VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: ZBaba Novembar 18, 2011, 01:05:21 pre podne

Naslov: Hladan start
Poruka od: ZBaba Novembar 18, 2011, 01:05:21 pre podne
Posto sam tek uzeo POLA 1.4 TDI 2001 ne znam mnogo o njemu tako da izvinjavam se ako je nekom pitanje glupo.
"Problem" je sledeci: Nakon noci gde je bilo -7,-8 stepeni, ujutru sam seo u kola i upalio ih bez ikakvih problema, odmah sam krenuo nakon paljenja. Posle predjenih 100 m naisao na malo vecu uzbrdicu i jedva sam se popeo uz nju, gas nije hteo da prima iznad 2000 obrtaja, gusio se. Kad sam se popeo nakon toga je normalno radio.  Sad moje pitanje je dal da se hvatam za glavu i da razmisljam da sam uzeo kola koja imaju neki ozbiljan kvar ili jednostavno sam trebao da sacekam minut,dva da se kola ugreju i tek onda da krenem da ih mucim, dal turbina treba da se zagreje? :)
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Stoske Novembar 18, 2011, 03:02:12 pre podne
uzmi lepo zagrej kola malo , pa ponovo na tu uzbrdicu  biggrin  i javi rezultate
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Ivke Novembar 18, 2011, 08:38:34 pre podne
dizelu treba barem 3minuta da radi u mestu na toj temperaturi da bi postigao koliko-toliko njegovu radnu temperaturu motora da bi isao kako treba. Ja mog drzim barem po 2 min iako je benzinac, sto je sigurno-sigurno
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Koki GT Novembar 18, 2011, 12:27:32 posle podne
Posto je bilo -7, -8 moze da te jebe parafin u nafti zasto nafta kod nas je gjubre, sipaj aditiv i vidi.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Aca Zemun Novembar 18, 2011, 12:47:13 posle podne
Koki ti je odgovorio na pitanje, poprilicno je to niska temperatura za nas dizel gde se parafin vec kristalise na -5, i to se desilo upravo u tvom filteru nafte, zato ili sipaj neki aditivcic ili sacekas 3-4 minuta da vruc dizel iz povratnog creva(motora) koji prolazi ponovo kroz filter i natrag urezervoar ugreje hladan u filteru koji ide ka pumpi...
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: 2busy Novembar 18, 2011, 03:07:47 posle podne
I ja sam prošle zime imao problem sličnog tipa.To je zato što sam točio D2 uz aditiv.Od kako mu sipam ložak,radi kao TDI. biggrin
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: dag81 Novembar 18, 2011, 04:34:08 posle podne
Mislim da je kod tebe u pitanju 1.4TDI motor i uzbrdica, jer je mrtav ispod 2000rpm. Si probao u prvoj, drugoj brzini da li ce da povuce. Znaci da obrtaji budu iznad 2000-2200rpm.
Mozda deluje glupo, ali da napomenem.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: ZBaba Novembar 18, 2011, 11:10:14 posle podne
Da motor je poprilicno trom ispod 2000 obrtaja, inace ovako ide bez problema kad se "nagazi", samo sto to ovom prilikom nije islo, kao sto sam napisao, gusio se. Morao sam da stanem i da ubacim u prvu i njome vozio dok se nisam izvuko uzbrdo. Sto se tice aditiva o tome nisam razmisljao, raspitacu se koji bi mogao da sipam pa cu da probam. U svakom slucaju nije mi tesko da sacekam minut, dva. Pomislio sam da nije neki ozbiljniji problem jer sa golfom 3 1.9 td i citroenom 2.0 hdi, koji su u porodici, nije bilo tih situacija.
Hvala.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: GT267 Novembar 19, 2011, 12:37:38 pre podne
dizelu treba barem 3minuta da radi u mestu na toj temperaturi da bi postigao koliko-toliko njegovu radnu temperaturu motora da bi isao kako treba. Ja mog drzim barem po 2 min iako je benzinac, sto je sigurno-sigurno

Ivke, mi, sa benzincima nema potrebe da zagrijevamo motor u mjestu, da upalis svijetla i presaltas u prvu je sasvim dovoljno vremena. . . Jedino je vazno ne ici u visoke obrtaje dok se motor ne ugrije. . . Zagrijevanje u mjestu je zabluda. . .
