VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: svrle Decembar 14, 2011, 05:59:24 posle podne
-
Jel zna neko koliko struje auto treba da vuce u stand by rezimu? Primetio sam da mi se zadnjih nedelja nesto tesko pali posle par dana stajanja. Izmerio sam malopre koliko vuce struje i unimer je izbacio 0.25A pa me zanima jel to dobra vrednost da definitivno zakljucim da je akumulator zreo za menjanje.
-
...mislim da je to mnogo,da treba biti reda 0,0x A
-
ju svrle..pa ne sme ti to pokazivati nikako!! blink blink..ili imas neki spoj drugi ili nemam pojma.. proveri to! a to unimerom ne mozes lepo ni izmeriti wacko
-
E pa ako ne sme ajde onda pomagajte sta moze biti problem. Player sam proverio, on ne vuce struju, pojacala sam skinuo, jedno je vuklo 100mA, a drugo 50mA, ostaje 100mA potrosnje, predpostavljam da je i to mnogo.
-
jeste i to je ;) kad unimer spojis on moze potrositi eventualno 0.01A kao merni instrument a ni to ;) a kamoli 0.1 blink
alarm jesi proverio? on moze vuci malo struje..i nece nista biti..ako je to 100mA sa alarmom onda je ok, mada i to mi smrdi!
-
Nemam ja alarm, imam fabricki sistem zastite ako si na to mislio i sam njim sam izmerio 100mA. E sad ako je to mnogo, sta dalje da proveravam u sistemu?
-
e svrle moram te obradovati! u mojoj knjizi pise da su struje baterije u automobilima dok je agregat iskljucen, i ostali potrosaci u stand by modu, prihvatljive sve do 200-220mA..sve preko izazvano je nekim drugim uzrokom ;)
i naziva se struja drejna alealeee
sorry prepravio sam amperazu, sjebah se
-
Jesi siguran da su tolike vrednosti prihvatljive? Malo sam cackao po interetu i svuda se spominje cifra do 50mA... Skinuo sam klemu vecveras pa cu da proverim i napon akumulatora ujutru, mozda je poceo sam od sebe da se prazni pa cu videti onda sta dalje.
-
jeste 0.2A pise ;) ali i + skini sa aku ne - ;)
-
Dzale idi spavaj, nisi svestan kakve gluposti lupas bicedobro
100mA (ili 0.10A) je neka gornja granica, sve preko toga je za popravku.
50mA je idealna potrosnja, toliko otprilike trosi svaki auto koji ima plejer i alarm.
I mozes meriti i na - i na + klemi, totalno je nebitno ;)
-
Ako si pametniji od dr.Branka Popovica onda mozes govoriti da lupam! a ovako ne.. lepo pise do 0.2A moze..a mozda je to po novije i do 0.1A ;)
moze i na + i na -. to niko nije rekao..al kad vec odkacinje nek otkaci obe alealeee i nek vidi
Lepo pise da se mogu tolerisati snage do 2W sto u prevodu znaci 2W po formuli za snagu P=U*I daje za rezultat => I=P/I=0.16667A
eto nek je do 0.16A ili 160mA !
Nista svrle spoji multimeter i vadi osigurac jedan po jedan i vidi u cemu je problem! ;) i oce li spasti vrednost struje mahac
Pozz i znaj da sam ja u pravu clap
-
Kad lupas ja ti kazem da lupas ;)
A kako se to gleda praznjenje kad se otkace obe kleme? I ko je Branko Popovic??
-
ja ne lupam..lepo ti govorim sta sam naucio od profesora i sta pise u knjizi. nema lazi nema prevare!
nije on reka oda gleda praznjenje nego da ce otkaciti klemu do sutra a ja sam rekao kad otkacuje nek otkaci obe ;)
-
A sto da otkacim obe kad je dovoljno jednu da skinem?
