VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: nikolat Oktobar 26, 2011, 05:07:25 posle podne
-
Primjetio sam da mi je povećana potrošnja pa sam kontao da provjerim karburator. Ostavio sam da radi u leru dok se ne digne temperatura na 90 stepeni a za to vrijeme da posmatram automatski saug.
Poslije 10 minuta rada, i dostizanja normalne radne temperature evo kako je izgledao karburator
http://imageshack.us/g/580/26102011245.jpg/
Čini mi se da je saug ostao potpuno otvoren (ovaj leptir), i da je to uzrok visoke potrošnje. Takođe, i kada je auto hladan ovaj leptir je totalno otvoren?! Čudno mi je toi da li sam u pravu kada mislim da nepto nije u redu.
I kako da smanjim ler gas?! KOji šaraf?
-
Kad je hladan pritiskom papucice gasa leptir treba da se zatvori. Kako vreme prolazi tako se bimetal greje i polako se otvara. ;)
-
Kad je hladan pritiskom papucice gasa leptir treba da se zatvori. Kako vreme prolazi tako se bimetal greje i polako se otvara. ;)
Znači da u leru i treba da bude kompletno otovoren i da se neće zatvoriti dok ne dam gas?! Kako da znam da mi je saug uključen i kada je motor u radnoj temperaturi i gdje se podešava ler gas?
-
Kad je auto na radnoj temperaturi leptir mora biti otvoren do kraja bez obzira da li je na leru ili pod vecim obrtajima. On se zatvara samo kad je auto hladan i nikad vise.
Sto se tice ler gasa. Bolje oteraj auto kod nekog majstora da ti nasteluje jer ako ti to uradis, a nisi do sada radio, mozes da napravis jos veci problem. To ti kazem iz iskustva. ;)
-
Kad je auto na radnoj temperaturi leptir mora biti otvoren do kraja bez obzira da li je na leru ili pod vecim obrtajima. On se zatvara samo kad je auto hladan i nikad vise.
Sto se tice ler gasa. Bolje oteraj auto kod nekog majstora da ti nasteluje jer ako ti to uradis, a nisi do sada radio, mozes da napravis jos veci problem. To ti kazem iz iskustva. ;)
Ali i kada je motor hladan on se ne zatvara?! Kao da je zaglavljen?! Nikad se ne zatvara do kraja. Čudno mi je to. Da li je to problem ili ja tripujem. Kako da znam kada je saug otvoren a kada zatvoren?
Hvala na pomoći.
-
Nemoj da citiras post iznad. ;)
Saug je zatvoren kad je leptir zatvoren i obrnuto.
Moze da se desi da ti se polomila osovinica kojom je leptir zakacen za bimetal i tad ne moze da ga zatvori. Ili da je leptir otkacen sa poluge koja ide sa bimetala.
-
Nemoj da citiras post iznad. ;)
Saug je zatvoren kad je leptir zatvoren i obrnuto.
Moze da se desi da ti se polomila osovinica kojom je leptir zakacen za bimetal i tad ne moze da ga zatvori. Ili da je leptir otkacen sa poluge koja ide sa bimetala.
Znači kod mene nešto nije u redu i saug je stalno otvoren. Jbm li ga, pretpostavio sam da je to problem.
-
A kako da znam kada se isključi saug tj. kada je upaljen a kada ne? Ako može malo detaljnije objašnjenje. Još jednom hvala na pomoći.
-
otvoris kao sto si na slikama otvorio.. pre nego upalis auto, pogledaj u kom je polozaju leptir, ako je otvoren (kao na slikama), pritisnes gas i leptir bi trebao da se zatvori. potom upalis auto i pustis da radi, a za to vreme posmatras kako se leptir ponasa (dali se postepeno otvara). ako se otvara onda je sve u redu.
Hvala, probaću to sutra pošto mi se sada ne vidi u garaži. A kako da znam kada mi je saug uključen i koliko obično treba da se ugasi?
-
Pa napisasmo ti vise puta. Ako je leptir zatvoren posle pritiska papucice za gas onda je ukljucen.
Koliko mu treba da se ugasi zavisi od temperature.
-
Pa napisasmo ti vise puta. Ako je leptir zatvoren posle pritiska papucice za gas onda je ukljucen.
Koliko mu treba da se ugasi zavisi od temperature.
Hvala mnogo. i ja komplikujem stvari ali mi je upravo ovaj odgovor trebao:)
-
beer
-
Potrošnja mi je oko 10l (80% gradske vožnje na relaciji 4-8km), slijedi štelovanje i čišćenje u kadici karburatora pošto mi je ovo previsoka potrošnja, a i primjetio sam da mi baca malo ulja na onu cijevku na karburatoru (u stvari neku prljavštinu). Jbm li ga kontao sam da bi trebalo da je do 9l i da na otvorenom ne prelazi 7.
