VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: NesaDeBeli Novembar 24, 2011, 08:18:15 posle podne
-
Nešto sam pretraživao, ali nisam našao temu u kojoj je sve o aditivima koji se sipaju u motore.
Trenutno me najviše zanimaju oni antimraz aditivi koji se sipaju u naftu zimi
pošto me svi savetuju da u moju trojku 96 g. ne sipam euro dizel da ne strada boš pumpa.
Ako je bolje sipati aditiv koji konkretno preporučujete?
Osim ovih aditiva video sam aditive za sve i svašta pa ne bi bilo loše da na jednom mestu svi koji su ih koristili napišu po koju rečenicu.
Ukoliko postoji ovakva tema , a ja je nisam pronašao molim za link.
Pozdrav svima vozačima.
-
PROTIV !!!
Cenim da je jedino kristina ZA :)
-
Takodje protiv!
Bacanje para...
-
+1
-
modifikator (aditiv) u ulje možeš da sipaš kada ti je motor mrtav da bi video šta će da mu se desi lollol
-
+1
-
Da li ste i protiv aditiva koji se sipaju u naftu da se ne bi smrzla ili samo protiv onih koji idu u maotore.
I da li je uopšte tačno da u trojkama strada boš pumpa od eurodizela ?
Pozdrav.
-
za naftu ne, jer mozes da sipas zimi euro dizel i nemas problema. ;)
-
ja sam prošle godine mešao euro diesel i d2 da nebi nafta mrzla, ove godine neznam šta ću da mu sipam bonk
-
ma kakvi ,euro prija svakom motoru ,on je mnogo cistiji od obicnog.
-
Neka me isprave majstori,ali mislim da je kod tebe i kod mene ista bosch pumpa,iako je moj 2002.god i sipam isključivo ED,mislim da on ima dosta aditiva za podmazivanje iste,tako da to nema pojma..
Što se aditiva tiče,ja sam letos pred put sipao Wynssov i ama baš nikakvu razliku nisam osetio
-
kOLIKO JA ZNAM NIJE ISTA BOŠ PUMPA. nAVODNO MOJU PODMAZUJE NAFTA, A KOD NOVIJIH JE TO NEZAVISNO OD NAFTE ILI EVRODIZELA.
pOŠTO SAM LAIK JA STVARNO PIŠEM SAMO NA OSNOVU ONOG ŠTO ČUJEM OD ONIH KOJE ZNAM , A VOZE DIZELAŠE. nARAVNO NIKO NIJE STRUČNJAK.
Sad tek videh slova. Izvinite, ali me mrzi da kucam ponovo.
-
nebi bio skuplji euro da nije bolji,a jedna digresija na zapadu postoji samo euro dizel.
-
nista se ti ne sekiraj za bos pumpu ,
ona moze da strada jedino od lose nafte i loz ulja.
-
pa ja se baš i ne slažem, lož je malo masniji što znači da se pumpa bolje podmazuje naravno to važi za starije automobile ;)
-
Sta mislite o aditivima koji se sipaju u rezervoar i ''ciste'' ventile, dizne itd, itd. . ?
-
Ja sam čak čuo i predlog da u eurodizel dodam malo dvotaktola radi boljeg podmazivanja boš pumpe. Za procenat nisam siguran.
Da li ovo ima neke logike i da li je neko to radio od vas ?
-
svi ti aditivi stete diznama..ja zimi sipam ed ide malo losije ali ne primetno..sipao sam pre aditiv u d2 zimi ali sto se igrati sa tim stvarima..sipas euro i vozi..
-
Neka me isprave majstori,ali mislim da je kod tebe i kod mene ista bosch pumpa,iako je moj 2002.god i sipam isključivo ED,mislim da on ima dosta aditiva za podmazivanje iste,tako da to nema pojma..
Što se aditiva tiče,ja sam letos pred put sipao Wynssov i ama baš nikakvu razliku nisam osetio
tacno. pumpe su identicne, razlika je u elektronici(gornji dio pumpe)
nemas potrebu za sipanjem bilo kakvih aditiva konstrukcija same pumpe je takva da ima dovoljno podmazivanje gorivom i nista dodatno joj nece produziti/skratiti vek trajanja
-
Sta mislite o aditivima koji se sipaju u rezervoar i ''ciste'' ventile, dizne itd, itd. . ?
dok sam vozio trojku td koristio sam aditiv za ciscenje dizni,kupovao sam ga na molovim pumpama
ne znam da li steti ali je posle toga isao mnogo bolje,tako da me bolelo uvo da li steti:)
-
ako vozis neku napregnutu trkalicu razumem da dodajes aditive za dizanje oktana u nase govnjavo gorivo... za sve ostalo bacas pare i mozes da pojebes nesto bespotrebno.. ceo zapad ima na pumpi samo "dizel" .. nema euro dizel, d2, ovaj dizel ,onaj dizel, loz ulje, penis palac... s obzirom da voze i golfova brdo, samo toci i uzivaj
-
(dule tdi)E vidi ovde ima ljudi koje neboli uvo za svoje auto......
-
A sto se tice zapada to sto se ovde zove euro dizel tamoje samo dizel,a imaju i super dizel
Koji je skuplji i ima veci broj oktana,
Eto slucajno znam posto sam ziveo u Nemackoj a I sada mi je tamo cela rodbina.
A famozni d2 tamo je jos devdesetih izbacen iz upotrebe jer zagadjuje okolinu.
-
ja auto cuvam kao bebu,a za tu trojku nisam bas preterano mario zato sto sam hteo da je
prodam od kada sam je kupio
uglavnom taj aditiv nije nista skodio jer sve i dalje funkcionise najnormalnije
-
aditiv za mrznjenje je bacanje para,sipaj to ED i pun gas ;)
-
2% ulja radi podmazivanja pumpe i 5-10% benzina i vozi
-
Sta mislite o aditivima koji se sipaju u rezervoar i ''ciste'' ventile, dizne itd, itd. . ?
