VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: creativewin Decembar 05, 2011, 05:45:06 posle podne
-
Pozdrav drugari,
imam jedan problem sa passatom 2003. god, 96kw. Posecivao sam dosta lokalnih "majstora", menjao zamajac, sve spanere, kaiseve... ali problem je i dalje prisutan, te se nadam da mi neko od vas moze pomoci.
Problem se manifestuje u vidu vibracija i neke cudne buke o oblasti od 1800 do 2100/2200 obrtaja. Desava se i u voznji i dok auto miruje. Gledah ga iz kanala i meni deluje kao da dolazi iz / od auspuha. Kad malo nategnen aupuh deluje mi da su vibracije manje. E sad postoji jos jedan problem a to je da u nizim obrtajima (recimo oko 1000-1500) kada se da veci gas, auto pocne da dimi (crni dim). To se desava samo na nizim obrtajima, dok na vecim obrtajima 3500 - 4000 nema dima. Da li mozda taj celokupan problem ima veze sa usisom, egr-om? Nijedan majstor usis ili egr nije ni pomenuo ali meni kao laiku deluje da je problem bas tu. Inace auto je presao 156000 (sto treba uzeti sa rezervom), odlicno vuce, potrosnja ulja - evo nakon 15000 km koliko je proslo od prosle zamene merac je na polovini.
Unapred hvala na pomoci.
-
Sto se tice crnog dima, potpuno normalno je da se on pojavi u opisanom momentu. Bilo bi nenormalno da se ne pojavi. Drugi, odnosno prvi problem je ocigledno u vibraciji. Nesto je da tako kazem olabavilo ali je stvarno nemoguce da ti neko kaze o cemu se radi bez da ne pregleda auto.
-
pogledaj onu pletenicu sto ide izmedju turbinei katalizatora , to zna da pravi vibracije i buku
-
pogledaj onu pletenicu sto ide izmedju turbinei katalizatora , to zna da pravi vibracije i buku
Sta bi konkretno trebao da pogledam na njoj, kako se prepoznaje da li je dobra ili ne?
-
Crni dim + dizel = filter za vazduh, to se PRVO proverava . . .
Vibracije + dizel = nosaci motora, to se PRVO proverava . . .
A valja auto ponekad kad pravi probleme, zakaciti i na dijagnostiku, maaaalo je preciznija od dijagnostike na uvo i oko, a mnogo preciznija od gatanja na forumu
;)
-
Filter za vazduh kao i svi ostali filteri - zamenjeni. Set zupcastog kaisa + klinasti kaisevi sa njihovim spanerima - zamenjeni.
Nosaci motora - mislim da nisu provereni. Dijagnostika ne prijavljuje nikakvu gresku.
Pogledacu danas ove dve stvari -
1) pletenicu sto ide izmedju turbine i katalizatora,
2) nosac motora,
pa se javljam sa informacijama.
-
pa i nije normalna pojava,na poslu sluzbeni audi A4 2002 god karavan 130ks je dimio isto,od kad smo mu skinuli katalizator sasvim drugi auto i uopste ne dimi,a katalizator mu je bio uzas,ebao i turbinu i motor
-
pa audi i FAP 13 su dva razlicita pojma,ne razumem tvoje poredjenje
ja sam na mom autu skinuo katalizator i oseti se razlika,meni je na passatu isto dimio malo pozadi kad mu nabijem jaci gas,u 2-3 brzini npr
od kad sam skinuo to sranje,ocistio granu,sve ocisceno potpuno druga prica,nema da dimi vise
-
kupovanje novog katalizatora je bacanje para..kod nas je gorivo lose,opet bi posle nekog vremena postao beskoristan..
-
Pozdrav... Evo mene opet.
Sa vibracijama nista novo - i dalje prisutne u opsegu od 1500/1600 - 1900 obrtaja. Javlja se samo u toku voznje kada se da malo jaci gas u nizem stepenu prenosa. Dok auto stoji ta buka i vibracije se ne cuju.
Od poslednjeg pisanja zamenjeni drzaci motora do menjaca i pregledan auspuh. U srednjem loncu se cuje neko zujanje koje nestaje kada se auspuh nategne i majstor sumnja da je problem u prigusivacu koji se nalazi u tom loncu. Otisao i do drugom majstora, koji ima teoriju da je problem u zlobu do menjaca (nije skidao poluosovinu da proveri). Sta mi je ciniti?
-
Da li se ove vibracije manifestuju u bilo kojoj brzini ali na ovim obrtajima, ili pri nekoj odredjenoj kilometrazi (brzini)? Jer ne ide istom brzinom auto u prvoj na 1700 i u petoj na isto 1700 obrtaja. Pokusavam da otklonim mogucnost vibracija zbog tockova, trapa i sl.
-
Kais, zatezaci?
-
Veliki servis uradjen pre 5000 km, isto tako zamenjeni i pk kaisevi sa svojim spanerima/rolerima...
Brujanje se manifestuje bez obzira na brzinu kretanja, ali uvek u istom opsegu obrtaja motora (1600 - 1900) i to kada se vozi ispod, recimo, 1600 obrtaja i naglo doda gas. Tada to brundanje traje sve dok skala ne predje oblast oko 1900 obrtaja. Sto se tice brzine prenosa, brujanje je izrazenije u visim stepenima (cuje se i u 1. 2. 3.), ali kada se "nategne" kao sto sam gore opisao u visim stepenima prenosa to brujanje je mnogo izrazenije.