-
zezam se svrle... da ne pizdis, da smirimo malo strasti lollol..nije nista strasno valjda ;)
lepo spoji unimer i osigurac po osigurac ;) pa kad vidis da se manji znaces u cemu je problem tapsac
-
Onda i on lupa gluposti, a smem glavu da dam da taj tvoj profesor ne ume ni da zameni akumulator a kamo li da izmeri praznjenje ;)
-
hahaha. ok. ako ti tako kazes! ;)
covek na Njutnovoj katedri radi sad, a da mu neko dolazi i da mu govori da lupa. koja mizerija lollol
-
Ispitao sam sve osigurace, broj 30 mi pravi problem. Sad nekako moram da saznam od kod stujnog kola je taj osigurac.
-
jeli ti pise vratancima od cega ti je koji osigurac?
-
Ne pise, nacrtan je neki simbol samo. U medjuvremenu sam nasao semu na internetu, pise da se taj osigurac odnosi na sledece :
Onboard supply control unit, shift lock, rain sensor
E sad ja mislim da je tu neki relej problem ako ga ima, jer se cuje nesto da skljocne cim vratim taj osigurac unutra. Inace osigurac je od 5A.
-
skini ga :D
-
Onboard supply control unit
ovo ti je "Unit" koji je zaduzen za el prozore, el retrovizore, i tako to sto zahteva vise snage tj struje. i u okviru njega postoji rele to si u pravu! on sprovodi direkt struju sa aku.
mozes li to proveriti odakle se cuje?
izvadi ga i daj kontakt ili upali auto i vidi mozes li dizati prozore i el retr namestati! ;) ako ne budu radili onda taj rele pravi problem ili nesto evzano za taj unit ;)
-
Pa cini mi se da se cuje negde kod instrument table, ali ne mogu tacno da lociram gde niti imam predstavu gde se nalazi da ga skinem pa da vidim jel on uzrokuje probleme.
-
samo uradi kako sam ti posavetovao. izvadi F30 i upali auto i probaj dali rade el prozori itd. alealeee
jeli kad izvadis osigurac sa aku sve ok?
-
nisam to probavao, ali nema razloga da ne bude. Sinoc sam ti rekao da sam skinuo klemu, danas sam proverio i drzi napon normalno. Znaci to ga crpi i zato je uvek prazan. Ne znam da li je pametno da ga palim bez tog osiguraca, mozda ce da mi pobrljavi komp a nemam dijagnostiku da ponistim posle. biggrin
-
nece valjda pobrljaviti. mislim sto bi? mozda ti izbaci gresku ali kad vratis osigurac, on to ponisti sam.. tako je kad je kod moje sestre na mk5 crko osigurac za svetlo zadnje tablice, prijavljivao gresku smarao i kad sam to zamenio nista biggrin
mozda ovo pomogne ;)
(http://www.beszeljukmeg.com/Jetta_TDI/myjetta1.jpg)
-
probaj da ga skines , vidi sta se desava , ako moze bez njega onda vozi ;)
-
evo ovde ima sema svega, pa ko moze da se snadje neka kaze koji to relej treba da skinem jer ja ovo nista ne kapiram. :D
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_265_d1.pdf
-
nikako bez njega nemoj voziti! nije to stojadin boodala mora resiti problem, i naci gresku u cemu je stvar. blink
idi isprobaj kako sam rekao i javljaj!
-
svrle snasao sam se.. ;)
ako cujes da pucka ispod instrument table. jedino sto je direkt povezano za taj F30 osigurac tj sto je vezano za Onboard unit jeste Relay for warning lights (na slici R. kako do njega doci nemadem pojma) i on zna da pravi probleme. sad procitah i na netu.
a ima mnogih releja koji rade ne zavisno, od pumpe za gorivo, abs itd ali su indirektrno spojeni sa On borad-om ;)
evo ti slike kao potvrda da ovo sto si poslao je ono sto sam govorio za sta je zaduzen taj unit. ako je do njega... posto senzore za kisu nemas.