Mislim da je to jedno teško bacanje para,obični petrolej stave,i kao aditiv!
To veze nema!
Zemljače moj dobri biggrin
-
Jebem li ga, što bi rekli Vranjaci, ništa mi neje jasno.
Matematikom sam došao do sledećeg zaključka.
300 l. D2 = 38.100 din + 400 din antismrz aditiva za 300 lit goriva = 38.500 din.
300 l. ED = 44.400 din.
44.400 din - 38.500 din = 5.900 din
D2 nešto više troši, bar vi kažete tako, ja ne znam jer nisam sipao, znači ušteda je recimo 3-4000 din.
Motor iz 96. god. je predviđen da radi na na D2 tako da nekom logikom dolazim do zaključka da je 700-800 litara goriva ušteda dve nove zimske gume.
U pitanju je cena aditiva ( valjda poljskog ) K2 koji trpi minus 39 ( bar tako navode u prospektu).
E sad, da li slediti logiku uštede ili sipati ED jer je manje mućki oko njega pitanje je i dilema pred kojom bi i Šekspir stao da razmisli.
Veliki pozdrav za sve .
-
to moras sam da skontas...
-
Trudim se miki, trudim se, ali nije lako da mu jebeš kevu.
-
Euro dizel i D2 nije isto gorivo.ED je mnogo suvlji (probajte da prospete malo ED-a i malo D2 na beton i videcete da ce ED da ispari skoro bez fleke dok ce D2 da ostavi fleku na betonu koju je tesko ukloniti).Isti efekat ima na bos pumpu.Vozila koja koriste ED, barem koliko ja znam, nemaju bos pumpu vec imaju pumpu visokog pritiska. bicedobro
Po mom iskustvu, a vozio sam kombije 10 godina, ko god je sipao ED u auto koji trosi D2 imao je problema sa bos pumpom pre ili kasnije.Ja sam uvek sipao do 5% benzina i nikad nisam imao problema. driving
Ako ipak vise volite aditive protiv smrzavanja, gledajte da kupujete renomirane (npr. castrol ima dobre) coilleo2tj
Dakle moj stav je pre aditivi nego ED zbog bos pumpe jer je posle skupo i tesko naci dobrog majstora da istu dovede u red. clap
-
zar benzin naftu nece napraviti jos vise "suvom"?
bosch pumpa je pumpa visokog pritiska druze coilleo2tj
-
Moguce da gresim, oprosti Gedora, ali zar ne postoji razlika izmedju stare liniske i rotacione bosch pumpe(ugradjivane recimo u golfove 1 i 2) u odnosu na danasnje elektricne pumpe visokog pritiska.Slazem se da i jedna i druga prave pritisak da bi mogla da se rasprsi nafta kroz diznu, ali jedna je konstruisana za D2 a druga za ED.
Ako gresim izvini, nisam strucnjak samo malo teorije znam, sto ne znaci da sam u pravu mahac
-
Nema *lektricne pumpe visokog pritiska, *lektricna je lift pumpa u rezervoaru...
Auto sa linijskom pumpom, a da ga se setjam, je mRecedes 123 i raniji modeli . . .
Obe pumpe ce da proguraju i d2 i ed, i netje da ostete pumpu, vec dizne u samoj komori za sagorevanje, jer d2 ima previse sumpora u sebi za razliku od ed . . .
-
Sumpor jebe stvar,razgrađuje ulje mnogo brže... biggrin
-
Eh, ko radi taj i gresi, hvala na ispravci pimbe . alealeee
Uglavnom, pre sam za aditive protiv smrzavanja nego ED. big_boss
-
Ja bih pre sipao ED umesto običnog dizela..u okruženju je d2 već poodavno izbačen iz upotrebe,a o Evropi i da ne govorim,pa ne verujem da im išta fali
-
Kada je izbacen olovni benzin u Evropi su nikle radionice koje prepravljaju glave motora koje su radile na olovni benzin da bi mogle bez ostecenja da rade na bezolovni i ljudi uredno prepravljali svoje automobile. wub
U Srbiji izbacen olovni benzin, Srbi uredno sipaju bezolovni , ajde molim te kakva prepravka glave. wacko
A onda kazu ma vidis da se i napolju to isto tako vozi pa im nista ne fali neznajuci.
Cudni smo mi Srbi, uvek hocemo da izmislimo nesto sto je vec izmisljeno(uglavnom-cast izuzetcima)
-
A ko je pričao o benzincu?? biggrin
-
Samo poredjenja radi, kao sto kaze Balasevic "princip je isti sve su ostalo nijanse"
-
Ja se ne razumem u mehaniku,ali znam da su benzinac i dizel,nebo i zemlja :rolleyes:
-
Evo nekome mozda korisne informacije.
Ovo je odgovor hrvatskog novinara auto casopisa na pitanje citaoca da li da sipa ED(ili eurosuper) ili D2 u golfa 2 1.6 dizel:
Razlika je u čistoći, odnosno sadržaju sumpora, koje je kod Eurosupera 50 ppm-a, dakle miligrama po kilogramu, a D2 četiri, pet i više puta više. Za vaš je motor bolji D2 nego Eurosuper, a ako koristite Eurosuper, preporučujemo vam ulijevanje u spremnik pola litre ulja prije goriva. Time se osigurava dobro miješanje, a ulje je dobro da se osigura podmazivanje visokotlačne pumpe. Naime, ona se podmazuje samo gorivom. Razlog je u činjenici što je sumpor štetan, ali i koristan. Naime, potiče stvaranje čađe, a u doticaju s vlagom stvara kiseline (najopasnija je sumporasta). Kiseline nagrizaju vitalne dijelove unutrašnjosti, razblažuju motorno ulje te se pogoršava podmazivanje. Zbog toga su stari dizelaši imali interval izmjene ulja od 5000 km. Ali, dok se sumpor ne spoji s vlagom, djeluje poput maziva (zbog lamelaste strukture), a kad se spojiti s česticama karbida nastaju sulfidi, koji također djeluju kao kruto mazivo. Najpoznatije je MoS2, temelj za aditiv Liqui Moly (postoji cijela paleta proizvoda), koji je stvoren sredinom 30-ih u Njemačkoj, kako avionski motor ne bi brzo zaribao ako ostane bez ulja, usljed ostećenja kartera.
