VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: kristina990 Decembar 16, 2011, 10:38:54 posle podne
-
Nema čoveka koji vozi dizelaša da mu nafta nije zaledila,čak i oni koji znaju šta treba činiti ponekad budu iznenađeni...mnogi su se namenjali filtera,šlepali vozilo do prvog majstora,a rešenje je jednostavno da ne može biti jednostavnije i efikasno da ne može biti efikasnije...
šta je sve potrebno
(http://s5.postimage.org/ws0s21dur/lonac.jpg) (http://postimage.org/image/ws0s21dur/)
(http://s5.postimage.org/5ipenjcrn/poret.jpg) (http://postimage.org/image/5ipenjcrn/)
(http://s5.postimage.org/44xrs8dib/kanister.jpg) (http://postimage.org/image/44xrs8dib/)
1.jedan poveći stari lonac,samo da nije bušan
2.šporet
3.desetak litara nafte
Naftu u loncu ugrejati na šporetu na temp oko 50-60 stepeni(proveri se rukom otprilike da bude vruće),sipati u rezervar i upaliti kola.Odmah dosuti D2 sa aditivom ili eurodizel.
Jednostavno,nema šlepanja,nema menjanja filtera....
Jedino je potreban oprez,ne bojte se,neće se nafta zapaliti ali pazite da ne prospete po peći.
-
pop1
-
...moram još dodati i krpa oko filtera sa vrućom vodom....
-
...šta je majstore,nisi to nikad radio.... ja sam x puta B) mahac
-
biggrin
-
ma daj kristi, pretjera ga ti sad sa sporetom i serpom
-
Jel ovo iz serijala ''Djurine kucne carolije''?
-
ja mislim da je on lud
-
lollol
koliko vidim to je sporet smederevac
-
meni deluje da ovo moze da bude jako "veselo"
-
pa i ne mora baš smederevac može i alfa vranje ;) .... beer
šalu na stranu,bitno je ugrejeti naftu da bude topla da rastopi parafin koji se iskristalisao u rezervaru,da li ćete grejeti na šporetu,ili ćete uroniti kanticu sa naftom u neki sud sa vrućom vodom nebitno,bitno je da se nafta ugreje,i da se rastopi parafin u filteru tako što se omota krpom i preliva vrućom vodom.
ne pričam napamet,radio sam to mnogo puta,samo,ponavljam potreban je oprez da se nafta ne prospe po šporetu ako grejete na njemu...
nije nafta tako zapaljiva,samo treba znati i biti pažljiv....
-
Brate D-2 se kristalise na -5 ledi na -15. Eurodizel se kristalise na -10 a pocinje da se ledi na -20 i vise. Uz to dodaj jos kojih 2-5 stepeni vise zbog samog sklopa automobila, kupi nov filter i suni 2-3 litra benzina na pun rezervoar i imaces problem tek na -30. Kad je bilo -30 u srbiji pa da imas problem??
-
Sad pocinju babske price tipa ''ki rukom odneseno'', 2-3 litra benzina (u duzel), krila od slepog misa i par kapi sveze krvi od menstrualnog ckilusa
-
kristi, ubodeh kolicinu dizela, samo mi reci koliko kasicica aleve paprike ide na litar? bosiljak ide/ne ide??? :D :D :D
-
Ma kakvi lonci i bakraci.
Zamisli u sred zime ides da se vidis sa devojkom a pre toga grejes naftu :-)
Moze to da se resi na jednostavniji i laksi nacin.
-
laksi nacin je da se na vreme sipa aditiv.....
-
Nafta pre zaledi u filteru ( skupi parafin) ili na situ kod pumpe nego u rezervoaru, jer je u manjoj kolicini. I u rezervoaru skupi isto, ali vise po povrsini, nego u dnu odakle vuce pumpa gorivo iz njega. Zato sto rece GILE_GTI, sipaj aditiv na vreme i uzivaj. A to sa sporetom, starim loncem i zagrevanjem, pa neces moci kucu da izvetris od mirisa nafte celu zimu!!!! a da ne pricamo o riziku da se kuca zapali !!!! Po meni, cista ludorija i igranje sa vartom sto bi u narodu rekli. bonk bonk bonk
-
Komsija, sta to kuvas?
