksom posalji djoletu
-
Ma ici ce on kod "strucnog lica", ako ne uspe moja popravka... ;)
-
Ja sam taj problem resio kupovinom novog alternatora!20eur (inace elektricar je rekao rotor).
-
Inace ako smem da se nadovezam ,koliko treba da pokazuje alternator ,kad su ukljuceni svi potrosaci ? Koliko novaca treba da se spremi za servis toga ,posto su mi rekli da se on najcesce servisira.Hvala
-
Paa, ja sam cuo, procitao negde ( ne drzite me za rec ) da alternator ne sme da daje manje od nekih 13V kad su ukljuceni svi potrosaci. Ako gresim, neka me ispravi neko...
Danas sam kupio za 1500 dinara alternator bez regulatora. Covek mi garantuje da je ispravan i da 100% radi. Jedino mu je polomljen jedan drzac, tacnije onaj deo sto ide na spaner, pa moram da prepakujem celu deklu s mog alternatora. Sutra ili prekosutra radim to, cim nadjem vremena, i javljam sta je bilo. Taman mi odgovara jer imam nov regulator... ;)
-
Kad ukljucim sve "zimske potrosace" ,svetla +maglenke+zadnji grejac ,unutrasnje grejanje padne mi napon sa 14v na 13.3v ,pa pretpostavljam da je to veoma malo ,ili nije? Posto su me savetovali da napon sa potrosacima na mom akumulatoru(sa gelom bez odrzavanja) mora da bude minimum 13.5 .
-
Po meni i nekom mom znanju, to je sasvim ok. To bi trebalo da znaci da alternator normalno puni, i da sa svim "zahtevnijim" potrosacima on ne spusta napon ispod 13V. Ali, u slucaju da gresim, neka se javi neko ko zna sigurno, pa neka nam kaze... ;)
Opet kazem, nemojte me hvatati za rec, mozda nisam u pravu...
-
Resen problem zamenom alternatora. Alternator je Bosch 14V 65A . Kada nisu ukljuceni potrosaci, napon punjenja je 14.52V, a kad ukljucim potrosace ( grejac zadnjeg stakla, farovi, pomocni farovi, cd plejer, ventilator grejanja... ) napon ne silazi ispod 13.8V . clap ;)
-
Samo jos da pitam merenje se vrsi sa potrosacima ukljucenim u leru ili sa malim gasom ?
-
u leru
-
Hvala ,jer me malo pre zbunili ljudi ,rekli mi da se meri sa malim gasom ,jer kad je u leru ne moze lepo da puni ,kao sto puni kad je na malom gasu .Hvala jos jednom gedora.
-
ako ti ma 900-950 o/min na leru sa upaljenim potrosacima puni preko 13 trebalo bi da je dobar. elektricari ce ti ovde dati sigurno tacniju informaciju od moje.
-
tako je gedora. na leru ne sme da padne ispod 13-13.3 a na nekom srednjem gasu sa ukljucenim potrosacima bi trebao napon da bude 13,7 pa do 14V... a 14.50 volti ti je neka gornja granica... ;)
-
Hvala jos jednom
-
evo da ne otvaram novu temu
malopriija sam primjetio da mi ne radi lampica od akumulatora, mjerio sam punjenje na leru sa ukljucenim potrosacima (svjetla, gr.zadnje sof.vetilacija) iznosi oko 12,8x.. a kada je ugasen mjerio sam 12,3x... regler sam gled'o cetkice su tu i tamo, ne znam koliko bi trebale biti velike ove su mozda manja oko 5-6 mm a veca ok 10-15mm
Sta bi mogao biti problem?!
Hvala
-
Kod dvojke najcesce regler crkne, lako se menja pa probaj sa njim za pocetak. A moze da bude i diodna ploca.
-
rjesio sam problem, kod + kleme ima neki kao dzek, bio se malo "otvorio" pa je gubilo kontak, taj dzek spaja neku plavu zicu koja ide do alternataro i nestaje u instalaciji prema kabini, predpsotavljam da je taj kabal signal za lampicu! mahac
DJole hvala u svakom slucaju ;)
-
Mislim da i na leru pod punim opterećenjem napon na klemama ne sme da padne ispod 13.7 - 13.8V. Ako je ispod ili je problem sa alternatorom ili je preveliko opterećenje.