VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Rogi Oktobar 18, 2008, 01:15:45 posle podne
-
Ovako.... Prvo sam stavio crvene opruge sto mi je dao "pekar"
Pozadi je extra ispalo,spusteno,nigde ne cese kada se natovari.A napred je bilo previse nisko,toliko da amortizer nije ni radio,vec se prednji kraj drzao na oprugama...nije se moglo voziti koliko je auto nizak i skakao ko jarac.
Skinute prednje crvene i stavljane zute,malo vislje...ok visina stabilno na putu,ali opet nije uredu,jer kada naidjem na neko ispupcenje na putu ili predjem preko rupe amort se nabije do kraja i bude veoma neprijatno,pogotovo smrtno za amort.
Sada su prednje opruge od Golfa 2 dizela bonk visina extra,znaci spusteno taman,ne sabija amort do kraja...ali nije stabilan kako bi trebalo,jer su opruge za serijski auto...znaci smorio sam se.
Ima li neko predlog? Koja visina sport opruge bi trebala ici da sve bude koliko toliko uredu.
-
jesi proverio kakve su solje amortizera i gume amortizera---ako su te dve stavke malo losije mora da se menjaju da bi mogao da ubacis krace opruge,pogotovo gume amortizera moraju da budu kvalitetne a ne neke buvljacare od 200din.toliko od mene
-
Neznam koliko su ti krace prednje opruge,ali ako su krace vise od 4cm. da se nebi dogadjalo to lupanje,mora se skratiti i amortizer,jer onda nemoze da ga sabije do kraja.Znaci kada stavis oprugu na amortizer nesme opruga da bude labava kada se namontira solja amortizera,mora opruga da bude napeta.A i proveri kao sto je reko banderas solje amortizera! Ako ih treba menjati ni pod razno ne uzimaj neke kopije,ima drasticne razlike,u izgledu i svakako u kvalitetu. meni je pre mesec dana otisla solja i ajd kupio ovde u Zajecaru,ako mi verujes nakon pet dana ona se razjebala boodala polude sam angry2 onda sam lepo nazvao auto komerc i narucio original,cena im je masna 2460din. sa lezajem,naravno komad! Ali razlika je neverovatna i volan se puno lakse okrece. Znaces kako su ti otisle solje amortizera na sledeci nacin, ako ti po neravnom putu gde ima manjih rupica lupa napred,to je prvi siptom,a na drugi nacin otvori haubu i pogledaj zazor gde ide amortizer od sasije i onog neznam vec kako se zove,metalnog poklopcica sto se zasrafljuje amortizer,ako je tu zazor veci,onda je to znak da je solja losa,jer se vremenom ta guma sabije napravi lufta i pocne da lupa po neravnom terenu! Nadam se da sam uspeo nekako vec da ti pomognem! ;)
-
lepo objasnjenje za solje-----skuplje bolje
-
Solje su nove,uzeo sam najskuplje sto je bilo u radnji "Sachs" amortizeri takodje novi sva 4 "Kayaba"
E sad otkad sam stavio ove opruge od golfa 2 leva solja ne stoji dobro,nekako nakrivo i obe su izbacene,a opruga je nategnuta na amort,znaci nema lufta..trap je centriran i opet isto.
Stavljao sam kraci amort,ali previse nisko,sve cese prednji spojler po putu kada naidjem na neku neravninu bonk
banderash nikada nisam stavljao lose i jeftine delove ;)
-
ma ok nekazem nista nego cisto zelim da svako ko procita ovo bude svestan cinjenice da je uvek skuplji deo isplativiji---zamenis jednom i nemislis,a ne ono kao zamenis sad pa posle par meseci aj sve ponovo,pojede to i zivce i novac.koliko si placao solje i gde si kupio?Sachs je dobra firma-a pitam jer i ja cu izgleda morati da menjam solje amortizera,nisam siguran ali mislim da mi ono cviljenje iz mog topica dolazi bas od jedne solje--e sad nebih da sve skidam za dzabe,nego ako vec budem skidao,zamenicu bar gume amortizera a solje cu da kupim pa ono..nece se baci hehe
-
kako sam video da majstor gleda da li valja solja tako sto kad ga je podigao na dizalicu probao je gore dole tocak da mrda
-
MC dule: da to je najbolji nacin za proveru,zaboravio sam to da napomenem,znaci kada uhvati tocak da ga dize gore dole dok je na dizalici nesme da mrda,znaci nesme imati nimalo lufta!
ROGI: neznam brate sta da ti kazem,ja sam kod mene stavio 4cm.nize opruge tako da nisam morao kratiti amortizer,i nema tog lupanja na ispupcenju,a mislim da je plafon nekih 5cm. da nebi bilo tog lupanja,tako je bilo na mojoj dvojci stim sto sam kod nje morao kratiti amortizer,i to evo sljaka vec pet godina skoro!
jos nesto jako vazno sto sam zaboravio da te pitam!!! Amortizeri jesu li ti uljni ili gasni?! kod mene su GASNI,tako mi rekli kada ga spustam da stavim obavezno gasne jer se mnogo manje sabijaju od uljnih,pa moguce je da bude i to problem?!
