VW Klub

VW - Forum => VW - Styling => Temu započeo: DachaBGD Decembar 11, 2011, 12:22:06 posle podne

Naslov: spustanje auta grejanjem opruga
Poruka od: DachaBGD Decembar 11, 2011, 12:22:06 posle podne
cuo sam da neki ljudi idu kod majstora koji im jednostavno zagraju opruge breneron i tako spuste auto na zeljenu visinu sta mislite o tome dali je to pametno? ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: blackwood91 Decembar 11, 2011, 12:51:33 posle podne
Kupovina kracih opruga je svakako bezbednija i sigurnija od sabijanja i secenja...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Acca Decembar 11, 2011, 12:53:31 posle podne
ja mislim da to sabijanje i grejanje nemoze nikad da sabije sve 4 opruge da budu iste,i to mi se ne svudja
kupis druge opruge i zavrsis posao
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: DachaBGD Decembar 11, 2011, 01:03:06 posle podne
sto se tice toga dal ce isto sve 4 opruge da se sabiju za to garantujem jer sam video auto koji je tako uradjen,znaci nema razlike kad ga gledas sa strane..nego mene brine nesto drugo,da li kasnije moze doci do pucanja te oruge? ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: golfo Decembar 12, 2011, 12:24:00 pre podne
Ja sam imao prednje opruge grejane i sabijane,doduse tako sam kupio auto a da to nisam znao,i jedino sto mi se desilo to je da mi je jedna od tih opruga oslabila i auto se nakrivio na jednu stranu.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: marko paracin Decembar 12, 2011, 01:24:53 pre podne
Sto se tice vesanja, po meni je najbolje ono sto je fabrika napravila.
A ovo "home made" nije bas preporucljivo. Ugrozavas svoju i tudju bezbednost.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 12, 2011, 01:45:11 pre podne
sto se tice toga dal ce isto sve 4 opruge da se sabiju za to garantujem jer sam video auto koji je tako uradjen,znaci nema razlike kad ga gledas sa strane..nego mene brine nesto drugo,da li kasnije moze doci do pucanja te oruge? ;)

ma gde da pukne slobodno sabijaj ;)

a sto se visine tice, sve opruge mogu da se urade isto u milimetar ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: GT267 Decembar 12, 2011, 02:28:09 pre podne
Nikako nisam za sabijanje opruga, kao ni za njihovo kracenje. . .
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 12, 2011, 12:59:00 posle podne
jel si vozio nekad auto sa sabijenim oprugama ?!?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: GT267 Decembar 12, 2011, 01:01:27 posle podne
Jesam. .. Ne pricam o udobnosti/stabilnosti, nego o sigurnosti. . .
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: blackwood91 Decembar 12, 2011, 06:07:37 posle podne
Po meni je sigurnost relativna, moje opruge su kracene a pre mene jedno godinu dana ih je vozio Gile i trenutno nemam problema uzimajuci u obzir nase puteve i one kratere kod hipodroma preko kojih svakodnevno prelazim. Opet, po internetu se mogu videti razne scene koji su ljudi imali sa skracenim oprugama ali tvrdim da nije isto da li sam kratio opruge na G2 ili na jugicu...Uvek preporucujem varijantu kupovine novih ali ja za to nisam imao para a ove opruge su stajale na polici tako da...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 12, 2011, 06:29:57 posle podne
sabijao sam ja i na mk5 i na passatu i bio sam prezadovoljan, stabilnost udobnost na nivou a bogami i sigurnost, debela je to opruga i ne sabijam je ja 10cm nego 2 max 3.. ona je celicna ako se ne varam i od malo grejanja nece joj biti nista...  vise bi trebali da se brinu oni sa distancerima od par centimetara, adapterima a o onim strecovanim gumama i da ne govorim...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: blackwood91 Decembar 12, 2011, 06:42:15 posle podne
Upravo tako...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: GT267 Decembar 12, 2011, 07:45:21 posle podne
E e e e, pricu o adapterima, distancerima i strecovanim gumama u potpunosti podrzavam. . .  big_boss
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: wagenman Decembar 12, 2011, 07:53:34 posle podne
       Na VR-u sam imao skracene opruge, na mk2 grejane i spustene na licu mesta i nikad nikakvih problema. Sa spustenom sam cak zveknuo u rupetinu, s.ebao solju, amortizer procurio na licu mesta ali opruga nije pukla. Za stabilnost auta je bitniji amortizer nego opruga. Tvrdi dvosmerni amortizeri smiruju i fabricke opruge.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: DachaBGD Decembar 13, 2011, 09:06:43 posle podne
znaci da sabijam opruge  :rolleyes: e da, i ovo sam hteo da pitam dal moraju da se amortizeri krate ili kako vec?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 13, 2011, 09:15:21 posle podne
ne moraju ;) najbolje idi kod goksija nek ti on to odradi.. posto si vec iz Bataje