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: BorkoUE Novembar 19, 2011, 12:55:38 pre podne
...Ako mogu i ja da dam jedan savet:na ovim temperatura obavezno ostavim auto par minuta da radi pre polaska.A i pored toga,ja sam sipao jedan aditiv za koji sam dobio preporuku,u pitanju je "K2" (mislim da je tako naziv),bocica od 50 ml je oko 80 din a ide na 30-40 litara nafte (loz ulja) i sprecava naftu da izdvoji parafin do nekih -30C. Inace mi ga je preporucio jedan prijatelj koji zivi u Norveskoj,on ga koristi iako im je bolja nafta od nase,mislim da je poljska proizvodnja aditiva...
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 19, 2011, 08:54:05 pre podne
a zasto jednostavno ne sipas euro dizel
da izbegnes aditive
a tvoj polo je tdi pa u njega i treba da ide euro
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: svrle Novembar 19, 2011, 01:23:46 posle podne
Auto treba da se vozi cim se upali da bi se u toku voznje ravnomerrno zagrevali svi delovi, stajanjem u leru se ne dobija nista.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Kosta Novembar 19, 2011, 01:35:48 posle podne
Pre zime svakako treba promeniti filter goriva  kod dizela, ako nije menjan u prethodna 2-3 meseca.
Moze da se desi da je prljav +parafin i eto gubitka snage.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: ZBaba Novembar 19, 2011, 03:39:01 posle podne
Pa i sipam euro dizel, valjda u njega ne treba nista da se stavlja dodatno? Vozio sam ga na rezervi neko vreme (ne znam ni ja sam zasto) mozda je povuko neki mulj kad je krenuo uzbrdo, znam da to ne treba da se radi ali... A sto se tice zagrevanja u mesto, koliko sam ja skapirao, time jednostavno produzavas vek motoru.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: tuki789 Novembar 19, 2011, 03:56:58 posle podne
Samo ti ostavi auto ujutru u leru da radi par minuta, da mu se ulje malo zagreje i razbije, jer se na hladnom ulje stegne i u motoru nemas kvalitetno i ravnomeno podmazivanje. Nikako nemoj da poslusas pametnjakovice koji pre startovanja motora vec ubace u prvu i cim zaverglajuju odmah pustaju kvacilo i krecu, i tvrde da automobil ne treba da se zagreje. Ja ti odgovorno tvrdim da je strogo preporucljivo zagrejati automobil prilikom prvog jutarnjeg startovanja nebitno bio on dizel ili benzinac, i nebitno da li je zimski ili letnji period. Nakon kretanja sa kolima motor ne treba forsirati dok ne postigne radnu temperaturu, tj. voziti ga u nizim obratjima.
To sto se tebi manifestovalo na polu, na uzbrdici, nije normalna stvar. Naime, ma koliko da je bio hladan motor, trebao je da ti izvuce taj uspon bez problema. Da li ti je prljav filter ili ti je kompresija mala pa auto nema snage to neznam, ali sigurno nesto nije u redu, pogotovo sto je TDI motor.

Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Djolej89 Novembar 19, 2011, 04:10:41 posle podne
ne razumem koji ce ti moj aditiv za euro dizel...ja radim na pumpi i nikad nisam video da neko sipa i trazi  bicedobro
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: ZBaba Novembar 19, 2011, 05:06:31 posle podne
I meni nije bilo jasno za ove aditive u euro dizelu, al ajde rekoh da pitam. Sto se tice kompresije ne verujem da je to u pitanju (nadam se), motor odlicno vuce i ne pusi nigde. Ovo je bila samo jedna situacija posle jaceg jutarnjeg mraza, inace ovako bez problema prolazim tu uzbrdicu. Mozda je filter za gorivo, ali auto ide kako treba.