-
Moji su uljni.... Ti si uzeo opruge 4 cm nize od fabrickih? Pogledacu jos jednom solje i sve to,ali cu videti da nabavim te od 4cm
-
Rogi, predlazem ti da prvo stavis felne velicine koju zelis, pretpostavljam da ces menjati ove sto su sad na autu, pa onda da biras visinu auta i opruge i amorte..
Jer ako sad sve lepo udesis pa stavis neke vece felne ceka te opet ista procedura ;)
-
Menjacu felne,ali ne za sada.... ne znam moram nesto resiti
mozda cu vratiti fabricke opruge,pa posle zime da narucim neke duge blabla
-
Pozeljno je da imas gasne amortizere ako vec spustas a oni ostaju na stock. Niza opruga bi po nekom pravilu morala biti ispracena adekvatnim amortizerom ali u svakom slucaju ne tolikim lupanjem. ;)
-
lupati moze i zbog krajnica, i kugli, ali najcesce zbog solje i eventualno islen blokova,,,koji su takodje veoma napregnuti nizim oprugama,,,
i naravno damora kraci amortizer da se stavi jer kraca opruga,,,sama po sebi skracuej hod,,,koji je znatno manji od stock varijante....i ukoliko ima lufta mora da lupa,,,kao sto rekose to se lako ustanov na dizalici,,,
-
Nema veze sa trapom,trap je uradjen....Nego opruge nisu kako treba,mekane su ne drzi po krivinama kako treba i nemam bas kontrolu nad volanom...desava se kao kada su amorti losi....a nisu...to je sa ovim oprugama sada sto su napred...od golfa 2...sa njima sam dobio spusten auto,ali izgubio stabilnost,jbg.to sam radio kod jednog lika,ja da znam kako treba sigurno bi napravio...mislim znam ja da je najbolje ceo set sport opruga i amorta...ali to kosta mnogo
Sa zutim oprugama je bilo extra na volanu,stabilan auto u krivinama bez greske...ali je bilo bolno kada roknem rupu,tada je nabijalo amort do kraja i lupalo previse.... o crvenim da ne pricam...vuko se po podu.
moram naci prednje sport opruge bas za moj auto i gotovo... nekih 40 mm da su nize od fabrickih
-
ne, ne drugar,,,moramo da razjasnimo opruge su sve iste tvrdoce, i one odredjuju iskljucivo visinu auta,,,a amortizer je taj koji idredjuje tvrdocu,,,,i uz nize opruge idu tvrdju amorti,,,to je neosporno,,,
ako se ne varam ti si iz batajnice,,,imas tamo gorana sto radi amortizere, nek ti napuni tvoje na max i vidjces da nece nista da lupa,,,,decko radi pa razbija i cini mi se da uzima oko 10 e po amortizeru sa garancijom i montiranjem,,,,
znaci to do stabilnosti je mek amortizer,,,nist drugo
-
A shto se tiche skracivanja amortizera? da li je to dobro za sam amortizer? znam da je fabrichki napravljen amort najbolji,ali opet i cena mu je najbolje ;) ja hocu isto na mom autu da odradim spushtanje,pa kad je vec otvorena tema,da ne pravim drugu.. samo shto je u pitanju golf 1.
-
Na crvene opruge idu kraci amortizeri!! To prvo . Drugo,preporucljivo gasni jer ga dizu na gore i ublazuju udarce,skakanje auta...solje i sve ostalo nema nikakve veze...sa spustenim autom mozes da imam kakve oces solje,isto ti se hvata. Mozes i te uljne amortizere da skratis,poseti onog decka u bataji sto radi amortizere
-
DANDY Ja sam iz Stare Pazove,a spustanje mi je i radio Goran iz Bataje...zato i kazem ako ne zna covek sto radi sa time onda ga ebem...a on ili me zeza ili sta? znaci on mi je stavljao te opruge i kao bice ok...