0638908259

slobodno reci da sam te poslao ;) dobices popust biggrin
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Miro MNE Decembar 13, 2011, 11:32:28 posle podne
ma jedina stvar za koju cu na autu da kazem da je najbolja kad je fabrika su opruge - amortizeri mogu da se uzmu neki malo tvrdji koji ce umiriti oprugu fabricku i imate zadovoljavajucu stabilnost, zadrzite bezbjednost i udobnost
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 13, 2011, 11:34:06 posle podne
tacno
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Djole GL Decembar 14, 2011, 12:07:37 pre podne
Ja nisam za sabijanje i kracenje opruga,bolje odvojiti malo vise kesa i znati na cemu si
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: RUS Decembar 14, 2011, 12:20:35 pre podne
Ja hocu da vam kazem samo da su opruge fabricki okaljene isto i imaju istu tvrdocu i elasticnost. Svako samostalno zagrevanje brenerom i slicne stvari narusavaju tu identicnost i nikada nece biti iste tvrdoce i elasticnosti posle toga. Neka ce biti tvrdja i kruca a neka kontra.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Crni990 Decembar 14, 2011, 03:07:20 posle podne
Auto o kom je dacha pricao da je video sa grejanim oprugama je moj stari auto u pitanju Fiat Brava gde sam ja grejao opruge i spustio za nekih 4 cm jer kad sam mu bio stavio 17-ice izgledao je kao traktor ... Ja problema nisam imao cak sam sa od oko 100 km/h proklizao i udario vozacevim prednjim tockom u ivicnjak koji me je i zaustavi jako blizu od bandere ... auto je bio poprilicno havarisan mehanicki ( pukli srafovi donjih nosaca motora, viljuska, stabilizator, homokineticki zglob, servo letva volana naprsla, osovina ispala iz menjaca, iskrivio amortizer ... ) Ali opruga je ostala ne deformisana i nije pukla. To je sad neko moje iskustvo neko mozda ima drugacije. Ako nekog zanima kako sam uradio spustanje a da je svuda bio jednako spusten recite pa cu napisati ovde ili da otvorimo temu u uradi sam. pozz
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: ortodox09 Decembar 14, 2011, 06:15:18 posle podne
Imam negde kući opruge od golfa trojke koji je bio spusten kada smo ga uzeli, ali je stari vratio 'normalne' opruge pošto je bio izuzetno neudoban.
Moje pitanje je: da li ih mogu nabaciti na pasata b5,tj. da li će one moći da ga 'nose'?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Alexa Decembar 14, 2011, 08:20:43 posle podne
Ja sam prosle godine imao MK2 sa kracenim oprugama i prilikom ostrijeg ulaska u krivinu je pukla i auto je stajao nagnut na jednu stranu...
To je moje iskustvo ja ih nisam sekao nego prethodni vlasnik...
Dok sam na MK1 spustao kod Gorana u Bataji i sve je bilo extra jeste bio tvrd kao kamen ali bukvalno ...  ulazio je u krivine bas lepo...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Miro MNE Decembar 14, 2011, 08:56:17 posle podne
Imam negde kući opruge od golfa trojke koji je bio spusten kada smo ga uzeli, ali je stari vratio 'normalne' opruge pošto je bio izuzetno neudoban.
Moje pitanje je: da li ih mogu nabaciti na pasata b5,tj. da li će one moći da ga 'nose'?

sa golfa mk3 na B5 nema sanse ;)

inace ko vec oce/voli spustanje a samim tim i ogranicavanje automobila :D preporucujem da se kupe gotove opruge pa makar i polovne, opet je to sigurnije nego narusavat fabricku oprugu koja je jednom prosla sve te tretmane kako grejne tako i mehanicke - niko me ne moze ubijediti da opruga pogotovo polovna koja je dosta toga vec istrpjela moze u 100% bezbjednom stanju podnijet grijanje, ima clanova sa pozitivnim iskustvom postujem to, ali zasto vagati kad vec za 50-80e imate polovne ocuvane vec iz fabrike spustene opruge ili za nekih 120-150e imate nove sa garancijom i znate sta ste uzeli ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: ortodox09 Decembar 14, 2011, 10:33:37 posle podne
Hvala ti na brzom odgovoru cheers
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 28, 2011, 02:37:00 posle podne
       Na VR-u sam imao skracene opruge, na mk2 grejane i spustene na licu mesta i nikad nikakvih problema. Sa spustenom sam cak zveknuo u rupetinu, s.ebao solju, amortizer procurio na licu mesta ali opruga nije pukla. Za stabilnost auta je bitniji amortizer nego opruga. Tvrdi dvosmerni amortizeri smiruju i fabricke opruge.