-
Sve mi to mirise na kais i spanere, da nije ovoliko ladno pa da upalis klimu (dodatno opterecenje na kais) pa da probas... Ovako nem pojma kako bi ga testirao...
-
a zasto naglo dodajes gas od 1600 rpm ? tako se samo unistava i motor i zamajac
-
a jel ti paja sa 5 brzina ??
ja imam isto neprijatne vibracije od 1600 do 1900 obrtaja nevezano za poklapanje gasa (to nikad i ne radim u niskim obrtajima) nego konstantno vozim npr na 1500 nista tiho prede, cim dodam malo gasa i vozim na 1800 obrtaja kao da sve nesto vibrira, posle 1900 nista opet tiho radi i prede.
cuo sam da se masu ljudi zali na ovo (a svi imaju 96kw i 5 brzina)
sto se tice crnog dima pri poklapanju iz niskih obrtaja kod vecina TDI-ija je to normalna pojava pogotovo ako je sipano gorivo malo sumnjivijeg kvaliteta jer tada se nabija preveliki pritisak jer svi tada gaze papucicu kolko moze pa je kasnije popustaju.
meni to radi kad npr auto dugo vozim u stedljivom rezimu pa kad nastaje produvavanje onda imam ste "probleme" :D
-
Problem sa dimom je nestao, ne znam kako i zasto ali je nestao. Prvo se smanjilo promenom ulja i filtera za vazduh a onda sam primetio da je dimio zavisno od goriva, medjutim sada se to uopste ne dogadja (ili mozda sipam kvalitetno gorivo lollol)
Sto se tice vibracija, iz opisanog cini mi se da su identicne kao tvoje samo sto moj pasat ima 6 brzina.
-
Druze to ti je 99% pletenica i meni se to desilo na golfu samo je odjednom poceo da bruji kao lud a vibracije tek oko 2000 o/min,siso sam u kanal i vidi se kako je na jednom mestu crna ko ugalj a ostatak siv i vidi se rupica...to sredis i nema da vibrira...pletenicu mozes kupiti i na otpadu od drugog vozila za sitne pare a mozes i da ti naprave za isto male pare,eto nadam se da sam ti pomogao bar je kod mene bilo tako a ti pogledaj dobro jos odole beer
-
Pazite kad varite bilo sta na autu CO2 aparatom, a posebno na novijim tipovima, jer se moze sprziti dosta elektronike, a u najboljem slucaju (i u slucaju starih tipova) samo akumulator.
Zato pre i najmanje intervencije elektroapatarom OBAVEZNO skinuti minus klemu. Varenje gasom (autogeno) nema uticaja, al ima vatru za medalju...
Pozz
-
Druze to ti je 99% pletenica i meni se to desilo na golfu samo je odjednom poceo da bruji kao lud a vibracije tek oko 2000 o/min,siso sam u kanal i vidi se kako je na jednom mestu crna ko ugalj a ostatak siv i vidi se rupica...to sredis i nema da vibrira...pletenicu mozes kupiti i na otpadu od drugog vozila za sitne pare a mozes i da ti naprave za isto male pare,eto nadam se da sam ti pomogao bar je kod mene bilo tako a ti pogledaj dobro jos odole beer
Gledah pletenicu, meni kao laiku deluje ok - ali pogledacu sutra jos jednom pa se javljam.
-
A momci,da nije kod vas ono sto se meni desilo?
Crijevo,gumeno,iz turbine,ubada se u rupu na dnu hladnjaka motora,i na mjestu spoja je metalni prsten koji ima osigurac,koji se razlabavi i ne drzi crijevo na mjestu. Onda motor vuce vazduh na tom spoju,i uzrokuje udaranje metalnog prstana od kuciste,i izaziva vibracije. ;)
-
Veliki servis uradjen pre 5000 km, isto tako zamenjeni i pk kaisevi sa svojim spanerima/rolerima...
Brujanje se manifestuje bez obzira na brzinu kretanja, ali uvek u istom opsegu obrtaja motora (1600 - 1900) i to kada se vozi ispod, recimo, 1600 obrtaja i naglo doda gas. Tada to brundanje traje sve dok skala ne predje oblast oko 1900 obrtaja. Sto se tice brzine prenosa, brujanje je izrazenije u visim stepenima (cuje se i u 1. 2. 3.), ali kada se "nategne" kao sto sam gore opisao u visim stepenima prenosa to brujanje je mnogo izrazenije.
Meni ovo liči na set kvačila odnodno na plivajući zamajac.
Koji zamajac si stavio, LUK ili SACHS ?
-
Set kvacila zamenjen pre oko 5000 km - stavljen LUK.
-
Za taj crn dim i buku moze biti da ti je neko gumeno crevo crklo iz sistema za vazduh.Neznam da li imas problema sa nosacima motora jer kod mene je stradao prednji pa sam imao muku motor se non stop pomera u nenormalnim granicama i desavalo se da izvlaci ista ta creva iz lezista a kad pustis gas ona se vrate na mesto. Zezao sam se sa tim dok nisam skontao sta je,a skoro sam menjao pletenicu na auspuhu brundao je kao traktor.
-
Pa ta pletenica zna tako da zajebava,nemora cak da progori nego se samo odvali od cevi,izgleda sve normalno nema cadji a brunda
-
da osvezimo malo temu
meni je otisla pletenica nekih 20mm od gore se vidi,neduva izduvne tu gde je pukla ali na leru bruna auto kao lud,uzrok tome izgleda da su nosaci motora. ovih dana ih menjam pa cemo da vidimo dalje ponasanje