Dakle, moj savet je sipaj aditiv i driving big_boss
-
A ja da dodam, samo "neupuceni" u strukturu obicnog dizel motora i bosh pumpe sipace u takvu masinu euro dizel.
-
E stvarno preterujete,govorimo o situaciji kada je napolju -10° na primer,i auto vam je napolju,i tako reci smrzne vam nafta ,treba da se slepujet,da gurate,da vas dere majstor,e onda cete razmisliti sta da sipate.
-
Pa sta da ti kazem. Nemoj slepati i nemoj vuci, nemoj zvati ni majstora. Sipaj sta ti volja samo imaj na umu da ce taj derikoza doci malo kasnije ali ne on kod tebe vec ti kod njega. I da dodam da su mi cool oni sto tvrde kako je lozak kud i kamo bolji od dizela. lollol A ima i onih kako prednost daju ED sa podrskom kako su na zapadu davno izbacili D2. Samo ne kazu i cinjenicu da su odavno izbacili i te motore koji su sagorevali obican dizel. Da je moglo jedno sa drugim danas bi "dvojka" imala bar euro 4 nalepnicu. ;)
-
E stvarno preterujete,govorimo o situaciji kada je napolju -10° na primer,i auto vam je napolju,i tako reci smrzne vam nafta ,treba da se slepujet,da gurate,da vas dere majstor,e onda cete razmisliti sta da sipate.
Miki, mislim da ako sipas aditiv protiv smrzavanja neces imati problem sa nicim navedenim.Seti se samo sta su radili ljudi pre 15 godina zimi kada nije postojao ED.
Licno mislim da ne treba izmisljati toplu vodu sa necim sto dugo funkcionise na neki odredjen nacin bez problema B)
-
Ja sam vozio dizele pre 20 godina (G1 i A80, TAM 2001 i FAP 1314, 1620) nikad nista nisam sipao, mrzla mi je nafta u kamionu par puta, a na audiju samo jednom jer je filter vetj bio pri kraju . . .
Na oba auta sam imao fabricke grejace filtera !
Pre 20 godina nije bilo NIKAKVIH aditiva dostupnih za kupovinu, ali je postojao D1 (zimski dizel) ...
Takodje napominjem da nisu Nemci stvorili tao sto je navedeno, BTW liqui-moli je Americka firma i cisto sumnjam da su 30ih godina bili u ljubavi sa Nemcima. Rusi su provalili caku i danas se prodaje kao Univerzalni Modifikator...
I dalje tvrdim da su aditivi porez na budale . . .
Pozz
-
Slažem se sa komrad Pimbe-om!
-
Ako vam je problem samo zamrzavanje nafte, u stare dizel motore sipajte na 10l nafte 1l benzina, on je zapaljiv, i zimi ce vam auto paliti sa mnogo manje problema nego kad je čista nafta. Meni auto stoji napolju, i kad su bile ekstremno niske temperature uvek sam sipao tako, nije mi se desilo da mi pasat ne upali. Jednom sam poslušao savet pumpadžije koji mi je rekao šta će mi to, i ubedio me da sipam evrodizel, jer kao oni sipaju aditiv proziv smrzavanja, i sutradan mi nije hteo da upali auto.
Otad uvek primenjujem 10l nafte D2, 1l benzin i nema problem. Jedino baš kad je npr -20 i hladnije, primenjujem sledeći sistem prilikom prvog paljenja, napunim plastičnu flašu od 1l vrućom vodom, i polako sipam na filter za naftu, pa onda palim. Uvek uspeva.
Što bi reko Pimbe, ostalo sve je porez na budale, sve skoro te sitnice za auto, mogu se odraditi neuporedivo jeftinije sa stvarima iz kućne radinosti.
-
juce mi je drugu smrzla nafta na golfu 2 na putu za posao,u 7 sati izjutra ,morao je da filter prespoji da bi mogao upaliti ,
iskreno ja to nebih dozvolio da mi se desava boodala boodala boodala
-
Kod dvojke je filter totalno ne zaštićen,zato mrzne. A i nafta je puna vode,tako da...
-
A mozda mu je bio i lozak u rezervoaru. Ja sam imao slucaj da mi je (zaledila) nafta u traktoru pre 7 dana u selu na Goliji. Takva skrama se napravila u rezervoaru kao kajmak kad se mleko uzvari na sporetu. Dodao sam aditiv protiv mrznjenja i 10-ak litara E.D. Ocistio filtere i sito i upalio normalno posle toga.
-
Pa ja sam celu prošlu zimu vozio na lož ulje- benzin 10 prema 1 i nijednom mi nije zamrzlo, a uvek je napolju auto.
-
Ja sam u sluzbene kombije takodje sipao D2-BENZIN 10:1. Nikada nisam imao problem (Pezo Boxer, Fiat Ducato, Nisan Vannette...), a imao sam problem sa Iveco Daily i ED (na jakim mrazevima ledi nafta u tankim dovodnim crevima u toku voznje-kada pocne da gubi snagu stanes i pustis motor da radi na leru 15-ak minuta i on sam otopi), ali na Mercedesu Atego koji takodje trosi ED nikada niti jedan problem zimi u bilo kojim uslovima).