Zavisi sta se podrazumeva pod stabilnost... Ukoliko se posmatra stabilnost u smislu kako se po neravninama ponasa auto, da tu amortizer ima glavnu ulogu... Ako se posmatra stabilnost kao postizanje sto vece brzine kroz krivine, tu opruga ima glavnu ulogu...

Funkcija opruge je da drzi vozilo na odredjenoj visini, bilo dok stoji u mestu, krece se pravo ili skrece.
Funkcija amortizera je da upija oscijaclije opruge.

Iz ovoga proizilazi da opruga ima manji uticaj na neudobnost vozila od uticaja amortizera.

Sto se tice price oko sabijanja i secenja opruge, pre svega je bitno reci da bilo koje da uradite nepoboljsava performanse vozila nesto preterano, poboljsanje zbog nizeg tezista nije nesto osetno pogotovo sto ni ne moze mnogo da se spusti vozilo sa koriscenjem kracih opruga fabricke tvrdoce a da se zadrzi normalno funkcionisanje trapa. Druga bitna stvar je ta prica o bezbednosti, bolje je vec ako se insistira na koriscenju fabrickih opruga, odseci je, jer time se izbegava eventualno slabljenje i menjanje stukture kao kod sabijanja... Ali postoji jedna bitna stavka tu, a to je dizajn opruge i platforme na kojoj ona lezi, kao i odnos duzine opruge i amortizera. Neka vozila imaju opruge sa velikim razmacima izmedju dva kruga i amortizere sa dugackim hodom i tu se stvara mogucnost da opruga ispadne iz lezista sto ne bi bilo dobro...

Ako se trazi poboljsano lezanje kroz krivine, kako god da se okrene, moracu se montirati tvrdje opruge od fabrickih...

Inace kod nas je velika izrazenost koriscenja fabrickih opruga koje se krate i koriscenje kracenih amortizera koji se pune sa guscim uljem pa neki toliko preteruju u tome da auto postane zaista toliko ukrucen da nece da se naginje ali to moze da stvori samo probleme... Najmanje sto moze da se desi je da probije solja a krajnji rezultat je pucanje karoserije... Ja necu ulaziti u to da li je tako nesto ispravno ili ne, ali jedini primer kada sam ja primetio da je tako nesto moguce, da se auto ne naginje uopste iako koristi fabricke tvrdoce opruge je bilo kada je mom drugu zapekao amortizer...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: pekar Decembar 28, 2011, 04:13:09 posle podne
zato lepo kupis krace opruge ili u setu opruge krace sa gasnim amortizerima i u krivinama lezi kao pegla  ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 28, 2011, 04:52:56 posle podne
Tako je  ;) Jos ako je opruga sa 50+kg/cm  driving
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Madison Decembar 29, 2011, 12:45:33 posle podne
Nije mi samo jasno ovo za pucanje karoserije, tj. zasto mislis da je veca sansa za to ukoliko se amort puni guscim uljem? Ako postignes istu tvrdocu koju bi dobio gasnim amortima i kracim oprugama, onda je tu bitnije u kakvom je stanju karoserija.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: pekar Decembar 29, 2011, 01:19:26 posle podne
samo da napomenem,sportske opruge u opste nisu tvrdje od fabrickih,licno provereno,jer dosta sam ih menjao tj. svaki moj predhodni auto sam spustao,i konijeve opruge sportske crvene, su mekse od fabrickih opruga ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 01:45:30 posle podne
Nije mi samo jasno ovo za pucanje karoserije, tj. zasto mislis da je veca sansa za to ukoliko se amort puni guscim uljem? Ako postignes istu tvrdocu koju bi dobio gasnim amortima i tvrdijim oprugama, onda je tu bitnije u kakvom je stanju karoserija.

Zato sto toliko tvrd amortizer koji moze da odgovara radu nekog sportskog amortizera sa tvrdjim oprugama nema odgovarajuci hod i ne moze da upija ni sitne neravnine... U svakom slucaju, ono sto sam hteo reci je da verovatno ce solja da propadne pre nego sto ce karoserija puknuti, ali nije iskljuceno da se to mozda nece desiti, znam za takve slucajeve...

samo da napomenem,sportske opruge u opste nisu tvrdje od fabrickih,licno provereno,jer dosta sam ih menjao tj. svaki moj predhodni auto sam spustao,i konijeve opruge sportske crvene, su mekse od fabrickih opruga ;)

Kako si utvrdio da su mekse? Nisam imao licno iskustva sa tim oprugama ali ono sto sam ja vidjao po netu odprilike racunica za tvrdocu je bila, da ako je opruga recimo 10% kraca od fabricke, onda je oko 20% tvrdja od nje... Ovo govorim za ove opruge koje se stavljaju na fabricke amortizere, a za stelujuce amortizere ide barem 2-3 puta tvrdje... Naravno postoje izuzetci...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: blackwood91 Decembar 29, 2011, 06:18:42 posle podne
Ne mora da bude pravilo da su krace opruge tvrdje od fabrickih. Ja imam fabricke opruge ali skracene i jesu tvrdje ali zato sto ih tako krace sama karoserija vise sabija nego inace. Onda kad se naidje na neravninu i kad moraju da amortizuju udarac (da se opruga sama sabije) nemaju neku veliku toleranciju jer su vec dosta sabijene tezinom auta...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: wagenman Decembar 29, 2011, 07:04:01 posle podne
         @YUgisa     Svaka cast svemu sto si procitao ali dosta toga sto pises u praksi ne pije vodu.