Ma nista, eto malo nafte da uzvarim, pa cu pristaviti kaficu ili bi radije kuvano vino?
Kristina care, nazalost moram podeliti misljenje Gedore. lollol
-
ne razumem što ste toliko skeptični....većina menja filter i doda benzin u rezervar,ali zašto baciti hilljadu i po dinara ,malo li je u ova vremena krize...ja sam to radio zato što u pomoćnim prostorijama imam šporet(u tom slučaju zabranjeno pušenje,bilo kakav dodatni izvor plamena blizu lonca,ne stavljati poklopac)....
ko neće na taj način sigurno ima u kući neki sud koji se napuni vrućom vodom iz bojlera u koji se uroni kantica sa naftom ili još bolje eurodizelom,sačeka se da se nafta ugreje,krpa sa vrelom vodom na filter i problem rešen....meni je to jednostavnije i jeftinije nego nego menjati filter...
jbg. morao sam malo izreklamirati stari dobri smederevac,pun q mi je ovih turskih šporeta na svakom ćošku ;)....
-
A kako ja da stavim tu krpu oko filtera? Nema sanse da srafciger zavucem pored, a kamoli krpu i to jos vrelu?
-
pa brate budi malo kreativan ;),sipaj vrelu vodu direktno na filter,jes da ćeš potrošiti malo više vode...
-
ne znam ja filter nafte mijenjam 3 puta godisnje, a ovaj koktel sto se u CG prodaje ne smrzava do -15 provjereno (tvrde da moze i -20) ... tako da ovo oko smrzavanja nisam imao iskustva :D
al cu zato da pitam ... :D
koji se aditiv po vama zimski najbolje pokazao protiv smrzavanja?
-
(http://s5.postimage.org/6b19e7vqb/likvi_moli.jpg) (http://postimage.org/image/6b19e7vqb/)
-
Ja isto koristim ovaj vec godinama, cak sam i ocu odneo nekoliko boca za traktor koristi. Zimi pali normalno i nema problema. Ide svega 100 ml na 100L nafte. Ovo vece pakovanje je na 250l i ima mericu na poklopcu kada se odvrne. Veoma udobno i mnogo jeftinije ispadne nego ova manja.
(http://img683.imageshack.us/img683/2572/img0321pv.jpg)
-
hvala :)
-
Nema na cemu druze beer. I do -31 je.
-
a sta ako ti zaledi nafta negde u putuu, treba vozit sporet sa sobom u gepeku.
-
+1
-
hahahha...ovaj stavrno nije normalan da prokuhavam naftu u kkucu na sporet da mi kuce ode uvazduh...hahahahahahaha lollol lollol
-
Promeniš filter pred zimu i nemaš brige. A i nešto poslednjih godina i nema prave zime kod nas.
-
hahahha...ovaj stavrno nije normalan da prokuhavam naftu u kkucu na sporet da mi kuce ode uvazduh...hahahahahahaha lollol lollol
e budalo glupava koji q se smeješ,koji li je problem malo ugrejati naftu,ko je reko da se kuva,e jebem ti glupave debile koji se boje nafte-odmah pomisle požar,struje-strujni udar...postoji mnogo opasnih stvari u životu koji ljudi rade a glupaci ih se boje,mada bolje da ništa ne diraju što neznaju jer su glupavi i mogu da naprave sranje....
-
Eee polako usporiii...bolje dat 20 e i kupis ono da ti ne mrzne i rahat,ne mislis hoces li poginut ! bonk
-
kupis aditiv litar kosta 850 dinara a na 20 litara nafte ide 50ml... sipas dok je temperatura iznad 10 stepeni i kasnije stalno prilikom tocenja dodajes aditiv i nemas problema...... izmislili ljudi resenje.... a onda kad ostavis auto u garazi negde u gradu zamolis portira ako ima reso da malo zagrejes naftu.....