-
Da vam prenesem i svoje iskustvo i misljenje,autoprevoznik sam vec dvadesetak godina a dizel auto vozim od 2000-te.Prvih par godina mi je smrzavao kamion ali to bi najcesce bila voda i rezervoaru,cevima ili filteru.Kap vode,kad se nadje u dovodu goriva,na temperaturi ispod nule se pretvara u kuglicu koja zacepi isti i mozemo imati i deset aditiva,benzina i kojecega u gorivu a necemo ga upaliti dok ne odledimo kuglicu.
Za vodu se ne veze nista osim antifriza i zato svake godine u oktobru-novembru u kamionske rezervoare sipam 2-3dl koncetrata antifriza,stavim nove filtere i ne mislim o smrzavanju.Tako i u auto jedino sto u njega naspem do 1dl koncentrata.Antifriz se u rezervoaru krece po dnu,u vrlo tankom sloju,kupi svu vodu i veze za sebe a vi vise nemate problem sa zimom.
I nebitno da li je bos pumpa,TDI ili PD do sad nikad nisam imao kvar.Pri promeni filtera goriva na autu naidjem i na antifriz,ali na dnu,gde se inace talozi voda.I naravno eurodizel.
-
ja vec trecu trecu zimu koristim castrolov aditiv TDA i nikad nisam imao problem sa smrzavanjem goriva.inace sipam D2 i loz ulje aditiv ide 10ml na 10l,strogo precizno,inace nema efekta.inace imao sam prosle godine slucaj da je covek sipao u golfa 2 ED i auto nije hteo da upali.kad smo ispraznili rezervoar i nasuli D2 upalio iz prve.a znam ljude koji u mk2 sipaju ED i kazu da nemaju problema,ne znam da li to zavisi od pohabanosti bos pumpe ili ne znamcega,ali neki bez problema prihvataju ED a naki ne.
-
...pod jedan.za vozila koja imaju mehaničke dizne mogu slobodno koristiti D2 ili ložak(isto gorivo razlika u boji),uz upotrebu aditiva protiv smrzavanja,bitno je da se doda u gorivo koje nije smrznutojer ono samo sprečava smrzavanje,na već smrznuto gorivo nema uticaj....kratkotrajna upotreba ED(eurodizela)kad su temp oko -10,-15C nije štetna ali treba ju izbegavati na duži rok,naravno u vozilima starije konstrukcije
znači,ovako nekako
D2 bez aditiva do -3,-4 C nema problema,ispod toga aditiv
lož ulju obavezno dodati aditiv kad je temp ispod nule
ko god može da vozi na D2 nek to čini,bošistu u životu neće videti
jedino NIS ima pravi,masni D2 i lož ulje jer je jedan od malobrojnih koji ga uopšte proizvodi,drugi valjaju ED sumljivog kvaliteta pod D2 i ložak
još jedan razlog za D2 je nešto manja potrošnja goriva(mada minimalno)...
modriča ima jeftino malo pakovanje aditiva dovoljno za 50 lit goriva,često sam ga viđao na pumpama,a lično sam koristio godinama liqui molly diesel fliess fit(tako nekako se zove),al nešto ga ne viđam
uglavnom,gledajte dugoročnu vremensku prognozu i sipajte aditiv ili ED da vas minus ne iznenadi....
(http://s5.postimage.org/cw4smhwtf/modrica_aditiv.jpg) (http://postimage.org/image/cw4smhwtf/)
-
tako je profesore! i ja pratim dugorocnu na studiu B ;)
-
meni je ovo uvek dostupno na jedan klik...http://www.weather.com/services/winapp.html (http://www.weather.com/services/winapp.html)
-
aj relativno glupo pitanje... sta kaze cika svabo u uputstvu? cenim da ne pise sigurno "kad dodje zima vas golf 2 dizel ostavite u garazu i predjite na bubu benzinac, danke"
-
Nisam pisao odavno na forumu, uglavnom zbog hroničnog nedostatka vremena.
Za sada u rezervoar sipam D2 sa aditivom K2 ( 100 ml na 30 l goriva ) i za sada je OK mada je ovo za sada bar topla zima.
Razmišljam o ložaku, ali nisam siguran da je to baš isto gorivo kao D2. Jebeš uštedu ako nešto crkne.
Ako ipak jeste isto gorivo da li je najbolji na NIS-ovim pumpama?
Molim oni koji ga sipaju sa antismrz aditivom da napišu koju reč.
Hvala unapred.
-
ja sam protiv aditiva , tj nikad ih nijesam sipao.Zbog toga sam sada morao da radim remont bosh pumpe..U CG su ukinuli D2 pa se samo sipa eko koji je dosta suv i sve zivo razjeda....Sad nzm sta da sipam ali cu nesto morati ?
-
Upravo sam cekao ovaj odgovor. Zalosno je sto se tako desilo brate, ali je dokaz za 2 ili 3 godine koliko bese da si sipao samo evrodizel, je pumpa stradala. Mora se dodavati ulje u ED radi podmazivanja, a zimi u D2 aditiv ili mesati 50/50 sa ED. Nikako u obican dizel stalno sipati ED jer on svoje odrazi na pumpi posle. Sto se i dokazalo kod tebe konkrekno, jbg.
-
nesto moram sad ..imam garanciju ali cu da gledam da sto duze radi sve kako treba.....Sta mislite o sipanju 1l benzina na 25 ekodizela ?
-
NIKAKO !!!! On ce ga jos vise napraviti posnim !!! Moras ulje dodati da bi bio masniji.
-
na koje ulje mislis ?
-
Pa motorno brate da bude masnija nafta, jer je ED mnogo posniji od D2.
-
i koliko da sipam , na koju kolicinu i na koliko vremena ?