         Fabricke opruge, recimo na mk2 GTI su "nize i mekse" nego kod standardnih mk2 ali su amortizeri tvrdji. Mislim da je to vec nekoliko puta podvrdjeno ovde na forumu.
         Kada sam na moj auto stavio krace opruge sa istim amortizerima koji su bili na fabrickim oprugama naginjanje karoserije u krivinama je ostalo isto. Ne mislim na klasicne krivine na putu nego na nekoliko konkretnih sa cudnim nagibima na kojima sam uvek proveravao kako auto ponasa posle promena na vesanju. U nekoliko krivina su mi i sa fabrickim i kratkim oprugama gume kacile o prednje rubove. Posle zamene amortizera to se vise ne desava.
         Svi amortizeri se drugacije ponasaju, uljni, uljno gasni, gasni i dvosmerni. Zavisi sta ti treba i sa kakvim ih opruga kombinujes.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 08:07:05 posle podne
Ne mora da bude pravilo da su krace opruge tvrdje od fabrickih. Ja imam fabricke opruge ali skracene i jesu tvrdje ali zato sto ih tako krace sama karoserija vise sabija nego inace. Onda kad se naidje na neravninu i kad moraju da amortizuju udarac (da se opruga sama sabije) nemaju neku veliku toleranciju jer su vec dosta sabijene tezinom auta...

Po ovome sto si napisao zakljucujem da tebi auto stosuje sto nikako nije dobro... A posto vidim da vozis G2, ne bi me cudilo da je to zaista slucaj, ima mi drug G2 i on me cima da mu spustim golfa ali tamo jednostavno nema prostora za tako nesto a meni ne izgleda da je nizi nego fabricki...

U svakom slucaju, ne znam ko je proizvodjac gofovih opruga i kakvo je stanje sa tim fabrickim, ali mene interesuje da li je neko probao Eibach, Sparco, OMP?

Ako je zaista istina da za VW prave krace opruge koje su mekse od fabrickih, onda su ti proizvodjaci totalne budale  lollol
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: pekar Decembar 29, 2011, 09:21:07 posle podne
uznes brate lepo stavis fabricku oprugu pored sportske opruge i onda rucno probas da pritisnes jednu i drugu oprugu,i videces da je sportska puno meksa i da je rucno mozes vise sabiti od fabricke opruge,do sad jos nisam naiso da je sportska tvrdja od fabricke opruge ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Madison Decembar 29, 2011, 09:22:01 posle podne
@Yugisa
Mozda tebi jeste smesno, ali ja sam imao Koni opruge (koje mogu da se uporede sa Eibachom i Sparcom koje si pomenuo) i stvarno su bile mekse nego moje fabricke. Valja napomenuti da su te opruge bile u kompletu sa Koni amortizerima. Bilo je i meni cudno, 3cm su bile krace i kad smo ih menjali, probali smo rucno da ih sabijamo i ja i drugar, obojica smo osetili da su Koni mekse i to vrlo osetno.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 09:37:22 posle podne
Pa ako tako rade na VW onda bolje da secete i sabijate fabricke opruge nego da kupjete sportske  boodala. Da bi amortizer mogao normalno da funkcionise (pod uslovom da se ne stavlja kraci), opruga mora da bude tvrdja ako se spusta auto... Em sto spustanjem smanjujete hod amortizera, stavljanjem meksih opruga se jos povecava mogucnost sabijanja amortizera do kraja i to je sve sem dobro...  boodala Znam brdo ljudi sto licno sto sa interneta koji su na drugim markama stavljali "markirane" opruge i jos nigde nisam naisao na to da je kraca opruga jos i meksa  lollol Takodje sam gledao i neke specifikacije od nekih proizvodjaca i ni tamo nisam video tako nesto. Drug ima fabricke opruge i to je nevidjeno mekano, ja ne mogu da zamislim jos mekse opruge od tih... Sledeci put kad mi se javi drug odmah cu da mu kazem da mu pravim gewinde, nema vajde od nekih opruga  biggrin
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 29, 2011, 09:45:38 posle podne
Pa ako tako rade na VW onda bolje da secete i sabijate fabricke opruge nego da kupjete sportske  boodala. Da bi amortizer mogao normalno da funkcionise (pod uslovom da se ne stavlja kraci), opruga mora da bude tvrdja

