VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: mujo_g1 Oktobar 22, 2008, 01:39:34 pre podne
-
ljudi meni se stalno oteze klinasti remen,jednom ga nategnem da se necuje i kroz 2 nedelje on opet pocne da se cuje i to neprestaje,dok se neugreje, sta mi je raditi necu valjda svake nedelje da ga dotezem??? e da mk1 1.6d je u pitanju...poz
-
menjaj brate to. meni se isto tako culo i ja sam cekao i na kraju mi otislo nekoliko stvari.
-
kais klinasti zameni a i moras da pogledas remenice u kakvom su stanju znaci trag kaisa nebi trebao da bude skroz u dnu remenica nego po sredini.ako ti je neka remenica losa trebalo bi i njih da zamenis
-
a koja je fabricka mera klinastog remena za 1.6 d motore???
-
Neznam napamet duzinu a sirina je 10 ili 11 milimetara zavisno od modela, pregledaj remenice obavezno!
-
a sta da pogledam na njima da li bacaju i saru od kajsa???
-
jesi li ti siguran da ga dobro dotegnes,,,on se spanuje preko zupcastog stafa kroz koji prolazi brezon , kljucem 22 ili 24 zavisno do modela se zateze, kljucem 13 steze, ali se mora dobro stegnuti i nosac alternatora koji je cini mi se 17 kljuc, i to je vodoravni sraf koji drzi alternator sa gornje strane,,,,
ne bi smi o da se sam otpusta,,,ako je dobro zategnuto...
-
a sta da pogledam na njima da li bacaju i saru od kajsa???
Dali su se uglancale samo sa strane ili se sijaju i po dnu, treba da sijaju samo sa strane.
-
na alternatoru mi se sija cela dok na pumpi za vodu i kolenastom vratilu samo sa strane i jos sam primetio da nisu u istoj liniji tj vodena pumpa malo iskace iz linije,a zatezem ga normalno odvrnem ja mislim 13 gore od nosaca alternatora i dole na onom klizecem ja mislim 17 i nategnem pajserom pa stegnem sve, jos sam menjao dole taj sraf zato sto je otisao navoj i malopre pipam kajs kad on labav tj nije stegnut....sta mi je ciniti opet dotezanje ili drugi kajs???
-
Menjaj tu remenicu na alternatoru, ako sija cela onda je gotova i stavi novi kais i zategni normalno, ako budes pretezao otici ce ti lezajevi u alternatoru ubrzo, a moze i pumpu da nacne pa procuri. big_boss
-
ok tnx kosta,tu remenicu samo kupim u auto delovima pa sam promenim ili moram nositi kod elektricara???
-
pa ako neumesh sam otidji kod elektrichara biggrin
-
ok tnx kosta,tu remenicu samo kupim u auto delovima pa sam promenim ili moram nositi kod elektricara???
mozes i sam da je promenis ali je pomalo zajebano.... moras da izvadis rotor iz kucista pa da ga stegnes u stegu i dobro zategnes remenicu! njega drze 4 srafa koji se nalaze ispod propelera... moze i bez rastavljanja kucista alternatora ,ali nije preporucljivo, zato sto remenica mora da se dobrooo stegne da ne bi dobila luft i napravila pizdariju na osovini !
i obrati paznju kad kupujes remenicu duboka ,plitka, ravna i uporedi na licu mesta najbolje kad kupujes, posto imas dosta male privrede i dimenzije se razlikuju po dubini sto ce se odraziti na to da li ce ti kais stojati u `osi` ....
-
e nije se saliti sa alternatorom,ja sam to pokusavao a onda sam dao 50 e za popravku koja bi me inace kostala 500 din,a na remenici ne stedi ,ja kad god mijenjam kais mijenjam i remenicu jer je to tricavih 300 don i suma je nebitna spram onoga sto dobijas,a to je da se ne cuje onaj penzionerski skriputavi zvuk kad god padne kisa:))ako ti je obican dizel onda je vjerovatno stari tip remenice tj duboka,samo je kod novijih dvojki,turbo diesela i sa servo uredjajem plitka remenica:))a moj ti je savet i uzgred da promijenis vodenu pumpu,nije skupa i prebrines brigu makar 30000km.ebg ako hoces dobar auto onda se odreknes 150-200e na 3 mjeseca i nema glava da te boli:)))))))))))