-
Pa na zalost bi trebalo stalno da obogacujes ED zbog toga sto nije predvidjen za tvoju pumpu. A za kolicinu cu ti javiti jer moram da proverim podatak.
-
Moj kum koji se inače bavi autoprevozništvom savetuje za sve koji voze na ED da sipaju u ED dvotaktol i to samo 1%.
Znači na 100 litara 1 litar dvotaktola.
Kaže da ništa ne smeta ni starim dizelašima koa što je moj da isto se radi.
Jebi ga, ceo život vozi, valjda zna.
Pozdrav svima, ali niko ništa ne reče za lož ulje što sam pitao nešto ranije.
-
ja sam protiv aditiva , tj nikad ih nijesam sipao.Zbog toga sam sada morao da radim remont bosh pumpe..U CG su ukinuli D2 pa se samo sipa eko koji je dosta suv i sve zivo razjeda....Sad nzm sta da sipam ali cu nesto morati ?
Jesi siguran da je do ED?da nije do kilometraže i godina
-
pa normalno da je i do toga..to su auta po 15-20 god stara, ali ED malo ubrza taj proces
-
Drug,ja mislim da je pre od toga nego od ED ;)
-
Nikako ne valja sipati motorno ulje u ED jer to nije ulje za sagorevanje i vrlo se tesko meša sa gorivom.Ako vec misliš da ti je kvar nastao zbog Ed-a onda mozes sipati dvotaktol(imaš ovaj novi crveni sintetički)ali u vrlo malom procentu 1%,mada se ni to ne preporucuje pogotovo zimi kada ce se ulje nataložiti na dnu rezervoara jer se zbog hladnoce odvaja od goriva pa ces otezano paliti auto.
Licno mislim da u Ed nije potrebno ništa dodavati jer sadasni Ed vec ima dovoljno aditiva u sebi,a ovo bi ti mogao potvrditi i moj drugar koji u svog Golfa 1 1,6d vec 5 godina neprestano sipa Ed i još uvek nije imao nikakvih problema sa pumpom,a prešao je ...ni sam ne zna koliko km.
Inace...i u Srbiji se provlaci informacija da ce se do kraja 2012 prestati sa proizvodnjom i prodajom d2.
-
sipao sam leti loz ulje,sipam ga i zimi,pre 2 dana sam sipao u flasu 2l lozike i ostavio napolju da vidim hoce li da se stegne bar malo...nista se ne desava,ujutro u 5 ustao,nema promene,sem sto se malo odvojilo na dnu flase,oko 1 cm..probacu opet ako bude vecih mrazeva..nisam hteo u zamrzivac da stavljam zbog hrane..
-
Ja ne vidim da mi je smrzlo lož ulje a stoji mi auto napolju i za sad ga palim bez problema..... videću kako će biti kad bude još hladnije....
-
ne moze ni da smrzne ja mislim..nego je problem sto je promer creva mali pa dok stoji moze da se zgusne malo pa da protok bude losiji..ali manje ima onog taloga u loz ulju nego u nafti..
-
ja sam kod mene sipao samo ed i dok sam sipao njega radio je kao sat palio bez sauha zimi ko mina jedva da je i dimio stvarno super. e sad predhodni vlasik je smao ed sipao i ja tako da jedno 4 god se samo na to vozilo i onda je zviznula pumpa tj. prvo su se culi druk ventili pa sam odneo kod bosiste i navodno je i glavni rotor otisao, e sad dali je do ed ili do godista pumpe ne znam sad sipam samo d2 i lozak ali zato sad dimi kao blesav i bez sauha oce da se ugasi kad ga palim i stuca.
-
Ja sam predlozio u letnjem periodu da dodaje ulje a ne zimi. I nece me ubediti niko da nije ED posniji od D2 nikada i ni za sta!!!! To mogu samo da budu price za malu decu, a vi samo sipajte i dalje cist ED u obocnog dizela, pa se posle pitajte sta je uzrok kvara pumpe. mahac
-
U kom smislu posniji...osim pod prstima što je složićete se prilično subjektivna procena..ja koliko znam ima dosta manje sumpora što je povoljnije za motor i sisteme ubrizgavanja..a možda i ne znam :huh:
-
U pravom i bukvalnom smislu je manje mastan i pumpa nema dovoljno mazanje. Uzmi neku tkaninu i pokvasi jedan kraj sa D2 a drugi sa ED. Operi i videces razliku. Nakvasi ruke ED i ocisti vlaznom marimicom. 2 kom i kao da nisi ni isprljao ruke, dok od D2 neces oprati 3 dana!!!
-
ma posnija je milion posto,tu diskusije nema..i naravno da ce da osteti pumpu ako se vozi npr 3 god samo na ED..a to sto manje dimi to me bas briga,ne dimi meni unutra :D
-
Ja o tome i pricam uporno, ali me vidimo ne razumeju....ili nece da razumeju razliku izmedju ED i D2.
-
Imam pravo na drugačije mišljenje..niste me ubedili beer
-
ajde sad fino sta da se sipa zimi sa ED i koja mjera (cekam tebe bobane da javis )
-
Najbolja solucija je 50% ED 50% D2 za zimu.
-
a za D2 moram ici do prijepolja...prije neki dan sam isao i mislio da uspem kad ono istakanje lollol ..pa nista, mjesecno odem i uspem pola-pola
-
Dabome a leti sipas stalno D2 u tvoj motor. mahac
-
a ja bi sipao nego u CG je ukinut lollol
-
Pa odes u Brodarevo i sipas do cepa i vozi misko. Imas 27-8 km od tebe do tamo.