Jel moguce da je povuko neki mulj iz rezervoara na toj uzbrdici, jer kao sto sam napisao vozio sam ga na rezervi neko vreme ?
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 20, 2011, 10:29:45 posle podne
ti u rezervoaru nemas odvojenu pregradu za rezevu gorivo ti uvek vuce sa dna
probaj filter da zamenis a o aditivima nemoj ni da razmisljas
a sto se tice grejanja ujutro to ti je obavezno
mani one fore upalis i krenes
meni auto stoji u garazi kada je napolju mraz i sneg samo iz razloga
da ne bih strugao stakla i cistio mratlicom
i opet ga pustim da radi u garazi na +20 1-2 minzbog ulja
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: GT267 Novembar 20, 2011, 10:44:15 posle podne
Samo ti ostavi auto ujutru u leru da radi par minuta, da mu se ulje malo zagreje i razbije, jer se na hladnom ulje stegne i u motoru nemas kvalitetno i ravnomeno podmazivanje. Nikako nemoj da poslusas pametnjakovice koji pre startovanja motora vec ubace u prvu i cim zaverglajuju odmah pustaju kvacilo i krecu, i tvrde da automobil ne treba da se zagreje. Ja ti odgovorno tvrdim da je strogo preporucljivo zagrejati automobil prilikom prvog jutarnjeg startovanja nebitno bio on dizel ili benzinac, i nebitno da li je zimski ili letnji period. Nakon kretanja sa kolima motor ne treba forsirati dok ne postigne radnu temperaturu, tj. voziti ga u nizim obratjima.
To sto se tebi manifestovalo na polu, na uzbrdici, nije normalna stvar. Naime, ma koliko da je bio hladan motor, trebao je da ti izvuce taj uspon bez problema. Da li ti je prljav filter ili ti je kompresija mala pa auto nema snage to neznam, ali sigurno nesto nije u redu, pogotovo sto je TDI motor.



Ajde onda nama pametnjakovicima odjasni dali se ulje zagrijava i ''razbija'' kad je auto u pokretu, ili se ono samo zagrijava dok stoji. . .? Motor se okrece i radi bio auto u mjestu ili pokretu. . . . Samo je vazno ne forsirati auto ni u mjestu ni u  pokretu dok se ne ugrije. . . Pricam o benzincima, . . .

I jos nesto da ti objasnim, dok motor radi u leru, primjetili ste da se mnogo sporije zagrije neko dok je u pokretu, e znaci, sto je duzi period rada nezagrijanog motora to je gore po njega. . . , i bolje je sto prije ga dovesti na radnu temp. . .

  Hladan start i sam termin nije vezan samo za zimu, on postoji i ljeti, a to je svaki start motora na temp nizoj od one koja je radna za motor. . .
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 20, 2011, 11:04:55 posle podne
ne razumem zasto toliko polemike oko toga
neka covek zameni filter i onda  proba kako se auto ponasa
a nemoze niko da me ubedi da je dobro da se odmah krene u laganu voznju
posle palenja na -7/8
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: GT267 Novembar 20, 2011, 11:27:37 posle podne
Niko nije rekao da se odmah krece, ali i ostavljanje auta po 10 min vani, dok se pisa , operu zubi, popije kafa je cista glupost. . . Sasvim je dovoljno vrijeme koje je potrebno da se veze pojas, upali radio i usalta u brzinu, znaci 10ak sekundi. . . Ne znam ni ja sto se vodi polemika. . . beer
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 20, 2011, 11:42:36 posle podne
ne slazem se sa tobom
ajde da zavrsimo
svako ima svoju teoriju beer beer
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: moskwa Novembar 21, 2011, 12:46:27 pre podne
Niko nije rekao da se odmah krece, ali i ostavljanje auta po 10 min vani, dok se pisa , operu zubi, popije kafa je cista glupost. . . Sasvim je dovoljno vrijeme koje je potrebno da se veze pojas, upali radio i usalta u brzinu, znaci 10ak sekundi. . . Ne znam ni ja sto se vodi polemika. . . beer
Lako je tebi + vozis benzinca + par puta ti je temperatura ispod 0 :D sto se mene tice kad je ispod nule obavezno sacekam 3 min (koliko je potrebno da se ler gas spusti na 900 obrtaja pa krenem)....ja kad ga palim na -15tak nije mi bas isto da krenem ili da sacekm,...