-
druze, ja takodje vozim auto od 1300ccm (44kw) - potrosnja u gradu (na relacijama od 2 do 10km) je od 9,0 do 9,9l na 100km a na otvorenom (ne autoput) od 5,8 do 7,0 l/100km (benzin)
Čekaj, kod tebe je 44 ili 40kw? Pa da, i ja kontam da bi mi bar za 1.5l trebala biti manja što je za 2m 60km uštede, a čiščćenje karburatora je 80KM.
-
http://imageshack.us/photo/my-images/7/26102011246.jpg/
Čemu služi ovaj mali otvor u gornjem lijevom uglu slike, pošto sam primjetio da mi na njega pušta čađ?! Šta je to?
-
Pogledaj jel ima crno crevo sa donje strane. Ako ima to ti je iberlauf ili ti ventilacija kartera i sisema podmazivanja motora
-
Pogledaj jel ima crno crevo sa donje strane. Ako ima to ti je iberlauf ili ti ventilacija kartera i sisema podmazivanja motora
Da, sa donje lijeve strane se nalazi crijevo (koje sam jednom našao otkačeno) a koje vodi do karburatora. Koja je logika da ta prljavština ulazi u karburator i da li da to opet skinem?
-
Cekaj ide sa kucista filtera na karburator?
-
Ide valjda iz motora na spoljnu stranu kućišta filtera (donja strana, ispod gljive). Ne znam kako da objasnim. To crijevo ide kao iz neke kao posudice veličine flašice 0.15l pa na zadnju stranu karburatora.
Ako i dalje ne bude jasno slikaću, ali sa te zadnje strane nema ništa drugo sa takvim opisom:)
-
Na zadnju stranu karburatora ili na kuciste filtera za vazduh? To moras dobro da mi pojasnis.
-
To je iber lauf. Ide sa bloka u kuciste filtera. Ako ti motor duva bolje ga ostavi van a rupu na kucistu zacepi nekako kako ti ne bi vukao fals vazduh.
Crevo od iber laufa nastavi i sprovedi ga negde ispod auta.
-
To je iber lauf. Ide sa bloka u kuciste filtera. Ako ti motor duva bolje ga ostavi van a rupu na kucistu zacepi nekako kako ti ne bi vukao fals vazduh.
Crevo od iber laufa nastavi i sprovedi ga negde ispod auta.
Pa i ja sam kontao da je iber lauf i vidim da iz njega izlazi u kućište prljav vazduh?! Jel to neki znak nekog njesra u najavi ili me ne treba zabrinjavati.
I primjetio sam da mi auto troši ulje pa kontam da je ovo povezano:
"Imao sam sličan problem sa golfom 2 1,3. Posle par dana vožnje fali litar ulja,a kompresija odlična.
Postoji jedno burence,veličine šolje za čaj,i ono se nalazi na crevu od iber laufa ,unutra se nalazi sistem koji zadržava ulje,i slobodnim padom ga vraća nazad u motor."
Kaže čovjek da je problem riješio tako što je promijenio mrežicu u tom burencetu.
-
Treba je skinuti i oprati, al ako motor trosi ulje to ne spasava sigurno od potrosnje ulja. Jedino nece imati prljavstine u karburatoru toliko. Ipak ti to izvedi na dole kao sto rece Ivan, i zacepi kuciste filtera gde je crevo ulazilo. Mtor znaci duva... jbg.
-
Treba je skinuti i oprati, al ako motor trosi ulje to ne spasava sigurno od potrosnje ulja. Jedino nece imati prljavstine u karburatoru toliko. Ipak ti to izvedi na dole kao sto rece Ivan, i zacepi kuciste filtera gde je crevo ulazilo. Mtor znaci duva... jbg.
Taj vazduh je prljav ali kako se vidi i na slikama sam karburator nije mastan niti previše zaprljan sa spoljne strane pa ne znam šta da radim. Jedan mehaničar mi je rekao da mi gorivo pušta na jednom bezveznom dihtungu ali da bi došao do njega mora štošta da skida pa bi me to koštalo 50E. Inače, auto radi perfektno, pali iz prve, vuče odlično, ne baca nikakav dim na auspuh, jedino kada je hladan prvih 30sec padaju obrtaji, malo ide ulje i eto potrošnja oko 10l prosjeka ali 80% gradske na kratkim relacijama. Ako je to iberlauf šta je onda ono čudo do čepa za ulje (nekakv odušak motora) jer mi neki rekoše da je i to iberlauf?!
Što više ulazim u motor ovog auta sve više se nerviram i nalazim neke falinke. badmood Da mi je samo neki dobar mehaničar da to temeljno pregleda pošto 90% njih ne želi da se bakće i samo promijeni očigledno.
-
Nemoj da citiras post iznad tvog kad hoces da odgovoris ili postavis pitanje.
Moze da se desi da ti je poklopac glave menjan. Koliko znam na 1.3 motorima iberlauf ide iz bloka motora a na svim ostalim sa poklopca glave.
-
To čisto sumnjam, mada opet čudno da imam iberlauf na 2 mjesta?! Na poklopcu glave ne duva gotovo nikako, ali na tom čudu sa zadnje strane duva poprilično.