-
ja sam samo rekao sta sam ja radio i sta mi se desilo da je posnije pod ruku jeste ed od d2 i najverovatnije da je pumpa i zbog starosti a i zbog ed riknula. tj. nije skroz riknula nego sam ja nosio kod bosiste da mi pogleda jer je gorivo cureno pa poluzi sauha i onda se sve to ustanovilo. od tad samo sipam d2 i sad lozak kako je krenuo novcanik da pruza. Elem i dalje mi se vise svidja ed od d2 i od lozaka. i sa ed sam menjao filter goriva na 10000 i uvek je bio cist nisam ni morao da ga menjam a na d2 mi se skroz zapusio na predjenih 5000 i auto bukvalno nije mogao ni u leru preko 2000 obrtaja da radi koliko se zapusio.
p.s. a planiram da zimi vozim pola 3d pola lozak ili d2.
-
Ja sam jos uvek protiv... Mada se ovde vidi za sta su ti aditivi dobri... Ili nisu :-)
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/299446/Aditiv-za-gorivo-koriscen-u-izradi-silikona-za-grudi (http://www.blic.rs/Vesti/Svet/299446/Aditiv-za-gorivo-koriscen-u-izradi-silikona-za-grudi)
-
Sipao sam skoro Wynns engine stop leak.
Navodno omeksava stare dihtunge, koji su dotrajali i zapekli od dugotrajnosti.
-
Ja u golf 3 tdi 95 god.sipam ED i do sad sam presao 22000 km i za sad nemam nikakvih problema.Dok sam u golfa keca 1.6 d jednom sipao u naftu neki aditiv (cale kupio famov aditiv) pa je riknula jedna dizna od njega ,i od tad zimi u naftu sipam benzin i cepaj za sad je sve ok.
-
taman kad sam mislio da cu konacno ove godine da se navozam golfa dosla je ova dosadna zima.
poslusao sam sve savete iskusnih forumasa.
filter za gorivo uvek promenim pred zimu. prosle godine zamenio sam grejace (iskra kom.4), sipao u rezervoar pola D2 pola ED, vozio sam auto svaki dan do posla i nazad cak i vikendom, aditive nisam sipao jer sam prosle god. sipao neki los i nije mi uopste pomogao a i sad je verovatno kasno za neki dobar aditiv jer sam napunio skoro pun rezervoar.
akumulator blackhorse 66ah je poceo tesko da vergla jer je proslo naravno 1 mesec od isteka garancije i ovih dana cu kupiti nov samo nisam siguran da ce mi to resiti problem, auto se netrese kad upali i nedimi mnogo i zadnji put posle teskog paljenja presao sam normalno oko 200m i onda je poceo da trokira i da neprima gas sto mi se dosad nije nikad desilo, dali je moguce da je toliko losa nafta na nasim pumpama da nemoze da izdrzi bar do -15 da nezaledi.
sad kad stavim nov akumulator neznam sta radim, verovatno ce lako upaliti ali ako opet stane posle par stotina metara neznam sta da radim, ko ce da ceka kraj februara da otopli...
pozzz i hvala unapred na savetima
-
Miklo,ako ti je smrzla nafta,pre nego sto uzmes nov akumulator ,probaj prvo da zamenis filter za naftu,pa ces dalje videti,mada ako se nerazumes bolje oteraj kod majstora.Ja sam imao slican problem na mom kecu 1.6 d,i mislio sam da je smrzla nafta,stavio sam nov akumulator ,promenio filter za naftu i opet je bila ista stvar,vozim se par metara pa se ugasi,da bi se na kraju kad sam otisao kod majstora ispostavilo da je u pitanju bio ulozak dizne koji je pravio problem.
-
Evrodizel je dizel gorivo koje je mnogo čistije od D2 i sadrži manje parafina i sumpora. Međutim netačni su navodi o "masnoći " i štetno je dodavanje bilo kakvog ulja u evrodizel, jer tek to može da izazove oštećenje sistema za ubrizgavanje. Evrodizel gorivo je mnogo većeg kvaliteta i povećava trajnost dizel motora, a nikako im ne šteti. Evrodizel gorivo ima sve potrebne sastojke za podmazivanje sistema za ubrizgavanje "Boš pumpe". Zbog zastarjele tehnologije naše rafinerije ne mogu da proizvedu kvalitetno dizel gorivo, pa se evrodizel na ozbiljnijim pumpama uglavnom uvozi.
I lož ulja ima više vrsta, ono koje proizvodi NIS je obojeni D2 i ono koje se uvozi, koje je obojeni evrodizel.
Da bi se sprečilo smrzavanje dizel goriva (odnosno izdvajanje i zgušnjavanje parafina) osim aditiva možete dodati i benzin od 10 do 30 %
D2 počinje da smrzava oko 0 do -4 C, dok evrodizel oko -15 do -18 C
Zakonska obaveza rafinerije i benzinskih pumpi je da gorivo tretiraju aditivima kako ne bi smrzavalo, ali oni to ne čine.
-
Pa ne praktikujemo mi to cele godine, samo kad je temperatura u minusu....
-
lepo receno... jedino se ne slazem sa dodavanjem benzina u naftu, to nije dobro i ne treba praktikovati.. pozzzzz
A zašto ne treba dodavati benzin u D2?
-
...probao sam dosta toga,ali umesto bacanja para drugog efekta nije bilo....jedini aditiv koji je delovao je onaj jeftini aluminijum prah kad je kod matorog njegova audi 1.6 gubio vodu-posle toga lepo crevo popunjeno,posuda sa vodom puna,inače uvek bila za dosipanje...
zimi eurodizel s mola,svi moji poznanici koji su ono jutro kad je bilo -28 upalili kola većinom su bili oni koji su sipali eurodizel na molu...
-
Eh, nađoh pravu temu da pitam.
Pročitao sam da se aditiv sipa prije točenja goriva kada ga ima 1/4 rezervoara radi boljeg miješanja. Da li je to ispravno?