(http://img560.imageshack.us/img560/1925/73729397.jpg)
-
warning lights ti je istrument tabla , obtaji .. i valjda osvetljenje ide na njega
-
izmenio sam prethodni post ;)
a stoske je upravu za warning lights ali ko zna..mozda bas rele jebe.a mozda i nesto drugo mora to švrle detaljno da ispituje ;)
-
sad cu da idem u garazu i da cupam redom sve releje ispod table pa cemo videti koji pravi frku. Pa ja se nadam da je relej, komp ne verujem da je jer ne bi radilo nista zar ne? Ne znam sta drugo moze da bude.
-
ma ne cupaj :D .. cekaj polako .. dok prostudiramo ..
-
ma ne cackaj to nista , tebi da je dobar aku , i sa tom potrosnjom mora da izdrzi bar 3 dana , stavi druki akumulator i resio si problem
-
Jedva izdrzi dva dana, posle treceg ne verujem da bih mogao da upalim auto. Pre mi ne drzao mnogo duze, 10 dana je stojao u garazi sad na leto i upalio odmah a sad mrka kapa.
-
proveri voltazu pri paljenju ;)
ako imas neki drugi aku isprobaj a ako ne otidji kod elektricara nekog 'pametnijeg!'
-
Djole DMC ce mi sad pomoci, dao mi je predlog da kod tog osiguraca stavim jedan relej koji ce da prekida struju kad je auto ugasen da ne bih puno mozgao sta cucla struju. clap
-
super ;) djole je car alealeee
-
Ipak nista od releja, ne radi mi centralna brava kad se izvadi osigurac sto je sranje!
-
pa o tome sam ti pricao. centralna, el.prozori, el rtrovizori, blink diodica na vratima, warning lights i sve ono sa slike je preko upravljacke kutije spojeno ;) a tu ti je negde greska na F30
-
Otkrio sam sta vuce struju, u pitanju je xp2 konektor sa 6 pinova braon boje. E sad ono sto meni nije jasno, kad njega izvucem, ne zuji pumpa kada se otvore vrata i upali mi se osvetljenje na komandama za klimu, medjutim po ovoj semi sa interneta taj konektor nema nikakve veze sa te dve stvari.
(http://img35.imageshack.us/img35/5110/konektorf.jpg)
E sad, desava se sledece. Kada izvucem konektor i zakljucam auto, potrosnja struje opadne na 70mA, a kada gurnem jezicak brave srafcigerom da imitiram zatvorena vrata i zakljucam kola, pa tek onda izvucem konektor struja padne na 15mA i ne mrda odatle. Jel imate neki savet sta dalje?
-
Koje su boje zice na tom konektoru? I je l' se pali svetlo na komandama i kad je iskljucen kontak ili samo kad das?
A to sto je veca potrosnja kada su vrata otvorena normalno je.
-
Svetlo na komandama pd klime se pali samo na pet sekundi kada zakljucam kola i onda se ugasi. Nisi me razumeo za vrata. Da bi se smanjila potrosnja na minimum, prvo moram da zakljucam kola pa tek onda da vadim konektor. Kada izvadim konektor pa tek onda zakljucam kola potrosnja se smanji ali nedovoljno. Zice ne znam koje su boje, sutra cu pogledati. Ima ih samo tri na tom konektoru od 6 pinova. Predpostavljam da je jedno od resenja da se stavi neki vremenski relej koji bi prekidao struju 5-10 sekundi nakon sto zakljucam kola, a aktivirao bi se odmah cim otkljucam kola. Jel to nekako izvodljivo?
-
Ako ti treba neka sema ja imam knjigu (doduse na Ruskom je) ali ima sema u njoj mali milion za sve motore Pola 9N. Prevod je najmanji problem ;)
-
Cekamo da se oglasi Djole pa cemo videti sta moze da se uradi. ;)
-
Izvodljivo jeste ali ja sam pre za to da nadjes sta je problem, sta se sa tog dzeka napaja itd. Jesi li nasao sta cakne kad vratis onaj osigurac?
-
Nasao sam. Cakne kada vratim taj dzek na mesto.
-
relej neki? Probaj njega da izvadis samo
-
Ne znam kako da dodjem do releja, moram prvo da vidim kako se rastura tabla da bih dosao do njih.