salis li se ti jugisa?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 09:57:52 posle podne
Ne... Golf ima smesne po tvrdoci opruge (ko i vecina serijskih automobila) i stavljanje jos meksih opruga moze samo da bude pogorsavanje performansi... Jel uopste neko zna koliko su fabricke opruge kg/cm? I neke od tih "sportskih"? Ja se nadam da mi niko nece zameriti sto se ja smejem, ali ovo odkrice da to tako funkcinose kod VW izaziva takvu reakciju kod mene  :rolleyes: Jel neko uopste merio koliki je prostor od vrha kucista amortizera do stos gume na fabrickom autu i koliko je kad se spusti? Kod druga je 4cm napredi 5cm pozadi sto znaci da ako spusti auto za 5cm amortizeri ne bi ni funkcionisali vise...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: wagenman Decembar 29, 2011, 10:01:13 posle podne
@Gedora Ma on to u stvari govori o zadnjem gibnju na jugu (sistem prenet sa FAP-a) ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 29, 2011, 10:04:05 posle podne
nemam nikakav komentar. decko je genije.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 10:17:04 posle podne
Ja cu sad da se iskljucim iz teme, nemam nameru da se prepucavam na temu Yugo <---> Golf...  mahac Vidim da sam dotakao u nezgodan zivac cim sam dobio dve negativne ocene  lollol
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 29, 2011, 10:23:12 posle podne
glupo i bilo da poredis juga i bilo kog vw. to sto pricas o tvrdoci opruga nema veze s vezom. jesi li ikad vidio serijsku oprugu mk2 16v ili korado g60? ili je jedini golf2  kog si tunirao taj od tvog ortaka? mozda si clan 5 zastavinih foruma i dosao si ovde da trazis savet o amortizerima ili da drzis predavanja o necemu sto najmanje znas?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 10:45:11 posle podne
Ne znam ja gde sam ja to poredio Yuga i Golfa? Ako moze citat toga, izgleda sam ja nesto nesvesno napisao... Mene golf ni malo ne interesuje pa sem drugovog nisam ni jednog zagledao... Ali kako god da se okrene, auto je auto bio to ferari ili golf... Svuda vladaju isti principi funkcionisanja i ja govorim tu o stosovanju tj o neadekvatnom funkcionisanju amortizera a po poslednjim komentarima jedini utisak koji sam ja stekao tu je da niko tu ne vodi racuna o tome... Ja sam postavio par "ozbljnijih" pitanja na sta dobijem neke sakrasticne odgovore koji nemaju nikakve veze sa temom... I te price opruge od ovog, onog, ove i one boje mene tako neinteresuju, sa tim terminima mogu neonke da se biraju... Daj ti meni cifre koje sam ja trazio pa cu odmah da vidim da li to funkcionise ili ne... Ajmo malo manje tastatura mafija, vise realnost...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Alexa Decembar 29, 2011, 10:46:51 posle podne
Cekaj a zasto si ti na VW forumu ako te VW ne interesuje ?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 29, 2011, 10:48:34 posle podne
koje cifre te interesuju? pitaj budi konkretniji, pusti predavanja
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 29, 2011, 10:49:15 posle podne
kolko ja znam boje imaju ulogu i kod opruga.. a ne samo kod neonki ;) neka me ispravi neko ako gresim ?  :huh:
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 11:19:50 posle podne
Cekaj a zasto si ti na VW forumu ako te VW ne interesuje ?

Eto tako, bolje tu nego na FB  lollol

koje cifre te interesuju? pitaj budi konkretniji, pusti predavanja

Dve poruke pre nego sto sam prozvan za genija sam postavio par pitanja...

kolko ja znam boje imaju ulogu i kod opruga.. a ne samo kod neonki ;) neka me ispravi neko ako gresim ?  :huh:

Razlicite boje, razliciti proizvodjaci, neki proizvodjaci imaju razlicite opruge npr za benzinsku i dizelsku verziju jednog auta a boje se ne razlikuju... Cesta pojava kod atermarket opruga za Fiat npr... ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 29, 2011, 11:22:53 posle podne
aha ja sam mislio da boja zavisi i od visine opruge a ne samo od proizvodjaca

tipa:

racing - crvena
street varijanta - zelena
nesto trece - zuta itd...

Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 29, 2011, 11:45:27 posle podne
Vecina proizvodjaca ima neki zastitni znak odnosno boju. Zuta-eibach, tamno plava-sparco, zelene-zaboravih proizvodjaca, nesto na W ako se nevaram, crvena-OMP, svetlo placa i ljubicasta-koni, mada ima izuzetaka da neki proizvodjac ima boju koja je zastitni znak drugog proizvodjaca... Npr H&R je plava slicna sparco ili crna (kao i vecina fabrickih, prodaju se najcesce kao neki sportski set sa bilstein amortizerima) ili crvena kao OMP...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: admin Decembar 29, 2011, 11:54:51 posle podne
aha ja sam totalno drugacije mislio, da boja zavisi od velicine i tvrdoce opruge boodala  bonk

sto je najgore bila je tema na forumu gde su bas o tome pricali o bojama opruga al ne mogu sad da je nadjem.. neko je napisao da to zavisi od toga  batine
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: GT267 Decembar 30, 2011, 08:07:32 pre podne
Devile , u toj temi se pisalo i  o tackama na opruzi, npr dvije zute i bijela, crvena i bijela. . , i to ima nekakve se tvrdocom, duzinom itd. . . Nije bas na mjestu kad neko kaze '' prodajem crvene opruge'' ili '' prodajem plave gewinde'', reci ti nama prijatelju koliko one spustaju u odnosu na fabricke, izmjeri kolika je duzina same opruge, batali mi boje. . . To je isto kao da u oglasima napisu da prodaju zutog golfa ili zelenog passata, a o motoru i opremi nista. . . Znaci ja sjutra montiram moje gewinde, skinem fabricku oprugu, ofarbam u crveno i mogu da je prodam 10 eura vise. . , jel. . ?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: wagenman Decembar 30, 2011, 11:18:06 pre podne
            Sto se tice boja GT267 je potpuno u pravu. Na primer KONI- jeve imam zute i crne, a u predstavnistvu sam video i crvene a pri tome se sva tri tipa vode kao sportske,  sto znaci da je boja relativna stvar. Moras da znas ko je proizvodjac i kakve opruge hoces.
             Stosovanje na kome Yugisa uporno insistira se opet regulise amortizerom i odgovarajucom odbojnom gumom. Meni su amortizeri nastelovani na 5/8 i neme nikakvog stosovanja. Najbolja varijanta su amortizeri koji poseduju stelovanje "na licu mesta" , kroz solju, ali im cena nije naivna.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: blackwood91 Decembar 30, 2011, 01:38:22 posle podne
@YUgisa Jel si se ti nekad vozio u golfu posto je po tebi on smesan po tvrdoci???
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 30, 2011, 02:38:11 posle podne
Vozio sam se i to cak u tri  ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Limited Decembar 30, 2011, 04:45:16 posle podne
@ YUgisa svaka ti cast u 3 golfa si se vozio zavidim ti
I odma si zakljucio da je golf smesan po tvrdoci ????
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 30, 2011, 05:45:00 posle podne
Pa nisam ni morao da se vozim u golfu da bih ocenio koliko je tvrd...  ;) No ako cemo se uozbiljiti i razgovarati o nekim tehnickim detaljima, meni je smesan detalj da sportske opruge za spustanje budu mekse od fabrickih i prosto mi je neverovatno da proizvodjaci tako nesto prave za VW  blink Potrazite malo specifikacije po netu ili barem nabrzaka prelistajte neke forume koji postoje duze za druge marke (recimo Fiat ili Alfa Romeo) pa proverite kakve su sportske opruge za ta vozila, ja jos nisam naleteo na jednu osobu koja je rekla da su sportske mekse i brdo ljudi koji su kupili polovne automobile sa sportskim oprugama ih menja sa fabrickim posto im je neudobna voznja upravo jer su sportske tvrdje. I ja bih mogao sad ovde da napisem ceo referat sa svim detaljnim objasnjenjima i tonu tehnickih podataka koji potvrdjuju moje misljenje ali ne vidim da neko tu realno hoce da razgovara o tome nego se samo namece teza da ja tu nesto govorim protiv Golfa jer vozim Yuga. A mene je tako briga ko sta vozi, svako vozi sta mu se svidja i vozi to jer je to izabrao iz svojih razloga...

A sto se tice tvrdoce fabrickih opruga, realno gledano sva vozila napravljena za siroke narodne mase, bez obizira na marku, imaju opruge koje su kompromis za normalnu voznju i daleko su od bilo kakvih sportskih performansi, pa cak i top modeli koji se cesto oznacavaju sa RS, GTI i slicno... I mogu se ljudi sad osecati uvredjeno od strane mene koliko god zele, ali imao sam u ruci zadnje Golfove opruge koje su najmekse opruge koje sam ja video za neki auto a imao sam priliku da proverim tvrdocu opruga za jedno 20-30 auta... Ne verujem da imaju 10kg/cm a pogledajte koliko su neke opruge za stelujuce amortizere, mislim da ce te tesko naci neku meksu od 50kg/cm... Mada da ne bude zabune, meni su sve te fabricke opruge mekane ("smesne") i kad bih krenuo u doradjivanje trapa prvo bih potrazio neke opruge barem 3 puta tvrdje od fabrickih i amortizere zamenuo za najtvrdje fabricke koje bih nasao...