-
Kod nas u cg kosta 20e ali ne mrzne do -40 stepenii :rolleyes:
-
otiso sam da kuvam naftu :D
-
ima jedna stvarcica koju su taksisti furali na meckama kada su vozili na loz ulje.... ubacis sijalicu od 5w u rezervoar.... ne moze da se zapali jer nema kiseonika jer je sijalica potopljena, ne moze da se pregreje i izazove stetu a bas lepo moze da zagreje naftu.... e sad posto ne zivimo u 90-im(iako je situacija i gora nego tad) nema potrebe za takvim patentima....
-
otiso sam da kuvam naftu :D
pazi ako nije smederevac mož da pogineš lollol
-
ovo za sijalicu prvi put cujem ,
-
diesel fuel heater npr. ovakav ili sličan rešava problem
(http://s5.postimage.org/o3mtm3cyr/greja_dizel_goriva.jpg) (http://postimage.org/image/o3mtm3cyr/)
http://www.nomacon.by/new/auto_en/auto-pp.php (http://www.nomacon.by/new/auto_en/auto-pp.php)
-
Brate D-2 se kristalise na -5 ledi na -15. Eurodizel se kristalise na -10 a pocinje da se ledi na -20 i vise. Uz to dodaj jos kojih 2-5 stepeni vise zbog samog sklopa automobila, kupi nov filter i suni 2-3 litra benzina na pun rezervoar i imaces problem tek na -30. Kad je bilo -30 u srbiji pa da imas problem??
druze d2 je cim dodje na 0 poceo da pravi problem...proslu zimu niko se ama pozalio nije kod nas na evro dizel do duse euro 5 je...
-
Ne verujem šta sam sve pročitao bonk Kristina je u pravu ali samo delimično! Mnogi aditivi se sipaju u gorivo kada je temperatura istog preko 20 stepeni jer u suprotnom nemaju efekta (piše na boci). To ne važi za Liqui moly i Castrol.
Bolja varijanta od dodavanja benzina je petrolej, radi bolji posao i manje šteti motoru.
@Stoške Tu foru sa sijalicom su još pre 50 godina koristile i naše firme koje su radile u Rusiji.
@Pimbe Ko ti je kriv što voziš moderan auto lollol
-
Ma ko bre da greje naftu na šporetu pa da usmrdim celu kuću.....
ako je već zaledila nafta pa ne može da upali, 2 flaše od 2l litra sa vrućom vodom sipaj na filter goriva i pali, ne mož' da omane....
a gde ima ovi grejači da se kupe kod nas?
(http://s5.postimage.org/spixufyhx/greja_dizel_goriva.jpg)
-
kod nekih modela je to dovoljno,ali ja sam to radio na passatu 1.5 D prve redizajnirane generacije koji ima sito u rezervaru,pa da se ne zezam i vadim sito(mrzim da bilo šta od mehanike radim zimi na minus)najjednostavnije mi bilo ugrejati naftu u koju sam stavio malo aditiva,LM,gore pomenutog...
-
najbolje instalirat jedan smederevac u gepek i sulunar napolje da je uvjek pri ruci lollol lollol lollol
-
Sipao sam i benzin i aditive,dobro se pokazalo. Benzin znam da nedozvoljava da se stvara parafin ni da zaledi,aditivi verovatno imaju slicnu funkciju,nisam citao na bocicama osim doziranja.
-
meni je isto ledila na golfu 1 dok sam imao dizela.na ceo rezervoar 3-4 litre benzina i teraj.ili sipajte euro dizel,mada je i euro meni zaledio.nikakve aditive ne sipajte jer se koliko sam ja cuo moze motor sjeba....
-
sipajte lozaka. provjereno ledi iza i euro dizela coilleo2tj
-
Ja dve zime vec sipam aditiv,mislím da je FAM proizvodjac ílí tako nesto.Obicna bela bocica koja kosta 150-200 dinara na NIS pumpama.I nije mi se desilo ni jednom da mi zaledi.