-
ja sam u kamiojn sipao K2 aditiv i D2 i u Moskvi na -32 kamion je palio i isao normalno i sad sam u Poljskoj isti aditiv sipao i nisam imao problema sa kamionom,isti aditiv sipam i u Venta i D2 auto mi stoji napolju i imao sam problem da otvorim vrata boodala ali kad sam ih otvorio upalio sam bez problema,naravno pre zime uvek zamenim filter goriva clap.Grejaci su isto novi kao i akumulator i za sada nisam imao problema nadam se da ce tako i ostati big_boss
-
Preporucujete li aditive za ove malo novije dizele, sa diznama. Mislim na aditive koji prociscavaju dizne i sistem ubrizgavanja ? :)
-
Refresh, niko mi nije odg na pitanje ?
-
Imam Četvorku SDI model 2002. Sipam isključivo euro-dizel. Trebam li možda koji aditiv dodati? B)
-
Pa sta ti ja znam.... Pre neki dan nam je od OMW-a stigao dopis da je njihov ed do -10 bezbedan, a Maxmotion ED do -26...
Ja sam ranijih zima sipao Castrol-ov aditiv za svaki slucaj... i uvek sam gledao da imam preko pola rezervoara....
-
Hvala na odgovoru. Ma Nestro izbacio neki novi aditiv za bolju mazivost, pa zato pitam. ;)
-
Jel probao neko onaj aditiv RESURS, kakav ima da se kupi na NIS-ovim pumpama. Kazu da resava stvar neko vreme. A sa obzirom da mu cena i nije bas mala. Da li on stvarno tako dobro resava stvar koliko mu je i cena dobra ili je isti kao svaki drugi?
Bogu hvala, ne treba mi. Motor u kolima mi je kao pracka. Nego pitam cisto da ne budem u neznaju.
-
Mislim da je Stoske sipao ali nisam 100% siguran. Ja sam donosio nekima iz Moskve FENOM i niko se nije pozalio da mu losije nesto od toga radi motor. Mislim na aditiv u ulje koji se dodaje a ne u naftu. Znam da je micko uzeo, sweksoman i sad vise i ne pamtim jbg....
-
i Ja sam sipao FENOM Bobane thumbup
-
uzeo sam i ja Bobane jednu bočicu i još je nisam probao ali neka je nek stoji zatrebaće sigurno lollol
-
Onaj ko misli da Euro Dizel ne steti Bosch pumpi vara se,euro dizel nagriza gumice u bosch pumpi i pumpa procuri i mora se nositi na remont,a aditiv se moze sipati u rezervar zajedno s gorivom da smanji tu zestinu da malo omeksa euro dizel da ne jede gumice,Euro Dizel je namenjen za PD(Pumpa Dizna sistem) jer tamo nema nikakvih gumica ni nista i to je to,a obicna nafta je bila za bosch pumpe,ali steta sto je vise nema skoro nigde u Srbiji na pumpama
-
kako nema gumica na pd motorima? a golf mk4 sa bosch pumpom, mislis da bi i oni trebali da sipaju D2?
-
@Bobo jel si siguran da ne postoji nijedna gumica na dizni?
(http://cdn1.bigcommerce.com/server3600/f4487/products/123/images/1870/DSC_8526__13979.1351673321.800.600.jpg)
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/new-bosch-injector-seal-kit-for-vw-1-9-2-0-8v-tdi-pd-engines.html (http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/new-bosch-injector-seal-kit-for-vw-1-9-2-0-8v-tdi-pd-engines.html)
(http://i.ebayimg.com/t/VW-GOLF-MK4-SEAT-SKODA-AUDI-1-9-TDI-PD-FUEL-INJECTOR-038-130-073-AL-ARL-150BHP-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/jyMAAOxy69JTBgTw/$_12.JPG)
-
Ma jok mažu silikonom dizne ;)
-
zrno, ne moze silikon nagriza ga ED. bleh
-
Sarkazam Dejo ;)
:26
-
znam. zato sam i stavio ovaj smajli bleh
-
Ne ne nisam rekao da PD nema ni jednu gumicu,nego u PD mora samo ED i nista vise,naspes par puta obicnu naftu ili lozu i gotov je.
PD je pravljen da izdrzi ED,ali Bosch pumpa nije i gotovo.Pa naravno da se u tog golfa 4 sto ima Bosch pumpu moze sipati i D2 i Loza.
Kod mog caleta na autu je procurila Bosch pumpa od ED,pa i kod mene na golfu isto,i jos na mnogo auta koji su dosli da se zale da im negde curi gorivo na pumpi,a remont pumpe i nije bas toliko jeftin jer se menjaju sve gumice i radi se reglaza pumpe ja mislim.
Ako neko misli da nisam u pravu za nesta od toga neka pise slobodno ;)
-
Izvinjavam se onima koji misle da pametujem i tako to,ne nije mi cilj to vec govorim iz iskustva,uvek cu da kazem ono sto sam siguran u to i sto jeste tako,ono sto ne znam i sto nije tako necu nikad pricati ;) pozz svima
-
Vec godinu dana ja na mom golfu koji je 91 godiste sipam eurodizel, cale u pasata b5 sipa eurodizel,koji je 1998.. Nikad problema..bez aditiva..
-
Ne ne nisam rekao da PD nema ni jednu gumicu,nego u PD mora samo ED i nista vise,naspes par puta obicnu naftu ili lozu i gotov je.
PD je pravljen da izdrzi ED,ali Bosch pumpa nije i gotovo.Pa naravno da se u tog golfa 4 sto ima Bosch pumpu moze sipati i D2 i Loza.
Kod mog caleta na autu je procurila Bosch pumpa od ED,pa i kod mene na golfu isto,i jos na mnogo auta koji su dosli da se zale da im negde curi gorivo na pumpi,a remont pumpe i nije bas toliko jeftin jer se menjaju sve gumice i radi se reglaza pumpe ja mislim.