A inace sam osoba koja jako mnogo zahteva od auta po pitanju performansi i vodim se logikom da sve sto je fabricko treba da se unapredi do maksimuma.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: pekar Decembar 30, 2011, 06:19:29 posle podne
braticu,iskreno ti ne verujem da su ti kroz ruke prosle 20-30 sportskih opruga,a evo i zasto ti ne verujem, imao sam sva tri modela golfova GTI i sad cetvorku GTI,a pre njih da ne nabrajam,ficu keca jugica i BMW, sve golfove sam licno spustao,svaka sportska opruga je bila meksa od fabricke cak i koni, uz sve te sportske opruge su isli gasni amortizeri,ne seceni, vec kraci srazmerno za te opruge sportske, i za divnog cuda bez obzira sto su sportske opruge mekse,auto je tvrdji nego sto je bio,kada otvoris gepek mozes skakati u njemu i neces ga nikad zaljuljati kao sto ces ga zaljuljati  sa fabrickim oprugama,ako se nekad sretnemo imaces priliku i da se licno uveris,sporstske opruge,meke na autu,a tvrd da razbija kamen u bubregu ;) a o stabilnosti da ne govorim,u krivini nema naginjanja,vec kao pegla ulazi, a ako hoces manje da izgubis na udobnosti,e za to su ti stelujuci amortizeri ;)
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 30, 2011, 06:24:25 posle podne
Ne govorim od sportskim nego o standardnim...

EDIT: Jel ima neko informaciju tacno koliko kg/cm su fabricke opruge i neke aftermarket opruge za bilo koji golf?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: pekar Decembar 30, 2011, 06:29:37 posle podne
ups. e onda izvini,ja permutovao stvari  cheers
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: wagenman Decembar 30, 2011, 06:34:54 posle podne
               Ma ljudi manite se corava posla. Ne zelim vise da razmisljam o tome u kom je decko (YUgisa) fazonu i sta pokusava da dokaze. Temu je covek otvorio sa pitanjem "kako da spustim auto" i ovo je odavno skrenulo sa tog koloseka.
               Sve opruge o kojima smo govorili su takozvani street sport i nemaju veze sa trkalicama. Ako neko stvarno hoce da sprema auto za trku to je nesto sto nije za ovu temu. Niko nije govorio o teflonskim selen blokovima i gomili pizdarija koje se rade na vesanju trkalica kao i oprugama i amortizerima koje vecina nas nas nikada nije uzivo ni videla, mozda samo na youtube-u ili nekim specijalizovanim tv kanalima.
               Covek uporno insistira na kg/cm i slicnoj fizici tako da mi se cini da se Ajnstajn krije iza nick-a ne bi li nas malo jebavao ;)
             
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 30, 2011, 06:39:17 posle podne
mozda ga je ajnstajn pravio?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Decembar 30, 2011, 06:54:59 posle podne
               Ma ljudi manite se corava posla. Ne zelim vise da razmisljam o tome u kom je decko (YUgisa) fazonu i sta pokusava da dokaze. Temu je covek otvorio sa pitanjem "kako da spustim auto" i ovo je odavno skrenulo sa tog koloseka.
               Sve opruge o kojima smo govorili su takozvani street sport i nemaju veze sa trkalicama. Ako neko stvarno hoce da sprema auto za trku to je nesto sto nije za ovu temu. Niko nije govorio o teflonskim selen blokovima i gomili pizdarija koje se rade na vesanju trkalica kao i oprugama i amortizerima koje vecina nas nas nikada nije uzivo ni videla, mozda samo na youtube-u ili nekim specijalizovanim tv kanalima.
               Covek uporno insistira na kg/cm i slicnoj fizici tako da mi se cini da se Ajnstajn krije iza nick-a ne bi li nas malo jebavao ;)
             