Stavljali smo kraci amort i bile je previse nisko,cese mi prednji spojler po putu bonk
-
a ti stavi dvoje tezih pozadi pa ce se digne :))) valjda :))
-
Ne vredi probao sam lollol
-
e pa drugar nemogu da uploadujem slike,,,ali da vidis kako se meni desilo kada sam sustio auto, spustim dizalicu i branik pade na put,,,,ajmo brusilica i skrati,,,,
mora amort da prati oprugu,,,,
u cemu je caka, ako skratis vreteno, tj izvod amort. skratices mu hod, ali posto je auto spusten lupace u gornjoj zoni, kada tocak ide gore,,,,ako oatavis stock,,,onda ce da lupa u donjoj zoni, jer ce imati luft u solji,,,,
Iskreno cudi me za gorana da ne zna u cemu je problem,,,jer iskreno receno skoro 3 godien saradjujemo sa njim,,,i do sada ni jedan, ali ni jedan problem nije ostao ne rijesen...
pa vidi samo calibru,,,kod nje je hod prednjeg tocka oko 1-2 cm,,,ne moze vise...
jel probao da ti napuni amort da ih otvrdne,,,,jer kad se napune postaju ko beton tvrdi,,,i nema lupanja,,,
a cekaj malo stavljali ste krace opruge ili amortizer,,,,jer kao sto rekoh opruha je visina a amortizer cvrstoca,,,,,i to je to,,,,
vidio sam mnog primjera skracivanja opruga, grijanja, skracivanja amortizera,i nista niej radilo kako treba dok se ne usaglasi,,,sto nizi auto,,,mora da prati i tvrd amortizer jer ne moze tocak koji isto radi da ne lupa u nesto ako je spusten 5 cm...
e sad kao sto rekoh za spojler,,,,,ili ga skini ili prepravi ako hoces nisko
-
a za mog keca? jel moze neki predlog,kod koga da odem da mi spusti auto?
-
pa moze djapa da ti to odradi ali ako hoces da urade bas bas dobro onda moras za smedrevo:)
-
Moram da se ubacim,neznam zasto ljudi konstantno pominju da sa crvenim oprugama mora se kratiti amortizer! Nemora se kratiti,jer boje opruga koliko sam upucen je brend neke firme,kao sto koni opruge su mahom crvene boje a imaju i drugih boja! Kazem to zato sto sam ja sad uzeo crvene opruge 40mm.krace i nema potrebe u opste za kracenje amortizera,opruga je i dalje napeta kada se namontira na amortizeru,a znam lika ovde u ZA. sa zutim oprugama koji je morao kratiti amortizer,jer su mu opruge bile krace 80mm.tako da za kracenje amortizera zavisi samo od duzine opruga,a ne od boje opruga!
ROGI: Ako si resio da izmenjas sve to moj savet bi ti bio najbolje imas na ebay komplet opruge sa amortizerima predvidjenih za koju visinu hoces uznes to stavis i vise nema problema,ja sam teo prvo taj set da narucim ali zbog finansija tada nisam mogo! Evo ti i linka amo. sa oprugama,i nema da te boli glava i treba ili ne treba kratiti. cuj se sa Sandokanom koliko bi te izaslo! Ali ja mislim da ti je to najbolja solucija ;)
http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-VW-Golf-3-Vento-1-4-1-6-1-8-2-0-TDI-TUV_W0QQitemZ200266599799QQcmdZViewItem?hash=item200266599799&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1307
-
Moj savet ti je.. Ako ti polovicna resenja prave probleme,i to te je sve smorilo,isprsi se za komplet amortizeri-opruge.. Budi siguran da je to jeftinije resenje nego da non stop juris neke kombinacije,igras se,cimas,i stalno novi problemi.. Ovo je prijateljski savet :) Najbolje je da se samo resi oprugama,ali i sam kazes da imas velike probleme..
-
a to sto se tice boje opruga, govori se o fabrickim oprugama za golfa koje su selektovane po bojama,,,,crni sa zelenim i plavim oznakama su fabrikaneri, zute su bile nize, a crvene neajnize,,,e sad to je variralo od generacije do generacije,,,,po pitanju visine opruga,,,,
a to za kracenje amortizera zavisi od samog amortizera i njegove duzine,,,,ako je amortizer fabricki, i stavi se niza opruga amortizer je stalno sabijen i kada se ispruzi skroz odvaja se opruga od lezista,jer ima vise vrata nego sto je duzina nenategnute opruge i ako lupa nareze se duzi navoj i presiejce ostatak koji strci,,,nista posebno.....
e sad neki su usojeli i bez toga, ali zavisi od duzine amortizera
-
Naravno slazem se sa time da mora se kratiti amortizer da prilikom udara na rupi i otskoku opruga nebi ostala u slobodnom stanju! Ali do 40mm.ne treba se kratiti amortizer ;) jer kada stavljas oprugu tebi je amortizer slobodan i izvucen do kraja,e onda prilikom stavljanja solje amortizera da ih usravis,mora se napeti opruga da bi solja legla do kraja,tako da opruga ni u jednom slucaju nemoze biti nikada slobodna! NAPOMINJEM to je samo do 40mm spustanja,vec preko toga mora se kratiti amortizer,ovo sve kazem iz iskustva jer sam ja licno menjao kod sebe,i kada se auto na dizalici digne opruga nije ni labava a kamo li slobodna!