VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: kristina990 Decembar 15, 2011, 08:30:34 posle podne
-
Počeo mi auto da troši ulje....razbacuje po zvonu menjača....mislio da je semering radilice...majstor kaže i karike...kad ono....
Nisam nešto imao vremena(čitaj para) da to sredim,pa ajde da barem rešim dihtung dekla pošto je malo slinilo,kad ono ispade da je on osnovni problem. Svi koji su rekli da ne može da potroši skoro litar ulja,a da ne bude velike bare ispod motora su bili u zabludi.Meni je malo ostavljalo tragove veličine par centimetara na podu u garaži,ali dok nisam rešio zaptivanje dekla nisam bio svestan da se ogromna količina ulja može izgubiti na dihtungu dekla i pomisliti da motor troši ulje.
Reč je o dihtungu dekla sa tri šrafa.Kod zamene dihtunga nije dovoljno staviti samo veliki dihtung,već obavezno i onih šest gumica ispod i iznad šrafova(po tri ispod i iznad).korišćenjem starih gumica gore dihtung dekla se ne može dovoljno pritegnuti.Ja sam dodao jednu veliku šajbnu čija je rupa dovoljno velika da prilikom jačeg dotezanja ne nasloni na maticu brezona.Iako stavljanje dodatne šajbne omogućava dodatno pritezanje,nekad je dovoljno samo dodati šajbnu i uz kombinaciju sa crnim silikonom i starim dihtungom rešiti problem.
evo kako je izgledalo pre kad je trošio 0,8 lit ulja na 1000 km i sad kad za par sotina km nisam primetio potrošnju:
(http://s5.postimage.org/8vglpvf4z/Photo_0001.jpg) (http://postimage.org/image/8vglpvf4z/)
(http://s5.postimage.org/7f8azcmsj/photo_0008.jpg) (http://postimage.org/image/7f8azcmsj/)
(http://s5.postimage.org/gof2n7l2b/photo_0009.jpg) (http://postimage.org/image/gof2n7l2b/)
(http://s5.postimage.org/j70rnw6sj/photo_0012.jpg) (http://postimage.org/image/j70rnw6sj/)
(http://s5.postimage.org/5b1q3hpb7/Photo_0001.jpg) (http://postimage.org/image/5b1q3hpb7/)
I POSLE OVOGA
(http://s5.postimage.org/oan12io2r/Photo_0002.jpg) (http://postimage.org/image/oan12io2r/)
OVAKO IZGEDA,a potrošnja ulja OK
(http://s5.postimage.org/3yxuud8ir/Photo_0001.jpg) (http://postimage.org/image/3yxuud8ir/)
(http://s5.postimage.org/fcke5kj1f/Photo_0011.jpg) (http://postimage.org/image/fcke5kj1f/)
(http://s5.postimage.org/af6tkgh2b/Photo_0014.jpg) (http://postimage.org/image/af6tkgh2b/)
-
I da dodam to se radi kad je motor,najbolje,potpuno hladan,pritezanje se vrši vrlo osećajno,kad se motor ugreje nakon vožnje nakih 20ak kilometara još se malo ,ponavljam,osećajno,dotegne,ako malo još slini može i još malo dok je motor vruć,ALI NE SME SE PRETEGNUTI JER TEK ONDA CURI KO LUDO...
-
alternator ti je los 11o posto
-
nije atentator
-
anjspric pumpa?
-
brate dihtung uzmi onaj metalni sa gumom , onu plutu uopste nemoj da uzimas , ja danas uzeo .. iscurelo mi ulje na deklu , znaci ispizdeo sam
-
dihtung je naravno gumeni,a problem je što se ne može dovoljno pritegnuti,problem rešava ovakva platna
(http://s5.postimage.org/ghegay5ib/Photo_0002g_A.jpg) (http://postimage.org/image/ghegay5ib/)
(http://s5.postimage.org/oan12io2r/Photo_0002.jpg) (http://postimage.org/image/oan12io2r/)
-
ne kontam kakva je ovo rupa na deklu
-
I sam imam isti problem. Jeli isti dihtung za dizela i benzinca?
-
jedna od tri rupe na deklu 1,9 td,tdi
-
I sam imam isti problem. Jeli isti dihtung za dizela i benzinca?
isti q ako ima tri šrafa na deklu za pritezanje,fora je u tome da je rupa na velikoj platni dovoljno velika da kad se priteže stara gumica koja je stanjena deformacijom da se mala platna ne nasloni na maticu brezona i to se oseti pod rukom metalno tvrdo i nema daljnjeg dotezanja...platna kompenzuje nedostatak visine gumice koja je u direktnom kontaktu sa deklom...
-
ti si car....
-
i mojne da kupis onu plutu od 250 din .. trajace ti 3-4 meseca ,, uzimi onaj bolji gumeni on je oko 1100 din
-
stoske i ti si car.... za taj model ne postoji drugi osim gumenog...
-
biggrin nisam znao boodala
-
Jel za ovu popravku nije potreban sporet na drva ili supalj lonac?
-
Vrlo jednostavno rešenje za sve vw motore sa tri šrafa gde curi dihtung dekla.Problem se ne rešava zamenom samo novog dihtunga već i zamenom svih 6 gumica koje retko(zapravo nikad u našim prodavnicama)idu uz dihtung.Osnovni problem je zbog toga što se matica sa platnom nasloni na brezon sa maticom koji ide odozdo i onemogući daljnje pritezanje,pod rukom se oseća "metalan" otpor.
Rešenje je dodatna platna koja omogući daljnje pritezanje do dobljine same platne.Najbitnije je da rupa na platni 12 mm i da se dobro centrira kako matica (NE VIDI SE NA SLICI JER SE NALAZI ODOZDO)na brezonu ne bi naslonila na platnu,već prošla kroz rupu platne...
(http://www.dodaj.rs/t/1V/yp/2blKshUy/platna.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1V/yp/2blKshUy/platna.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/1g/Ja/KgnrCpj/photo-0003.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1g/Ja/KgnrCpj/photo-0003.jpg)
-
A ima li tih gumica da se nadje u prodaji? Ovo moze za neko vreme da posluzi (po meni). Sta raditi kad se gumica posle izvesnog vremena sabije a mora se menjati duhtung na primer?
-
to su ove gumice dole ,kad se promene zajedno sa novim dihtungom ne bi trebalo da bude problema,ali dešava se da je dekl malo deformisan pa ne smeta dodati te platne(maltene su džabe u svakoj gvožđari) da ako curka može da se dovoljno dotegne.Bitno je da se ne pretegne jako u početku,nakon pređenih pedesetak km ako curi treba dotegnuti...
(http://s7.postimage.org/wxknnoctz/images.jpg) (http://postimage.org/image/wxknnoctz/)
(http://s7.postimage.org/mc5dpevw7/images_1.jpg) (http://postimage.org/image/mc5dpevw7/)
ima ih u prodaji povremeno,ali znam da je uvoznik RV trade Novi Sad kod njih se može uvek poručiti....
svakako ih treba menjati,naročio gornje ,veće,jer kad se već da 1000 din za dihtung šteta je ne odvojiti još malo za svih šest gumica,kad je dihtung stari može se probati,retko kad se toliko sabiju jer sama konstrukcija ne dopušta....