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: NikolaRS Novembar 21, 2011, 12:49:46 pre podne
a kad skontate sta mu je prethodni vlasnik radio i da je jos u zivotu onda sto kaze gt267 to je dovoljno :)
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: moskwa Novembar 21, 2011, 12:52:03 pre podne
a kad skontate sta mu je prethodni vlasnik radio i da je jos u zivotu onda sto kaze gt267 to je dovoljno :)
moj prosli je to radio i jos radi na petici :D e sad mozda mu je neko jebao majku tek kad je izasao iz fabrike tapsac
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: svrle Novembar 21, 2011, 01:21:10 pre podne
ajde ti aco nama reci zasto nije dobro odmah krenuti i zbog cega?
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: Guarana Novembar 21, 2011, 01:38:18 pre podne
kljuc-vrata-rucna-ler-skljoc-vezi pojas-ubaci mp3-strpaj torbicu na suvozacevo mesto-opsuj socno kako je hladno-kreni ... to je meni bar svako jutro i nikakvih problema..
jedino kada ostavim u mestu ujutru je kad moram da skidam sneg/led... i naravno ne drndam ga dok ne krene kazaljka za temperaturu da dize
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: NikolaRS Novembar 21, 2011, 01:40:26 pre podne
tako je :)
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 21, 2011, 05:44:22 pre podne
ajde ti aco nama reci zasto nije dobro odmah krenuti i zbog cega?
daj levi migavac i zaobidji me sto se toga tice
neka svako radi kako hoce 
ja se drzim one stare upalim sacekam par minuta i krenem
zavrsio sam off na ovu temu mahac mahac mahac
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: kadi Novembar 21, 2011, 07:34:18 pre podne
grejanje auta u mesto ujutru je najveca zabluda koja postoji,to steti motoru jer u mirovanju cemu recimo sauk biti aktivan 15 minuta dok kad auta ide ne duze od 5,samim tim manje ce koristiti bogatiju smesu,em je manja potrosnja em cistiji motor,godinama svako auto bilo -20  ili nize, sto upalim krenem posle 10 sekundi,nesto nisam menjao motore nikada na autu biggrin
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: dule tdi Novembar 21, 2011, 10:16:03 pre podne
nemojte da palite kada je minus to je najbolje :)
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: svrle Novembar 21, 2011, 01:17:57 posle podne
Nema ja sta tebe da obilazim, ti si rekao da mi nismo u pravu i nisi dao objasnjenje zbog cega pa sada izmisljas krive drine. Kola treba voziti odmah po paljenju, na taj nacin ce se ugrejati pre nego na leru, i isput ces zagrejati kompletan trap, kocnice i najvaznije gume. Ako ti mislis da treba da ti drnda auto na leru, samo napred.  ;)
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: koshke86 Novembar 21, 2011, 02:44:59 posle podne
ja se isto slazem da zimi kad su nize temperature ,auto treba ostaviti 1-5min da se zagreje i onda lagano prva...cisto da motor podigne ulje  lepo,a ne odmah gas i vozi...svako ima svoje misljenje i neka se toga drzi....a jeste tacno da motoru skodi da radi u leru,ali to se odnosi na sat i duze i to kad je vruc...
 beer
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 21, 2011, 11:55:16 posle podne
@svrle@ slazem se sa tobom odmah upali i kreni
 jel uredu
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: svrle Novembar 22, 2011, 01:21:16 pre podne
Nije u redu, trebace ti kablovi na -20 da upalis dizela, posle toga idem.
Naslov: Odg: Hladan start
Poruka od: @aca@ Novembar 22, 2011, 11:09:16 pre podne
ne sekiraj se ti za mene
moji naftasi do sada nisu nikada zatajili
i dobro si rekao samo idi
samo pazi da ti plin ne zamrzne
na -20 ako ga imas ;)