Ako neko misli da nisam u pravu za nesta od toga neka pise slobodno ;)
drug, nije to bas tako. ne moras da radis remont pumpe. mozes samo zamenu gumica, to kod bosiste u somboru za mk2 1.6d kosta 1500 din.. druga stvar, ne procuri to samo zbog ED, nego zato sto su te gumice i ovako dotrajale a ED jos samo pomogao.. predihtuj pumpu i slobodno sipaj ED i videces da dugo nece procurit. a sto se tice mk4 sa bosch pumpom, ljudi godinama sipaju ED u njih pa ne procure.
-
Jel probao neko onaj aditiv RESURS, kakav ima da se kupi na NIS-ovim pumpama. Kazu da resava stvar neko vreme. A sa obzirom da mu cena i nije bas mala. Da li on stvarno tako dobro resava stvar koliko mu je i cena dobra ili je isti kao svaki drugi?
Bogu hvala, ne treba mi. Motor u kolima mi je kao pracka. Nego pitam cisto da ne budem u neznaju.
Kada sam kupio moj prethodni gti 8v ady motor, odmah sam zamenio filtere i sipao tada najskuplje sinteticko Castrol Formula ulje.. posle 1500km igla mi je jedva kacila ulje u karteru.. Odmah sam posumnjao u motor iako sam iz iskustva ostalih koji imaju isti motor cuo da su im generalno boljka gumice ventila.. Nekim aditivom sam procistio motor i ispustio ulje.. Sipao sam ponovo Castrol ali GTX Magnetec (koje i dan danas koristim, ali ga narucujem iz Svabije), i Resurs regenerator aditiv.. Bio sam odusevljen... Auto je mirnije radio, kompresija je bila bolja i samim tim je i bolje isao a potrosnja ulja se svela na normalu sa obzirom na gumice ventila koje su i kod mene bile pri kraju... Znam da je aditiv u sebi imao nekakve namagnetisane ili sta vec opiljke koji su ostajali na mestima na kojima je motor (klipovi ili ne znam sta) imao sitne riseve ili ostecenja.
Proverena Ruska stvar, dugo je na trzistu i nije toliko skup 3000-4000din sa obzirom na ucinak.. Vidjao sam ga na njihovim Luk oil pumpama...
-
Ne ne nisam rekao da PD nema ni jednu gumicu,nego u PD mora samo ED i nista vise,naspes par puta obicnu naftu ili lozu i gotov je.
PD je pravljen da izdrzi ED,ali Bosch pumpa nije i gotovo.Pa naravno da se u tog golfa 4 sto ima Bosch pumpu moze sipati i D2 i Loza.
Kod mog caleta na autu je procurila Bosch pumpa od ED,pa i kod mene na golfu isto,i jos na mnogo auta koji su dosli da se zale da im negde curi gorivo na pumpi,a remont pumpe i nije bas toliko jeftin jer se menjaju sve gumice i radi se reglaza pumpe ja mislim.
Ako neko misli da nisam u pravu za nesta od toga neka pise slobodno ;)
drug, nije to bas tako. ne moras da radis remont pumpe. mozes samo zamenu gumica, to kod bosiste u somboru za mk2 1.6d kosta 1500 din.. druga stvar, ne procuri to samo zbog ED, nego zato sto su te gumice i ovako dotrajale a ED jos samo pomogao.. predihtuj pumpu i slobodno sipaj ED i videces da dugo nece procurit. a sto se tice mk4 sa bosch pumpom, ljudi godinama sipaju ED u njih pa ne procure.
Dobro ne kazem za golfa 4 s bosch pumpom nista,za to ne znam,verovatno su kvalitetnije gumice i tako to pa duze traje.Kod mene se desilo na golfu 2,trojci,audi 80,B4 i tako jos njih par za koje znam sigurno da je zbog toga bilo.mozda tamo kod tebe jeste tako,cale moj nosi u Sremsku Mitrovicu kod Boshiste i on menja gumice i radi reglazu pumpe i to izadje oko 50e,al ju zato uradi bude kao zvono
-
Mom SDI-u procurila pumpa 2010-e na nekih 150k dok je još bio u Njemačkoj. Čitao u servisnoj dokumentaciji.
-
Ja cu da pohvalim americki aditiv ARBO, sliku nemam, ali pakovanje je u metalnoj konzervi i nacrtan je klip na pakovanju, lako se prepoznaje. Kosta 300 dinara u prodavnici auto-delova, ali za taj novac vise nego dobro radi posao.
Naime, sipao sam ga u stari audi 80, 1985 godiste, motor 1.6 obican dizel, koji nije u totalno losem stanju, ali daleko od toga da je za pohvale sto se tice stanja. Dobro on ide, sa obzirom da ima 54 ks. Ali, to sto dobro ide se ne podudara sa tim da je motor dobar. Bar ne za moj pojam.
Posle jedne konzerve ARBO aditiva, motor lakse pali, tj. manje vergla da bi upalio, mirnije radi i malo bolje vuce. Mada na boci pise: ,,Kod veoma istrosenih motora sipati dve konzerve,, , ja sam sipao samo jednu. I promena se oseca.
U taj audi se takodje, evo ima preko dve godine, sipa ED, posto na pumpi nema D2. I nema nikakavih problema.
-
izvinjavam se, da li bi neko rekao nesto o aditivu za ciscenje dizni za benzince, ja sipam povremeno wynns u 1,8T i kada ga naspem na pun rezervoar osetno bolje ide i manja je potrosnja, no nebitno, zanima me da li steti diznama ili necemu drugom?
-
mislim da odgovara diznama jer sam na prethodnom autu imao problema sa diznama bile se zaprljale nasuo aditiv i od tada druga prica,tako da sam na svakih 3-4hilj sipao aditiv i vozio bez problema