Pa meni je zao ali ja ne znam da spustim auto tehnikom jednom meri tri puta seci... Ja iskreno ne vidim sta se ti usopte javljas u ovoj temi posto jedino sto si ti napisao u njoj je manje vise samo neki pokusaj komentarisanja mene sto ja iskreno ne vidim kakve veze ima sa temom posto bio ja pravljen od Ajnstajna ili ne, to ljudima i dalje nece pomoci da spuste svoj auto... Pa gde da pricam o unapredjivanju ostatka trapa sa tvrdjim materijalima kada ne mozemo da pricamo o tvrdoci opruga sem o njenim bojama...  lollol Necu vas vise smarati oko spustanja posto jedino od informacija koje tu se dobijaju su dugine boje...
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Decembar 30, 2011, 07:06:33 posle podne
prvo tema ti je glupa. drugo neznas ni ti sta hoces. trece jacina opruga u kg se razlikuje za skoro svaki model golfa 2 jer sa razlicitim tipom motora ugradjivane su i odgovarajuce opruge. mislis da su iste za 1,3 i 16v? jesam li te pitao sta konkretno hoces ti glumis nekog strucnjaka a izgleda da neznas ni gde si supalj. kad vec trazis odgovarajuce opruge po kg jesi li izmjerio opterecenje lijeve i desne viljuske u kg? koliko su ti teski motor i mjenjac? jesi li naveo tip auta koji zelis da spustis? sta sviras penisu i izmisljas toplu vodu kao ti si pametan a svi ovde glupi jel? vidim imas u potpisu motorsport- hoces da ti poostavim par pitanja vezanih za yuga 55 o kojima nemas blage veze nebi li zavezao malo?
budi miran mislim da ti je pametnije, takvih mozgova kao sto si ti se dosad na stotine pojavilo na ovom forumu i ovde nije bas nikome do ubjedjivanja s nekim takvim budi siguran.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: shone357 Decembar 30, 2011, 08:48:30 posle podne
Upravo tako, ja koliko vidim da je decko insajder klasican, znaci ja ovog (yugisu) dozivljavam kao provokatora......
yugisa reci mi sta ti trazis na ovom forumu kad kazes da te ne zanima VW i da si se vozio u samo tri golfa a o njima znas toliko mnogo inace si video izbliza samo taj od tvog drugara?????
druga stvar sto ne ides na zfc forum pa ta pokreni ovakvu temu, nama ovo nije potrebno, barem ne od tebe.....
i treca stvaru pogresnoj temi kucas ovako nesto, realno tema je pokrenuta da bi se napisalo gde i kako spustiti auto i sta je najbolje, a ne da pisese tu referate o necemu sto ni sam nisi siguran.......
PS Nemoj sad da se uvredis, ali niko ne voli da mu neko dodje u kucu i da ga vredja, tako sm ja shvatio tvoje prethodne postove.....  batine
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Madison Decembar 31, 2011, 03:45:33 pre podne
Aj malo smanjite dozivljaj, nije tema o jugicima... A i neki jugici bi vas odrali samo tako i na pravcu i u krivini. Svako neka vozi sta voli.
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: borko83 Januar 03, 2012, 12:23:23 pre podne
svako neka vozi sta voli,a ovo je sajt vw cluba,yugo sajt je stavljen u deo sajta pod nazivom decije igracake iz kamenog doba :)) sala sala sala,bez ljutnje :)
 
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: kiza91 Januar 21, 2012, 01:49:55 posle podne
sta mislite o ovome??? http://www.pik.ba/artikal/1732987/amortizeri-i-opruge-vw-golf-4-60-40mm-nizi/ (http://www.pik.ba/artikal/1732987/amortizeri-i-opruge-vw-golf-4-60-40mm-nizi/)

trenutno je na popustu 50% tako da je cena  110e ..i nije mi jasno jel spustaju 6 il 4 cm?
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: SaleGolf3 Januar 21, 2012, 02:01:55 posle podne
napred 6,nazad 4cm
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Marko_Nis Februar 02, 2012, 11:07:42 pre podne
Drugari koliko spustaju auto crvene opruge za Mk2?
Imam ih za neke smesne pare,pa pitam.I na sta trebam da obratim paznju prilikom kupovine istih?  mahac
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: Miroslavg Mart 23, 2012, 09:22:06 posle podne
hteo bih na golfa V da stavim crvene eibach sportline opruge,jel moram i amortizere da menjam ili moze i na fabricke da stavim opruge, i kolko ga spuste ......
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Mart 26, 2015, 11:08:48 pre podne
Pravio drugu za G1...
(http://s18.postimg.org/h8jqshhz9/CAM01894.jpg) (http://postimg.org/image/h8jqshhz9/)
(http://s1.postimg.org/9g5k8yu1n/IMG_20150321_133928_507.jpg) (http://postimg.org/image/9g5k8yu1n/)
(http://s4.postimg.org/7wvtqw1qh/IMG_20150321_112513_525.jpg) (http://postimg.org/image/7wvtqw1qh/)

Prepravljeni B4 Bilstein amortizeri, oko 3 puta tvrdje opruge napred i nazad od fabrickih i spustanje 40/40mm  :25
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Mart 26, 2015, 11:09:25 posle podne
jadan je taj kom si ti trapove pravio
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Mart 27, 2015, 12:00:15 pre podne
 thumbup
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: gedora Mart 27, 2015, 12:03:02 pre podne
jesi li svoj projekat pedstavio na gonzi ili bh tuningu?  lollol lollol lollol
Naslov: Odg: spustanje auta
Poruka od: YUgisa Mart 27, 2015, 12:37:08 pre podne
Da  bleh