-
evo i moj savet,posto sam zimi kod roditelja u Sjenici,ako ste culi za nju onda ste culi za temperature i do -42 ,veceras je npr oko -28 do jutra ce biti -32,-33,tako je vec decenijama,a pri tom vozim dizele ceo zivot pa i sad 1.9tdi,u drugim delovima Srbije je tesko naci,ali kod nas se masovno sipa petrolej koji je vise nego jedni spas,na 50L dizela ide 5L petroleja,ne ostecuje bosch niti dizne,paljenje je zagarantovano ali uz uslove da je kompresija maxmaxmaximalna i glanc novi grejaci,baterija minimum minimuma 75a.eto neki savet od coveka koji ceo zivot zivi na -40 :)))),i da jos nesto,videh neko je napisao da mu ledi u voznji,modeli posle 87 godine mk2 imaju povratno crevo koje visak vruce nafte vraca u rezervoari, to ne dozvoljava da mrzne nafta,meni se to desilo nikada nije niti moze a obzirom da zivim ovde onda mislim da sam dovoljno komptentan da govorim o ,,zimskom vozenju dizela,:))jedino na prvim modelima mk2 moze da se desi mrznjenje u voznji usled nedostatka malopre recenog
-
modeli posle 87 godine mk2 imaju povratno crevo koje visak vruce nafte vraca u rezervoari, to ne dozvoljava da mrzne nafta
pa svaki model golfa vraca visak nafte u rezervar, nece je prosipat po putu ;)
-
Po pravilu benzin se ne sipa već petrolej /fabričko uputstvo/. Ko ima viška petroleja na -10 stepeni ide 10 posto petroleja.
-
Svi dizeli imaju povrat do rezervoara, za ove najnovije generacije ne znam ali mislim da je i kod njih slicno. Sto se tice toga da povrat moze da zagreje gorivo u rezervoaru, moze ali kad' prdne mrtav! I dovodo i odvodno crevo idu po podu vozila i izlizeni su vetru kao i rezervoar.
Borko83, cenim tvoje poznavanje "ledenih" uslova ali gresis da gorivo ne moze da zaledi u voznji. Mozda kada vozis do 30-50km/h ali na auto putu je skroz druga prica.
-
sipajte lozaka. provjereno ledi iza i euro dizela coilleo2tj
Po meni netacno.Ovaj lozak koji se sada prodaje na pumpama nema nikakve veze sa nekadasnjim loz uljem koje je prakticno bilo obojeni d2.Radim u firmi koja poseduje veliki broj vozila i zbog smanjenja troškova je vršeno ispitivanje lož ulja koje se prodaje na Jugopetrolovim pumpama zbog mogucnosti sipanja u starije kamione koji nemaju euro motore.Majstori su došli do zakljucka da se zimi zgušnjava pre nego d2, tj da pocinje da menja agregatno stanje vec na verovali ili ne +5 stepeni...
-
Zavisi da li je lozak iz uvoza (Austrija, Slovenija, Grcka) ili je NIS-ov. Od juna vozim na lozak, pred zimu sam proveravao i jednu flasu stavio u zamrzivac. Ni posle tri dana na minus 15 nije odvojio parafin (slovenacki lozak). Pre neki dan sam na jugopetrolovoj pumpi sipao D2 i odvojio je parafin na -2!
-
Samo aditiv sipati na vreme i miran.Pusti ta grejanja sa brenerom i lozenje vatre,mada kazu nije lose malo benzina na pun rezervoar. B)
-
Ne znam za vas ostale ali meni auto stoji napolju sinoć je bilo između -15 i -20, imam u autu 15l lož ulja i 2l benzina, i jutros na -6 je upalio iz prve, lož sam sipao na nekoj privatnoj pumpi (nis zaobilazim).... tako da to da lož mrzne na +5 i nije baš tačno.
Videću sutra kako pali jer najavljuju još hladnije temperature.....
-
Nek ti je Bog u pomoc sa benzinom u nafti!!! Setices se moih reci !!!
-
Hvala drugar, evo bio mi je u pomoći.... upalio sam i danas auto iz prve, trebalo mu malo duže od 15 minuta da stabilizuje... a što misliš da ne valja benzin u naftu? Pa ja tako 8-9 godina otkako imam dizele...